Rood! Fel, prutsmutsen, donker en vampy, rozerood, oranjerood, bordeauxrood...
Kan je nooit genoeg hebben
xStephanie
Geplaatst: 14-08-13 13:13
Ik word vaste klant van kruidvat Vandaag weer een lakje van colorshow gehaald, een lichtblauwe. Basecoat van essence en french manicure stickertjes. Wat zijn die fijn voor de eerste keer best een redelijk resultaat vind ik zelf
xStephanie
Geplaatst: 14-08-13 13:13
Anc schreef:
Rood! Fel, prutsmutsen, donker en vampy, rozerood, oranjerood, bordeauxrood...
Ik heb 3 lakjes van Colorshow, nou ja, ik had 3, want ik heb er al weer 1 weg gegeven. Super mooi in het flesje, zo ontzettend sheer... kon er helemaal niks mee!
Layeren werkte ook niet, want dan zag je hem gewoon niet meer... zo zonde!
Eentje is nog untried, maar de andere is een prima lakje
Nee, color gel voor het eerst dat ik dit zo probeer. Het is wel vergelijkbaar qua beeld (wat het moest worden )
ambre
Geplaatst: 14-08-13 15:27
Catrice heeft zo'n mooie:purplelized! Maar de lak zelf wordt zo snel dik en de kwastjes blijven ook niet aan de dop zitten. Daar zou ik wel een dupe van willen van eem fatsoenlijk merk. Maar de meesten zijn te paars of te zilver of te licht etc...
Watermarble:ik zou er de tijd niet voor kunnen vinden.
Oude ook, dus als ik het zo hoor is er weinig veranderd
Ik vind de kleurencombi wat apart Stef.. Denk dat ik die lichte 2 kleurtjes (wit en zalmig geloof ik?) had weggelaten en lekker knallend geel met paars zou hebben gedaan..
Er zit wit onder zodat er geen gaten vallen. Gebruikt: paars, geel, groen, pastel roze en pastel blauw. Misschien dat ik m van de week nog een x doe met andere kleuren.
Ik had het bij catrice dus nog nooit gehad en toen ze de potjes vernieuwd hadden (die van vorig jaar) heb ik nog geen enkel potje heel kunnen houden.
Denk idd dat het met wat fellere kleuren heel mooi kan staan!
Dreamybol
Geplaatst: 14-08-13 17:08
Mijn nieuwe opi lakje, Tiffany case, ligt thuis op me te wachten. Zit helaas in de kliniek (revalidatie), dus kan hem pas vrijdag in het echt zien. Maar goed, zo is naar huis gaan dus nog leuker.
Stef, ik vind die nagels zo ook wel leuk, maar met nog sprekender kleuren is misschien wel beter. Ik had laatst geëxperimenteerd met de striping tape en het dan gewoon met topcoat erover laten zitten. Ging me er alleen wel snel aan ergeren en dus aan peuteren, heeft het niet lang gehouden daardoor. Wel jammer, want ik vond het wel mooi en de tape kleurde ook goed bij de lak eronder. Jullie halen het er altijd af, of niet? Ga ik de volgende keer ook maar proberen.
Die Pepperminty vind ik op de swatches wat weghebben van Rimmel Bright back at you. Eén van mijn favoriete kleuren is dat.
Het stomme van die tape was dat het op een aantal nagels super bleef zitten en bij andere kon ik bij het randje en als je dan gaat pulken is het zo einde verhaal natuurlijk.
LadyMadonna
Geplaatst: 14-08-13 17:24
Dat is trouwens wel iets wat ik lastig vind hè, kleuren combineren... Zijn daar handigheidjes voor?
Yv_
Geplaatst: 14-08-13 17:30
Nee, meer je eigen inzicht denk ik.. Alhoewel.. Je moet ergens zo'n kleurenring op internet hebben toch waar je kunt zien wat contrasterende kleuren zijn of juist complimenterende? Verder is het ook wel smaak.. Ik zou persoonlijk voor contrasterende gaan, vind ik leuk, lekker apart en valt lekker op, maar is toch ook weer rustig te houden. Beetje vage omschrijving, maar probeer maar eens de bovenste 2 van onderstaande, dan weet je dat ik bedoel. Denk dus aan een zwart met een knalroze of een neon. Of bijvoorbeeld een nude en een neon. Of paars en geel, paars en goud... Wit met (prutsmutsen)rood..
Maar je kunt ook een stuk subtieler te werk gaan door bijvoorbeeld verschillende tinten van 1 kleur te gebruiken. Dus een pastelkleur en een felle kleur. Dat vind ik ook erg gaaf en dat kan denk ik ook bij meer mensen (even te denken aan dat jij waarschijnlijk voorbeelden gaat maken voor je klanten?)
Ik vind het idee leuk Stef, maar de kleuren zijn nog niet helemaal mijn ding.
Ga met yv mee wat betreft de kleuren, maar het is ook echt heel persoonlijk, wat ik helemaal geweldig vindt kan iemand anders weer afschuwelijk vinden. Verder kan je ook kleuren inspiratie opdoen door gewoon wat op nail art te googlen, dan kom je vaak ook wel leuke kleurencombinaties tegen.