[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:43

Oh en ik zeg dus altijd als ik een betekenis graag wil weten altijd: Zou ik mogen vragen waarvoor die tattoo staat?

Vind ik vaak de fijnste manier.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:36

Ooh ik zag net deze op facebook, ik denk dat ik verliefd ben :D Al is de boom voor mij net iets té, maar dat is persoonlijke smaak hé :)

Afbeelding

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:45

Oh die is inderdaad super gaaf Hammeke!!
Zo iets heb ik nog niet eerder gezien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:16

lieveli schreef:
Ik vertel het soms wel en soms niet. Maar ik vind het niet raar dat mensen het vragen, het is zichtbaar en eerlijk is eerlijk, ik ben ook altijd nieuwsgierig.

Ik heb trouwens een mail van Acid tattoo gehad vannacht, met een verklaring voor zijn gedrag (hij had een pesthumeur) en wat ik nog aan het ontwerp wilde veranderen want hij had de hele week niets van me gehoord. Teruggemaild dat zijn boodschap vorige week duidelijk was en dat hij zichzelf daarmee minimaal 400 euro door de neus heeft geboord.

Gek, ik voel helemaal die nood niet om aan iemand te vragen waar diens tattoo voor staat.
"zou ik mogen vragen..."
Vind ik ook aangenamer omdat ik dan gewoon kan zeggen "liever niet".
Maar dan heb je er die gaan door drammen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:19

Gek in welke context? Ik heb overigens nooit doordrammers.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:25

Mijn tattoeage zit op een plaats die in de zomer zichtbaar is, maar in de winter vaak niet. Ik vind opmerkingen erover wel leuk merk ik. Ik krijg vooral te horen: wat leuk, wat mooi, goh, die is wel gaaf! En een complimentje is altijd heel tof. Mensen vragen niet zo snel wat het betekent. Er staat een woord, dus opzich is het wel duidelijk waar het op slaat. Toen ik hem net had laten zetten vertelde ik ook graag waarom nu precies dit, maar ondertussen heb ik daar ook minder behoefte aan. Ik zeg meestal gewoon: 'omdat ik het mooi vind :) ' of 'omdat ik er graag af en toe aan wil denken.' .

Overigens heb ik nu een idee wat ik wil zetten, maar moet ik echt gaan sparen en wachten tot ik het geld heb. Het zal niet een heel kleintje worden (ook niet enorm). Deze zou ik wel echt laten zetten, omdat ik het mooi vind :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:29

Lieveli: omdat ik niet snap dat andere dat wel hebben. Vaak zijn betekenissen persoonlijk, daar heb ik geen zaken mee. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:13

Ayasha schreef:
Lieveli: omdat ik niet snap dat andere dat wel hebben. Vaak zijn betekenissen persoonlijk, daar heb ik geen zaken mee. :)

Dat is persoonlijk toch? Ieder zn ding. Als iemand in mijn cirkel iets nieuws heeft ben ik altijd nieuwsgierig.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:29

Ik ben ook nieuwsgierig naar betekenissen en het waarom van een tattoo, dus ik vind het ook helemaal niet erg als mensen dat aan mij vragen. En ieder zijn eigen keuze of die het wilt uitleggen of niet, daar heb ik geen problemen mee.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:36

Ik heb er ook geen problemen mee als mensen mij vragen waar hij voor staat. Ik vind dat de betekenis de tattoo speciaal maakt, ik vind het ook altijd erg leuk om de betekenissen van andere tattoo's te horen, vind het juist heel bijzonder.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:20

Ik heb er ook geen problemen mee als mensen het niet willen vertellen.
Ikzelf zou er ook geen problemen mee hebben als mensen het zouden vragen.

Wow die tatoeage die op deze pagina staat... Gewoon prachtig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:25

één van de vrienden van mijn vriend blijft maar vragen naar de betekenis van mijn tattoo's en dan steeds in de groep mensen waar ik het dus absoluut niet kwijt wil. :+ Dan denk ik wel eens "joh hou toch een keer op, 't zijn je zaken niet" :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:26

Sja ik zou persoonlijk dan gewoon zeggen dat het een plaatje van internet is en dat je 'm vet mooi vond. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:52

Op mijn onderarm heb ik samen met mijn broer mama laten zetten in een origineel hart. Dat was op moederdag en onze blijk van waardering voor haar en dat we haar graag bij ons dragen voor altijd. Ze houdt zelf niet van tattoos, maar heeft die van ons geaccepteerd. Mijn broer is zwaar gehandicapt en heeft ook een ajax tattoo. Ik vind het enige nadeel dat mensen nu direct denken dat m'n moeder er niet meer is. Ik heb juist per se de tattoo laten zetten om haar te laten zien dat we haar waarderen en bij ons willen dragen.

Ik heb ook de naam van m'n zoon op m'n schouder met een plaatje. Maar van ons overleden zoontje draag ik bijv een hangertje. Na z'n geboorte en overlijden gekregen van m'n man. Dat was voor onze zoon is geboren. Mensen denken dat die van m'n zoon is, maar laat het maar zo. Aan de achterkant staat de naam van ons overleden zoontje, maar die kun je toch niet van een afstand lezen. Ik had ook graag een tattoo gewild, maar zie dan weer wel op tegen vragen. Niet zo zeer voor mezelf, als voor de mensen die vragen. Mensen in m;n omgeving weten het wel, maar we hadden toen een eigen zaak en de mensen zijn zo geschrokken. Ik stond na een week weer te werken en moest het toch vertellen. Sommigen wisten het al en anderen schrokken en werden vreselijk emotioneel. Ik heb er geen moeite mee dus en wil wel, maar elke keer die reactie of dat een ander zich rot voelt, omdat hij/zij het krijgt te horen hoeft van mij niet.

Mijn man en ik hebben voor ons trouwen onze letters door elkaar heen laten zetten. Hij draagt geen ring en we wilden ''iets''. We kennen elkaar 20 jaar en stel dat we uit elkaar gaan, kan ik het als herinnering laten zitten of er heel makkelijk iets anders van maken.

Onze zoon is bijna 16 en wil graag een tattoo. Dat weet ie al heel lang. Dan komt ie ook nog 3 of 4x een jongen tegen van 15 die wel al een tattoo heeft, dus helpt niet echt. Hij heeft meerdere ideeen, maar ik hou het tegen. Op zich zijn de ideeen wel goed en waarschijnlijk blijvend, maar........hij gaat naar het HBO en hoewel ik zelf discriminatie vanwege tattoos echt niet oke vind is het er nou eenmaal wel. Hij denkt dat het steeds meer geaccepteerd wordt, maar je weet het niet.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:35

Ik wil eigenlijk al net zo lang als jou zoon een tattoo. Steeds zelfde idee. Mijn mams heeft toen gezegd dat als ik op mijn 18e nog steeds hetzelfde idee zou hebben, ik hem op mijn verjaardag zou krijgen.
Dat is dus gebeurd...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:49

Ik doe ook HBO, ga het onderwijs in en loop eigenlijk nergens tegenaan. Mijn klasgenoot heeft beide armen vol (watercolor en een klok, echt prachtig) en die hoort ook niet iets. Meisje dat een grote schedel op haar arm had laten zetten is wel weggegaan van de opleiding. Die kreeg nergens een stage waar ze met blote armen aan het werk kon.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:32

Denk da het er ook heel erg aan ligt wat je hebt staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:48

Ja dat was de strekking van mijn verhaal ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:26

Daar reageerde ik dus ook op haha. Mijn stiefma heeft heel groot haar hond op haar bovenarm. Dat zou ik dus echt niet mooi vinden... Maar mijn mening.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:37

Oeh nee portretten zou ik ook niet snel doen := Vind ik ook al gauw aso als ik eerlijk ben :o

Pff ik vertelde mijn beste vriendin gisteren (zij is totaal niet tattoo minded :+ ) over mijn nieuwe ideetje, een zinnetje aan de binnenkant van mijn bovenarm.. Nou toen kreeg ik de wind van voren hoor _O- Dat dat toch wel een aso plek was en dat ik het maar op mijn enkel moest laten zetten :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:39

Ik vind het geen asoplek, het is een beetje wat ik noem, een hipsterplek. Iedereen heeft daar een zinnetje.

Maar hey, bovenbenen zijn ook hipsterplekken :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:42

Echt? Ik dacht dat het wel een orginele plaats was voor zoiets :+ Maar moet er sowieso nog heel lang over denken hoor, ik wil ook eigenlijk niet een 'hipsterplek', vind ik niet hip :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:43

Als je het een mooie plek vindt moet je het gewoon doen. Ik wil niet hip zijn dus ik doe vooral wat ik mooi vind :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:22

deze plek ongeveer?

Afbeelding

vind ik helemaal niet aso, maar inderdaad wel eerder 'hipster' maar ik denk dat het niet een van de meest voorkomende plekken is, als je googled op 'tattoo upper arm inside' dan vallen de resultaten ook erg mee vind ik.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 10-02-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:23

Heerlijke tekst overigens, is van de film Into the Wild.