Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:20

Kreeg ik 2 weken hiervoor nog zoveel complimenten dat mijn huid zonder make up er zo mooi uitzag.. Heb ik per ongeluk mijn nuvaring een week te laat ingedaan en is mijn hele hormoonhuishouding opstekop gezet wat resulteerde in weer allemaal kleine ontstekingen.

Ik probeer dat dan weer te verbergen met een heel klein beetje foundation maar daar wordt het natuurlijk alleen maar erger door. Dus nu gewoon vertrouwen in mezelf hebben en geen foundation meer op! In het begin blijft het verschrikkelijk maar je huid wordt er zoveel blijer van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:33

Mijn huid wordt juist niet slechter van foundation, mijn huid wordt echt ontzettend vettig als ik nooit foundation gebruik.. :')

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:27

Ik gebruik zelf de producten van Medex in de salon en ook voor mijn eigen huid. Zij hebben ook een speciale acnelijn. En die is tot stand gekomen in samenwerking met dermatologen :)

En ik drop nog even wat. Ik zoek voor 31 mei een model in barneveld en voor mijn examen in juni zoek ik ook nog een model.
Eisen zijn helaas behoorlijk. Tenminste 5 goede ontstekingen, en er moeten meeeters aanwezig zijn.
Reiskosten vergoed ik en je krijgt wat producten van Medex van mij mee voor thuisgebruik.
Mocht iemand hieraan voldoen of je weet iemand laat het me weten, want het is echt zeer lastig om iemand te vinden helaas. :\

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:32

Help :(

Ik slik nu dubbele dosis en heb allemaal lelijke droge plekken.. En allemaal rare blaasjes/blaartjes erbij..
Op mijn knokkels, enkels, knieeën en ellebogen.. Zou dat de zon gevoeligheid zijn??

Het ziet er niet uit en ik kan het vet maken wat ik wil maar het gaat niet weg.. Moet ik mijn dosis weer verminderen? Binnenkort wil ik gewoon jurkjes aan en dat doe ik niet als de vellen aan mijn knieën hangen :(
Buiten dat het droog is zitten er dus ook echt blaasjes, alsof ik zonne allergie heb. Wat ik niet heb.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:23

Even contact opnemen met je dermatoloog. Deze tijd is ook wel een waardeloze tijd om dit soort middelen te slikken.
Je huid wordt dunner en is dus vele malen gevoeliger. Blijf echt zoveel mogelijk uit de zon en smeer je in met minimaal factor 30.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:05

Ik ben blij met de la roche posay effaclar duo en the philosophy microdelivery. Huid gaat vooruit :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:31

Je hebt gelijk youngster

Ik zag er tegenop om de dok weer te bellen maar kan natuurlijk ook de dermatoloog even bellen!

Ik vet me nu echt elk half uur in met sudocreme en allerlei crèmes zonder parfum en zo.
Ik denk als het eenmaal genezen is dat het wel meevalt als ik het vet hou. Mijn lippen kunnen ook zo dagen prima zijn.

Hoop alleen dat die bultjes op mijn knokkels/vingers weg gaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:21

Ik heb ook wel eens eczeem gehad toen ik aan de roacutane zat. Heb toen zalf gekregen van de dermatoloog ervoor, dat hielp wel goed.
Maar nu in de zon kan echt niet met je huid. Hoewel het heel gezond zou moeten zijn, door de vit A die je nu binnenkrijgt is dat niet handig :=
Vraag ook even of het goed is om sudocreme te smeren, of dat hij eventueel iets anders voor je heeft wat je kan gebruiken. Sudocreme is wel heel erg vet en sluit enorm af.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:29

Voor de rest verbrand ik helemaal niet en heb ik nergens last van hoor..

Niet in de zon is onmogelijk, ik heb paarden en een leven :=

Maar goed smeren moet ik beter gaan doen, ga morgen gelijk even echt wat goeds kopen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:22

Dermatoloog herkende mijn klacht niet. Ze zei het klinkt heel erg als zonneallergie, niet als een roa klacht. Met roaccutane verbrand je gewoon sneller, met goed beschermen is dat opgelost zei ze. Als ik het nog een keer krijg moet ik bellen. Maar voor nu is het weggetrokken.

Sudo heb ik gevraagd en was ze inderdaad niet weg van! Maar ik merk wel dat het héél fijn werkt voor mijn ellebogen/lippen, dus dat hou ik erin.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:16

Ik zag bij de action iets met anti puist "doekjes" liggen, zou het nut hebben? :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:35

tabaflab schreef:
Ik zag bij de action iets met anti puist "doekjes" liggen, zou het nut hebben? :o

Ik denk het niet :')

Hoe gaat het hier met iedereen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:45

Wel goed! Ben nu alleen weer bezig om een goede balans te vinden tussen dagcreme en een fijne foundation voor kleine plekjes.
Mijn huid heeft nog wat kleine onzuiverheden, wat mee-eters op mijn voorhoofd en voor de rest heb ik vergrote poriën op mijn wangen en neus.

Ik ben tevreden met mijn huid op het moment, ik vind het alleen nog lastig om helemaal geen foundation op te doen (bijvoorbeeld als ik moet gaan werken) omdat ik zulke vergrote poriën heb en ik dat zelf niet zo mooi vind. Maar dat is gewoon weer een kwestie van wennen aangezien ik mijn gezicht nu gewend ben met foundation op! :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:47

Hier ook weer een bommetje ellende! :(

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:40

Iemand tips voor talgbultjes? Puistjes zijn het niet, maar uiteindelijk kunnen ze het wel worden. En wil er nu weleens vanaf

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:12

unoo, kun je voor die kleinste plekjes niet wat concealer gebruiken?

Nee die puist doekjes werker niet.

Misschien is scrubben daar handig voor damelza?

De roa doet hier eindelijk zijn werk, heb echt de meest egale huid ever *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:14

Bij mij helpt werkelijkwaar helemaal niets! :x

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:43

Dat is fijn nevergiveup!!
Ik ben inmiddels al een maand gestopt met roa, begin oktober weer op controle om te kijken of ik nog een kuur moet.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:59

TanjaxBas schreef:
Dat is fijn nevergiveup!!
Ik ben inmiddels al een maand gestopt met roa, begin oktober weer op controle om te kijken of ik nog een kuur moet.

Hoe houdt je huid zich? Ook goed zonder de roa?

Ben daar toch een beetje huiverig voor, om straks weer te stoppen. Heb schijnbaar ook al rare bijwerkingen :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:04

Ik ben ook al bang nu. Ben wel weer terug op 1 pil en dat blijft prima. huid blijft nog verbeteren.

Dus geen puistjes meer tanjaxbas?

zijn je bijwerkingen niet standaard.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:14

Dermatoloog zei dat het drie maanden door werkt. Bijwerkingen ben je al snel van af als je eenmaal eraf bent. Mijn huid gaat eigenlijk wel goed, wordt langzaam steeds iets beter. Gezicht geen last van maar mij rug wel dus de 2e kuur komt er denk ik wel aan helaas, maar goed hopen dat het dan nog beter wordt :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:10

Weer wat nieuws geprobeerd, anti roos shampoo. Werkt als een idioot, im happy!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:38

Thomas schreef:

Was je hiermee je gezicht?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:07

Haaai allemaal :)
Na ruim 7 jaar (12-19) onder de puisten te hebben gezeten heb ik bij stom toeval ontdekt wat bij mij (denk ik) een grote factor was wat de puistjes veroorzaakte bij mij. Ik was altijd helemaal gek van melk, daar dronk ik nogal wat van op een dag en zat eigenlijk altijd helemaal onder de puisten, altijd min. 2 'steenpuist'formaten zoals ik hier de benaming heb gelezen. Nu ben ik in een periode bij stom toeval overgestapt op alleen water drinken, wat volgde; de puisten verdwenen :D
Ik dacht eerst; dit is gewoon een van de betere periodes, maar het bleef een stuk beter gaan!
Toen ben ik nagegaan wat er was veranderd; ik dronk geen melk meer.
Mensen waartegen ik dat zei, zeiden: ah joh je bent er gewoon ouder geworden, maar dat het zo veranderde van de hak op de tak vond ik raar en ben ik research gaan doen. Daar vond ik artikelen over dat sommige mensen heel erg reageren op de hormonen van de koe die in de melk zitten. Dus ik ben er van overtuigd dat dit bij mij een grote oorzaak was :)

Nu heb ik zo nu en dan nog wel eens kleine puistjes in mn gezicht, maar nooit meer van die grote! Zodra ik wel weer een keer melk drink of iets waar veel melk in zit, dan merk ik dat meteen weer.

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar wie weet kan een van jullie hier iets mee! Ik voel me in ieder geval weer een stuk zelfverzekerder na 7 jaar met enorme rode bulten in mijn gezicht rond te hebben gelopen! :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:30

emr schreef:
Thomas schreef:

Was je hiermee je gezicht?

Ja smeer het in.. Heb het rondom me mond als ik het nog heb. En me schouders, gezicht is helemaal weg. Rug wordt rustiger.