3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:20

Op mijn bovenbeen en Uhm ja redelijk groot, 20 bij 20 verwacht ik. Of iets kleiner :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:27

Heb je een voorbeeldfoto? Spannend hoor Yonker! Ik ga even bedenken wat ik ga eten vandaag, moet volgens mij nodig boodschappen doen :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:30

Nee wordt echt ontworpen door de artiest :j
Zal wel fototje plaatsen hier vrijdag.

Ik eet vanavond weer uiensoep, gisteren zelf gemaakt met brood :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:55

Is goed! Ik ben erg benieuwd :)

Lijstje (allemaal restjes dus is even niet anders, past in ieder geval binnen mn 1800 kcal)
O: honinghoepels met melk
T: 2 granenbiscuits
L: 2 boterhammen met ei en kipfilet
T: peer en een banaan
A: pasta (iets gevuld, ravioli geloof ik en jeetje wat zitten daar een calorieën in! 438 voor 125 gram) met kip en verse pastasaus met room en pesto
B: wandelen 4 km

Vanavond weer tijd voor boodschappen :D

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:24

Ik heb zo’n moeilijk slecht maar leeeeuk weekend gehad!
Vrijdagavond al wat gemact met mijn zusje en vriendinnetje die voor het eerst samen ‘wat gingen drinken’ en ik taxi was, zaterdag geairsoft (echt heeeeel gaaf). Lijstje zaterdag;
O: koffie
L: 3 gebakken eitjes zonder brood
T: snoepjes
T: bittergarnituur
A: alweer mac

B: 3,5 uur airsoften (constant in beweging), stappen en dansjes doen, en ook nog mijn peerd gekoeld en veel gestapt.

Drinken: zullen we het daar maar niet over hebben?

Zondag op tijd weer op, mee met vriendlief naar voetbal en daarna 8u gewerkt.
Lijstje;
O: tosti wit brood, met Ham en kaas
T: stukje quiche met geitenkaas en 2 stickjes met mozzerella en tomaat en een paar koekjes :+
A: zuurkool

B: aantal uur gewerkt
Drinken: koffie x2, spa rood x4 , glaasje rode wijn

Aankomende week gelukkig tijd om te gaan sporten :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:46

Dag dames, ik probeer straks even een bijleespost te maken, maar heb het druk en voel me niet zo lekker in mijn maag.

Vandaag ongeveer:

T: (misselijk) nic nac koekjes
O: Gezonde wortelcake, oikos vanille
B: In huis rommelen aan sneltempo en boodschappen doen
L: 3 glutenvrije toasts (probeer meer op mijn intolerantie aan tarwe te letten) met light roomkaas en een bakje inex magere yoghurt
B: van en naar de campus wandelen
T: Latte, 100 g magere kwark met 100 g bio vanille yoghurt en 15 g eat natural granola
T: 2 clementines
A: 300 g aardappelpuree, stoofpotje van 100 g kikkererwten, 100 g quorn, 80 g light room en 1 paprika en 1/2e courgette, kurkuma en dragon
T: ? Eerst even calorietjes tellen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:21

Yonker schreef:
Nee wordt echt ontworpen door de artiest :j
Zal wel fototje plaatsen hier vrijdag.

Ik eet vanavond weer uiensoep, gisteren zelf gemaakt met brood :)

Ben benieuwd naar je plakplaatje! En uiensoep.... dat ga ik deze week ook maken, goed idee :Y)

Gisteren verliep anders dan gepland - de kippen hadden goed hun best gedaan dus lunch bestond uit crackers met heel erg verse gekookte eitjes en een beetje mayo :9 Er bleek nog een berehap van zaterdag in de koelkast te liggen, dus avondeten werd berehap-tosti's. Allemachtig, dat is lekker :')

Vandaag maar weer opletten...

O; chocolade/banaan havermout met kokos
L; crackers met kaas en jam
T; mandarijnen
B; kickboksen
A; pompoensoep die voor gisteren bedacht was, met Italiaans gekruid brood en kruidenkaas :9

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:42

Heb zo’n pakket van ah gebruikt die zijn echt ideaal!! :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:41

:+

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:42

Hahahahaha die idd _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:21

Die pakketten zijn sowieso heel makkelijk! Je hebt van alles precies genoeg :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:28

Benheel trots op mezelf. We hadden om 10 uur gebak bij de koffie (een jarige) en vroegah namen we dan om 3 uur de restjes... Ondanks het aansporen van mijn collega's heb ik niet genomen. Maar was ook wel een principe kwestie geworden en dan kan ik erg eigenwijs zijn (en das in dit geval voor een goed doel)

Vanavond ga ik bootcampen... ik kijk er nu al tegenop. Want ben wel sterk, maar mijn conditie is laag... dus (vooral) mijn kuiten verzuren altijd zo snel...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:47

Riddershow schreef:
Benheel trots op mezelf. We hadden om 10 uur gebak bij de koffie (een jarige) en vroegah namen we dan om 3 uur de restjes... Ondanks het aansporen van mijn collega's heb ik niet genomen. Maar was ook wel een principe kwestie geworden en dan kan ik erg eigenwijs zijn (en das in dit geval voor een goed doel)

Vanavond ga ik bootcampen... ik kijk er nu al tegenop. Want ben wel sterk, maar mijn conditie is laag... dus (vooral) mijn kuiten verzuren altijd zo snel...

Goed gedaan! **\O/**
Dat van de conditie is herkenbaar, haha. Met gewichten kan ik alles vrij zwaar, maar laat mij nou geen 5 km hardlopen... :')

Hier gelukkig eindelijk hulp van mijn collega's! Een van hen heeft op verzoek mijn zak winegums ingenomen :+ De ander doet sinds vandaag aan de lijn en we hebben afgesproken elkaar te helpen als we snaai drang krijgen. Dus net samen letterlijk een appeltje staan schillen in de keuken. :D

Mijn lunch en tweede tussendoortje vandaag is trouwens veranderd:
L: maaltijd salade met vis en zeewier
T: appel

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:48

Dankje voor de welkoms :D

Riddershow,
Ik heb de Garmin Vivosmart 3. Niet iedereen vindt die stylish mooi, maar ik ben erg blij met het simpele maar effectieve design, hij doet wat hij moet en is met de app gemakkelijk aanpasbaar. Moet bijvoorbeeld mijn stap lengte aanpassen tijdens het hardlopen, omdat de nike+app met gps een andere lengte aangeeft maar dat is geen probleem. Een plus aan Garmin is de waterdichtheid, wat ik echt nodig heb. Geen gps, dat komt in een latere versie denk ik, maar ik vind dat oke, hou mijn gsm er sowieso bij.

Wat goed dat je het hebt laten liggen en doorgezet hebt! Mooie overwinning *D
Wat extra magnesium wil soms ook wel helpen als je snel verzurende spieren hebt. Maar gewoon door blijven trainen natuurlijk ook! Ondanks dat je er tegenop ziet, toch veel plezier, je kunt het! En achteraf voelt het toch altijd fijn dat je hebt doorgezet.

Sanne, dat is warm! heerlijk om dan buiten te kunnen zwemmen :D

Frummels, die zelfgemaakte muffin klinkt echt goed!

Yonker, wat fijn! Speelgoed om uit te proberen dus :D bij mij helpt het alvast heel erg om toch meer naar je lichaam te kunnen luisteren en te checken of iets klopt of niet.

Bhriseis, wat jammer van de misselijkheid, hopelijk was de rest van de dag wat beter :(:)

black_kelpie, pompoensoep :9 klinkt echt goed!
Die pakketjes zijn echt wel leuk. Gezonde keuze zonder veel nadenken.

Hier deze ochtend opnieuw gaan lopen. Had het gevoel dat ik niet vooruit ging, maar uiteindelijk de 5km toch gehaald. Heb wel enorm veel zin in een work out morgen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:57

Dank je Aria :-)

Riddershow, zijn je achilles pezen misschien te strak? Goed stretchen wil helpen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:14

Aria_zz schreef:
Dankje voor de welkoms :D

Riddershow,
Ik heb de Garmin Vivosmart 3. Niet iedereen vindt die stylish mooi, maar ik ben erg blij met het simpele maar effectieve design, hij doet wat hij moet en is met de app gemakkelijk aanpasbaar. Moet bijvoorbeeld mijn stap lengte aanpassen tijdens het hardlopen, omdat de nike+app met gps een andere lengte aangeeft maar dat is geen probleem. Een plus aan Garmin is de waterdichtheid, wat ik echt nodig heb. Geen gps, dat komt in een latere versie denk ik, maar ik vind dat oke, hou mijn gsm er sowieso bij.

Heb even gekeken, wat die is wel iets goedkoper, maar volgens een review is de net wat onnauwkeuriger (mede door missende GPS) en juist ook voor de dagelijkse verbranding en ik ben niet echt het type om nu elk moment de stapgrootte te veranderen...

Maar wel tevreden met garmin dus. Ik denk dat ik voor de forerunner 30 ga. Betaalbaar en nauwkeurig volgens de recensies.

@Bhriseis: Ik denk het niet, maar sinds mijn knieopatie heb ik gewoon het idee dat ze gigantisch verzuren (tegen het verkrampen aan). Na de laatste bootcamp had ik in mijn "slechte" been wel 3 dagen het gevoel dat hij nog steeds verkrampt was.

We doen een soort van joga oefeningen naderhand...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:31

Elk moment is veel gezegd, ik merkte een onnauwkeurigheid op, pas het aan naar mijn persoonlijke stappen lengte en that's it. Maar zonder gps is het natuurlijk een verschil. Maat dagelijkse verbranding doet ie wel perfect.
Geen enkele van die trackers is perfect, ze hebben allemaal zo hun voors en na's. De Forerunner 30 schijnt inderdaad erg goed te zijn, net als de Fenix. Ik ben bij die van mij bijvoorbeeld erg tevreden met de stress meter, aangezien ik ook veel moet studeren en daar toch wat mee moet opletten dat ik niet te hoog in de stress ga. Zoals ik zei, elk heeft voor en nadelen, hangt er maar vanaf waar je prioriteiten liggen :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:43

Mijn lijstje vandaag:
O: proteïne shake, yoghurt, havermout halve appel.
M: 4 stukjes zuurdesem brood, rode bietenhummus, halve plak kaas, pesto
A: volkoren macaroni, rucola, tomaat, champignon en courgette gebakken in wat boter, beetje feta voor de smaak.

T: cappuccino, oikos yoghurt, glas rode wijn
B: 5km lopen

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:58

zo ik zal hier ook eens wat plaatsen..
Op moment val ik niks af.. wat opzich jammer is maar misschien is mijn lichaam aan het wennen etc.

maar nu mijn lijstje van vandaag zie.. is het toch wel erg weinig denk ik...
Hebben jullie iets (koolhydraat arms) wat ik hieraan zou kunnen toevoegen?

O: 200gr gehakt met handje rozijntjes
M: Komkommer, bifi worstje en wortel
A: Black angus hamburger, spersiebonen en 2 eitjes
T: Pure chocolade blokjes (2 denk ik dat het gaan worden)
vind het erg lastig.. ook omdat ik overdag op school zit en dus niet vanalles mee kan slepen..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:15

Eet je niet te weinig? Mag ik vragen waarom je khd arm eet? Om eerlijk te zijn vind ik je lijstje een beetje vreemd, gehakt met rozijnen bij het ontbijt? Wellicht is kwark met rozijnen en fruit een optie daar? Verder met je lunch, komkommer en wortel vult nauwelijks natuurlijk, kan je daar geen uitgebreidere salade van maken? Ik vind je avondeten niet raar, lijkt me prima, ik mis alleen hetgeen wat echt vult zeg maar. Je zal waarschijnlijk geen brood eten en dergelijke, maar ik denk dat daar genoeg alternatieven voor zijn toch?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:32

Nou dat is het dus.. ik heb gewoon helemaaal geen trek...
En tja. raar ontbijt.. ik krijg dat gewoon makkelijker weg dan een bak kwark...
Ik eet KHD omdat ik dat alleen echt vol houd.. calorieën beperken daar heb ik op een of andere manier altijd te weinig discipline voor.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:34

Aria_zz schreef:
Elk moment is veel gezegd, ik merkte een onnauwkeurigheid op, pas het aan naar mijn persoonlijke stappen lengte en that's it. Maar zonder gps is het natuurlijk een verschil. Maat dagelijkse verbranding doet ie wel perfect.
Geen enkele van die trackers is perfect, ze hebben allemaal zo hun voors en na's. De Forerunner 30 schijnt inderdaad erg goed te zijn, net als de Fenix. Ik ben bij die van mij bijvoorbeeld erg tevreden met de stress meter, aangezien ik ook veel moet studeren en daar toch wat mee moet opletten dat ik niet te hoog in de stress ga. Zoals ik zei, elk heeft voor en nadelen, hangt er maar vanaf waar je prioriteiten liggen :D

Klopt. Geen idee of de Forerunner en stress meter heeft, maar dat heb ik denk K niet zo nodig.

Vind het sowieso lastig, want de meeste recensies zijn van die echte sporters... En daar val ik echt niet onder.

Hoeveel kcal zou ik met een uur bootcamp hebben gebruikt?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:43

kionasuppie schreef:
Nou dat is het dus.. ik heb gewoon helemaaal geen trek...
En tja. raar ontbijt.. ik krijg dat gewoon makkelijker weg dan een bak kwark...
Ik eet KHD omdat ik dat alleen echt vol houd.. calorieën beperken daar heb ik op een of andere manier altijd te weinig discipline voor.

Maar je begrijpt dat calorieën wel leidend zijn? Want als je 8000 calorieën aan gehakt eet en 1000 aan brood zal je afvallen door het brood en aankomen door het gehakt (ik heb bewust bizarre aantallen gebruikt) misschien slim om de OP even te lezen daar staat de negatieve energiebalans goed uitgelegd en dergelijke :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:51

heb de OP wel gelezen maar in mijn omgeving veel goede verhalen gehoord over KHD arm. Dus alles onder de 5 KHD per 100 gr. eten.
dit heeft mij de eerste week dan ook zeker wat opgeleverd maar nu gewoon niet meer. en de vorige keer dat ik hier wat plaatste werd al gezegt dat het wat weinig was.. maar vandaag was weer zo'n dag en ik heb gewoon echt geen trek..

Ik lees hier veel over apps etc om je calorieën bij te houden en dit wil ik best doen, maar heel eerlijk? Om mij hier zo in te gaan verdiepen als de meeste mensen doen dat kan ik gewoon niet.. (stukje intresse in voeding denk ik.. )

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:54

Nou kcal tellen hoef je, je niet in te lezen. Download My fitness pall, vul alles in en eet op je bmr. Even berekenen en bepalen of je veel of weinig beweegt... zo moeilijk is het niet. Denk dat khd arm lastiger is.