[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:36

Zwitsal schreef:
Doorslikken kan prima, tenzij je een 3 fasepil hebt, dan is t wat lastiger.

Het kan wel, maar dan vooral de laatste pil doorslikken: doe ik nu ook. Heb speciaal van de dokter een 1fasepil gehad met de samenstelling van de laatste fase :)

Driefasen worden alleen niet meer zo veel voorgeschreven begreep ik, omdat het vrij heftige pillen zijn. Ik doe het er gelukkig een stuk beter op dan op een gewone combinatiepil :+

Mijkee_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:53

Even een vraagje: hoelang is je pil niet veilig als je antibiotica gebruikt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:55

Ik zou de rest van de strip iig extra voorbehoedsmiddel gebruiken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:29

@mijkee: t/m 7 dagen na afloop van de kuur niet betrouwbaar was voorheen het advies. Nu is het alleen zo dat bij de meeste kuren dit weer ingetrokken is tenzij anders vermeld. Overgeven en diaree is nog wel een reden voor onbetrouwbaar worden. Welke kuur heb/had je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:52

Het is alleen nog onbetrouwbaar als dat echt aangegeven wordt. De wisselwerking is achterhaald zoals deze eerst van kracht was. Deze is alleen nog geldig wanneer je diarree krijgt binnen 4 uur na het innemen van je pil of braken binnen 4 uur.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:55

Ze hebben het er niet bij vermeld maar ik kan hem vanmiddag ophalen dus zal even kijken in de bijsluiter.
Bedankt iig! :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:09

Zwitsal schreef:

Dat valt wel mee (voor 1 keer). Je slikt dan gewoon de "laatste" kleur van de drie kleurtjes van een nieuwe strip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:15

Veirl schreef:
Zwitsal schreef:

Dat valt wel mee (voor 1 keer). Je slikt dan gewoon de "laatste" kleur van de drie kleurtjes van een nieuwe strip.

Is alleen zo zonde van de rest van de strip.. ik heb dit keer omdat ik langer dan een week wilde uitstellen gewoon bij de dokter aangegeven een strip nodig te hebben met alleen de pillen uit de laatste fase. Kreeg ik zo een strip van mee :) (is vor de Trigynon gewoon de Microgynon 30)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:18

annibel schreef:
Nou ik meld me weer even..
Ik heb vanaf 24 december een Implanon in mijn arm, ik heb alleen maar klachten ervan gehad en ben er echt niet tevreden over. Ik ben al vanaf januari continu ongesteld, ben erg misselijk, moe, en heb stemmingswisselingen. De huisarts zei dat dit na een half jaar over kon gaan, maar na contact gehad te hebben met het bedrijf die de Implanon maakt, heb ik besloten morgen naar een andere huisarts te gaan en hem te laten verwijderen.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet gaan gebruiken, aangezien ik door de pil heel erg misselijk wordt (al paar verschillende geprobeerd).
Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden!

Nog meer mensen ervaring met de Implanon en deze klachten? Of het laten verwijderen ervan??

Wat rot zeg.

Ik wist dat dit soort dingen voorkomen ja, lange periode ongesteld zijn. Iedere vrouw reageerd er weer anders op.

bij mij is het echt het tegenover gestelde.
Heb hem sinds eerste week december
Ik ben 1x 4 dgn achter elkaar heel licht ongesteld geweest, ergens in februari.
En in maart 2 losse dagen wat alleen wat bruine afscheiding was.

Ik ben dus super tevreden maar kan me voorstellen dat je hem wil laten verwijderen.
Wat gaf het bedrijf aan? Gaven ze ook een oorzaak oid aan waardoor het kan komen?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:42

_Daniella schreef:
Wat rot zeg.

Ik wist dat dit soort dingen voorkomen ja, lange periode ongesteld zijn. Iedere vrouw reageerd er weer anders op.

bij mij is het echt het tegenover gestelde.
Heb hem sinds eerste week december
Ik ben 1x 4 dgn achter elkaar heel licht ongesteld geweest, ergens in februari.
En in maart 2 losse dagen wat alleen wat bruine afscheiding was.

Ik ben dus super tevreden maar kan me voorstellen dat je hem wil laten verwijderen.
Wat gaf het bedrijf aan? Gaven ze ook een oorzaak oid aan waardoor het kan komen?

Ja echt heel vervelend, ik heb woensdag een afspraak om het te laten verwijderen..
Wat fijn dat je lichaam er zo goed op reageert! Pff had ik dat maar hihi. Het bedrijf zei dat het bij 1 op de 5 vrouwen niet goed werkt, die worden erger ongesteld of hebben andere klachten.. Er zijn ook veel huisartsen die de Implanon niet meer gebruiken, werd mij verteld!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:02

Iemand trouwens ervaring met progesteron creme?
Ik ga zo een tube bestellen, het tweede deel van mijn cyclus zak ik zo weg elke keer dat vind ik echt vervelend.
Moe, opgezwollen, gewoon PMS klachten. Dat komt door te weinig progesteron/teveel oestrogeen, maar dat maakt de bijnier aan en die werkt bij mij niet goed.
(Bijnieruitputting is een burn-out, daarom duurt herstellen van een burn-out ook zo lang, omdat je bijnieren langzaam herstellen en bij stress teveel zo weer uit kunnen putten.)

Vervelende is wel dat ik dat dus heb sinds ik die Nuvaring gebruikt heb, het wordt minder sinds ik mijn voeding aangepast heb maar ik juich nog niet.
Pijn rond de eisprong is eindelijk na 5 maanden weg, net als spier en gewrichtspijn van tevoren.
Maar ik ben wel nog zo moe, opgezwollen, depri. Gewoon niet mezelf.
Baal er echt enorm van, heb een flinke stap terug moeten doen sinds de Nuvaring terwijl ik hem maar 5 dagen gebruikt heb. |o

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:14

Echt heftig hoor moonfish!
Ik was altijd tevreden met de nuvaring maar nu ik clean ben heb ik zoveel meer energie, beter humeur en helaas wel slechtere huid. Voor mn huid nu wel een deppertje gekregen maar tja ik vergeet dat dan weer he!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:22

Ik werd echt zwaar depressief van de Nuvaring.
Qua energie was ik in december echt stukken beter, ben nog steeds niet op het oude niveau terwijl ik eindelijk echt weer fijn ging sinds mijn burn-out en alle sores er omheen.
Ben er eigenlijk wel heel boos over, want ik was er al bang voor maar als het problemen gaf zou dat zogenaamd maar 1 cyclus duren.. Ja tuuuurlijk.
Nou toen dacht ik; nou laat het drie maanden duren.. Heb ik het geprobeerd maar dit heb ik niet voorzien.

Ik kreeg van die korte tijd nuvaring wel een mooie huid ook ja.
Probeer eens magnesium olie voor je huid, ben ik zelf mee begonnen net en ik ben tot nu toe tevreden.
Meestal werkt het averechts, maar dit gaat goed vind ik.
Er op smeren, en na 30 minuten kan je met een vochtig washandje ofzo het ''zout'' van je huid halen als je het vervelend vind. Plakt ietsjes, maar zie je niets van.
Na 30 minuten is het ingetrokken namelijk. Wordt het wat droger van qua gevoel maar schijnt goed te verzorgen en te hydrateren. Niet chemisch ook.
Schijnt ook bacterien en schimmels te doden.

Dit vond ik op internet:
Dankzij deze behandelingen wordt niet alleen een tekort aan magnesium aangevuld, ook de huid gaat er heel gezond uit zien. De huid wordt goed doorbloed, gehydrateerd, eventuele schimmel of bacteriƫle infecties verminderen of verdwijnen, psoriasis en eczeem klachten verminderen aanzienlijk.

En verder dit klinkt heel suf: fluoridevrije tandpasta! Ik heb sinds een week tandpasta zonder fluoride en mijn huid is erg rustig lijkt.
Heb ook altijd alleen puistjes rond mijn hals en op mijn gezicht. Sommige mensen/kinderen met huidproblemen hebben last van de fluoride heb ik gelezen.
O.a. een kind die vanaf hij tandjes kreeg spontaan eczeem had, na een hele tijd creme's ed iets gevonden over fluoride en binnen drie dagen was de eczeem weg. Voor mij een reden het te proberen. Schijnt ook invloed te hebben op je schildklier als het zich ophoopt dus ik ben er af gestapt aangezien ik overal en nergens raar op reageer.
Het is goed voor je tanden maar voor je verdere gezondheid niet altijd goed.. Is een afvalstof uit de chemische industrie zover ik weet.
In die van mij zit Xylitol, schijnt net zo goed te werken zonder die nadelige effecten.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:02

Ik ga het eens proberen! Baal er namelijk enorm van! Meeste dagcremes vind ik nu al te vet! Zelfs la roche en vichy!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:11

Om die reden ben ik ook gestopt met zoeken, heb het overal mee lijkt dat het te vet is.
Laat het zoveel mogelijk met rust, geen creme's erop of schoonmaakdingen behalve water en nu dan magnesium olie.
Ben ik alsnog een maanlandschap met je goede gedrag met je cremes, heel fijn.
Dit lijkt echt wel te werken, maar dat moet ik even afwachten met de hormoontjes enzo.
Maar gisteren heb ik gesmeerd na het eten toen er wat dingen op leken te komen en dat was zo weg.
Lijkt het vette weg te halen voor mijn gevoel maar ik lees dat het enorm hydrateert dus dat zal het wel niet zijn.
Kan wel ietsjes prikken trouwens als je het smeert, maar dat trekt zo weg en is niet hinderlijk vind ik zelf.
Schijnt te maken te hebben met dat er dan een tekort was, maar of dat waar is weet ik niet.

Waar je ook nog naar kan kijken is je shampoo, sinds ik het was met de Natuurlijk puur lijn van Andrelon zonder siliconen/parabenen enz. lijkt mijn huid ook al rustiger te zijn geworden. Dus of kijken of opletten dat het niet je gezicht raakt, of misschien iets natuurlijkers proberen ofzo.
Naja allemaal ideeen. Ben niet zo'n moeilijk normaal, shampoo is shampoo en tandpasta tandpasta. :Y)
Maar toch lijk ik het er wel wat beter op te doen, haar is ook veel minder vet met deze shampoo.

Zou je willen laten weten wat het bij jou doet de magnesium olie? Ben wel benieuwd, zelf kan ik er ook nog niet super veel van zeggen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:42

Vraagje;

Bieden alle apotheken en huisartsen hetzelfde assortiment pillen aan?
Ik ben een aantal maanden geleden van huisarts gewisseld en nu moet ik nieuwe strips hebben.
Hebben jullie meegemaakt dat jullie een andere pil kregen omdat je huisarts hem niet aanbood?
Het gaat bij mij om enthinelestradiol/levenorgestrel. Ik wil deze namelijk wel graag houden :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:38

Ligt een beetje aan je verzekering, die bepaald van welke fabrikant de apotheek moet leveren.

Ik ga voor de huidspulletjes morgen eens zoeken! Waar haal jij het?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:47

Ik heb die magnesium olie bij de Tuinen gehaald, tandpasta zonder fluoride van Homeofresh en shampoo van Andrelon natuurlijk puur.
De shampoo bevat wel SLS, een sterke reiniger/schuimer maar verder vrij van rommel als siliconen, parabenen en kleurstoffen.
Ondanks ik vet haar had met de normale heb ik dat hier mee dus niet en hoef ik niet elke dag te wassen.

De magnesium olie was nu ook 50% korting, iig van de week nog wel.
Ik heb gisteren patat gegeten en ben geen maanlandschap, jeeej!
Normaal kost 150 ml 15 euro nu de helft, maar je kan als je veel verbruikt ook magnesiumvlokken kopen bij Zechzal en zelf wat oplossen in water.
Want meer is het niet.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:03

Heb je een foto van de tube Moonfisch13? Dan ga ik morgen ook even kijken! Wil zo graag weer een gave huid na het stoppen met de pil..... Het is nu een drama, althans dat vind ik! Wordt er echt zo onzeker van!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:22

http://www.detuinen.nl/de-tuinen-magnesium-oile.html/
Dit is het.

Heb je wel eens geprobeerd om varkensvlees te mijden trouwens?
Ik krijg hele lelijke bulten van varkensvlees bijvoorbeeld.
Maar ik moet zeggen dat ik dat eergisteren gegeten heb en nu dat totaal niet gehad heb.
En mocht je ergens niet tegen kunnen qua eten: je scheidt ook zaken uit via je huid, ik krijg het erg van melk, gluten en varken bijvoorbeeld.
Dus als dit niet afdoende is zou je daar nog naar kunnen kijken.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:37

Ik had eigenlijk nog een vraagje over een spiraaltje, vriendlief is bang dat ie dat ding voelt tijdens de seks...
Gebeurt dat vaak?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:39

Dat komt voor ja. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:41

Oh ja ik zou nog vertellen hoe het bij de HA was over die zwelling in mijn lies :')
Nou had dus een andere HA omdat de mijne op vakantie was, die wist ook niet zo goed wat te doen :')
Dus ze ging voelen of dat ie er nog wel in zat, als of ik dat niet gemerkt had als het niet zo was _O-
Maaaar mw had handschoenen aan (logisch) dus voelde ze nl die touwtjes niet: 'Oh nou ja als je niets gezien hebt zal het wel goed wezen'

Dus toch morgen de echo maar even afwachten _O-
Moet zeggen dat ik nergens last van heb (ja soms was kleine steekjes die meteen weer wegtrekken) en al bijna 7 weken niet meer ongesteld en nu sinds een lange week ook bijna geen bloedverlies meer :D Ik is helemaal gelukkig met dit ding!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:49

Ik wil even mijn ervaring met de mirena tot nu toe delen. Het zetten was ellende, daarna 2 dagen echt goed buikpijn gehad en daarna in vlagen. Nu heb ik hem 3 weken en heb ik in de avond hevige buikpijnen. Ik word denk ik ook ongesteld binnen een paar dagen. Buiten de regelmatige lichte buikpijn en de hevige buikpijn van de afgelopen dagen kan ik niet echt klagen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:03

meikemarieke schreef:
Ik had eigenlijk nog een vraagje over een spiraaltje, vriendlief is bang dat ie dat ding voelt tijdens de seks...
Gebeurt dat vaak?

Mijn vriend voelde hem alleen in de eerste paar weken. De touwtjes van het ding worden steeds weker en dus zal het dus steeds minder gevoeld worden over het algemeen. De mijne voelt er nu helemaal niets meer van.