Samantha_ schreef:Meestal ben je opgelucht na een dixi stop inderdaad, dus loop je daarna wel iets in.
Ja ik ben denk ik ook niet zo’n fan van 14 km schema. Mn trainer begon erover, maar ik durf het toch niet aan. Was meer benieuwd of iemand er goede ervaringen mee heeft.
Volgens hem train je dus inderdaad korter maar heel intensief, waardoor je het mentaal stuk gaan wel hebt getraind.
Maar korter en intensief is wel echt anders dan mentaal uithoudingsvermogen en de vermoeidheid die je tegenkomt op duur. Je bent dan continu binnen 1,5 uur klaar. Maar goed, ik kreeg sowieso een beetje jeuk van hoe dat boek over die methode aangekondigd wordt, dat heb ik snel als mensen beweren de waarheid gevonden te hebben.
Ik denk wel dat het prima zou kunnen werken voor echt ervaren lopers die minder duur belasting zoeken.
Hier al bijna 10 jaar een vast verzorgpaard, maar de laatste jaren met weinig verwachtingen/verplichtingen, hij staat buiten Arnhem en ik woon inmiddels in Utrecht, dus lastig te combineren met studie, werk en mijn andere hobby's. Maar voel me heel gelukkig dat ik nog steeds langs kan gaan als ik tijd heb! Bij mij zal er niet gauw een eigen paard komen, denk ik, kan er echt van genieten om met ze bezig te zijn, maar de tijd en verantwoordelijkheid die erin zit naast al het andere dat ik al doe, denk niet dat ik er snel ruimte voor heb.
Danseresje, bij twijfel niet doen denk ik dan, lekker gaan opbouwen na dat grote wandelevenement, niets mis mee toch?
Koekie, wat sv zegt klopt wel echt, je kan het trainen om na het eten te gaan lopen! Ik kon het ook niet, nu gaat het me prima af. Wel een beetje afhankelijk van wat ik gegeten heb, moet geen volle bak pasta wegwerken. Maar ik ben ook geen grote eter, dus kleinere porties werken voor mij sowieso het beste. Gewoon beginnen met een heel klein beetje en steeds wat meer eten voor het lopen, rustig gaan lopen.
Samantha, ik eet vaak heel vroeg als ik een krav maga training heb. Want ondanks dat ik nu prima kan lopen met eten op, blijft dat wel echt te intensief om met een vollere maag te doen. Dan eet ik rond 5 uur/half 6 wat en eet ik de rest als ik terug ben. Misschien kan je dat doen met de loopgroep?
ieris, nee, geen elektrische! Ik heb een koga toerfiets, ooit tweedehands voor 250,- op mp gekocht, inmiddels zit er wel het driedubbele of meer aan nieuwe onderdelen op.
Ja, met veel fietstochtjes en loopjes heb ik het ook niet zo erg meer, maar als ik een pr verbreek op afstand of echt flink gepusht heb, dan ga ik toch wel voor de ronde getallen hoor.
Wat goed dat je zo bewust 2 uur per dag probeert te ontspannen! Ik probeer wel vaak met aandacht even thee te zetten, een boekje te lezen, yoga doe ik ook graag in de avond, maar het schiet er ook wel vaak bij in. Al is intensiever sporten voor mij ook wel echt mentale ontspanning, dat heb ik soms meer nodig voor ik ook de rust heb om een boek te lezen.
Ik doe zeker krachttraining, zelf thuis met kettlebells, optrekstang, weerstandsbanden en een fitnessbank en met bootcamps. Mijn bekkengebied en onderrug hebben dat echt nodig door mijn beenlengteverschil en iets gekanteld bekken. Eigenlijk zou ik ook meer aan flexibiliteit moeten werken, maar als ik ergens gedemotiveerd van raak, is dat het wel.
Ik ben ook een tijd naar de sportschool geweest, als je er eenmaal gewend bent en alles kent en hoe je het gebruikt (zijn altijd mensen die je daarbij kunnen helpen), is het niet meer ongemakkelijk hoor!
Zelf vind ik oefeningen met gewichten als kettle bells erbij heel effectief, met name omdat kettlebells vaak ook om een stukje balans en core aanspannen vragen. Oefeningen waar je naar kan kijken voor de onderrug/heupen/benen: one leg squat en lunges met kettle bell/gewicht, romanian deadlift, verhoogd bruggetje met één been gestrekt en dan de kont laten zakken en weer omhoog, met een been op een verhoging stappen met kettle bell en dan op één been je knie heffen en kettle bell boven het hoofd heffen, in squat met weerstandsband opzij lopen, kettlebell one arm row en old skool pull ups en chin ups zijn ook heel goed voor de rug, die kan je eerst met elastiek oefenen.
Hier in de avond voor de zon onderging heerlijk een rustige 5 kilometer gelopen, geen last van mijn enkel, hopelijk blijft dat zo! Hartslag was mooi laag. Heel gezellig met oppashond Abel gelopen, een friese stabij, die rent lekker los mee en komt braaf naast lopen bij oversteken, zo leuk.
Oh ja, ik ben dus naar de huisarts geweest ivm restklachten van de kinkhoest. Ik heb een pufje gekregen die ik twee wekenlang tweemaal daags moet gebruiken, dat zou mijn longen moeten resetten, ik hoop echt dat het helpt tegen dat blijvende hoestje en benauwdheid/verkrampen. Anders wil ze een longonderzoek doen.