[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:11

marlonFloris schreef:
sureido schreef:
Ik kom even binnen vallen!

Ik ben eigenlijk sinds dit jaar ook helemaal in de make-up. Eerst ook wel, maar opeens ontdekte ik de duurdere merken en nu gaat het geld langzaam maar zeker op en koop ik niet meer bij de kruidvat (niks mis mee tho, ze hebben fijne mascara :D) maar bij douglas, ici paris of de bijenkorf.

De collectie groeit ook elke maand :D ben langzaam aan wel verslaafd.

Ik heb nu twee eye shadow palettes van maybeline, alleen hier doe ik dan helemaal mijn best op, maar helaas op het eind van de avond zit er bijna geen oogschaduw meer op. Weg is mijn creatie :(

Weet iemand of de palettes van revolution goed zijn? Heel veel keuze voor weinig geld! En ik zat ook al te kijken naar nyx, night of the town (heeel veel kleurtjes!) en naar urban decay (naked) en the balm.

Welke is fijn? Ik zoek een pallette die goed blijft zitten, mag wel wat kosten maar geen 100€ en waar heel veel keuze is. Ik vind blenden naar bruin heel mooi of naar blauw/groen! Maar er moet ook licht op zitten. Help!

Verder heb ik van Anastasia het wenkbrauw palette, alleen ik krijg m'n wenkbrauwen nog steeds niet zo écht On fleek. Iemand tips?

Gebruik je wel een oogschaduwbasis dan? Dit is echt wel noodzakelijk als je wil dat het er savonds nog op zit.
Verder vind ik sleek paletten zelf heel heel heel fijn maar daar is de mening in het topic verdeeld over.
Ik heb dus zelf ook 14 paletten daarvan en gebruik ze dagelijks.
Verder gebruik ik vaak mijn w35 morphe palette of de chocolade paletten van I ❤ make up.

Dit zijn dus wel de goedkopere merken. Van de duurdere merken heb ik niks.

Ik gebruik ook geen basis, en zit er savonds nog net zo op als s;ochtends ( make-up studio )

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:19

T ligt aan de basis, oogleden maar ook je oogschaduw, waarom het creast kan meerdere redenen hebben, omdat je oogleden vet zijn, slechte oogschaduw, geen basis of zelfs teveel basis. Ik zou dus beginnen met je basis en als dat niet werkt verder kijken :)

Even offtopic hoor maar ik denk dat jullie dat niet erg vinden, 2 weken geleden is mijn meisje overleden na 17 jaar trouwe dienst en hoewel ik nog 2 schatjes heb was het mij veel te stil...

Dus ik ben helemaal vanuit Den Haag naar Enschede gegaan om dit lieve meisje op te halen:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een scottish fold dus haar oortjes horen gevouwen :j

linoleum

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:20

Oogschaduwbasis kan veel doen. Ben zelf erg blij met mijn MAC paintpot. Zeker met mijn vettige huid gaat het erg snel glijden, dat houdt een basis toch een stuk tegen.
Daarnaast maakt kwaliteit ook erg veel uit. Ben zelf groot fan van MAC en Urban Decay oogschaduws. Mijn ervaringen zijn dat veel goedkopere merken een slechtere pigmentatie hebben en ook minder lang houdbaar zijn.

Mondy, die lashes staan je echt prachtig! Doen je ogen goed :D

Mijn Storybook Cosmetics wordt eind deze week eindelijk geshipt! En daarnaast vertrek ik morgen naar Spanje, dus wil even flink shoppen bij Kat von D en wat ik verder nog tegenkom :D :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:21

Awwww Friemel <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:25

Waar ga je heen in Spanje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:28

Omg Friem :+:

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:49

Ahhhhw friem!!!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:17

Aww super lief Friem! Hoe heet ze?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:21

Oh wat schattig!

Dankjewel voor jullie tips, ik heb er veel aan. Ik ga zeker volgen en meepraten zo af en toe!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:29

_Friemel schreef:
Waar ga je heen in Spanje?

Naar Malaga, op bezoek bij m'n zusje die daar een aantal maanden woont en werkt :D en hoorde van haar al dat je er erg goed kunt shoppen

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:44

Friem wat een dropje <3 <3

Die wimpers van je laatste post staan je erg goed Mondy!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:24

Ahh wat een dotje Friemel <3 wij hadden vroeger twee scottish straights, fijn ras!

Veel plezier in Spanje Lino!

Ik gebruik niet altijd een primer voor mijn ooglook, maar blijft echt wel beter zitten. Vooral als mijn huid vetter is, creast het makkelijk.
Mijn UD foundation heeft een laatste kans gehad van het weekend, hij oxideerde verschrikkelijk. Maar met een andere primer zit ie ineens stukken beter!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:25

UD = Urban Decay neem ik aan hé, ik hoor van een vriendin dat ze die super fijn vind en geen andere meer wil. Ik heb zelf van Dior foundation en die vind ik ook erg fijn maar wel heel duur, met cadeaubonnen en korting gekocht vorige keer samen met die poeder ervan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:55

Lino veel plezier !!
Friem wat een dotje <3 Post vooral nog meer foto's :))

Thx voor de complimenten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:21

Oh, ze is zo leuk Friem <3

Mooi Mondy, deze wimpers staan je super!
Heb wel het idee dat ze nog niet helemaal goed geplakt zijn, ik zie namelijk je eigen wimpers, iets ruimte en dan pas de neppers.
Ik ben zelf echt een ramp met nepwimpers, maar wat bij mij werkt, is na aanbrengen de wimpers samen knijpen met de neppers met mijn wimperkruller en daarna nog een laagje mascara aanbrengen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:27

Anc klopt zag het na het maken van de foto ook, heb daarna nog wat mascara aangebracht.
Ene dag lukt het beter dan de andere dag. Gelukkig is het eigenlijk alleen zichtbaar als je heel dichtbij staat :D
Sowieso blijf ik snel dat randje zien ookal gebruik ik een liner bij de wimpers.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:47

_Friemel schreef:
T ligt aan de basis, oogleden maar ook je oogschaduw, waarom het creast kan meerdere redenen hebben, omdat je oogleden vet zijn, slechte oogschaduw, geen basis of zelfs teveel basis. Ik zou dus beginnen met je basis en als dat niet werkt verder kijken :)

Even offtopic hoor maar ik denk dat jullie dat niet erg vinden, 2 weken geleden is mijn meisje overleden na 17 jaar trouwe dienst en hoewel ik nog 2 schatjes heb was het mij veel te stil...

Dus ik ben helemaal vanuit Den Haag naar Enschede gegaan om dit lieve meisje op te halen:

[ [url=m/2E55BJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iJAW63.png]Afbeelding[/url] ]

Het is een scottish fold dus haar oortjes horen gevouwen :j

*komt even uit meelezermodus* wat een schatje <3 <3

Maar oei een Scottish fold... was je bekend met de gezondheidsproblemen van dit ras en het feit dat ze in principe chronisch pijn lijden? Want mocht dat niet zo zijn kan ik je aanraden daar toch wat meer over te lezen om evt. problemen in de toekomst te herkennen.
Sorry voor de off-topic post maar zou zonde zijn van je katje.
Helaas doen veel fokkers alsof er niets aan de hand is.

http://theconversation.com/cute-and-con ... cats-65874

*gaat weer in meeleesmodus*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:51

Ik weet niet of dat voor alle landen geldt, maar een scottish fold mag nooit met een scottish fold gefokt worden.
Moeten altijd met een ander ras gekruisd worden ivm kraakbeendefect, wordt vaak met brits korthaar of pers gedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:54

Darah3 schreef:
Ik weet niet of dat voor alle landen geldt, maar een scottish fold mag nooit met een scottish fold gefokt worden.
Moeten altijd met een ander ras gekruisd worden ivm kraakbeendefect, wordt vaak met brits korthaar of pers gedaan.

Het kraakbeendefect zorgt juist voor die vouw in de oren dus elke fold heeft dit (of je nu kruist met een andere kat of niet). Het is gewoon een ziekte/afwijking.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:01

Ja bij elke fold is het defect aanwezig. Alleen met twee SF katten fokken geeft ernstigere klachten en afwijkingen, en mag ook niet (meer) gedaan worden.
Daarom zijn de folds nu ook zeldzamer. Er zitten nu vaak straights in het nestje, die het defect dus missen en minder gewild zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:05

Ja nog ernstigere klachten... het fokken ermee zou verboden moeten worden imo zoals gelukkig op veel plekken al zo is, want elke fold heeft dus wel het defect en krijgt vroeg of laat problemen.
Maar dit is off-topic, wilde het enkel melden, want het zou sneu zijn als Kel er niet vanaf wist en het katje straks problemen krijgt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:29

Fenrir schreef:
Darah3 schreef:

Het kraakbeendefect zorgt juist voor die vouw in de oren dus elke fold heeft dit (of je nu kruist met een andere kat of niet). Het is gewoon een ziekte/afwijking.

Dit is besproken met de DA en zoals hierboven aangegeven heeft DA mij dit ook verteld. Als je fold x fold kruist vraag je problemen maar met een BKH niet. Ja ik heb me er in verdiept en de DA gesproken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:05

Helaas is dat dus niet waar aangezien de folds altijd een kraakbeenafwijking hebben en die zit niet alleen in de oren, alleen is het doorgaans ernstiger bij fold x fold. Maar ik hoop dat het bij jouw kat mee gaat vallen, het is wel een schatje om te zien.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:49

Mondy schreef:
Je look is mooi ! Gebruik je een liner bij je lipstick ? Bij je bovenlip vind ik hem nl wat vervagen. Zeker omdat je al smalle lippen hebt denk ik dat dat wel een heel verschil gaat maken.

Nee heb geen liner gebruikt, misschien eens proberen :)

@Friemel, wat een schatje <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:30

Eindelijk tijd om met mn huda en violet voss te spelen, was ff probeersel of dat roze/cranberry me zou staan, zaterdag final look :D ik pak voor mijn ooglid dan toch wel een donkere cranberry en zet het iets heftiger aan, was nu nog heel voorzichtig :D de glitters van huda (die 2 grove) zijn niet te doen maar de rest is liefde? Blend als boter! Dito met violet voss <3 was irl wel veel intenser kreeg het niet echt op de foto.. tips zijn welkom :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn neus is vanochtend gepiercd dus sorry voor t bloed, ga zo douchen :')