Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:19

annika_s schreef:
Nou als ik zie wat jij tot nu toe gegegeten heb, en je zelf al aangeeft dat je trilt en licht in je hoofd ben dan maar dat witte bolletje

maar dan komt er weer snel een kilo bij , of zal dat mee vallen? :)

annika_s

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:23

Van 1 wit bolletje lijkt me niet...Tja het is kiezen of delen hoor, of je broerd voelen of gewoon normaal eten. Ik zag dat je pas 14 was en als je nu al zo weinig eet. Dat is echt niet gezond hoor :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:24

maar hoe moet ik dan mijn breeddte kwijtraken? :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:28

Nou in elk geval niet door minder te eten :)

Gewoon gezond eten als je het topic een beetje doorleest kom je echt wel gezonde schema's tegen, daarbij gewoon lekker blijven bewegen.

Gezien je leeftijd ben je ook nog in de groei en zal je vrouwlijke vormen krijgen en ja daar wordt je breeder van.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:44

maar is het heel erg als je eens tussendoor een snackje neemt? :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:50

_Bitje_ schreef:
annika_s schreef:
Nou als ik zie wat jij tot nu toe gegegeten heb, en je zelf al aangeeft dat je trilt en licht in je hoofd ben dan maar dat witte bolletje

maar dan komt er weer snel een kilo bij , of zal dat mee vallen? :)

Oh alsjeblieft zeg.. meid, als je 'dunner' wilt worden moet je gewoon wat meer sporten. en vooral niet gaan lijnen op deze leeftijd.. doe je dat wel, is het heel ongezond voor je. Wat jij probeerd te doen is niet eens lijnen, maar crashen. gewoon weinig eten. daardoor komt je lichaam in spaarstand en heb je kans dat je juist aankomt. ;)
En je breedte kan je nou eenmaal niets aan doen. zo ben je geboren, en je komt er niet meer zomaar van af.
door te sporten (lees: cardio) kan je wel vet verbranden dus misschien ook op die plek, en raak je wat cm's kwijt...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:56

Marije__ schreef:
voor mij, tot nu toe
O1 (5.30); schaaltje cruesli extra energy met melk
O2 (8.50); schaaltje yoghurt met verse aardbeitjes
*10 minuutjes kellogs zumba :P en nog 5 minuten buikspieren gedaan*
L: 2vk sneetjes geroasters met sla en haring in tomatensaus.
*20 minuten fietsen, 40 minuten paardrijden, 20 minuten fietsen*
t: fruitbreek liga
A: pasta met zalm & spinazie
bakje aardbeitjes met nog iets
veel thee en water!

Brenda wat balen zeg.. :(:) hoop dat je m snel kan herkansen en je niet nog een half jaar hoeft te wachten op je diploma!!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:14

Ik ben hier alweer een hele tijd nietmeer geweest.. Examens, feestjes na de examens,... Zit terug ergens rond de 66kg, dus moet dringend weer eens wat meer gaan opletten! Op zich niet zo slecht, over de hele examenperiode (van 6weken) maar iets van een kg bijgekomen. Wil ook weer wat meer gaan lopen, maar het weer helpt niet echt natuurlijk, zo loeiheet dat het is! Vorige zondag heb ik wel een 'wedstrijdje' meegelopen, een dogsurival! Heeeel fijn :+. Was bij de vrouwen nog iets van een 35ste van de 90/95, nog erg mooi 8-). Bij deze ook een foto, ter motivatie voor het afvallen:

Voor de start: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SF6VTNX6.jpg
Sfeerfoto's van de survivalrun zelf: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NREJUIE3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFWXRI4L.jpg

Duidelijk dat mijn benen en kont mijn 'werkpuntje' zijn :+ ?

@Bitje: als je merkt dat je duizelt en je zwak voelt, is dat een teken van je lichaam dat je zegt dat je niet goed bezig bent. Je lichaam heeft kcal en voedingsstoffen nodig om te functioneren, om je voort te bewegen, om je organen in leven te houden, om je hersenen te doen draaien. Te weinig eten is niet gezond, maar is een afbraak van je lichaam. Wat je kan doen is enerzijds gewoon gezond eten, daar horen (gezonde) tussendoortjes of snackjes bij, daar hoort variatie bij. Wat je ook zal moeten doen, is leren aanvaarden dat je lichaam aan het veranderen is. Je bent een vrouw aan het worden, in plaats van een meisje, en daar horen nu eenmaal bredere heupen bij. Wees blij dat je geen platte kont hebt, niets knapper dan een stevige 'steekpoep' ;).

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:24

@bitje:
Ik begin me serieus af te vragen wat jij van afvallen weet?
Google eens eerst, je weet zo te zien ook niet hou jou of wel een lichaam werkt.

Van een snackje kom je uiteraard geen kilo's aan! Dat weegt het niet eens, laat staan in vet. 4 kersen vult niet, nee, dat lijkt me logisch. Eet dan een appel of een cracker of naja wat dan ook, iets gezonds. Wat gezond is is op veel sites te vinden, neem bijv. valtaf.nl.

En dan zul je zien dat je lichaam nu in spaarstand gaat. NATUURLIJK is het niet goed als je trilt en duizelt... Moeten wij dat jou hier nog gaan uitleggen :)? Of denk je dat we jou aan een eetstoornis willen helpen en zeggen goedzo...ga zo door... natuurlijk niet!! Let op en lees! Leer :) !

@Brennie, nogmaals sterkte. Wel balen zeg een half jaar extra..Poeh, snap dat je je daar wel erg rot om voelt.

Ik had vandaag wel weer'n leuk daggie, gaat prima zo :D Weer geen volkorenbrood, wat ik eigenlijk altijd eet als ontbijt/lunch. Tenzij we broodjes oid hebben (1x per week ofzo) en nu hadden we nog wat stokbrood over! Ach, dan morgen maar weer VK. Krijgt mn lichaam nu ook weer eens wat andere voedingsstoffen binnen.

O: Ongeveer 1/4 stokbrood met filet & n glas sinaasappelsap
L: Ook weer een ruime 1/4 stokbrood met kaas en n cracotte met kaas
T: Appel
A: Gekookte aardappel en een kleine hamburger, met boontjes en sla.
Als toetsje een bakje 0% vet vanilleyoghurt met cruesli.

Beweging: uurtje pellie gereden en ruim n uur gefietst.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:30

@ tantjeuh: wat stoer zeg! Hele leuke foto's: je ziet er goed uit :) Denk dat als je lekker zo doorgaat, je benen vanzelf meegaan joh. Leuk dat je zoiets doet met je hond!

Enne dikke billen, wees er toch maar 'n klein beetje blij mee dames! Ik ben namelijk gezet, toen ik vorig jaar echt dik was had een klein beetje een kont en wel dikke benen.

Inmiddels zijn mn benen veeel dunner en is mijn kont weer terug bij af : weg. Ik kan broeken klein en groot kopen: ze gaan allemaal lekker wijd om mn kont heen zitten, nooit echt charming strak.. Ja bij skinny's heul soms. Als mn buik nou dunner was en mn kont wat dikker had ik het prima gevonden!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:35

Bedankt iedereen!

Wat ziet dat er leuk uit Tantjeuh!

Vandaag gegeten:
O: 2 volkoren crackers vruchtenhagel
T: rijstwafel yoghurt
L: boterham kaas en cracker peperkaas
T: chips :o was wezen zwemmen/zonnen, dan is zoiets altijd lekker
A: prutje van broccoli met kaussaus van Maggi, quorn gehakt en tomaatjes, aardappelpure
T: ga naar de film met mams, als troots, ze hebben daar een kopje thee met iets lekker (kleine chocolatjes enzo)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:35

Hihi nou lein dan ben ik denk ik het tegen over gestelde van jou :P Dikke kont en brede benen...Ook niet altijd leuk hoor ik heb veel moeite met broeken kopen aangezien mijn bovenbenen en kont behoorlijk zijn maar mijn taille juist niet waardoor ik vaak niks pas :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:36

Brennie echt balen! Wat voor opleiding doe je?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:39

annika_s schreef:
Brennie echt balen! Wat voor opleiding doe je?

Ik doe HBO-recht in Den Bosch. Waarschijnlijk moet ik straks een periode naar Tilburg om die vakken voor de toets weer te volgen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:40

wat grappig ik doe ook HBO recht :D ! Well echt balen voor die vakken! Welke mis je?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:45

Tentamen uit het tweede jaar, bestaand uit de vakken Milieurecht, Ruimtelijke Ordening, Gemeente Recht en Bestuurskunde.
Heb de rest van de opleiding dus al gehaald behalve dit. Vind het nou ook niet echt de leukste vakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:55

Ik schrik echt van je berichtjes Bitje.. Hoe je nu bezig bent is echt niet slim. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:56

Brennie: Bij Avans? Ik start daar volgend jaar met bestuurskunde.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:14

Aha ik ken het heb ze gelukkig wel gehaald :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:21

brennie85 schreef:
Tentamen uit het tweede jaar, bestaand uit de vakken Milieurecht, Ruimtelijke Ordening, Gemeente Recht en Bestuurskunde.
Heb de rest van de opleiding dus al gehaald behalve dit. Vind het nou ook niet echt de leukste vakken.

O balen is dat he dat je daarom nog niet je diploma kan ophalen. Ik heb in augustus nog herkansingen van mijn laatste vakken, oa financiele markten, totaal niet mijn ding :n

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:27

Denk dat ik zo nog een stukje ga hardlopen.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:15

lekker Steffi! nu is het wat koeler aan het worden :).

ik kreeg net een vreetbui -was in slaap gevallen tijdens het leren O:). maar tijdens het leren dus-
eerst 7 haribo banaantjes, toen overgestapt op rijstwafels.. thee en net een klein waterijsje.
zometeen nog meer rijstwafels want ik moet nogmeer leren :\

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:21

Met rijsterwafels vallen wel mee, weet niet hoeveel je er op hebt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:22

Rijstwafels zit niet veel in toch?

De baas van mijn vader gaat faillissement aanvragen :( Kl*te dus...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:29

Zo heb even via internet mijn route berekend, heb 3.6 km hardgelopen in 30 min.
Best knap van mezelf :P