Dankjewel Madeleine. 
Nee, woon helaas niet bij Eindhoven in de buurt. In Maastricht, paardjes staan wel bij Eindhoven.
Vooral veel uitval, slapende benen en zenuwpijn in allebei m'n benen. Armen vooral "prikkende naaldjes" (zoals wanneer ze slapen, dat gevoel) wanneer ik wat vast pak. Verder merk ik aan m'n armen niet zo heel veel gelukkig.
Ziekenhuis opnamen is morgen, in begin van de middag oogarts en dan rond 7 uur MRI lwk... Vrijdag morgen de lumbaalpunctie en bloed prikken en dan hopelijk vrijdag middag weer naar huis! Oh wat zie ik er tegen op zeg... Denk dat ik maar gewoon al m'n pijnstillers in een keer op eet, dan ben ik vast aardig van de wereld en merk ik er (hopelijk) niet al te veel van.
Gisteren bij de fysio geweest, m'n rug zit extreem vast en ze ziet in al mijn bewegingen (gewoon bij t zitten al) dat ik erg veel pijn heb.
Heb nu twee oefeningen gekregen die ik thuis voorzichtig moet doen, één oefening twee keer per dag 10 keer (plat op m'n buik gaan liggen en dan handen ter hoogte van je schouders en dan voorzichtig omhoog duwen, kom nog geen 20cm omhoog...
) en de andere regelmatig over de dag verdeeld (staan en dan voorzichtig de rug hol maken). Doordat ik continue met een bolle onder rug loop/zit/sta/lig vullen de tussenwervelschijven zich niet en met deze oefeningen gaan we dat eerst proberen beter te krijgen. Aangezien daar ook veel pijn vandaan kan komen, vanuit de tussenwervelschijven die zich dud niet (voldoende) vullen.
Verder staan mijn wervels, (vooral linker) si gewrichten en m'n bekken enorm scheef. Dit kan komen door de pijn en verkeerde houding aannemen. Dus eerst spieren terug gaan ontspannen, dan rustig aan sterker maken. Verder gaat ze elke week los proberen te masseren en dan straks alles recht zetten. Moet wel heel voorzichtig en rustig aan gedaan worden omdat van de 9 operaties er 7 in de rug geweest zijn en de laatste nog niet zo lang geleden is. Verder ook omdat de rug niet stabiel is.
Maar god wat doet dat gruwelijk zeer zeg, gisteravond jankend in bed gelegen van de pijn. Had ze al voor gewaarschuwd, dat de pijn waarschijnlijk eerst flink toe gaat nemen en dan pas langzaam aan minder gaat worden. Nou daar was niets van gelogen.
Helaas is nu ook de lekkage van hersenvocht in m'n rug flink toegenomen. Dat ze daar nu ook maar gewoon eens iets aan gingen doen... Wordt gek van die continue (extreem) wisselende druk. En geheel zonder risico is dat ook niet.
Ach ja, dadelijk maar weer even lekker naar m'n op springen staande merrie.

Kan nooit heel lang meer duren...