Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:09

een onafhankelijke arts die niet bepaald onafhankelijk was....

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:12

secricible schreef:

Vertel?? Dan zal ik nu ook even de moeder van Freek navraag doen daarover.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:15

Pocca_Locca schreef:
@askja ik heb het Volkskrant artikel gelezen. Naast het feit dat het verhaal over Freek inmiddels achterhaald is( een onafhankelijke Italiaanse arts heeft zijn dood wél gelinkt aan de vaccins), kan ik werkelijk nergens de onderzoeksresultaten van de veiligheidsstudies naar de combinatie van meerdere vaccins plus hun verschillende hulpstoffen, en wat dat in het lichaam doet. Dat kan ook wel kloppen, want die veiligheidsstudies zíjn er níet.

SinneJ bijzonder dat je ervan uitgaat dat dat wel mee zal vallen. Nog bijzonderder vind ik het dat niemand het schokkend vind dat er nooit onderzoek naar is gedaan.
Even een flauwe vergelijking: twee stoffen in hun eigen reageerbuisje, niks aan de hand. Tot je ze bij elkaar gooit...

Ik ga nergens van uit? Maar ik heb wel enige wetenschappelijke kennis en ik weet dat men redelijk goed kan voorspellen welke stoffen wel of niet gaan reageren met welke stoffen. Daarom gebruikt met voornamelijk inerte stoffen als hulpstoffen.

Hoe stoffen in een reageerbuis op elkaar reageren heeft weinig te maken met de manier waarop het lichaam probleem kan hebben met combinaties van stoffen. Dat zijn twee totaal andere dingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:17

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:

Vertel?? Dan zal ik nu ook even de moeder van Freek navraag doen daarover.

Nou, laten we even bij pagina 82 beginnen. Daar hebben we je 100x gevraagd om welke arts dit ging en zelf uitgevogeld dat het waarschijnlijk om Tullio ging. Dat heb je nooit bevestigd, maar er is vanaf pagina 82 wel meerdere keren uitleg gegeven waarom Tullio Simoncini op geen enkele manier een onafhankelijke betrouwbare arts genoemd kan worden.

Mocht het om een andere arts gaan neem ik mijn woorden terug en hoor ik ongeveer 50 pagina's later alsnog graag om welke arts het gaat :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:22

Oke, ik hoop dat ik gouw antwoord krijg van mevrouw Hagoort. Wordt vervolgd..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:23

Er is misschien nog geen onderzoek gedaan naar de combinatie van hulpstoffen, wel zijn er intussen miljoenen mensen geënt. En die vallen niet bij bosjes neer door een rare chemische reactie van de in vaccins gebruikte hulpstoffen.
Als dat wel zo was, was dat allang bekend geworden en ondervangen.
Tenzij je gelooft in een grote geheime, internationaal gecoördineerde cover-up cq. doofpot operatie door eensgezind samenwerkende overheden, big pharma en wetenschappers.

Wil je nu nog steeds stellen dat je geen antivaxxer bent Pocca?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:23

Pocca_Locca schreef:
Oke, ik hoop dat ik gouw antwoord krijg van mevrouw Hagoort. Wordt vervolgd..

je bedoelt dat je nu even bent gaan navragen wie die Italiaanse arts nu eigenlijk was? -O- For real? Hebben we daar 50 pagina's op zitten wachten?

Met alle respect, maar dit is hoe deze discussie constant loopt. Je gooit er een argument in, daarop wordt je aangesproken voor verduidelijking (wie is die arts? Waar komen die cijfers vandaan? and so on) en vervolgens laat je niks meer horen daarop en komt met iets nieuws (of iets ouds...). En dan wordt je nijdig en gaat een TEM er uit doen als ik het bijltje er bij neer gooi omdat je constant in kringetjes blijft praten.

En w.b. die hulpstoffen ga ik mezelf maar gewoon quoten

Citaat:
maar naar mijn idee voelt dat een beetje alsof je pas mag zeggen dat paracetamol veilig is als je paracetamol met ALLE andere medicaties hebt getest. Immers, wie zegt dat paracetamol nog steeds veilig is als ik daarvoor een hoestdrankje heb gedronken en een week neussprak hebt gebruikt? Wie weet wat de hulpstoffen in beide medicijnen voor interactie op elkaar hebben? Alleen paracetamol met hoestdrank is niet genoeg, misschien is net die neusspray wel de katalysator in het geheel!
We weteh ongeveer welke hulpstoffen en geneesmiddelen op elkaar reageren dus dat is ook onderzocht voor paracetamol, neusspray en hoestdrank. Maar precies die 3, als je ze met 1 week er tussen neemt, dat niet. Toch is niemand daar huiverig voor.

Nu de hulpstoffen in vaccins steeds meer onder vuur liggen snap ik dat je als wetenschapper iedere aantijging wil onderzoeken en wil ontkrachten. Maar om te zeggen dat dit soort onderzoek essentieel is voor je kan zeggen dat een product veilig is vind ik ver gaan... het is wel goed dat ze het onderzoeken, en als in Nigeria de kinderen in bosjes neer zouden vallen na enten zou het ook een ander verhaal zijn, maar daar is geen sprake van.

Nog los van dat je bron gewoon zwaar ondermaats is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:46

Ja, weet je wat het is.. mevrouw Hagoort zal wel continu allerlei vragen uit verschillende hoeken krijgen over het overlijden van haar zoon. Vandaar dat ik het best moeilijk vond om haar hiervoor te benaderen. Bovendien heb ik ook nog meer te doen. Reageren op dit forum is geen aangenomen werk voor me ofzo.
Maar ik heb haar daarnet wel echt een bericht gestuurd. Dus nog even geduld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:50

Ok maar jij weet dus wel dat die dokter betrouwbaar was ook al weet je niet wie het is?

Dat je niet direct de naam van de dokter paraat hebt is echt niet erg, wel dat je met zijn autoriteit spart terwijl je zijn achtergrond dus niet kent. Dáár zit 'm het probleem.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:51

Pocca_Locca schreef:
Ja, weet je wat het is.. mevrouw Hagoort zal wel continu allerlei vragen uit verschillende hoeken krijgen over het overlijden van haar zoon. Vandaar dat ik het best moeilijk vond om haar hiervoor te benaderen. Bovendien heb ik ook nog meer te doen. Reageren op dit forum is geen aangenomen werk voor me ofzo.
Maar ik heb haar daarnet wel echt een bericht gestuurd. Dus nog even geduld.

Serieus? je stuurde deze dame een mail? Waarom??? Wil je zo graag gelijk hebben op een forum?
Te triest voor woorden, heb je geen gevoel ofzo?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:55

@magrathea, ik ben benieuwd of iedereen die hier praat en strooit met wetenschappelijke onderzoeken ook de namen en staat van dienst kent van alle onderzoekers die eraan hebben gewerkt. En door wie ze betaald worden, en waarom enzovoort.

CharleyT wat wil jij met deze vraag? Thanh Hagoort is een Facebook vriend van me. En ik denk eerder dat degene die zo aandringen hier om deze vraag te beantwoorden, een gebrek aan gêne hebben.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:57

CharleyT de moeder van Freek is een goede vriendin van Pocca_Locca heeft ze in het begin van het topic gezegd. Ze hebben alleen blijkbaar nooit de naam van de dokter uitgewisseld met elkaar.... Hun gesprekken hierover gaan blijkbaar altijd over "de betrouwbare onafhankelijke arts" of "de arts". Bekt zo lekker makkelijk :j

Magrathea schreef:
Ok maar jij weet dus wel dat die dokter betrouwbaar was ook al weet je niet wie het is?

Dat je niet direct de naam van de dokter paraat hebt is echt niet erg, wel dat je met zijn autoriteit spart terwijl je zijn achtergrond dus niet kent. Dáár zit 'm het probleem.

Dit bedoelde ik inderdaad ook.
Maar ook daar hebben we het al over gehad. Klakkeloos dingen roepen die je totaal niet kritisch bekeken hebt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:58

@ Pocca-Locca,

En dan graag een reactie/antwoord, zodat ik er misschien iets van begrijp

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:02

Pocca_Locca schreef:
@magrathea, ik ben benieuwd of iedereen die hier praat en strooit met wetenschappelijke onderzoeken ook de namen en staat van dienst kent van alle onderzoekers die eraan hebben gewerkt. En door wie ze betaald worden, en waarom enzovoort.

Hier heeft ze wel een goed punt. Ik snap de druk om wetenschappelijk dingen te onderleggen, maar ik vind de toon hier ondertussen ook niet aangenaam meer.

Natuurlijk is het frustrerend na zoveel pagina's (echt ik begrijp het, heb zelf vaak genoeg aan de andere kant gestaan), maar ze heeft het nu nagevraagd, dus wacht er even op. Anders ligt straks de discussie weer stil.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:07

Dankjewel voor je begrip SinneJ. En het compliment.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:10

Het punt is denk ik dat pica vaak direct antwoord en reactie verwacht van anderen. Maar wanneer dingen aan haar gevraagd worden ze niet antwoord of zegt ik heb hier geen zin in.

Het gedrag van pocca is voor mij echt een reden om hier niet meer te willen reageren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:14

Pocca_Locca schreef:

Ok, duidelijk hoe jouw wijze van werken is. Praat naar de mond: joepie compliment, een vraag of kritische opmerking: doodzwijgen, niet reageren, verdwijnt vanzelf.
Dat laatste klopt wel ja, men haakt af in deze discussie door jouw bijzondere manier van communiceren.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:21

CharleyT schreef:
Pocca_Locca schreef:

Ok, duidelijk hoe jouw wijze van werken is. Praat naar de mond: joepie compliment, een vraag of kritische opmerking: doodzwijgen, niet reageren, verdwijnt vanzelf.
Dat laatste klopt wel ja, men haakt af in deze discussie door jouw bijzondere manier van communiceren.

Het was ook niet echt als 'compliment' bedoeld. Ik wilde enkel zeggen; ik zie wel de tendens, waar ik zelf aan meedoe, om als pro vaxxer heel erg veel te roepen dat wat ze zeggen bewezen is en wat de ander zegt niet, maar slechts enkele bokkers in de discussie voegen echte bronnen toe.

Maar ik ben zelf echt pro vaccinatie en ik vind ook dat er een aanleiding moet zijn om combinaties van hulpstoffen te onderzoeken als er verder totaal geen vermoeden is van problemen. Onderzoek is erg kapitaalintensief en vereist gewillige proefpersonen/dieren die ze mogelijk ook voor dringendere zaken kunnen inzetten.

Ik wilde vooral een poging doen de gemoederen te bedaren omdat ik uit ervaring weet dat dat de discussie lamlegt, net nu we ergens kunnen komen met de mogelijke nieuwe info.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:26

Of stoffen op elkaar reageren en daardoor een gevaarlijke combinatie vormen is gewoon (bio)chemie. Daar hoef je echt geen grote uitgebreide onderzoeken voor op te zetten. Die vraag is echt een vorm van problemen zoeken om het problemen zoeken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:29

Karl66 schreef:
Of stoffen op elkaar reageren en daardoor een gevaarlijke combinatie vormen is gewoon (bio)chemie. Daar hoef je echt geen grote uitgebreide onderzoeken voor op te zetten. Die vraag is echt een vorm van problemen zoeken om het problemen zoeken.

Deels mee eens, er zijn natuurlijk wel onverwachte reacties van het lichaam die niets te maken hebben met rechtstreekse interacties van de stoffen met elkaar. Eerder; als het lichaam deze stof opneemt, neemt het later een andere minder goed op.. of een overdaad aan afvalstoffen... ik zeg maar wat. Dus dat hoeft niet per se vanwege een rechtstreekse chemische reactie van stoffen te zijn, die inderdaad, zoals ik eerder al zei, perfect gekend zijn alvorens een vaccin te maken.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:29

Karl66 schreef:

Nou, het wordt wel in je lijf gespoten, en je lijf is een complex iets.. het lijkt me wel wenselijk als ze eens beginnen met onderzoek doen daarnaar.

Ik heb alvast één antwoord van Thanh Hagoort. Het is sowieso NIET Tullio Simoncini ( als ik het goed schrijf)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:33

Pocca_Locca schreef:
Karl66 schreef:

Nou, het wordt wel in je lijf gespoten, en je lijf is een complex iets.. het lijkt me wel wenselijk als ze eens beginnen met onderzoek doen daarnaar.

Ik vind dat ook wenselijk, alleen zijn de middelen niet eindig. Geld is er genoeg in die industrie zoals je zelf al zegt, maar de tijd van experts en de aanvoer van proefpersonen en -dieren is zeker wel gelimiteerd en dus moet deze ingezet worden voor zaken waar aanleiding voor is.

We enten nu al voldoende lang om te kunnen concluderen dat er weinig lange termijn effecten zijn van vaccinaties, zeker vergeleken met de langetermijn effect van de ziektes die voor het bestaan van vaccins op de vrije loop waren. Het bewijs daarvoor is echt overweldigend.

En ik ben het ermee eens dat bepaalde zaken gefintuned kunnen worden (bv de cocktails voor pasgeborenen, meer titeren...), maar daarom zeggen dat alle vaccinaties slecht zijn en mogelijk gevaarlijk is het kind met het badwater weggooien.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:36

Pocca_Locca schreef:
@SinneJ ik vind het wel een schattige vergelijking. Vergeet niet dat bij deze vergelijking je dus ook de hulpstoffen die er in vaccins zitten moet meenemen. Dus dan zou het kind b.v. tijdens de Franse taallessen bijvoorbeeld plotseling in het Russisch toegeschreeuwd worden door de juf in de les. ( aluminium) dat is dan bedoeld om de kinderen wel alert te houden. Voorbeeld hè..

Nee, als je dan toch de vergelijking maakt, dan is aluminium (of een vergelijkbaar adjuvans) de stok waarmee de leraar op je hoofdhoogte rondzwaait terwijl je het Franse woord voor "bukken!" geleerd krijgt.
Wedden dat je dan na één keer al begrijpt wat je moet doen als je dat woord opnieuw hoort?

Op iets functioneler vlak komt het erop neer dat je wel (delen van) ziekteverwekkers kunt inspuiten, maar dat het langdurige effect ervan op de afweer vele malen groter wordt wanneer je de juiste hulpstoffen toevoegt. Dat zijn veelal stoffen die ervoor zorgen dat er meer afweercellen van de juiste types naar de plaats van inspuiting gaan, en dat deze bovendien op de juiste manier daarop reageren.
Ze moeten de antigenen van de ziekteverwekkers ook echt als iets potentieel gevaarlijks herkennen, en niet bijvoorbeeld als moleculen die ook uit je voeding afkomstig zouden kunnen zijn. Bovendien moeten ze vervolgens de juiste andere cellen weten te activeren zodat die ook in de toekomst iets kunnen wanneer de ziekteverwekker opnieuw (maar dan echt) langskomt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:39

Biochemie werkt binnen een menselijk lichaam niet opeens anders dan buiten het lichaam. Het gaat niet om de medicinale functie. Het gaat gewoon om stoffen, die gewoon veilig zijn onder een bepaalde waarde. We krijgen de hele dag allerlei stoffen binnen via de huid, slijmvliezen, longen en maag. Dat ook nog eens in continu wisselende samenstellingen en daar kan ons lichaam prima tegen. Tenzij het om een giftige dosis gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:43

Karl66 schreef:
Biochemie werkt binnen een menselijk lichaam niet opeens anders dan buiten het lichaam. Het gaat niet om de medicinale functie. Het gaat gewoon om stoffen, die gewoon veilig zijn onder een bepaalde waarde. We krijgen de hele dag allerlei stoffen binnen via de huid, slijmvliezen, longen en maag. Dat ook nog eens in continu wisselende samenstellingen en daar kan ons lichaam prima tegen. Tenzij het om een giftige dosis gaat.

Sterker nog, álle stoffen zijn giftig als je er teveel van binnenkrijgt. Zuurstof bijvoorbeeld: ons lichaam is continu bezig om de schade door zuurstof te herstellen. Het is ook juist goed als we mini-dosisjes van giftige stoffen binnenkrijgen, daardoor blijft ons afweersysteem alert.