Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:11

Ahh wat naar hwn, sterkte! Lijkt me een groot gemis als een paard als zo lang 'bij je hoort'

Ik heb vanochtend alweer vroeg een lange duurloop gedaan, begon droog maar na een uur ofzo begon het te regenen, was blij met mijn regenpet! Wel heel fijn gelopen in het bos, heerlijk rustig :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:16

Heel veel sterkte hwn! Bijna niet voor te stellen zoiets.. Maar wel bijzonder dat je een paard zo vanaf de geboorte tot haar dood hebt mogen meemaken.

Gisteren heb ik even een half uur hardgelopen ´s avonds. Het was nog erg warm en ik had al 2 weken ´pauze´ gehad, dus ik heb lekker écht hard gelopen (voor mijn doen heel hard) en dat afgewisseld met stukjes wandelen. Ging wel lekker. Mijn hardste km had ik 4:30 min/km op mn app staan o.o ! De tweede en derde zaten rond de 5 min/km ongeveer en tussen de kilometers 2 a 3 minuten wandelen/ afkoelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:22

Ik heb gisteravond op de loopband gelopen na mijn krachttraining, vond het gewoon te warm buiten. 20 minuten/8.6km/u, 15 minuten/9.5km/u, 5 minuten/10km/u, 5 minuten/10.5km/u en daarna uitlopen. Langer ging niet want ik zweette me kapot.

Zondag doe ik mee met de Keppelrun van 10km. Zal ook wel weer bloedje heet worden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:21

Succes vandaag Tessa :)!

Sterkte hwn met het verlies van je paard.

Ik heb een lekkere trainingsweek in de benen. Maandag en woensdag bootcamp, dinsdag/vrijdag/vandaag hardgelopen en gister voor het eerst een rondje op de racefiets. Over 13 dagen is de halve van Sneek alweer. Na de marathon duurloopjes van max 14 km gedaan dus ik ben benieuwd of het wat wordt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:48

Ging lekker vandaag! Mijn op twee na beste 10km gelopen :) dus best tevreden!
We waren ook met een gezellig groepje en daarna hebben we samen geluncht. Genoten :D

Volgende week lopen mijn zusje en ik de 10km in Elst en gaat mijn neefje (kleine van mijn zus) zijn eerste kidsrun lopen. Hij is vier en een half en moet dan de 500 meter lopen. Ik hoop dat hij het durft en dat het niet te overweldigend voor hem is. Spannend!

Komt vast wel goed Noeps! Jij kunt dat.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:27

Bedankt iedereen, gelukkig hectische week achter de rug, dus weinig tijd gehad om te treuren. Heb wel super lieve DA'en: kreeg een deelnemingskaartje met aan de voorkant: "De vriendschap die je deelde, blijft altijd", en achteraan hadden ze een gedichtje geschreven:
"Dierenliefde is een wonder, deze vriendschap was bijzonder. Nikita was een trouwe kameraad, die haar sporen achterlaat". Toen hield ik het natuurlijk weer niet droog.

Maar terug op het lopen: ondanks een moeizame training donderdag, een ongezonde week met weinig slaap, veel stress en ongezond eten, en een pijnlijke voet, heb ik gisteren toch weer een snelle wedstrijd gelopen. Ben 7de geworden op meer dan 170 vrouwen. Officiële snelheid is wel wat optimistisch (berekend op 5,5km ipv 5,2km): 14 km/u haal ik echt (nog) niet, maar staat toch mooi in de statistieken.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:39

Hwn ik krijg kippenvel, van hoe je DA reageert, mooi zeg. Dat doet je wat. Sterkte met het verlies :(:)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:52

Hwn: wat een enorm mooi kaartje!

Hier vanochtend de ladiesrun gelopen. Na in oktober de halve marathon gelopen te hebben, heeft het hardlopen wat stil gelegen. Laatste weken wel weer opgepakt, maar nog lang niet op het tempo en afstand wat ik wil zijn (10km in een uur). Dus vandaag maar voor de 5 km gekozen.

In training loop ik er nu 32/33 minuten op, dus 30 min leek me een mooi doel voor vandaag. Wat te hard gestart, wat ik voelde na 3 km, laatste 2 km waren dus erg zwaar maar uitgelopen in 29.31: doel bereikt :)! Hiermee 54e van 413, helemaal niet verkeerd !

(Voor degene die mij niet kennen, lees al lang mee in dit topic maar de laatste tijd niet veel meer gereageerd)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:53

Toch maar ff gedaan Renee16 :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:01

Al even niet meer gereageerd, maar jeetje wat heftig om je paard in te moeten laten slapen HWN, zeker nadat je ze zo ontzettend lang hebt gehad. En wat een ontzettend lief & mooi kaartje :(:)

En goede wedstrijdresultaten van iedereen! Is het nog steeds zo warm in NL? Het is hier onderhand ontzettend droog geworden en er zijn veel bosbranden door het hele land. Vond het dus toch stiekem ook wel een beetje spannend om van de week weer het bos in te gaan, het was ook al zo lang geleden. Gelukkig heerlijk kunnen lopen over ontzettend technische trails, kan merken dat ik al lang niet meer in het bos had gelopen, was kapot na 13 km!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:32

Ja ik vind het nog erg warm (elke dag 25 plus).

Renee16 mooie prestatie!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:25

Heel warm is het geen eens, maar wel vochtig en benauwd..
Gisteren heb ik sprinttraining gedaan. Dus echt sprinten- ademhalen - sprinten- ademhalen.. 5 km lang. Dat voel je behoorlijk maar zo heb ik het minst last van de benauwdheid. Wel grappig om te zien dat op deze manier de gemiddelde snelheid een stuk lager ligt dan wanneer ik gewoon doorloop. Ik heb er 38 minuten over gedaan en ik heb voor het eerst zelfs wat spierpijn ervan

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:28

Sintara ik begrijp je loopschema geloof ik niet helemaal. Ik neem aan dat je tijdens het sprinten toch ook gewoon ademde anders moeten het wel super korte sprintjes zijn geweest. Bij mij heeft de interval training vaak ook de laagste gemiddelde snelheid. Maar ik heb zelfs vaak wandel-dribbel-wandel pauzes , loop veel rustiger uit en sprint ook nooit tijdens de interval training. Bij een HITT training kom ik weer wel vaak een aan hoge gemiddelde snelheid maar daar gaat meestal een tempoblok vooraf om de spieren goed warm te krijgen en wissel ik korte sprintjes af met korte stukjes duurloop 1 tempo maar dus een stuk sneller dan de dribbel stukjes van de interval training.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:29

hwn heel veel sterkte.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:58

Greetje63 schreef:
Sintara ik begrijp je loopschema geloof ik niet helemaal. Ik neem aan dat je tijdens het sprinten toch ook gewoon ademde anders moeten het wel super korte sprintjes zijn geweest. Bij mij heeft de interval training vaak ook de laagste gemiddelde snelheid. Maar ik heb zelfs vaak wandel-dribbel-wandel pauzes , loop veel rustiger uit en sprint ook nooit tijdens de interval training. Bij een HITT training kom ik weer wel vaak een aan hoge gemiddelde snelheid maar daar gaat meestal een tempoblok vooraf om de spieren goed warm te krijgen en wissel ik korte sprintjes af met korte stukjes duurloop 1 tempo maar dus een stuk sneller dan de dribbel stukjes van de interval training.

Haha ja tijdens het sprinten adem ik ook hoor! Maar erna heb ik altijd best veel moeite om op adem te komen en te herstellen. Dat is uiteindelijk ook wat ik er echt in oefen.. Het wordt steeds ietsje beter!

Maar ik heb geen écht loopschema hoor. Ik probeer 1x per week een lange afstand te doen (voor jou stelt mijn ´lang´ niks voor, deze week ga ik voor het eerst voor 10km :D ) , 1x per week kort en snel en dan nog een 1x niet al te lange afstand/ waar ik zin in heb..
Ik ga ook niet voor halve marathons maar gewoon voor de lol mudruns uitlopen :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:58

Klinkt goed supervixen! Geen last gehad van de warmte, daar ga jij vaak niet lekker op toch?

hwn wat lief van de dierenarts, heel fijn zo attent!
Jij loopt echt enorm snel vergeleken met mij!

Piekosjj zijn die bosbranden ook bij jou in de buurt of ziet 'jouw bos' er nog goed uit?

Haha leuk verwoord sintara! Gelukkig blijf je wel ademen tijdens het lopen D:

Gister training gehad bij de atletiek, probeer om echt minimaal één keer per week te gaan, afgelopen tijd lukt dat wel aardig en merk dat daardoor mijn buikspieren wat strakker zijn :) Ook even met de trainer gehad over mijn lopen, ik moet mijn core veel meer aanspannen en dan loop ik veel beter, zoals hij het omschrijft 'jij laat het allemaal maar een beetje hangen'.
Maargoed, gister had ik echt geen zin in het schema, maar toch met een groepje wel gelopen, klein beetje rustiger dan normaal maar halverwege werd ik (gelukkig) toch weer wat fanatieker en blij dat ik het gelopen heb!
Schema van gister:
1000- 100 dribbelen - 200
800 - 100 dribbelen - 200
600 - 100 dribbelen - 200
400 - 100 dribbelen - 200
Met tussen de sets 400 dribbelen, en afgesloten met 200 - 200 dribbelen - 200 - 200 dribbelen- 200 en uitlopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:27

Ik heb pas geen last van de warmte onder de 15 graden ofzo :')

Mooie setjes s1993.

Sintara ik loop een beetje zoals jij. Hardlooptrainer uit de sportschool had toen een schema gemaakt voor mijn halve marathon, maar ik ben er achter gekomen dat schema's niet voor mij werken. Dan heb ik er geen lol meer in en ik schiet in de stress als ik me er niet aan kan houden door bijvoorbeeld werk. Dus voor mij vaak ook een keer lang, een keer er tussen in en een keer kort als ik tijd heb.

Ben ontzettend druk met werk (afronding schooljaar), we zijn bezig ons huis te verkopen en zijn ondertussen aan het kijken voor een ander huis en ik moet een paar keer oppassen op mijn neefje op mijn vrije dagen. De lange lopen in het bos schieten er even bij in. Baal ik van, want ik vind het heerlijk..
Nog iets minder dan vier weken gelukkig. Dan lekker vakantie.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:47

s1993, ik heb een heel domme vraag :D : Wat is dat dribbelen waar je het over hebt? Ik gok dat het niet hetzelfde is als bij voetbal.. Is het gewoon heel traag en klein joggen ofzoiets?
En de rest zijn meters ofzo?

@sv jij bent gewoon goed aangepast op Hollands weer :P Ik meer op middelands zeeklimaat enzo.. Mn ooievaar was verdwaald denk ik.
Wat leuk dat je ongeveer hetzelfde plan aanhoudt. Dan kan ik er waarschijnlijk nog een hele tijd mee door :D ! Al denk ik écht dat ik jouw afstanden noooit ga kunnen.. Mijn grens heb ik nog niet bereikt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:27

Tuurlijk kun je dat. Gewoon trainen. Ik had ook nooit gedacht dat ik een halve marathon zou lopen. Toch gelukt.

Ik ben net onderweg vanaf het ziggo dome naar huis, was naar Pearl Jam. Voor ik in bed lig is het denk een uur of half twee :') Een flinke duurloop morgen zal er dus wel (weer) niet inzitten :\, maar we zullen zien.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:31

Sintara, we pakken er inderdaad geen bal bij als we aan het dribbelen zijn :D Maar inderdaad gewoon héél langzaam met hele kleine pasjes lopen, met als doel om dus actief te herstellen tussen de setjes :) En die cijfers zijn idd meters! Overigens geen domme vragen, vind het juist leuk dat je het vraagt ipv er maar gewoon overheen leest.
En ik ben het met supervixen eens! Als je rustig doortraint kun je opeens veel meer dan je vantevoren verwacht had :j Ik was na mijn eerste 10km helemaal kapot en zó ongelooflijk trots dat ik het had volgehouden! En nu kan ik het dubbele lopen zonder zo kapot te gaan als ik toen ging 8-)

Balen dat het er niet van komt supervixen! Hoe oud is je neefje?
Wel superleuk, Pearl Jam! Hoe vond je het?

Ik loop ook wel een beetje zoals jullie, heb geen vast schema waaraan ik me strak houd, dan gaat voor mij de lol ervanaf. Ik probeer 1x per week naar de atletiek training te gaan en loop daar dan wat op dat moment op het schema staat, daar heb ik toch meer motivatie doordat je samen loopt en het gezellig is etc. Vooraf zie ik er wel vaak tegenop maar achteraf ben ik altijd blij te zijn gegaan. Ik doe dat voornamelijk om te zorgen dat mijn techniek oké is, ik ook wat core stability oefeningen doe en zodat ik ietsje sneller word (maar hoeft van mij allemaal niet supersnel hoor).
Daarnaast loop ik (afhankelijk van tijd) 2-3 keer per week zelf, waarvan 1x lange duurloop en verder beetje waar ik zin in heb en hoe mijn lichaam voelt :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:16

Sterkte vandaag Tessa :)) Hoe was Pearl Jam?

Sintara, die grens schuift echt telkens een stuk op! Ik begon ooit, 5 jaar geleden, met 4x 5 minuten hardlopen. Ik dacht toen echt: verder dan 5km ga ik nooit kunnen. Twee maanden geleden liep ik er 42!

Mijn schema is ruwweg 1x LSD, 1x interval en 1x tempotraining. Daarnaast nog 2x wielrennen en 2x bootcamp.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:51

Wel stoer, Pearl Jam! Was het leuk?

De reden waarom ik denk dat ik nooit zover kan lopen is o.a. omdat de eerste 3 kilometer trainen me zó makkelijk afgingen, naar 5 kilometer ging het ook wel behoorlijk snel.. Maar nu moet ik zo´n beetje vechten voor elke meter die erbij komt. Daardoor heb ik dus het idee dat ik niet zo heel veel verder ga komen, dat ik al een eind richting mijn grens ben..
Maarja, aan de andere kant ben ik ook nog niet zo lang bezig natuurlijk. Ik zie wel hoe het gaat in de toekomst :D

s1993 Het is wel interessant die setjes. Ga je dan met de hardloopstukjes op hogere snelheid dan normaal? Of juist hetzelfde als normaal? Het dribbelen doe ik blijkbaar al, bij mijn langere afstanden :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:06

Pearl Jam was geweldig! Heb ze nu een stuk of vijf keer gezien. Eerste keer is denk ik een jaar of tien geleden.

Vandaag zou de fotograaf komen om ons huis op de foto te zetten voor de verkoop. Dus de hele ochtend aan de schoonmaak met mijn brakke kop. Huis helemaal op orde en opgeruimd, werd er een kwartier van tevoren afgebeld met de mededeling dat de fotograaf ziek was!! Neeeeee!!
Ik was echt zó chagrijnig dat ik naar het bos ben gereden net en 12.5km heb hardgelopen :') :') .

Sintara, dat heb ik met alles boven de 15km. Dat kost mij ook veel moeite. Ook tussen de oren. Daarom heb ik besloten dat ik niet verder loop dan een halve marathon en gewoon geniet van het lopen in het bos en niet teveel op mijn tempo let.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:05

Ik was gisteren van plan om wat rust te nemen, want heb een pijnlijke voet, maar het was officiële inhuldiging van een nieuwe looproute, met een hapje en een drankje achteraf, en onze club wou graag de grootste delegatie zijn.

Was best gezellig, en onze club was inderdaad de grootste, en ook het snelst aan de drank :) (ik niet hoor, ik drink geen alcohol). Was best gezellig, maar heeft mijn voet geen goed gedaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:04

Als ik een wijntje in het vooruitzicht heb, ren ik ook een stuk harder dus ik snap jullie club wel :)).

Afbeelding
Dit was een uur geleden :7
Interval 9x4 met p2min. Vrijdagavond is niet m'n lekkerste loopavond maar al met al wel een prima training gehad.