Emmaa_ schreef:Ik ben gestopt met het invoeren op MFP, en ook op het letten van mijn kcal op een dag. Zelf raakte ik echt geobsedeerd met het tellen van alle kleine kcal en ook bij mij gaf MFP aan dat ik als ik niet sportte maar 1162 kcal op een dag moest eten. Nou heb ik alsnog veel dagen dat ik daar amper aan zit, maar ik heb het niet meer bewust door.
Voor mij werkt het prettig om gewoon te letten op wát ik naar binnen gooi, dus ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar wel op het moment dat ik honger heb. Er zijn dagen dat ik lekker een saucijzenbroodje pak als tussendoortje of lunch, en er zijn dagen dat ik amper 1000 kcal aan super gezond (alleen groente/fruit en een stukje vlees over de hele dag) binnen krijg.
Afvallen is zo ontzettend persoonlijk. De een heeft er veel aan om zichzelf op een strak regime van een bepaald aantal kcal op een dag te zetten en elke week op de weegschaal te staan, anderen willen heel veel sporten en eten daar ook naar, en weer anderen letten op wat ze binnen krijgen en zien het allemaal wel. Ik denk dat het sowieso moeilijk is om voor iemand anders te bepalen wat zijn/haar waarheid is en dat zie ik hier en daar nog wel eens gebeuren in dit topic.
Als ik even naar mij persoonlijk kijk.. Ik eet nou twee weken zo schoon mogelijk en ik ben nu 4 kilo kwijt. 2 kilo per week vind ik zelf te veel, dus telefoontje naar de HA die aangaf dat het voornamelijk vocht was. Kan kloppen, want het gaat nu weer wat minder snel. Ik voel me er veel prettiger bij om onbewust een 80-20 regel aan te houden en gewoon te eten waar ik op dat moment behoefte aan heb. Als ik trek heb maak ik een smoothie, als ik ontzettend veel zin heb in een bakje chips dan eet ik een bakje chips.. Ik compenseer het alleen met gezonder eten.
Ook kan ik me als geen ander voorstellen hoe frustrerend afvallen kan zijn. Ik heb het geprobeerd met een shakedieet, met het schrappen van koolhydraten, met intens veel sporten waar ik mijn rug weer mee verpest heb.. En als die kilo's er maar niet af gaan dan kan dat heel moeilijk zijn. En dan ga je inderdaad zo min mogelijk eten omdat het de makkelijkste manier is om snel en zichtbaar kilo's te verliezen.
Daar heb je hélemaal gelijk in! Ik was gewoon benieuwd wat ik maar mocht eten en wat ik eigenlijk eet. Dag 1 heb ik gewoon gegeten zoals een gewone dag, dag 2 iets of wat op gelet en dag 3, tja, puur tijdsgebrek, want zoiets is echt niet van mijn gewoonte. 
Als ik zin heb in chocolade, chips, Mcdo, ... eet ik dat gewoon
Ik weet dat ik niet "zonder" kan om het zo te zeggen en ik ga die dingen ook echt niet laten omdat ik wil afvallen oid want dat wil ik niet, ik voel me goed zoals ik ben en dat is nog altijd het belangrijkste voor mij. Ik vind het ook leuk dat ik gewoon kan zien wat ik allemaal eet, want eerlijk, dag 1 ben ik echt verschoten, en als je je dan bedenkt: "heb ik zoveel honger of gewoon zin in eten?" en als je dan bij het laatste uit komt, dan ga je wel opletten ja. Wat ik eet als ik honger heb, maakt mij niks uit, zolang het inderdaad gecombineerd is met iets gezonds (al is het tussendoor een appel of 's morgens een smoothie)
Van mezelf eet ik sowieso veel fruit en drink ik eigenlijk altijd water, puur omdat ik allergisch reageer op frisdranken en andere "troep". Ben al blij dat ik ook andere dingen mag eten, waar mijn lichaam dan in mindere mate op reageert, dus die dingen ga ik echt niet laten.
Heb een jaar lang puur op cracottes en bruin brood met magere confituur en water geleefd om te "ontgiften" omdat ik er zo erg aan toe was, en zo wil ik nooit meer leven.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 18-05-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt