[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:55

tientjeh schreef:
SS design, denk dat je dan inderdaad zelf wel weet waaraan het ligt. Schuddebuikjes, hagelslag enz. Ook kan je beter je boterhammen afwisselen met een keer een bakje magere kwark of een paar crackers. Variatie helpt ook erg goed.
Verder wat magere producten op brood. je hebt van Milner de 40% minder vet kaas, smeerkaas 20+, filet american, kipfilet. En je kan er evt voor de vulling ook komkommer, tomaaatjes of augurken op doen.

Bedankt voor de belegtips :) is alleen best lastig in mijn eentje veel variatie... Want wil niet de hele kast vol hebben liggen met eten en daar heb ik ook niet eens plek voor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:58

Smeerkaas 5% net yoghurt is echt heerlijk :9 ik probeer artikelen met een vetgehalte boven 5% te vermijden....
Zaterdag maar weer hardlopen, want ik merk dat ik anders stilsta qua gewicht :+

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:58

even over speltbrood ( lees hier wel eens mee) het is inderdaad heel gezond.. ik kan niet goed tegen tarwe en de bakker bakt apart speltbrood.. het kost hier 2,30 euro per brood maar met zo'n brood doen we wel bijna een week met 3 personen.

Je kunt overigens ook zelf brood maken van speltbloem of gewoon bloem.. mijn vader bakt weleens brood voor mij met apart bloem en stukjes appel of wat rozijntjes erdoorheen.. heel lekker.. :j maar dan moet je wel je eigen bakmachine hebben of dat heeft natuurlijk niet iedereen..

magere kwark is inderdaad gezond, ik ontbijt altijd met kwark of yoghurt .. doe er wat appel of rozijnen doorheen. of druiven, stukjes banaan. prima ontbijt..

iedereen succes gewenst met de afval pogingen! jullie kunnen het :j

SSDesign

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:00

Miloetje, brood bakken hoef je geen eigen broodbakmachine voor te hebben hoor :D Een gewone oven voldoet ook :) Mijn moeder doet het al jaren zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:05

Sommige dingen kun je echt niet bakken in een combimagnetron.... Volgens mij zijn brood en soufflees er één van :)
Ik heb trek.... Vanochtend alleen ontbeten met een banaan en dat is net te weinig. Van het weekend maar weer eens zuurdesembrood halen :9

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:07

Oke wij hebben een gewone heteluchtoven, dus geen combigeval en dat lukt wel goed. :P Maar hoe het is met een combimagnetron weet ik niet dus ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:14

Hier vanmorgen 2 crackers met smeerkaas en filet. Nu aan een bakje druiven en tussen de middag 2 mais boterhammen met beleg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:19

Een klein bakje, of een bak druiven? Ik kan bij druiven nooit maat houden :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:20

haha hubs is net van de markt terug. Hij koopt daar altijd zo'n grote zak vol druiven. Die in de koelkast, dus heb er wat afgeplukt en opgegeten. Heerlijk! Moet ze ook niet naast mee neerleggen allemaal, dan vreet ik zo door.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:31

ik heb een combi maar daar kan ik ook brood in maken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:39

Heb je een combi-oven of combi-magnetron? De meeste combi-magnetrons hebben moeite met de temperatuur (is anders dan op de display).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:39

Wat is het verschil tussen een combi oven en combi magnetron?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:41

Nou, daar ben ik weer. Mijn pauze is voorbij. Had het echt even nodig :o. Nu niet op de weegschaal gaan staan en er gewoon weer keihard tegen aan.
Dacht even dat ik een keiharde baaldag zou hebben, omdat ik maar niet ongesteld werd.
Maar net na mijn wc bezoek is die baaldag gelukkig ook geen baaldag meer want ben het nu eindelijk :p.

Mars. Wat goed dat er al 6 kilo af is!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:43

Uhm, de grootte, combi-oven heeft geen draaiend plateau onderin en volgens mij is de ovenfunctie beter ontwikkelt dan bij een combi-magnetron. Zeker bij moeilijk gerechten als soufflees zul je dit merken, althans dat is wat ik gelezen heb :+
Mjetterd, Was je bang dat j niet ongesteld zou worden? Daar heb ik eigenlijk nooit last van...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:45

Ik heb dat normaal gesproken ook nooit. Maar nu liet het wel erg lang op zich wachten.. had zaterdag avond de laatste pil gehad.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:46

Dan hebben wij een combi magnetron denk ik. We hebben wel een draaiend plateau onderin. Nu ben ik geen bakgraag type. Alles wat ik erin wil maken, dat lukt ook. En hubs is bakker, dus ga thuis niet aan het prutsen om brood of taart te maken. haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:47

Ik zou echt dichtgroeien met een bakker als vriend :')

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:49

haha ik verbied hem ook vanalles mee te nemen hoor! Eerder altijd croissantjes en allerlei lekkers. Nu lijnt hij zelf ook mee, dus geen lekkers meer. Ik ben niet voor niets zo zwaar geworden. hihi. Dat is niet alleen van de zwangerschap

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:54

SSDesign schreef:
tientjeh schreef:
SS design, denk dat je dan inderdaad zelf wel weet waaraan het ligt. Schuddebuikjes, hagelslag enz. Ook kan je beter je boterhammen afwisselen met een keer een bakje magere kwark of een paar crackers. Variatie helpt ook erg goed.
Verder wat magere producten op brood. je hebt van Milner de 40% minder vet kaas, smeerkaas 20+, filet american, kipfilet. En je kan er evt voor de vulling ook komkommer, tomaaatjes of augurken op doen.

Bedankt voor de belegtips :) is alleen best lastig in mijn eentje veel variatie... Want wil niet de hele kast vol hebben liggen met eten en daar heb ik ook niet eens plek voor.

Dat heb ik dus ook, ik wil wel varieren, maar vind het lastig omdat ik er echt niet tegen kan om dingen weg te moeten gooien omdat ze over datum zijn...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:57

Kaas kun je zo twee weken bewaren, sandwichspread idem mits je altijd een schoon mes gebruikt, smeerkaas zit in ieniminie verpakkingen, veel broodbeleg kun je invriezen, je kunt 1 persoonskomkommers kopen, tomaten gaan ook per stuk.....
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet O:)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:58

Ik ben trouwens sinds vanochtend 4,5 kilo kwijt. Denk dat het komt omdat ik dinsdag anderhalf uur heb gezwommen. Hopelijk blijf ik van het weekend ook zo goed mijn best doen! Hoe doen jullie dat op verjaardagen? Ik vind het zo suf staan om te vragen heb je ook light???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:00

light wat? Ik vraag gewoon om thee.... Of een glas wijn.
Gebak sla ik ook af :j Hooguit een plakje worst of kaas!

Zaterdag ben ik zelf jarig. Zondag ga ik verschillende taarten bakken voor op mijn werk, maar zelf neem ik gewoon niet :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:02

Vandaag voel ik me wel heel erg goed bezig!
O: 2 snee volkoren brood met jam (oke niet al te best maar kan slechter)
T: ontbijtkoek met minder suiker
L: 3 volkorencrackers met kipfilet en sla en tomaat
T: pakje liga evergreen
D:?

En heb nu al een liter water op! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

Ik al een halve liter water en 1.5 liter water. :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:51

Mootje schreef:
Kaas kun je zo twee weken bewaren, sandwichspread idem mits je altijd een schoon mes gebruikt, smeerkaas zit in ieniminie verpakkingen, veel broodbeleg kun je invriezen, je kunt 1 persoonskomkommers kopen, tomaten gaan ook per stuk.....
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet O:)

Tja, als je altijd hetzelfde eet op je brood is het makkelijk :P Maar vlees koop ik bijvoorbeeld al niet voor op brood, dat kan ik gegarandeerd weggooien. Ik doe meestal maar 1 plakje van iets op mijn brood. Kaas idem dito, slechts 1 of 2 dun geschaafde plakjes. Sandwichspread heb ik ooit gehad, deed er ongeveer 3 maanden over om 1 zo'n pot op te krijgen. Motiveert ook niet echt om het te kopen dan :P

1 persoonskomkommers? Ja dat kan. Koop ik net zo lief een normale, is vaak even goedkoop... Tomaten gaan inderdaad wel per stuk ;)

Broodbeleg invriezen...? Wat ga je dan allemaal invriezen :')