Riverrr schreef:Bedankt voor de steun en ervaringen.
Ik ga zo meteen even naar de huisarts om het een en ander te bespreken hierover.
Joolien: Die oefening hou ik al een tijd bij. Helaas red ik die 7 nooit. Ik schommel tussen 2 en 4.
Waarbij voor mij inhoudt dat ik 0 nooit zal kunnen opschrijven.
Ik vind het lief dat jullie je ervaringen vertellen maar toch voelt dit anders. Misschien ben ik nu te koppig en wil ik het gewoon niet inzien, maar ik heb zeker al meer dan 5 jaar last van afwisselende perioden (half jaar depressie, 1 tot 2 maanden het gelukkigste meisje op aarde, weer een half jaar tot 3 kwart jaar depressie, maandje happy, en zo verder...
Iedere keer weer als ik uit periode vrolijk kom en val binnen 3 dagen ineens helemaal naar beneden, krijg ik een zwaardere klap. Voornamelijk omdat ik dan het contrast voel tussen hoe het was en wat ik nu mis.
En er is geen aanleiding aan vast te knopen, ja we gooiden het eerst op PTSS, maar het lijkt niet dat dat het probleem van nu is... Toen gooiden we het op mijn medicatie, omdat die alles leek te verergeren.
Nu is het net zo erg als tijdens medicatie en ben ik medicatie vrij. (op 1 of 2 keer in de week 1 oxazepam om bij te slapen, maar ik voel daar geen bijwerkingen van dan behalve beetje suf soms)
Ook is het niet te beinvloeden. Op momentje vrolijk heb ik geprobeerd mezelf depressief te krijgen, omdat ik wilde weten of ik het nou allemaal zelf veroorzaak. Maar hoe negatief ik ook probeerde te denken (wat ik eigenlijk uitlachte dat ik zo heb kunnen denken) ik kreeg mezelf niet depressief. En zo is het ook andersom. Het is gewoon wachten tot de zoveelste periode voorbij is.
En soms mengelt het ook een beetje in een week. Sla ik per dag nog om van heel vrolijk naar heel down, maar dat heb ik al een tijdje niet gehad. Hierdoor dachten ze eerst aan borderline, maar dat hebben ze paar maanden terug geschrapt omdat het toch niet lijkt te kloppen.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar tot 2 jaar in therapie, heb daarin veel verschillende soorten therapie gehad bij 6 verschillende mensen en instellingen.
Nu loop ik een half jaar bij dezelfde, dat gaat iets beter omdat ik eindelijk dingen durf te zeggen, daarom wil ook niet wisselen want dat koste mij veel moeite en ik heb vertrouwen in mijn huidige psych.
Alleen ik blijf ook mevrouw raadsel voor haar.
Dit heb ik letterlijk hetzelfde. CGT sloeg (daarom?) ook totaal niet aan bij mij. Ik heb er gewoon helemaal geen invloed op. Het komt en gaat naar believen en ik kan denken wat ik wil, maar het helpt niks.
Ben je ooit geprikt op schildklier, vitamine D en B12?
En heb je ook paniek / angst? Anders is EMDR misschien nog een optie. Van paniek en angst kan je ook depressief worden hè.