Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:22

MyWishMax schreef:
Mindim schreef:
Merk moet helemaal niet belangrijk zijn in tijden van nood.
Mensen in Nederland zijn verwend wat dat betreft. Op de grond stampen als kleine kleuters als het hun niet uitkomt en daarmee het grote doel erachter geweld aan doen.
Ja, maar ik wil perse de shampoo van de action... stamp stamp.... ik wil die van de jumbo niet..
Op die manier, nou werkelijk

Daarom zeg ik dat het lang niet altijd over een merk gaat, maar OOK over budget. Het is heel makkelijk oordelen dat het zo moeilijk allemaal niet is als je het verschil niet merkt tussen 4 euro voor iets of 2 euro. Als dat wel verschil maakt ga je er toch anders tegenaan kijken.

Astorga en secrible, fijne uitleg! Ik ben blij dat jullie het zo duidelijk en netjes op kunnen schrijven

Graag gedaan! Laat het weten als je zelf nog vragen hebt. Hier schrijven helpt ook om mijn eigen gedachten en zorgen te stroomlijnen merk ik, dus doe het graag

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:23

Sorry hoor,maar de supermarkten hebben ook de keuze uit huismerken. Dat maakt het allemaal een stuk voordeliger. Dat het merendeel van de mensen nou zichzelf verziekt heeft omdat ze alleen maar robijn lekker vinden of andere luxe merken.
Want de wereld vergaat als je even je was niet kunt doen met robijn

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:24

Als goed is weg?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:33

Complimenten voor de katholieke kerken voor het niet door laten gaan van nachtmissen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:36

Janinevv schreef:
Nouja niet alleen ik, gelukkig meerdere mensen. Maar er is ook een documentaire over het vaccin en alles wat er achter de schermen speelt.

En jij denkt dat die documentaire wel de waarheid verkondigd?
Waarom denk je dat?

en welke medicatie zou volgens jou werken tegen Corona?
Ik vind het jammer dat je zoveel roept maar niets onderbouwt...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-12-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:38

Mjelleke schreef:
Ik snap van de ondernemers wel dat ze de grenzen opzoeken, maar slim is het niet. Hopelijk komt het kabinet snel met veel meer duidelijkheid.

Wat voor duidelijkheid wil men nu nog hebben?? Gewoon dicht blijven!! Zo lastig te begrijpen is dat toch niet!?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:45

Popstra schreef:
Mjelleke schreef:
Ik snap van de ondernemers wel dat ze de grenzen opzoeken, maar slim is het niet. Hopelijk komt het kabinet snel met veel meer duidelijkheid.

Wat voor duidelijkheid wil men nu nog hebben?? Gewoon dicht blijven!! Zo lastig te begrijpen is dat toch niet!?

Als je bedrijfje de kurk is waarop je leven drijft is het inderdaad niet zo lastig te begrijpen dat ze die kurk niet blij halveren toch?!
Ok, het is in de eigen voeten schieten want op die manier moet de toko helemáál dicht doch onbegrijpelijk is het niet. De meeste mensen zien nu eenmaal niet verder vooruit dan hun eigen tenen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:48

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...

Klopt. Denk dat de helft niet legaal is. Ze hebben nog 8 werkbare dagen...

Door de Covid19 problematiek is het nu onvoorstelbaar lastig om instanties te bereiken.

....

Covid x Brexit: Gaat nog leuk worden rond kerst & nieuw met alle paniektelefoontjes et al. Ze zal echt de telefoon uít moeten zetten. Vrienden en familie alleen via mij.

Hier gisteren nog een Engelse die hier al 12 jaar woont. Moet nu nog even haar rijbewijs omzetten naar Spaans. Bizar hoe die mensen denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:48

MyWishMax schreef:
Mindim schreef:

Merk moet helemaal niet belangrijk zijn in tijden van nood.
Mensen in Nederland zijn verwend wat dat betreft. Op de grond stampen als kleine kleuters als het hun niet uitkomt en daarmee het grote doel erachter geweld aan doen.
Ja, maar ik wil perse de shampoo van de action... stamp stamp.... ik wil die van de jumbo niet..
Op die manier, nou werkelijk

Daarom zeg ik dat het lang niet altijd over een merk gaat, maar OOK over budget. Het is heel makkelijk oordelen dat het zo moeilijk allemaal niet is als je het verschil niet merkt tussen 4 euro voor iets of 2 euro. Als dat wel verschil maakt ga je er toch anders tegenaan kijken.

Astorga en secrible, fijne uitleg! Ik ben blij dat jullie het zo duidelijk en netjes op kunnen schrijven

Maar de supermarkt verkoopt toch niet enkel dure merken? De drogist is ook open, die heeft ook niet enkel dure merken. Daarvoor hoeft de action of wibra of hema toch niet open. Dus ik vind budget wat dat betreft helemaal geen reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:51

Huertecilla schreef:
Als je bedrijfje de kurk is waarop je leven drijft is het inderdaad niet zo lastig te begrijpen dat ze die kurk niet blij halveren toch?!
Ok, het is in de eigen voeten schieten want op die manier moet de toko helemáál dicht doch onbegrijpelijk is het niet. De meeste mensen zien nu eenmaal niet verder vooruit dan hun eigen tenen.

Het zijn niet de eenmanszaakjes die de grenzen opzoeken, maar de grote ketens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:03

Ik gaf al aan dat ik de wibra en action enzo ook niet snap hoor. Zelfs dat het bih drogisten nog strenger zou mogen met afplakken. Wel dat er alsnog verschil zit tussen huismerk van supermarkt hier bijvoorbeeld en huismerk van drogist.

Mijn reactie op budget ging over de reacties die hier langs kwamen over online bestellen van bepaalde shampoo (of vul ander product in) en dan voorraad inslaan en dat dat niet zo moeilijk is oa. Daarom reageerde ik dat het echt niet altijd stampvoetend is vanwege een bepaald merk, maar mensen ook wel eens met budget zitten. Ik vond dat gewoon kinderachtige reacties.

En nee dan gaat het mij niet om de action waar je a merken een stuk goedkoper kan kopen. Dat kan je echt wel 5 weken over slaan, want huismerken zijn vaak idd goedkoper. Maar aan de ene kant wordt er gezegd in dit topic dat je niet te hard moet oordelen, maar komen er wel zulke opmerkingen na een 'discussie' over winkels en huismerken. Ja, ik haal bepaalde dingen bij die drogist en niet bij supermarkt of andere, omdat dat een stuk scheelt qua prijs.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:04

MoniqueT schreef:
Hier gisteren nog een Engelse die hier al 12 jaar woont. Moet nu nog even haar rijbewijs omzetten naar Spaans. Bizar hoe die mensen denken.

en dan boos als het niet lukt vanwege onvoldoende spaans, mijn vriendin volgende week bellen en dan nog bozer omdat die er dubbel voor moet rekenen.

Even voor een goed begrip; die muts rijdt onverzekerd rond want heeft geen geldig rijbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:05

Najah we mogen ook nergens heen, dus hoe essentieel is het om je haar met shampoo te wassen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:06

MyWishMax schreef:
Ik gaf al aan dat ik de wibra en action enzo ook niet snap hoor. Zelfs dat het bih drogisten nog strenger zou mogen met afplakken. Wel dat er alsnog verschil zit tussen huismerk van supermarkt hier bijvoorbeeld en huismerk van drogist.

Mijn reactie op budget ging over de reacties die hier langs kwamen over online bestellen van bepaalde shampoo (of vul ander product in) en dan voorraad inslaan en dat dat niet zo moeilijk is oa. Daarom reageerde ik dat het echt niet altijd stampvoetend is vanwege een bepaald merk, maar mensen ook wel eens met budget zitten. Ik vond dat gewoon kinderachtige reacties.

En nee dan gaat het mij niet om de action waar je a merken een stuk goedkoper kan kopen. Dat kan je echt wel 5 weken over slaan, want huismerken zijn vaak idd goedkoper. Maar aan de ene kant wordt er gezegd in dit topic dat je niet te hard moet oordelen, maar komen er wel zulke opmerkingen na een 'discussie' over winkels en huismerken. Ja, ik haal bepaalde dingen bij die drogist en niet bij supermarkt of andere, omdat dat een stuk scheelt qua prijs.

Mijn opmerking was puur gericht op mensen die menen dat bepaalde winkels toch echt open moeten blijven, want *vul maar in* En dat online bestellen dus super simpel is. En ik snap niet wat dat volgens jou met budget te maken heeft? Online vind je het vaak nog goedkoper dan in de winkels.. Imo trek jij het echt compleet uit zijn verband..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:07

MoniqueT schreef:
@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...

Zijn die niet gewoon verzekerd via de UK? Of is dat alleen als ze daar een adres hebben aangehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:07

idinn schreef:
Najah we mogen ook nergens heen, dus hoe essentieel is het om je haar met shampoo te wassen :D

_O-
Ik loop met een uitgroei, want ik zou volgende week voor mijn knip- en kleur beurt. Maar geen kerstfoto's dit jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:10

MyWishMax schreef:

Ik doel ook niet specifiek op jou hoor, ondanks dat ik je quote. Maar er zijn een heleboel mensen die wel zo zijn. Terwijl ik dan denk, dan doe je het even met een ander product ipv daar zo moeilijk over te doen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:11

idinn schreef:

:')
Jij wint

Overigens is dit serieus ook een goede periode om je shampoogebruik af te bouwen (mocht je dat willen), niemand die het ziet als je een dagje langer dan normaal wacht met je haren wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:12

Astorga schreef:
idinn schreef:

:')
Jij wint

Overigens is dit serieus ook een goede periode om je shampoogebruik af te bouwen (mocht je dat willen), niemand die het ziet als je een dagje langer dan normaal wacht met je haren wassen

Wel even een staart in doen dan, anders ruik je het wel :D :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:14

pien_2010 schreef:
MoniqueT schreef:

Zijn die niet gewoon verzekerd via de UK? Of is dat alleen als ze daar een adres hebben aangehouden?

Als je permanent ergens woont moet je logischerwijze een op het correcte adres dáár geregistreerd rijbewijs hebben.
Geldt ook voor het kentekenbewijs van de auto waar ze in rijdt; mag ook maar héél kort met UK kenteken anders = niet verzekerd.
Dit soort nalatigheid is ronduit crimineel.
Wordt per 1 jan. nóg een stap serieuzer want ze zijn al per feb. dit jaar uit de EU en per 2021 is de overgangsperiode afgelopen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-12-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:18

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:18

Mindim schreef:
idinn schreef:

_O-
Ik loop met een uitgroei, want ik zou volgende week voor mijn knip- en kleur beurt. Maar geen kerstfoto's dit jaar :')

Bij ons zijn ze al 6 weken dicht en nog 6 te gaan ;( .. ik heb er weinig begrip voor omdat het bij ons toch echt veilig kon maar het is niet anders ..er goed uitzien is wel essentieel toch :')
Politiekers en bv's zien er wel allemaal nog goed uit en wij mogen er als holbewoners uitzien

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:23

Binnen de EU hoef je toch niet perse je rijbewijs te wisselen toch? Dat ligt aan de status van je rijbewijs en de specifieke extra regels die een land kan hebben. Ik vind het ook een nare bijsmaak om eerst even een triest verhaal te vertellen en dan nu op die mensen te gaan rondhakken wat voor sukkels het zijn. Maar ik zal de intentie wel weer niet begrijpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:24

Huertecilla schreef:
Als je permanent ergens woont moet je logischerwijze een op het correcte adres dáár geregistreerd rijbewijs hebben.
Geldt ook voor het kentekenbewijs van de auto waar ze in rijdt; mag ook maar héél kort met UK kenteken anders = niet verzekerd.
Dit soort nalatigheid is ronduit crimineel.

Auto klopt. Rijbewijs denk het ook, twijfel.

Vrienden van ons hebben bij kinderen in Nl hun adres officieel. Wonen in Frankrijk dat dus officieel hun 2de huis is.
Betalen belasting in Nl en hebben hun ziektekosten daar, operaties etc.
Met de EU kaart kunnen ze hier ook naar de huisarts en spoedopnames hebben.
Nu met lock down loopt dat systeem wat spaak.
Zij doen dit dus zo, ik vind het niet slim maar voilà en bij hun zou er dus geen probleem zijn denk ik zo.
Sorry mensen, is off topic maar wel interessant eventjes tussendoor.

Dus hopelijk hebben ze een adres id UK want dan is de ellende denk ik te overzien en voor hen envoor je vriendin.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-12-20 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:25

Waarom gaat het hier over Engelsen, Spanje, EU en Brexit?