[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:38

gossa4ever schreef:
gaaf zeg!!
en wat voor kleur is dit? ik zat ook aan blauw te denken!! maar dan ok met aan beide kanten een coontail... maarja kmoet eerst nog verf halen...

Dit was hot hot pink van Manic Panic. Volgende keer ga ik shocking blue gebruiken

Higoma145

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:40

Hele mooie kleur hoor!!
Vroeger gebruikte ik ook manic panic.. Heeft geweldige kleuren!
Ik denk dat ik toch ook voor blauw ga :) maarja voor het zelfde geld zie ik een andere kleur die ik helemaal geweldig vind :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:43

Oke ik heb even jullie hulp nodig!
Ik stijl mijn haar redelijk vaak omdat het er anders gewoonweg niet uitziet, ik ben net een mislukte poedel dan.
Nu merk ik dat mijn haar echt heel fel aan het uitvallen is, gewoon met borstelen, erdoorheen met mijn handen zelfs met mijn haar wassen. En probeer hierdoor minder te stijlen en doe dus vaker een paardenstaart of knotje maar dat is zo saai geworden.

Nu probeer ik het wel met krulmousse wat op zicht goed lukt. SOMS!
De ene keer liggen ze leuk, andere keer trekken ze op niks en ik weet niet hoe dit komt.

Weten jullie misschien nog iets leuks om te doen met mijn haar zonder dat ik er teveel aan moet trekken en doen en als ik er de krulmousse in heb zitten. Zodat ik toch iets minder op een poedel lijk?

Ik heb halflang bruin haar met een schuine pony nu.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:14

Mag ik heel even inbreken in jullie topic :D

Het word weer tijd dat ik me uitgroei moet verven zowel boven als onder hihih.
Heb altijd blond gehad en dat komt na zoveel maanden aan de onderkant weer terug.

Maar nu zat ik net op de action site en zag dat ze holiday haarverf in de aanbieding had.
http://www.action.nl/products/view/id/2 ... elistid/43

Maar voor dat bedrag twijfel ik wel of het wel goede verf is , of dat het verf is die geheel niet pakt.
Hebben jullie er ervaring mee?

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:40

Ik kom ook even binnenvallen! :D
Ik als oud-kapster heb inmiddels zoveel kleuren in m'n haar gehad, en ik wil ook elke keer iets anders.
Nu na ongeveer 10 jaar donkerbruin en rood te zijn, wil ik terug naar blond *\o/* Ben zelf heel licht van mezelf.

Maar dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot en heb ik zo eigenwijs als ik ben zelf een pakketje gekocht bij de drogist omdat het ala minuut moest. High lights met een plastic kapje, nou kapje op en gaan met dat haak stokje, nou mooi niet ik kreeg amper haar door die gaatjes heen.
Als oud kapster heb ik al mijn spullen nog, ik mijn high light plankje gepakt, op oude weave aan vriendjelief laten zien hoe hij plukjes moest pakken met een puntkam.
Nou anderhalf uur later, met een aardig sacherijnig vriendje :') ... Ik heb wat kleurverschil in m'n haar, noem het twee tinten lichter grrr en uiteraard met warme gloed, ik had het kunnen weten .. maar zo eigenwijs als ik ben! En achteraf zeg ik dan weer tegen mezelf zie je nou wel met die pakjes van de drogist als je twee dagen had gewacht!
Nu ga ik morgen maar langs m'n oude werk in de hoop dat mijn vriendinnetje er iets moois van kan maken! *\o/*

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:41

Waarom ga je dan niet naar een kappersgroothandel als je zelf kapster bent geweest? Je zal wel weten hoe het moet toch? :)

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:06

Doe ik normaal gesproken ook. Maar ik woon 100m bij de kruidvat vandaan en als ik een idee in m'n hoofd heb wil ik het meestal gelijk uitvoeren, na dit eindresultaat denk ik ook eigen schuld ;)

En ik raad iedereen hier ook aan om je spullen bij een kappersgroothandel te kopen, je bent soms een paar euro meer kwijt. Maar de verf/blondeer en vloeistof die ze daar verkopen is vele malen minder agressief voor je haar dan dat je kant en klaar pakketjes koopt bij de drogisterij. :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:31

Britv, ik herken het wel hoor :)) De drogist zit om de hoek bij mij en de groothandel 15 km verderop. En als ik besluit dat ik mijn haren wil verven, wil ik dat ook NU doen en niet pas de volgende dag :))

Ik heb besloten dat ik voor de zomer highlights in mijn haar wil. Maar denk niet dat ik dat zelf kan, dus ga me wel laten verwennen bij de kapper :D

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:26

_mexx_lady_ schreef:
Oke ik heb even jullie hulp nodig!
Ik stijl mijn haar redelijk vaak omdat het er anders gewoonweg niet uitziet, ik ben net een mislukte poedel dan.
Nu merk ik dat mijn haar echt heel fel aan het uitvallen is, gewoon met borstelen, erdoorheen met mijn handen zelfs met mijn haar wassen. En probeer hierdoor minder te stijlen en doe dus vaker een paardenstaart of knotje maar dat is zo saai geworden.

Nu probeer ik het wel met krulmousse wat op zicht goed lukt. SOMS!
De ene keer liggen ze leuk, andere keer trekken ze op niks en ik weet niet hoe dit komt.

Weten jullie misschien nog iets leuks om te doen met mijn haar zonder dat ik er teveel aan moet trekken en doen en als ik er de krulmousse in heb zitten. Zodat ik toch iets minder op een poedel lijk?

Ik heb halflang bruin haar met een schuine pony nu.

Dat je haar opeens meer uitvalt kan aan de tijd van het jaar liggen, het kan ook zijn dat je hormoon huishouding even in de war is of dat je misschien meer stress hebt de laatste tijd.
Haaruitval hoeft niet perse te komen van veel stijlen. Ik heb ook periodes dat ik met het wassen/kammen meer haar verlies dan andere dagen (en stijl het ook altijd na het wassen).

Leuke kapsel tips kan je hier vinden (knotjes en vlechten):
http://www.bobbyglam.com/blog/category/hair-tutorials/

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:27

britv schreef:
Doe ik normaal gesproken ook. Maar ik woon 100m bij de kruidvat vandaan en als ik een idee in m'n hoofd heb wil ik het meestal gelijk uitvoeren, na dit eindresultaat denk ik ook eigen schuld ;)

En ik raad iedereen hier ook aan om je spullen bij een kappersgroothandel te kopen, je bent soms een paar euro meer kwijt. Maar de verf/blondeer en vloeistof die ze daar verkopen is vele malen minder agressief voor je haar dan dat je kant en klaar pakketjes koopt bij de drogisterij. :j

ik herken het heel goed! zo ben ik ook precies met mijn haar. als ik een idee heb, doe ik het gelijk en het kan me dan ook niet schelen of anderen het afraden :o daardoor is mijn haar wel oranje en groen geweest haha.

de kappersgroothandel is wel een goed idee, dat doe ik nooit, maar dat zou we beter zijn ja. ik zou alleen niet weten waar die zijn eigenlijk :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:21

:wave:
Shampoo vraag :D
Van mijn moeder's kant heb ik mooi, dik haar geërfd. Heel blij mee natuurlijk, maar behalve dik is het ook nog eens erg droog en eigenwijs. Ik gebruik dus braaf shampoo's voor droog haar. Het nadeel daarvan is dus dat mijn haar daar van sterke overeenkomsten met een kuiken gaat vertonen: vooral nu het kort is lijkt het net of ik kuikendons op m'n hoofd heb ^)
Ik heb al verschillende merken geprobeerd (John Frieda, Aussie, nu Dove), heeft iemand een geweldige tip toevallig?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:32

geerte schreef:
Ik heb even een vraagje, ik wil mijn haar wel kleuren maar weet nog niet zo goed of ik het nu donkerder of lichter wil, ik neig toch meer naar een lichtere tint, maar ik wil graag dat het niet permanent is dat het moet uitgroeien. welke producten moet ik daarvoor gebruiken aangezien toch veel echt permanente kleuring is. En ik twijfel om mijn haar kort te knippen maar ik weet niet zeker of mij dit staat, wat denken jullie en welke kleur denken jullie dat mij mooi staat?
Dit is een foto van mij maar mijn haar is nu al weer langer is bijna tot mijn kont.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1651_n.jpg

Weten jullie misschien of het mij staat korter? en wat zouden jullie aanraden qua kapsel? en welke kleur denken jullie dat mij mooi staat?

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:47

Goede middag!

ik heb een vraagje.
ik zou graag over willen gaan naar goud blond haar kleur, ik heb al heel wat highlights in mijn haar.
denken jullie alsnog het haar ontkleuren of kan ik het in 1 x verven naar goud blond?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:27

zijn er hier mensen met foto's van de 'lelijke' periode als je je haar laat groeien en hoe jullie t dan in model deden met bv clipjes of een haarband of gewoon los?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:02

geerte schreef:
geerte schreef:
Ik heb even een vraagje, ik wil mijn haar wel kleuren maar weet nog niet zo goed of ik het nu donkerder of lichter wil, ik neig toch meer naar een lichtere tint, maar ik wil graag dat het niet permanent is dat het moet uitgroeien. welke producten moet ik daarvoor gebruiken aangezien toch veel echt permanente kleuring is. En ik twijfel om mijn haar kort te knippen maar ik weet niet zeker of mij dit staat, wat denken jullie en welke kleur denken jullie dat mij mooi staat?
Dit is een foto van mij maar mijn haar is nu al weer langer is bijna tot mijn kont.

Weten jullie misschien of het mij staat korter? en wat zouden jullie aanraden qua kapsel? en welke kleur denken jullie dat mij mooi staat?

Hoeveel korter??

marjolein93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:14

Hallo allemaal!
ik heb van mezelf donkerblond haar en heb het vorig jaar helemaal blond gehad (permanente verf bij de kapper) maar was het na 3 maanden zat en heb het toen weer donkerder laten verven door er plukjes in te laten doen bij de kapper.
Maar die donkere plukjes zijn ook weer een eind vervaagt en het blonde is dus weer een eind door de donkere plukjes gekomen, en mijn haar is nu ongeveer 13 cm uitgegroeid.
Je ziet bovenop dus een donkere vlek en daaronder dat blonde (overheerst!!!) met nog donkere plukken erdoor, en alles bij elkaar ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Nu wil ik graag mijn haar weer donker, (liefst hetzelfde/in de buurt van mijn eigen donkerblonde haarkleur) maar dit graag zelf verven.
Zou het eerst willen proberen met een kleurspoeling die in de buurt van mijn eigen kleur komt.
Ik wil graag Garnier (weet verder niet hoe die heet, moet nog in de winkel kijken) gebruik en die er na +-28 wasbeurten uit is (zeggen ze).
Iemand tips voor me of ervaringen, en ervaringen met Garnier kleurspoeling over blonde plukjes??

Hoop dat iemand me kan helpen!!
Graag pb, of dit bericht quoten!!
Groetjes

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:32

nou mijn haar zit in de blonde verf :D daarna gaat electric blue er over heen :D ik plaats morgen een foto :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 07:26

Bizzybijtje schreef:
geerte schreef:

Hoeveel korter??

Als ik het afknip wil ik weer 30 cm zodat ik het kan doneren, dus dan komt het ongeveer iets boven mijn schouders.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:29

Ik spring even het topic in, als dat mag!
Ik heb mijn haar tot mijn 15de de natuurlijke kleur gehad, dat was donkerblond met een paar strengen blond erdoor, en ze hebben me gewaarschuwd dat ik die 'strengen' niet terugkrijg als ik ze weer terugverf, maar ik wilde toch bruine haren hebben. Toen heb ik het 1 keer geverfd, dat was een soort kastanjebruin, en iedereen vond eigenlijk dat veel natuurlijker stond :j Toch heb ik na ruim anderhalve maand nog geen uitgroei, en door het in de zon zitten heb ik ook het idee dat het weer wat lichter word.
Nu twijfel ik eigenlijk, want ik denk dat ik het toch weer wat lichter wil hebben voor de zomer. Of de keuze highlights, maar ik wil eigenlijk liever wat lichter. Wat adviseren jullie mij? Moet ik hiervoor naar de kapper of kan ik het zelf ook lichter verven? Heb namelijk wel zelf bruin geverfd :j
Dit was de kleur voor het verven: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 4504_o.jpg
En de kleur erna: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 3646_n.jpg Die in het midden dus :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:00

Mylittlelove, ik vind het bruine je erg goed staan!

geerte schreef:
Als ik het afknip wil ik weer 30 cm zodat ik het kan doneren, dus dan komt het ongeveer iets boven mijn schouders.

Ik wilde voor jouw bericht al gaan zeggen dat schouderlengte me wel mooi lijkt staan bij jou, en laat het dan wat in of naast je gezicht vallen.
Weet jij welke kapper in Lemmer goed is? (dorpsgenoot).

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:54

Hooi,
Ik kom even binnen vallen ;)
Ik wil heel graag ombré in combinatie met roze dip dye ...

Dit dus:
Afbeelding

en mijn haar is nu zo:
(even stomme foto maar ff snel gemaakt met webcam)
Afbeelding

mijn haar is nu deze kleur geverfd (ong. 5 cm uitgroei)
ik wil het dan eerst weer in mijn eigen haar kleur verven en dan ombré en wanneer het wat langer is een dip dye er bij

maar hier komt de vraag zou dat leuk staan en is het al lang genoeg voor ombré ... mijn haar groeit redelijk snel alleen als je iets wilt altijd niet snel genoeg xD

hopelijk kunnen jullie me advies en tips geven ;)

Xxx

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:24

F_Orumster schreef:
Mylittlelove, ik vind het bruine je erg goed staan!

geerte schreef:

Ik wilde voor jouw bericht al gaan zeggen dat schouderlengte me wel mooi lijkt staan bij jou, en laat het dan wat in of naast je gezicht vallen.
Weet jij welke kapper in Lemmer goed is? (dorpsgenoot).

Ik ga zelf altijd naar total hair care, bij de poiesz, maar lyan is ook een goede kapster(teamgenootje)
http://www.haarstudiolyan.nl/

Maar denk je dan dat ik het in laagjes zou moeten doen of juist op een lengte?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:35

_BlackPearl_ schreef:
Mayflower_ schreef:
Ik heb na lang nadenken de stap gezet om mijn haar te permanenten. :D Ik ga woensdag de afspraak maken bij de kapper. Het wordt dan de grofste krul, geen schapen of poedelkrullen. Ben benieuwd. :D

Als je het door een goede kapper laat zetten, en een beetje normaal haar hebt, zou ik het gewoon doen!
Ik heb in juli voor de eerste keer laten zetten (na heel lang twijfelen). Omdat ik best zwaar, erg stijl, veel en lang haar heb had ik verwacht dat het er snel uit zou zijn (krullen met de krultang overleven met een beetje geluk 10minuten :Y) ). Maar het pakte gelukkig perfect uit op mijn haar!
Zelf eerst erg moeten wennen, want het waren toch best kleine krulletjes. Maar je kan het beste na 2wk kijken.
Bij mij is er de grootste er in gezet (met een paar van de middelste boven op mijn hoofd, wat het wat natuurlijker maakt).
Eind december zat het er nogsteeds perfect in! Alleen heb ik het er toen opnieuw in laten zetten, door de uitgroei. Nu zit het er dus alweer een paar maandjes in, en het blijft weer super zitten.
Wel gaat er aardig wat anti-klit prutjes in, maar verder kan ik zoveel meer met mijn haar.
Ik raad het dan ook echt aan om eens te proberen :)

Niet echt een perfecte foto in de buurt om jullie een idee te geven, maar dan deze maar:
[ Afbeelding ]
Nog eentje

Wouw! supermooi <3 Ik hou zo van krullen, heb alleen zo stijl haar als het maar kan ...
Er is inmiddels wel een heel stukkie vanaf :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:38

laetitia98 schreef:
Hooi,
Ik kom even binnen vallen ;)
Ik wil heel graag ombré in combinatie met roze dip dye ...

Dit dus:
[ Afbeelding ]

en mijn haar is nu zo:
(even stomme foto maar ff snel gemaakt met webcam)
[ [url]Afbeelding[/url] ]

mijn haar is nu deze kleur geverfd (ong. 5 cm uitgroei)
ik wil het dan eerst weer in mijn eigen haar kleur verven en dan ombré en wanneer het wat langer is een dip dye er bij

maar hier komt de vraag zou dat leuk staan en is het al lang genoeg voor ombré ... mijn haar groeit redelijk snel alleen als je iets wilt altijd niet snel genoeg xD

hopelijk kunnen jullie me advies en tips geven ;)

Xxx

Ik zou het niet doen, ziet er heel raar uit met kort haar denk ik

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:55

Ben het met bovenstaande eens, je zal zeker een jaar moeten wachten voor het op redelijke lengte is wil je er ook nog een roze dipdye bij, als het niet langer is! Overigens is dat rode erg moeilijk uit je haar te krijgen