Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Hoi Ual 95,
Geen geconstateerde hormoonaandoening hier maar de medicatie werkt wel hormoonregulerend. Dat merk ik ook wel echt. Heb je je al ingelezen hierover?
ual_95 schreef:Ik lees het topic al enige tijd van onder mijn steen mee, vooral uit interesse en niet omdat ikzelf deze medicatie overweeg (ik heb al medicatie). In het kader van nuance: zijn er hier mensen met een vastgestelde hormonale aandoening? Ik heb dat wel en kan bijvoorbeeld daadwerkelijk dik worden van stress. In een stressvolle periode zou ik niks kunnen eten, maar toch niks afvallen (of zelfs aankomen). Lastig verhaal, maar cortisol, insuline en testosteron zijn de boosdoeners. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze personen omgaan met de medicatie uit dit topic? Werkt het dan ook net zo goed?
DuoPenotti schreef:Hoe ze dat vol kunnen houden. Of ze levenslang medicatie nodig hebben enz.
En klopt een ander zijn ervaring is de mijne niet.
Maar als ik hier zou lezen dat het merendeel weer naar het oude gewicht gaat zonder medicatie geeft dat voor mij wel te denken
DuoPenotti schreef:Dat brakke lijf heb ik al, dat gaat niet veranderen als ik af zou vallen. Het is wel dat ik er dan isschien geen andere ernstige dingen bij zou krijgen.
En nee dat ik mijn leven medicijnen moet gebruiken is het voor mij ook niet.
Wel dat ik het verschrikkelijk duur vind.... dat is voor mij de reden. Mijn wia-tje is geen dikke vetpot.
ual_95 schreef:Ik lees het topic al enige tijd van onder mijn steen mee, vooral uit interesse en niet omdat ikzelf deze medicatie overweeg (ik heb al medicatie). In het kader van nuance: zijn er hier mensen met een vastgestelde hormonale aandoening? Ik heb dat wel en kan bijvoorbeeld daadwerkelijk dik worden van stress. In een stressvolle periode zou ik niks kunnen eten, maar toch niks afvallen (of zelfs aankomen). Lastig verhaal, maar cortisol, insuline en testosteron zijn de boosdoeners. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze personen omgaan met de medicatie uit dit topic? Werkt het dan ook net zo goed?
raket schreef:Ik gebruik heel veel prednison wat natuurlijk ook deel van deze klachten geeft.
Ook ik kan tijdens periodes met hoge doseringen aankomen terwijl ik nauwelijks nog eet.
Bij mij werkt het wel. Maar minder dan bij de anderen. Voor mij is niet aankomen al winst, zoals nu ik al 5 weken tussen de 40 en 50 mg slik.
DuoPenotti schreef:Verkeerde been uit bed gestapt?
Doordat je insuline minder schommeld, vet verminderd, of wat er ook allemaal maar kan veranderen aan signalen als je weer slanker bent mag je je toch wel afvragen of dat invloed heeft?
Annelies_VG schreef:Ik denk dat dat ook sterk per persoon verschilt. Laten we eerlijk zijn, sommige mensen eten echt alleen suiker en ongezonde vetten (vooral op Engelse fora heb ik dit gezien). Als deze mensen hun levensstijl omgooien geloof ik gelijk dat ze op den duur zonder kunnen.
Mer1980 schreef:Hier ook chronisch stress en hoge cortisol, hoe hard ik ook sport wat ik ook dieet, ik word fitter, maar slank zoals vroeger niet meer.
Ik zal net als sporten in wat voor vorm dan ook levenslang hebben. Maar heel eerlijk, geldt dat niet voor iedereen. Ik vind het zelfs een rare vraag. Natuurlijk heb je levenslang. Als je dat niet had dan was je wel slank en fit geweest zonder diëten, sporten of medicatie.
Dus ja je hebt levenslang ook als je op je streef gewicht bent. Je lichaam maakt een bepaalde stof niet aan of onvoldoende. Dus of je leeft als een fiets konijn Levenslang of je sport levenslang. Of een combinatie levenslang of medicatie levenslang. Dus ja je hebt gewoon levenslang op wat voor manier dan ook omdat het verdomde lichaam het gewoon niet vanzelf oplost. Ik ben die Haflinger en die Haflinger kan gewoon niet onbeperkt lekker vreten zonder consequenties. En de Arabier heeft weer andere consequenties.
De vraag dus of je levenslang aan de medicatie is, is dus nogal stom, natuurlijk kun je stoppen, maar dan heb je levenslang honger op sla of zit je tot je 100e in de sportschool.