Riverrr schreef:gewattus??
Jemig wat kreeg ik net ineens een soort depressie golf over me heen. Ik weet soms echt niet meer waar ik het moet zoeken van het ellendige gevoel.
Ik heb de grote angst dat deze depressies niet helemaal normaal zijn en daardoor ook bij mij blijven. Dat dit zo doorgaat de rest van mijn leven. Wat als dit blijft?
Nu snap ik het als jullie gaan zeggen dat ik daar niet vanuit moet gaan, maar het begint daar wel op te lijken. Ze hebben geen aanleiding, zijn niet beïnvloedbaar, ze zijn eigenlijk ontzettend eng...
Hè River toch. Besef je wel dat die gevoelens en gedachten onderdeel zijn van jouw 'ziekte', je depressie en niet van jouzelf! En langdurige, chronische depressie is vaak minder heftig dan een kortdurende depressie. Houd moed dat het tijdelijk is!Ik las laatst een casus over een oudere dame die vroeg of er euthenasie op haar gepleegd kon worden. Ze had geen contact meer met haar familie en ze had niets meer om voor te leven voor haar gevoel. De psychiater hield het een beetje af omdat hij ook niet goed wist wat hij ermee moest. Twee jaar later nam een andere psych het over en deze besloot contact met haar te zoeken. Ze had weer contact met haar kleinkinderen, was gelukkiger dan ooit en was blij dat ze nog leefde! Dit was iemand die letterlijk serieus om de dood vroeg.
Heb je ooit andere behandelmethoden besproken met je behandelaar? ECT?
En wat voor AD's heb je gehad? Alleen SSRI's of ook TCA's?
de periodes dat ik vrolijk ben zijn kort, laatste anderhalve maand. De depressies duren gemiddeld een half jaar.

Ik ben echt vre se lijk ongeduldig maar dat komt voornamelijk ook omdat ik me zo rot voel.