Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:08

Ik vind dit zo lastig; ik werk 5 dagen dus ik loop doordeweek na mijn werk. Maar vandaag had ik echt honger dus net maar even bak kwark met fruit en beetje muesli gegeten. Maar dan moet ik nu weer een uur of 2 wachten en loop ik in het pikkedonker.

Hoe doen jullie dat? Ik had beter nog crackers mee kunnen nemen denk ik, dan had ik die op weg naar huis kunnen eten en wel gewoon kunnen gaan lopen om 17.30

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:30

Of smorgens vroeg, maar dan is het nu ook donker. En als ik na werk loop, eet ik op m’n werk nog wat, cracker of sultana ofzo, dan thuis omkleden en lopen. Eet daarna dan.
Loop liever op bijna lege maag dan volle maag.
Binnenkort ga ik op maandagavond met een loopgroepje mee, dan twijfel ik nog over eten. Is 19:30-20:30, maar voor je dan thuis bent enzo.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:53

Samantha, gefeliciteerd met het uitlopen van de marathon, goed gedaan!
Blaren zijn normaal als je die afstand nooit loopt, had ik ook.
Klinkt leuk dat loopgroepje, dezelfde tijden als mijn loopgroepje, ik eet dan al om 17 uur, en dan nog heb ik soms een te volle maag, maar erna vind ik te laat.

Koekie, ja dan zou ik ook op werk nog wat lichters eten, en dan kun je meteen bij thuiskomst gaan.

Ninus, supertof jou afstand, heel gaaf dat alles zo passend verliep.
En tof dat je aan die backyard mee gaat doen, lijkt me mentaal echt wel heavy stuff, maar ik zie jou daar nog wel 10 rondjes of meer doen, je bent echt een endurance topper!

Imay, ook goed gelopen!

Suliko, zo wat een mega eind gefietst zeg!
Wat voor fiets heb je? Neem aan geen elektrische?
Eerst was ik net als jou en Ninus, maar nu geef ik er niks meer om wanneer mijn horloge stopt, ik kijk zelfs bijna nooit meer naar de resultaten van mijn loopjes op Garmin, op een gegeven moment weet je het ook wel een beetje.

Anderen ook lekker gelopen, heb niet alles bijgehouden.

Hier ook vaak druk, heb een man en kind, en 3 paarden aan huis, die ik verzorg, maar niet rijd.
Ik zou niet weten wanneer ik daar tijd voor moet hebben, en het rijden mis ik ook niet meer.
Ik probeer wel elke dag een of twee uur echt te relaxen, yoga, lekker met kopje thee op de bank, buiten zitten of een boek lezen, doen jullie dat ook?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:00

O dat is wel lekker, even bewust ontspannen! Dat doe ik eigenlijk te weinig.
Nu toevallig, nu ik rust moet nemen na gisteren. Heb m’n zoon eten laten opwarmen en hang op de bank met Dexter :9

Ja die blaren komen denk ik ook door anders neerzetten van je voeten door pijn, of zou het alleen de afstand zijn?

O ja erna is eigenlijk net te laat ja. Dan is het handiger om iets voor 17u op werk wat te eten, dan naar huis fietsen en thuis omkleden en nog even relaxen voor het lopen. Voordeel is wel dat het heel dicht bij huis is, 5 min fietsen.

Doen jullie ook krachttraining? Ik merk dat mijn rug nogal snel pijn doet. Heb een zwakke rug, ook eens wervel gebroken. Volgens fysio heb ik weinig beweging in m’n onderrug. Ook heb ik snel last van m’n heupen, ook als ik bijv een dagje ga shoppen of pretpark ofzo.
Maar gisteren begon daar de pijn al bij 25 km.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:03

Yup, 2-3 keer per week minimaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 21:05

Koekie73 schreef:
Ik vind dit zo lastig; ik werk 5 dagen dus ik loop doordeweek na mijn werk. Maar vandaag had ik echt honger dus net maar even bak kwark met fruit en beetje muesli gegeten. Maar dan moet ik nu weer een uur of 2 wachten en loop ik in het pikkedonker.

Hoe doen jullie dat? Ik had beter nog crackers mee kunnen nemen denk ik, dan had ik die op weg naar huis kunnen eten en wel gewoon kunnen gaan lopen om 17.30

Je kan toch meteen gaan lopen? Twee uur wachten is niet verplicht ofzo.
Je kunt je darmen erop trainen om meteen na het eten te gaan lopen.

Ik vind zelf trouwens in het donker lopen echt heerlijk. Totaal geen problemen mee.

Ik doe geen krachttraining op het moment. Zou wel moeten eigenlijk. Vorig jaar wel regelmatig gedaan, gewoon thuis met dumbbels en dergelijke.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:29

Dat zal bij sommigen vast goed gaan, maar ik krijg daar kramp in mijn maag van. Ik 'moet' in die zin 2uur wachten want anders krijg ik er echt last van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 21:48

Het is toch echt te trainen, anders zouden ultrarunners die verre afstanden lopen ook steeds twee uur moeten wachten na het eten.
Misschien in kleine stapjes. Kleine portie nemen, ander soort voedsel, tijd langzaam korter maken dan twee uur, enz.
Tja en anders die twee uur uitzitten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:59

Ja ligt er beetje aan wat je eet en hoeveel. Ik ben er ook niet zo goed in, loop liefst op lege maag. Maar met lege maag moet ik ook regelmatig de bosjes opzoeken.

Welke oefeningen doe je Lugh? En welke deed jij SV?

Ik doe nu wel al een hele tijd squats en lunges, wat buikspieren en hol-bol maken van m’n rug, gewoon als ik zit.
Maar twijfel ook al een hele tijd over sportschool, ook voor als het echt drama weer is in de winter dat ik daar op de loopband kan.
Mn hardloop trainer is daar nu ook af en toe als personal trainer en om mensen te begeleiden, dus kan hij me op gang helpen.
Maar vind sportscholen altijd zo ongemakkelijk.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:26

Samantha_ schreef:
Meestal ben je opgelucht na een dixi stop inderdaad, dus loop je daarna wel iets in.

Ja ik ben denk ik ook niet zo’n fan van 14 km schema. Mn trainer begon erover, maar ik durf het toch niet aan. Was meer benieuwd of iemand er goede ervaringen mee heeft.
Volgens hem train je dus inderdaad korter maar heel intensief, waardoor je het mentaal stuk gaan wel hebt getraind.

Maar korter en intensief is wel echt anders dan mentaal uithoudingsvermogen en de vermoeidheid die je tegenkomt op duur. Je bent dan continu binnen 1,5 uur klaar. Maar goed, ik kreeg sowieso een beetje jeuk van hoe dat boek over die methode aangekondigd wordt, dat heb ik snel als mensen beweren de waarheid gevonden te hebben. :') Ik denk wel dat het prima zou kunnen werken voor echt ervaren lopers die minder duur belasting zoeken.

Hier al bijna 10 jaar een vast verzorgpaard, maar de laatste jaren met weinig verwachtingen/verplichtingen, hij staat buiten Arnhem en ik woon inmiddels in Utrecht, dus lastig te combineren met studie, werk en mijn andere hobby's. Maar voel me heel gelukkig dat ik nog steeds langs kan gaan als ik tijd heb! Bij mij zal er niet gauw een eigen paard komen, denk ik, kan er echt van genieten om met ze bezig te zijn, maar de tijd en verantwoordelijkheid die erin zit naast al het andere dat ik al doe, denk niet dat ik er snel ruimte voor heb.

Danseresje, bij twijfel niet doen denk ik dan, lekker gaan opbouwen na dat grote wandelevenement, niets mis mee toch? :)

Koekie, wat sv zegt klopt wel echt, je kan het trainen om na het eten te gaan lopen! Ik kon het ook niet, nu gaat het me prima af. Wel een beetje afhankelijk van wat ik gegeten heb, moet geen volle bak pasta wegwerken. Maar ik ben ook geen grote eter, dus kleinere porties werken voor mij sowieso het beste. Gewoon beginnen met een heel klein beetje en steeds wat meer eten voor het lopen, rustig gaan lopen.

Samantha, ik eet vaak heel vroeg als ik een krav maga training heb. Want ondanks dat ik nu prima kan lopen met eten op, blijft dat wel echt te intensief om met een vollere maag te doen. Dan eet ik rond 5 uur/half 6 wat en eet ik de rest als ik terug ben. Misschien kan je dat doen met de loopgroep?

ieris, nee, geen elektrische! Ik heb een koga toerfiets, ooit tweedehands voor 250,- op mp gekocht, inmiddels zit er wel het driedubbele of meer aan nieuwe onderdelen op. :')
Ja, met veel fietstochtjes en loopjes heb ik het ook niet zo erg meer, maar als ik een pr verbreek op afstand of echt flink gepusht heb, dan ga ik toch wel voor de ronde getallen hoor. _O-
Wat goed dat je zo bewust 2 uur per dag probeert te ontspannen! Ik probeer wel vaak met aandacht even thee te zetten, een boekje te lezen, yoga doe ik ook graag in de avond, maar het schiet er ook wel vaak bij in. Al is intensiever sporten voor mij ook wel echt mentale ontspanning, dat heb ik soms meer nodig voor ik ook de rust heb om een boek te lezen.

Ik doe zeker krachttraining, zelf thuis met kettlebells, optrekstang, weerstandsbanden en een fitnessbank en met bootcamps. Mijn bekkengebied en onderrug hebben dat echt nodig door mijn beenlengteverschil en iets gekanteld bekken. Eigenlijk zou ik ook meer aan flexibiliteit moeten werken, maar als ik ergens gedemotiveerd van raak, is dat het wel.
Ik ben ook een tijd naar de sportschool geweest, als je er eenmaal gewend bent en alles kent en hoe je het gebruikt (zijn altijd mensen die je daarbij kunnen helpen), is het niet meer ongemakkelijk hoor!
Zelf vind ik oefeningen met gewichten als kettle bells erbij heel effectief, met name omdat kettlebells vaak ook om een stukje balans en core aanspannen vragen. Oefeningen waar je naar kan kijken voor de onderrug/heupen/benen: one leg squat en lunges met kettle bell/gewicht, romanian deadlift, verhoogd bruggetje met één been gestrekt en dan de kont laten zakken en weer omhoog, met een been op een verhoging stappen met kettle bell en dan op één been je knie heffen en kettle bell boven het hoofd heffen, in squat met weerstandsband opzij lopen, kettlebell one arm row en old skool pull ups en chin ups zijn ook heel goed voor de rug, die kan je eerst met elastiek oefenen.

Hier in de avond voor de zon onderging heerlijk een rustige 5 kilometer gelopen, geen last van mijn enkel, hopelijk blijft dat zo! Hartslag was mooi laag. Heel gezellig met oppashond Abel gelopen, een friese stabij, die rent lekker los mee en komt braaf naast lopen bij oversteken, zo leuk.
Oh ja, ik ben dus naar de huisarts geweest ivm restklachten van de kinkhoest. Ik heb een pufje gekregen die ik twee wekenlang tweemaal daags moet gebruiken, dat zou mijn longen moeten resetten, ik hoop echt dat het helpt tegen dat blijvende hoestje en benauwdheid/verkrampen. Anders wil ze een longonderzoek doen.
Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:29

klinkt als een leuk rondje suliko. wel balen van die rest klachten zeg, kan me nog wel herinneren dat je de kink hoest had, dat is al wel een tijd geleden.

wb lopen na werk icm eten; ik loop ook altijd na het werk (werk ook 5 dagen) en eet dan nog iets lichts zoals banaan/crackers oid. maar wat SV ook zegt (en wellicht heb ik geluk want hier nooit last van steken oid door eten, even afkloppen) kun je het zeker trainen. ik eet gerust 3 boterhammen bij het ontbijt en ga dan een halfuurtje later lopen. avond eten valt vaak wel wat zwaar, maar voor nu is het voor mij nog niet nodig om van tevoren grote maaltijden te eten. eerst maar weer een aantal km achter elkaar kunnen lopen zonder pijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 06:50

Samantha als ik krachttraining deed, deed ik met dumbbels biceps, triceps, schouders, rug. En dan nog wat oefeningen voor de buik- en beenspieren, vaak met elastieken. Geen idee hoe die allemaal heten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 06:59

Als ik 's avonds ga, dan eet ik altijd iets kleins zoals een banaan oid en dan als ik thuiskom de grote maaltijd. Bij het avondeten heb ik daar ook snel last van (in de vorm van steken in mijn zij). Hangt er wel een beetje vanaf wat. Koolhydraten gaan over het algemeen wel prima, maar vooral veel volume in de vorm van groenten en eiwitten gaan wat lastig.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 07:24

Ik loop bij voorkeur nuchter, maar heb zoals SV ook aangeeft geleerd om te lopen na het eten omdat het bij langere lopen gewoon moet. In het begin was dat een ramp, maar dat gaat steeds beter. Of je hierin moet investeren hangt ook van je ambitie af natuurlijk. Is je doel een hm op een voor jou haalbaar tempo dan zou ik me er niet zo druk om maken.

Ik heb heel lang met weinig aanpassing in mijn voeding toegekund, maar van de zomer ging dit wel mis. Ik heb het belang van voeding echt enorm onderschat, dus daar ben ik nu wel een stuk serieuzer mee bezig, dat zal ook betekenen dat ik nog meer moet eten, ook tijdens het lopen.

Mijn man en ik gaan één keer per week naar een personal trainer en op vrijdagavond doen we met een clubje bootcamp. Dat laatste is vooral ook voor de gezelligheid en om lekker bezig te zijn.

Ik hoop dat het pufje helpt Suliko! Lekker rondje zo aan het einde van de dag :j

Hier heb ik morgen een 5K op de planning, mijn HRV is voor mijn doen heel laag, dus ik kijk even wat goed voelt. Donderdag vertrekken we naar Krakau, zin om in een andere omgeving te lopen!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:04

Morning!!
Ook hier een het liefst op nuchtere maag loper
Of ik loop 1,5/2 uur na het eten met lopen.
Meestal loop ík smorgens of eind van de middag.

Ik werk op kantoor van een dressuurstal en help indien nodig op stal en rij 2x per week ongeveer. Heb geen eigen paard meer.

Ik doe minimaal 1x per week aan krachttraining. Gewoon thuis met dumbells en/of elastieken en 1x in de week kickboksen
Ook mijn warmingup doe ik met elastiek en een gewichtje
Soms heb ik het idee dat ik langer bezig ben met de warmingup dan met de run :+

Waarschijnlijk heeft dat iets te maken met wat ouder worden
Maarrrr *afkloppen* geen last meer van mijn knieën

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:38

Ik loop 's avonds. Zaterdag heb ik een nieuwe MTB voor er bij gekocht van de Decathlon, model expl 520, dus voor zgn. ervaren fietsers. Nu fiets ik echt nooit, maar ik kan nu met mijn vriend wel een keer een dag op pad als ik dat wil. En deze fiets is ook geschikt voor in de bergen zegt men.
Na 3km heb ik al last van m'n kont, na 4.5km komt de rug er bij en na 6km wordt het aftellen tot de 10km en ik dat ding weer in de schuur kan zetten, want ook de polsen gaan pijn doen, haha. Conditioneel doet het niets, maar de botten in je kont, echt, dat doet enorme pijn.

Dus naast wandelen op de niet hardloopdagen kan ik nu ook gaan fietsen, maar ik hoop wel dat die pijn in de kont af gaat nemen door vaker te fietsen. Het maakt overigens niet uit op welke mtb ik zit, heb sinds zaterdag nu op 2 gezeten en bij beiden dat probleem. Vroeger had ik het niet, maar ik heb vorig jaar oktober voor het laatst gefietst (toen 32km mtb door de bergen op slechte huurfietsen, en ik moest ook elke 500m even naast de fiets staan op het einde omdat ik echt niet meer in het zadel kon zitten). Dus nu hoop ik wel dat het uiteindelijk weer beter wordt door wat vaker te gaan fietsen.

En mocht ik dan ooit de kriebels weer krijgen om een triathlon te doen, dan scharrel ik wel een racefiets op marktplaats op. Dan is een mtb wel echt te langzaam.
Maar eerst zien of er weer lol in komt.

Wandelen en hardlopen zijn toch wat makkelijker dan. En paardrijden natuurlijk. Oh ja, duiken is natuurlijk de meest fantastische sport die er is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:18

Wat vervelend Namiro dat je nog steeds last hebt van je lies. Hopelijk trekt het toch snel weg.

Ah met wandelschoenen Suliko zal je idd minder snel je enkel belasten met lichtrijden. Slim!

iirrssjjee goed bezig!

Super super knap IMAY! alleen wat vreselijk balen van je darmen... Dat wil je gewoon niet met zoiets. Maar je hebt het wel gehaald!
*\o/*

laten lopen omg Germie. Hoe smerig! Nog niet misschien!
iirrssjjee ik denk dat ik het zelfs dan niet zou kunnen en toch de bosjes op zou zoeken hoor.

BusyMissy 6 paarden en 4 kids... omg! :')

Dat sportrustenschema lijkt mij niet echt een oplossing. Ik snap het idee erachter maar ik zou toch echt wel een keer een 30km+ gelopen willen hebben.

Lopen in het donker, ja hobby is het niet maar ik vind het ook weer geen probleem.
Na het avond eten vind ik lopen ook vaak lastig. Ontbijt en lunch in geen probleem. Je kan er ook nog voor kiezen om een klein beetje te eten en dan de rest na het lopen.

Over paarden, ik had tot 2 jaar terug altijd een of meerdere paarden maar kon het financieel niet meer opbrengen met de komst van mijn dochter. Ik rijd nu 3x pw voor iemand anders.
Door de komst van mijn dochter, ben ik wel een stuk beperkter geworden in wanneer ik kan trainen maar gelukkig heb ik een man die zelf ook graag traint en geven we elkaar hiervoor de ruimte.
Nu heb ik wel een beetje veel wat ik leuk vind/doe.
Ik probeer naast het paardrijden nog 2x pw bootcamp, als het even kan 1x pw spinnen en dan 2x pw hardlopen. Je begrijpt, dit lukt vaker niet dan wel.

Gisteren ondanks de vermoeidheid en nog wat spierpijn wel gaan lopen. Ik wilde even kijken hoe 4:30 aanvoelt om er wat meer bekend mee te raken. Ik weet hoe 5:00 voelt en wanneer ik dat ritme heb en wilde dus even kijken of ik 4:30 ook kon vinden. Ik had mijn horloge wel een beetje nodig als leidraad maar het viel me mee in tempo. Conditioneel is er nog wel werk aan de winkel voor ik dit 5km kan volhouden. (ik moest bij de2de uitwijken voor een tractor :') )
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:22

Thanks voor de tip met sporten, die oefeningen met kettlebel kan je allemaal thuis doen?
Ik ga er eentje halen!

Ja het ongemakkelijke is alleen in het begin inderdaad, dus daar moet je even doorheen.

Zo lief, ik had gisteren thuisgewerkt, kom ik vanochtend op m’n werk, hebben ze een hele mooie bos bloemen voor me.

Wauw lekker tempo Leonie! O jij wil ook heel veel verschillende dingen, haha wel herkenbaar.

Ik denk dat ik op termijn m’n paard beter een dagje extra vrij kan geven, en die dag naar sportschool kan gaan. Hij word door m’n bijrijdster 2x gereden nu, en door mij 4x. In aanloop naar marathon niet trouwens, gaf ik m ook extra dag vrij. Hij wordt elke ochtend in de paddock gezet, dus komt wel buiten.
Hij is ook al bijna 21, nog fit genoeg maar ook niet meer de jongste natuurlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:40

In het boek van sportrusten staat dat je rustig een keer een langere afstand mag proberen als dat tussen de oren beter voelt.
Dus feitelijk geven ze het zelf ook al aan.

Verder zie je dat veel mensen het sportrustenschema gaan doen die al een halve marathon in de benen hebben. Dan heb je natuurlijk al een behoorlijke basis wat verder is dan 14km.
En zelfs als je een tijdje na een halve wat minder gaat lopen blijft het spiergeheugen er natuurlijk wel, ook al heb je maar 1 keer die halve gedaan, je bent dan zelfs al verder geweest dan die 14.

Er zitten denk ik ook wel goede dingen in het schema van sportrusten. Het is denk ik net als het schema van Jeff, als je er wat aanpassingen aan doet dat het best bruikbaar kan zijn, maar puur max 14km en dan 42km in de week in totaal vind ik wel wat weinig. Er zijn bij mij ook weken geweest waarin ik zelfs nog iets meer dan 42 gelopen heb, maar ik kom echt nog niet verder dan een halve zeg maar.

Verder hier nu echt enorme spierpijn, ik heb de leuning van de trap nodig om de trap af te komen. :+ Ik wil proberen om tussen de middag even een paar km te wandelen (slenteren, kreupelen). Maar de spierpijn is nu op z'n ergst zeg maar.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:21

Ik vind een halve echt niet te vergelijken met een hele. Bij een halve ga ik niet stuk, bij de hele gaan mensen tussen de 25-35 km stuk.
Ik ben ook geen fan van sportrusten schema, ik zou denk ik nu juist meer 30+ ervaring willen opdoen.

Spierpijn valt hier mee, kan normaal de trap af en lopen, gisteren ook al. Alleen als ik heb gezeten duurt het even voor ik normaal loop, eerste stukje is als een oma. :')
Meeste last van de blaren, die heb ik doorgeprikt maar doet nog wel pijn met lopen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:33

iiSunshine, klopt, ik kreeg kinkhoest in april. Het is normaal dat het 3-4 maanden duurt, maar ik zit nu al bijna een half jaar verder en het voelt alsof sinds augustus de klachten die over bleven, hetzelfde zijn gebleven.

Ninus, zou je willen toelichten op wat voor manier je voeding onderschat hebt en waar je nu op let? Tof dat je naar Polen gaat, veel plezier! Zal daar nu wel prachtig zijn met de herfstkleuren!

Germie, je zitbeenknobbels en alles eromheen kunnen heel prima wennen aan fietsen! Ik begin het nu pas na 60 kilometer te voelen en ook dan is het meer een soort ongemak op de achtergrond ergens. Vanaf 90 kilometer wordt het wel vervelender. Ik vind een zadel met een gleuf wel echt een must om je doos te besparen, het goed afstellen kan ook een hoop schelen en het dragen van een fietsbroekje. Al zou ik nooit flinke afstanden fietsen met een mtb, dat is echt niet te doen voor je armen en polsen, daar komt te veel druk op te staan en de houding die je hebt op een mtb is ook niet geschikt voor lange afstanden.

BusyMissy, ik snap nu wel waar je boktnaam vandaan komt trouwens. :')

Leonie, heel herkenbaar, ik vind ook te veel leuk om te doen. Netjes gelopen!

Samantha, ik doe de oefeningen gewoon thuis inderdaad. Ik ging zo onregelmatig naar de sportschool, dat ik het abbo gestopt heb, voor mij werken wekelijkse bootcamps en vechtsportlessen beter. En thuis doe ik makkelijker regelmatig krachttraining. De oefeningen die ik doe, heb ik overal en nergens vandaan geplukt, van fysio's, personal trainers, bootcamps en youtube/instafilmpjes. Op een gegeven moment kan je daar goede routines voor je boven of onderlichaam van maken! Ik heb een keer een set kettlebells van marktplaats gescoord, paren van 4, 6, 8 en 10 kg. Zou er graag nog een van 20 kilo willen.
Wel echt rot van de blaren zeg! Zaten ze nu aan de binnenkant van je tenen? Dan denk ik echt teensokken wel kunnen helpen, maar als ze aan de buitenkant van je teen zitten kan het ook zijn dat je schoenen net te smal/krap zitten, dat had ik met een paar trailschoenen die ik wel een maat groter had gekocht, maar blijkbaar vielen ze wat klein.

Een halve is een mooie basis, maar ik vind het ook geen afstand waarop je leert wat je allemaal tegen kan komen richting een marathon. Ik vond de twee 30+ afstanden die ik nu heb gelopen wel echt andere koek, terwijl ik een halve elk weekend wel zou kunnen rennen nu en er gewoon van geniet (als mijn enkel het weer doet uiteraard :+ ). Ik hoop dat uiteindelijk ook van 30+ afstanden te kunnen zeggen, maar daar zit nog wel werk in.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:32

De blaren zitten aan de binnenkant van mn grote teen. Echt door anders neerzetten van m’n voeten denk ik.
Daarom wil ik nu wat meer m’n core trainen, dat ik wat sterker word.
Ga in elk geval op zoek naar wat spullen, zag bij Action ook kettlebel en dumbells enzo.

Een halve kan ik ook wel elke week doen bij wijze van. Daar hoef ik niet echt van te herstellen.
Ik heb me alweer ingeschreven voor de halve van Gouda ook. :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:56

Wat zijn jullie allemaal goed bezig, indrukwekkende afstanden ook afgelegd dit weekend, zeker Ninus met 80 km _/-\o_ .

Bedankt nog voor de tips voor hesjes, voor ik zelf wat kon bestellen kwam mijn vriend al thuis met een mooi reflecterend hesje :D . Toch overweeg ik nog die van decathlon erbij te kopen, die geeft ook echt licht zodat ik kan zien waar ik mijn poten neerzet.

Ik heb vanwege de pijn aan mijn heup een week rust gepakt, gewoon lopen ging al stijf. Maar tegelijkertijd ook een beetje een excuus want de motivatie is wel wat ver te zoeken met dit weer. Pijn is nu weer helemaal weg, dus vanmiddag weer voorzichtig een stukje lopen.

Ik had de laatste maanden niets te rijden en ben daarom begonnen met hardlopen, maar was wel nog aan het zorgen en longeren met een paard 3-5 keer per week dus vond dat ook wel lastig qua tijd vrijmaken nu het eerder donker word. Paard is gelukkig eindelijk weg (niet mijn dier, lang ingewikkeld verhaal). Wel heb ik nog een aandeel in 2 jonge beesten die 50 km verderop staan. Daarmee doe 1-2 keer per week een beetje opvoeding en grondwerk. Ga nu misschien voor iemand weer een paard rijden ook, bloed kruipt weer waar het niet gaan kan.

Ik overweeg nog bij een sportschool te gaan omdat dat toch wel goed kan zijn voor mijn rompstabiliteit. Ook om op een loopband te kunnen lopen als het weer slecht is. Maar ben bang dat ik er dan nooit heen ga :Y) .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:13

@samantha, ik volg workouts op youtube en ik vind de workouts van ActionJaqueline fijn
Ik heb zelf nl niet zoveel fantasie om iets te bedenken en vind bij haar zoveel verschillende workouts (met en zonder gewichten) En voel echt dat ik iets heb gedaan qua spieren.

Heb ook een tijd haar barre workouts gedaan, had de stille hoop dat ik iets vrouwelijker ging bewegen :+
Nu wissel ik af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 12:20

Goed bezig allemaal!

Lopen in Krakau, lijkt me ook tof!

Wij gaan donderdag t/m zondag naar Luxemburg en als alles goed gaat lopen we vrijdag lus 2 van de Mullerthal trail (hebben we al eens gelopen). Dat is iets van 36km en 1050 hoogtemeters.
De weersvoorspelling is prima en ik verwacht veel modder :+. De stokken mogen ook met ons mee.

Vanmorgen heb ik een rondje van 11km met 173hm getraild, net over de grens in Duitsland. Was een heerlijk rondje.

Halve marathons zijn zeker niet te vergelijken met een hele. Het is wel een mooie basis om redelijk makkelijk te kunnen uitbouwen naar een hele. Als je ze tenminste redelijk makkelijk loopt.