Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:17

Gisteren toch teveel gedaan. Gelijk terug gefloten. Gaat echt nog wel even duren voor ik weer de oude ben.

Goof

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:40

Pff, ik herken het. Ik baal er echt van en word er best verdrietig van dat ik niet gewoon kan wat ik wil.
Zaterdag naar het bos geweest met de hond en echt mezelf overschat en te lang gelopen. Zaterdagmiddag, zondagmiddag en maandagmiddag liggen slapen en ben nog steeds kapot.
Waardeloos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:43

Hoe lang geleden was jij ziek?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:45

Ik ben op 3 december ziek geworden en 4 december positief getest. Was na anderhalve week weer klachtenvrij.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:00

Echt waardeloos is dat he. Ik heb gister een paar uurtjes (met pauzes tussendoor) aan een cv gezeten om die in elkaar te zetten. Verder alleen heel even snel boodschappen gedaan. Kan vandaag niets. It sucks.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:53

Ik zeg ook steeds hier dat ik er nog lang niet vanaf ben. Maar volgens mijn man denk ik er teveel bij na. Hij heeft makkelijk praten. Hij heeft helemaal nergens meer last van.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:01

Het is echt bij iedereen anders. Ik ben vanaf 26 november ziek, na 2,5 week klachten vrij, daarna weer een terugval en nu gaat het sinds 2 dagen weer vooruit en kan ik thuis weer een betere bezig zijn.

Het is lastig om op de goede dagen niet teveel te doen, maar ik denk dat je sneller hersteld, door niet over de grens te gaan, maar deze wel steeds een beetje op te zoeken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:03

Dat geloof ik ook. De pest is alleen dat je vaak pas je grens weet als je er flink over heen bent gegaan.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:46

hier lichamelijk weer oke(wel wat verhoogde hartslag soms) maar vooral in het koppie is het soms chaos!!

te veel prikkels en te drukke werkzaamheden op mijn werk zetten me weer even terug
wordt te moe en gespannen, en motorisch slecht.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:53

Hoi allemaal
Ik kom mij weer melden in dit topic. Gisteren getest en vandaag te horen gekregen dat ik positief ben.
Zo apart. Amper klachten en ging eigenlijk alleen voor de zekerheid testen omdat mijn collega positief was.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:23

mala26 schreef:
Hoi allemaal
Ik kom mij weer melden in dit topic. Gisteren getest en vandaag te horen gekregen dat ik positief ben.
Zo apart. Amper klachten en ging eigenlijk alleen voor de zekerheid testen omdat mijn collega positief was.

Duimen dat het zo voor je blijft! Ik dacht ook dat ik alleen hele milde klachten had, maar dat werd al snel wat minder mild.

Esther_ schreef:
Het is echt bij iedereen anders. Ik ben vanaf 26 november ziek, na 2,5 week klachten vrij, daarna weer een terugval en nu gaat het sinds 2 dagen weer vooruit en kan ik thuis weer een betere bezig zijn.

Het is lastig om op de goede dagen niet teveel te doen, maar ik denk dat je sneller hersteld, door niet over de grens te gaan, maar deze wel steeds een beetje op te zoeken.

Ik zoek de grens ook op, ben half november positief getest en nog lange niet de oude, maar inderdaad werkt het wel als je elke keer net over de grens gaat, de keer er na merk je toch dat de grens iets opgeschoven is.

Maar na 3 dagen kerst vieren, op eerste kerstdag ook een flinke buitenrit, heb ik wel 2 dagen flink geslapen om daarvan bij te komen. Dan heb ik het wel over zo 12-16 uur slaap per nacht. Ik begin er nu weer doorheen te komen, maar dat valt me toch weer van mezelf tegen. Toch had ik een week geleden nog niet gedacht dat ik het vol zou houden om een rit van 12 km te doen en daarna nog eens 2 middagen en avonden van huis te gaan.

Wat mij wel opvalt is dat mijn spieren langer nodig lijken te hebben om te herstellen, spierpijn is nu weer 3 dagen in plaats van een dagje na flink sporten/ actief zijn. Herkennen jullie dat?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:42

Daphara schreef:
Wat mij wel opvalt is dat mijn spieren langer nodig lijken te hebben om te herstellen, spierpijn is nu weer 3 dagen in plaats van een dagje na flink sporten/ actief zijn. Herkennen jullie dat?

Omdat ik weinig kracht/energie in mijn benen had en de spieren vaak stijf voelde, ben ik extra magnesium gaan slikken en voel me daardoor vele beter. Misschien kun je dat ook proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:04

Ik kom iedere dag nieuwe klachten tegen. Vandaag ben ik zo misselijk. Niet normaal %)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:06

Wat vervelend susanH.

Ik hoop ook dat het hier bij blijft daphara.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:12

Beterschap Susan H, het is inderdaad erg lastig om je grens te herkennen, ik ga ook elke dag nog op mn snuit. Hoop dat je je snel beter voelt.

De tip van magnesium is een goede! Die ga ik ook maar proberen. Ik heb niet perse langer spierpijn (ook nog niet goed kunnen uittesten), maar ik heb wel sneller spierpijn, om de kleinste dingen lijkt het wel. En als ik teveel heb gedaan komt de “griepspierpijn” weer opzetten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:23

SusanH schreef:
Ik zeg ook steeds hier dat ik er nog lang niet vanaf ben. Maar volgens mijn man denk ik er teveel bij na. Hij heeft makkelijk praten. Hij heeft helemaal nergens meer last van.

Ik heb klachten vanaf maart ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:49

Ik was ziek in maart en ben nu nog compleet buiten adem als ik een heuveltje op fiets. Dus telkens als ik naar stal fiets, ben ik halverwege compleet buiten adem en onwijs boos op m'n lichaam. Zit dan te hijgen op m'n fiets alsof ik de Grebbeberg ben opgefietst ipv gewoon de straat wat omhoog :')

Mest scheppen red ik prima. Wandelen gaat goed, maar als het rondje wat langer is.. merk ik dat het op het eind niet meer zo goed gaat. En dan heb ik het over rondjes onder de 10 km. Normaal wandelden we gerust het dubbele. Ik durf dat nu niet eens.

Ik vind het vooral ontzettend frusterend. Ook regelmatig dat ik om 6 uur savonds geen energie meer over heb.

Donderdag ga ik weer eens sporten met een personal trainer buiten voor de sportschool. Zien hoe ver ik kom, ik gok 5 minuten ipv 30 :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:53

Al eerder laten testen deze was negatief.

Nu heb ik slecht reuk en smaak eigenlijk niet en smaakt mijn eten al een paar dagen heel smerig, voor de zekerheid wederom een testafspraak gemaakt, maar weet iemand hier of dit het enigste of beginnende symptoom van covid kan zijn?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:08

Tiffany schreef:
Al eerder laten testen deze was negatief.

Nu heb ik slecht reuk en smaak eigenlijk niet en smaakt mijn eten al een paar dagen heel smerig, voor de zekerheid wederom een testafspraak gemaakt, maar weet iemand hier of dit het enigste of beginnende symptoom van covid kan zijn?

Ik wil je niet ongerust maken, maar dat is zeker een symptoom waar het mee begint. Ik duim dat je negatief getest wordt! Ben je overigens wel verkouden?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:15

Bedankt voor je reactie,

Heb inmiddels na een rondje Google inderdaad ook begrepen dat het 1 van de eerste symptomen kan zijn (en zelfs ook het enige).

Verder heb ik geen klachten. Tijdens de 2e kerstdag vond ik de gourmet niet smaken terwijl ik daar normaal echt van geniet. En nu proef en ruik ik gewoon heel slecht. Ik stop vanalles in me mond om te kijken of ik wat proef :') Morgenochtend kan ik terecht..

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:18

Ik kreeg die klachten pas een paar dagen na mijn eerste klachten. Maar het is inderdaad “het” corona symptoom. Hoor trouwens wel van veel mensen dat dat hun enige klacht was en is gebleven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:28

Ik verloor al mijn reuk en smaak pas een ruime week nadat ik positief getest was, ik had wel daarvoor al een wat afwijkende smaak en reukverlies wat gelijk was aan het reukverlies dat gepaard gaat met verkouden zijn. Maar een week nadat ik positief getest was begon ik te niezen en te niezen en te niezen. Anderhalve dag lang aan één stuk door en daarna was echt al mijn reukvermogen weg, gewoon helemaal foetsie.

Nu anderhalve maand later heb ik het nog steeds niet terug, ik ruik vaag af en toe wat, maar nog lange niet in de buurt van wat je nog kunt ruiken als je alleen verkouden bent.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:45

Oh lijkt me echt vreselijk. Heb het wel eens eerder gehad van een normale verkoudheid maar dat was na een paar dagen weer terug sterkte Daphara hopen dat het snel terug is. Wat bedoel je met afwijkend smaak en reukverlies?

Het gekke is dat ik soms met vlagen ruik en proef maar niet 100 procent zeg maar. Begon een beetje nerveus te woorden toen ik mijn net nieuwe autogeurtje niet rook , en die is echt sterk.. -O-

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:56

15 december laten testen en helaas positief, lichte griep verschijnselen en paar dagen koortsig maar niet echt ziek. Heb in de week thuis slaapkamer, badkamer en kelder schoongemaakt en opgeruimd. 7 dagen later geen klachten meer en toen nog 24 uur binnen gebleven en nog steeds geen klachten meer dus rustig aan weer naar buiten. Mijn vriend was ook positief en zelfde verschijnselen na dag of 5 voelde hij zich ook weer beter. Ondertussen is hij weer aan het hardlopen en ik was de eerste dagen vrij snel moe maar is aardig bijgetrokken. Alleen als ik nu een keer hoest of nies denk ik wel o jee zou ik toch nog besmettelijk zijn voor andere.
Wij zijn er tot nu toe goed vanaf gekomen dat besef ik heel goed.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:52

rumay schreef:
15 december laten testen en helaas positief, lichte griep verschijnselen en paar dagen koortsig maar niet echt ziek. Heb in de week thuis slaapkamer, badkamer en kelder schoongemaakt en opgeruimd. 7 dagen later geen klachten meer en toen nog 24 uur binnen gebleven en nog steeds geen klachten meer dus rustig aan weer naar buiten. Mijn vriend was ook positief en zelfde verschijnselen na dag of 5 voelde hij zich ook weer beter. Ondertussen is hij weer aan het hardlopen en ik was de eerste dagen vrij snel moe maar is aardig bijgetrokken. Alleen als ik nu een keer hoest of nies denk ik wel o jee zou ik toch nog besmettelijk zijn voor andere.
Wij zijn er tot nu toe goed vanaf gekomen dat besef ik heel goed.

Heel herkenbaar zo verliep het bij mij ook. Mentaal had ik het ook behoorlijk zwaar, wat nou als.... dat bleef maar door mijn hoofd spoken. Ook was ik bang dat ik mijn ouders had aangestoken. Gelukkig niet dat scheelt weer. Ik heb ook mazzel gehad.

Nogmaals beterschap voor iedereen hier!