Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:50

ingedebruijn schreef:
Janinevv schreef:
Ik snap echt niet dat mensen dat het iets tijdelijk is. Als je net zoals in Australië al niet verder mag dan 5 km. Ja ik vind dat raar en nee daar ben ik niet de enige in. Onnodige shoppen etc dat is idd niet “normaal”.

Maar met een avondklok los je ook niks op.

Niks lost het volgens jou op. Wat wil je dan wel? Het mag niet escaleren maar maatregelen ook niet.

Ik wil terug naar normaal maar dat gaat never nooit meer gebeuren. Ik ben echt bang voor het vaccin in de zin wat ze er mee willen.

En dat maakt me kwaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:50

Wat zouden ze dan in het ergste geval met een vaccin kunnen doen? Verplichten is absoluut onmogelijk, dat mag van de grondwet niet.

En terug naar normaal gaat echt wel weer gebeuren hoor. Na de WOII is het toch ook weer normaal geworden?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-10-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:51

Wat willen ze dan met het vaccin?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:53

MarlindeRooz schreef:
Wat zouden ze dan in het ergste geval met een vaccin kunnen doen? Verplichten is absoluut onmogelijk, dat mag van de grondwet niet.

En terug naar normaal gaat echt wel weer gebeuren hoor. Na de WOII is het toch ook weer normaal geworden?

Nee maar ze kunnen wel zeggen bijvoorbeeld, je mag niet meer reizen of wat dan ook.

Daarom zullen mensen hem alleen al nemen en dat vind ik triest.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:53

Het maakt je kwaad, verdrietig.. Begrijpelijk maar zo ga je de winter niet door komen. Misschien moet je hier met een professioneel iemand over praten voordat het je echt bij de keel grijpt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:54

Nou dan neem je hem toch niet en wacht je tot je zonder weer mag reizen? Dan maar een paar jaar niet op vakantie. En dat gaan ze binnen Europa echt niet zo snel invoeren door de wet die vrij reizen mogelijk maakt. China/Amerika kan ik me nog wat bij voorstellen dat die dat gaan eisen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:55

Misschien maar ik weet ook niet wat die er mee aan kunnen. Ik heb bepaalde ideeën hoe ik er soms over denk. Maar ik kan me ook echt met jullie vinden in jullie ideeën.

Maar misschien is het ook weer een stukje van het geloof dat ook weer wat druk legt op mijn visie hoe ik alles moet bekijken..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:56

Janinevv schreef:
Ik wil terug naar normaal maar dat gaat never nooit meer gebeuren. Ik ben echt bang voor het vaccin in de zin wat ze er mee willen.

En dat maakt me kwaad.

Ik vind het oprecht erg voor je dat je zo bent "gevallen" voor bepaalde theorieën die steunen op angst en haat. En dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, je ziet dat de meest intelligente mensen ervoor gevallen zijn. Maar het lijkt me niet aangenaam alles in twijfel te trekken en je door je overheid totaal niet beschermd te voelen.

Ik blijf heel bewust weg van zo'n filmpjes en dergelijke. Ik open enkel 'bronnen' waarvan ik de afkomst ken. En dat zijn dan wel bronnen van alle meningen en richtingen, maar ze hebben grond en zijn gefactchecked. Ze worden niet gepubliceerd voor meerdere mensen hebben gekeken of het niet 'gehoord van de buurvrouw' informatie is, maar effectief geverifieerd kan worden. En dat gaat dan ook niet enkel over wetenschappelijk bewijs, ook over waarnemingen die interessant kunnen zijn. Alleen wil ik wel eerst zeker zijn dat het zeker geen verzinsel is van iemand met een aandachtstekort.

Ik wil gewoon niet blootgesteld worden aan die zaken.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 23-10-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Janinevv schreef:
Dat weet ik niet maar hoe ze ons nu kunnen “vormen” en welke kant ze ons op kunnen krijgen is al genoeg.

Het is gewoon allemaal raar. En niks normaals aan.

Wie is "ze"?
Je roept van alles maar kunt niets onderbouwen en gaat ook nergens concreet op in..
Verder ben ik het met SinneJ eens :j
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-10-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Hoe moet je alles bekijken dan van je geloof? Want je hoeft de bijbel niet letterlijk te nemen he. En wat de dominee zegt hoef je ook nog 1:1 over te nemen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:57

MarlindeRooz schreef:
Nou dan neem je hem toch niet en wacht je tot je zonder weer mag reizen? Dan maar een paar jaar niet op vakantie. En dat gaan ze binnen Europa echt niet zo snel invoeren door de wet die vrij reizen mogelijk maakt. China/Amerika kan ik me nog wat bij voorstellen dat die dat gaan eisen.

Klopt, maar wat als ze juist dat gaan op voeren ? Ik wil niet zomaar nu al iets in me laten spuiten wat te weinig getest is. Of te snel om eventuele bijwerkingen over x aantal jaar te herkennen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:57

Janinevv schreef:
Misschien maar ik weet ook niet wat die er mee aan kunnen. Ik heb bepaalde ideeën hoe ik er soms over denk. Maar ik kan me ook echt met jullie vinden in jullie ideeën.

Maar misschien is het ook weer een stukje van het geloof dat ook weer wat druk legt op mijn visie hoe ik alles moet bekijken..

Maar er zijn wel meer vaccinaties die verplicht zijn voor bepaalde reizen.

Maar eh, de vaccinatie voor Corona is er nog niet eens en je maakt jezelf nu al kwaad?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:58

MarlindeRooz schreef:
Hoe moet je alles bekijken dan van je geloof? Want je hoeft de bijbel niet letterlijk te nemen he. En wat de dominee zegt hoef je ook nog 1:1 over te nemen.

Nee het gaat alleen om de “eind tijd” in openbaringen. Dat wat daar staat vind ik lastig om te begrijpen en ik denk dat er dan ook een gevoel bij komt kijken.
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 23-10-20 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:58

Janine hou even op je geloof erbij te halen. Wat jij schrijft heeft helemaal niks te maken met welk geloof dan ook.
Behalve die van de aluhoedjes ofzo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:59

Janinevv schreef:
Dat weet ik niet maar hoe ze ons nu kunnen “vormen” en welke kant ze ons op kunnen krijgen is al genoeg.

Het is gewoon allemaal raar. En niks normaals aan.

En daar gáán we weer.

Geloof houdt toch niet in dat je niet mag nadenken (hoewel, je zou weleens kunnen gaan twijfelen...)

Verootjoo onder andere gelooft ook en die zie ik toch echt niet van die warrige berichten posten als jij. In tegendeel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:59

Janinevv schreef:
MarlindeRooz schreef:

Klopt, maar wat als ze juist dat gaan op voeren ? Ik wil niet zomaar nu al iets in me laten spuiten wat te weinig getest is. Of te snel om eventuele bijwerkingen over x aantal jaar te herkennen.

Dat willen heel veel mensen niet. Is voor nu ook niet aan de orde. Je zo opwinden over dingen die op dit moment totaal niet aan de orde zijn, is toch ontzettend vermoeiend? Dat is net als zo bang zijn dat je aangereden wordt ooit dat je maar je deur niet meer uit gaat. Zo'n denkwijze houdt je echt niet vol. Dat sloopt je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:01

Janinevv schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee het gaat alleen om de “eind tijd” in openbaringen. Dat wat daar staat vind ik lastig om te begrijpen en ik denk dat er dan ook een gevoel bij komt kijken.

Heb je een fijne dominee oid waar je mee kan praten? En dan het liefst eentje die wat moderner is. Niet zo van het doempreken haha. Er zijn echt veeeeel ergere dingen gebeurd in de geschiedenis. Oorlogen, massamoorden, slavernij etc. Die hadden veel meer doden als gevolg. Dus ik denk niet dat je bij corona bang hoeft te zijn voor Gods oordeel.

Daarbij moet jij je afvragen of een geloof voor angst moet zorgen? Zit je dan wel bij de juiste kerkstroming? Dat je vriend/familie/whatever bij die kerk zit betekent niet dat het voor jou de juiste plek is. Misschien eens inlezen in wat hoopgevendere stromingen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:01

Nouja warrig als je openbaring leest en je daar in gaat verdiepen is er wel iets aan de hand. Zou je zeggen.

Maar dit bijbel deel word ook in vele kerken niet aangehaald en in dit bijbel deel ook erg veel verschillen.

Tiggs

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:03

Je weet dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen? En dat niet alle kerken het deel aanhalen (wat is dat eigenlijk?) zal ook wel een reden hebben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:04

MarlindeRooz schreef:
Janinevv schreef:

Heb je een fijne dominee oid waar je mee kan praten? En dan het liefst eentje die wat moderner is. Niet zo van het doempreken haha. Er zijn echt veeeeel ergere dingen gebeurd in de geschiedenis. Oorlogen, massamoorden, slavernij etc. Die hadden veel meer doden als gevolg. Dus ik denk niet dat je bij corona bang hoeft te zijn voor Gods oordeel.

Daarbij moet jij je afvragen of een geloof voor angst moet zorgen? Zit je dan wel bij de juiste kerkstroming? Dat je vriend/familie/whatever bij die kerk zit betekent niet dat het voor jou de juiste plek is. Misschien eens inlezen in wat hoopgevendere stromingen?[/quote]

Ik zit zelf vaak bij vrij evangelische kerk. Ben niet meer ingeschreven omdat ik me stoor aan het kerk cultuurtje.

M’n vriend is niet gelovig en soms botsen we in bepaalde dingen over Corona ook best wel. M’n pa ligt meer met hem op een lijn.

Het enige wat ik voel en ervaar, is het idee dat er meer achter zit. En ik weet niet of dat zo is. Ik lees vrij weinig ik hoor heel veel op het nieuws en ik zit niet elke dag op YouTube filmpjes te kijken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:05

Tiggs schreef:
Je weet dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen? En dat niet alle kerken het deel aanhalen (wat is dat eigenlijk?) zal ook wel een reden hebben.

Niet té letterijk. Ik ben gelovig en geloof in grote lijnen wat er in de bijbel staat en tuurlijk kunnen we niet met alle zekerheid zeggen dat alles zo gegaan is.

Dat bijbel deel is gewoon super lastig. Iedereen heeft er een andere kijk op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:10

@janinevv

Je angst voor dat soort dingen doet mij erg denken aan mijn hypogrondie. Als ik ergens een pijntje heb ga ik het opzoeken op Google. De meest erge ziektes staan bovenaan. Ik kom altijd uit op kanker of op de meest dodelijke ziekten waarbij geen genezing mogelijk is. Wat komt er dan een paniek gevoel wat logisch is je denkt zie je wel er is wat mis. Vervolgens ga je nog meer googelen en uiteindelijk ben je allen maar aan hebt googelen en blijf je maar medische informatie zien. Je wordt op een gegeven moment blind voor realistisch nadenken. Zo heb ik mij 3 maanden zo raar gevoeld en met de meest gekke klachten. Ik zat vast in een cirkeltje. Ik heb hulp gehad en kan nu veel beter logische nadenken. Ik herken pijntjes en hoef zeker niet alles meer te googelen. Tuurlijk is die onrust er af en toe nog maar als je rust vindt zal je merken dat alles om je heen ook leuker wordt en je je minder zorgen maakt. Ik vindt corona ook eng en dan meer de ziekte op zichzelf. Ik heb al maanden klachten door spanning. Dat tussendoor Los kunnen laten moet ook echt wel. Ik ga regelmatig sporten en lekker paardrijden en hou een vast ritme aan om de angst niet te laten overheersen want dan sluit ik mijzelf op in huis.

Misschien heb je er wat aan om met iemand te praten over je zorgen. Anders is er inderdaad een grote kans dat je er depressief van wordt en dan is een nieuwe lockdown extra zwaar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:10

Cayenne schreef:
Ja, hier van 7 uur tot 9 uur 's ochtends.

Jup.

Ik ben kwetsbaar, niet bij de ouderen maar wel om 3 verschillende redenen heel serieus risicogroep.

Maar een deel van die redenen maakt ook dat ik moeizaam en traag opstart.

Ik ben dus echt niet voor 0900 in een winkel.

Nu weet ik precies welke winkels écht rustig zijn op welke momenten inmiddels, en beperk ik mijn boodschappen tot 1x per week op 1 van die tijdstippen.

Dus ik red me toch wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:11

Janinevv schreef:
Tiggs schreef:

Niet té letterijk. Ik ben gelovig en geloof in grote lijnen wat er in de bijbel staat en tuurlijk kunnen we niet met alle zekerheid zeggen dat alles zo gegaan is.

Dat bijbel deel is gewoon super lastig. Iedereen heeft er een andere kijk op.

Maar de bijbel is heel, heel erg oud. En is niet alleen maar geschreven vanuit "God". Maar ook als een soort van handboek zodat mensen zich gedroegen. Naar de normen, waarden en standaarden van die tijd. Dat is een historisch prachtig en waardevol document. Maar niet iets waar jij je, in 2020, als moderne Christen nog aan moet willen houden. Natuurlijk moet jij je aan de kernpunten houden van je geloof. Dat doe ik ook grotendeels, en ik geloof niet in God. Naastenliefde, liefde in het algemeen, respect voor anderen, niet stelen etc zijn prachtige dingen om na te streven. Maar er zijn zóveel dingen in de bijbel waar je naar moet kijken als een stukje historie, en niet als een letterlijk voorschrift. Dat zou je leven makkelijker maken. En als je in God gelooft dan hoef je niet bang te zijn, maar vertrouwen in hem hebben. Want je laat je nu bang maken door corona, en in plaats van dat jij steun zoekt bij je geloof, haal jij er alleen maar zaken uit die je nog banger maken. Snap je dat daar wat denkstappen mis gaan? :D

En ja, ik geloof zelf absoluut niet in het bestaan van iets wat op een God lijkt. Maar ik ben wel enorm hervormd opgevoed. Dus ik snap wel je angst. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:16

Janinevv schreef:
Ik snap echt niet dat mensen dat het iets tijdelijk is. Als je net zoals in Australië al niet verder mag dan 5 km. Ja ik vind dat raar en nee daar ben ik niet de enige in. Onnodige shoppen etc dat is idd niet “normaal”.

Waarom blijf je Australie aanhalen? Op de meeste plekken gelden minder restricties dan nu in Nederland. Maar dan dus zonder tienduizenden besmette mensen en oplopende aantallen doden.