Ik slik enkel vitamine pilletjes, ook vanwege mijn energielevel en vanwege een slechte weerstand. Werkt so far wel redelijk.
Wat mij heel goed heeft gedaan (niet echt een tip want tis niet heel haalbaar

) was de winter overslaan.

Ik heb de winter doorgebracht in Australië. Heb me nog nooit zo goed gevoeld zeg. Was 5 kilo aangekomen (wat nodig was) en was van bijna al mijn lichamelijke klachten af. Heb 3 dagen met keelpijn rondgelopen, normaal ben ik daarna nog 1 week snot verkouden maar nee hoor.. na 3 dagen was ik weer kiplekker. Thuis heb ik bloed moeten prikken (iets met tropische bacterie die ik gelukkig niet had haha). Toen bleken al mijn vitaminewaardes ver boven gemiddeld te zitten. En mijn vitamine D had al helemaal een gigantische boost gehad.
Vandaar dat ik me zo kiplekker voelde. Helaas ben ik dit nu al steeds meer aan het kwijt raken.

Stom Nederland.
Conclusie, ik moet emigreren naar Australië, want zelfs de winters daar zijn warmer en zonniger dan de zomers hier

. Doet me blijkbaar erg goed haha.
Overigens ben ik begonnen met het slikken van de vitamine pillen voor ik naar Australië ging, en heb ze daar gewoon doorgeslikt. Behalve op het einde van mijn reis omdat ik ze, hoe typerend, telkens vergat. Was telkens maar onderweg dus ze lagen niet in het zicht op tafel zoals thuis, maar ergens in mijn backpack.