Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:29

Hé ja klopt inderdaad!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:35

Azmay schreef:
Ik houd wel van wat kleur, vind de mode van nu met al die witte en beige kamers dan ook niet zo spannend O:)

Heb gisteren kennis gemaakt met het kindje van een vriendin, die is nu een maand oud en lekker de fles gegeven en op schoot gehad. Vannacht bijna niet geslapen, mevrouw besloot een groot deel van de nacht letterlijk dwars te liggen 8)7

Morgen vieren we dat mijn vriend en ik elkaar 2 jaar kennen, blijft een beetje belachelijk dat ik zwanger ben _O-

Gelukkig is er voor ieder wat wils :D
Kreeg je er extra gevoel/voorstelling bij dat je binnekort zelf zo'n klein hummeltje hebt?

Ik zal je steunen; wij waren ongeveer 4 maanden samen toen ik zwanger raakte :o dus wij hebben begin mei pas ons 1-jarig jubileum :+ in het begin schaamde ik me, maar daar ben ik gelukkig overheen. We zijn allebei geen 18 meer, wilde allebei graag (alleen liever iets later natuurlijk) en we hebben samen besloten om er gewoon helemaal voor te gaan en dat is het belangrijkste :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:37

Leuk alle mensen die pas kort samen zijn. Als het goed is is het goed toch! Hier een ander uiterste, eind dit jaar al 20 jaar op de teller :Y)

Mriek ja het is zo leuk! Was er hier nou nog iemand zelf aan de slag met de naaimachine?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:25

Ja wij zijn ook al 15 jaar samen en 9 jaar getrouwd dit jaar :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:38

Gnome schreef:
Ja kan dat zijn inderdaad.. Kan ook zijn dat in dat zelf gewoon nu trigger door ineens een halve taart per week op te eten. Gaat nergens over dus deze week ff opletten haha en dan zie ik wel of ik verschil merk. Voel me verder hartstikke prima dus ga er ook niet teveel bij stil staan. Kleine was ook gemiddeld qua groei dus zie daar ook geen gevaren ineens.
Dorst heb ik ook een tijdje erg gehad en nu juist weer wat moeite om echt genoeg te drinken terwijl me dat normaal geen moeite kost. Gekke hormonen.

Azmay schreef:
Ik houd wel van wat kleur, vind de mode van nu met al die witte en beige kamers dan ook niet zo spannend O:)
Hou wel van kleur voor baby kamer maar niet te fel. Dat beige / wit wat nu zo in is is minder mijn smaak.

Wij zijn inmiddels 11 jaar samen :j
Ik kan dus niet meer stil staan kwam ik net na winkel nummer 1 (van 3) achter. Krijg dan meteen een heel vermoeide rug, alsof ik mezelf niet rechtop kan houden := Wandelen, fietsen, zwemmen allemaal geen probleem. Heel irritant.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:09

Precies Linda! Als het goed zit zit het goed toch!

Annemijn ja dat was ik! Al even niet meer gedaan. Maar echt beginneling hoor haha.

Hier augustus 4 jaar getrouwd.

Kiwitje, wat vervelend dat je eigenlijk niet meer kan stilstaan… lopen op je plaats dan maar :+ maar nee wel vervelend dat dat pijnlijk is.

Hier laatste 2 dagen bijna alleen maar harde buiken echt niet normaal. Normaal als ik even rustig aan deed ging t beter maar gister echt totaal niet.
Vannacht ook veel wakker gelegen. Was zo oncomfortabel en pijnlijk soms, wist niet hoe ik moest liggen.

Op een gegeven moment lag ik gewoon, en toen werd met buik heeel hard voelde dat echt opkomen. Dat duurde even en toen zakte het weer even af en daarna kwam t weer. Zo bleef het een tijd door gaan.

Zouden oefen weeën kunnen zijn, of een door een groeispurt ik weet het niet. Maar echt fijn is t niet.

Vandaag is t weer heeerlijk weer dus daar genieten we maar van. <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:13

Freekieee schreef:

Annemijn ja dat was ik! Al even niet meer gedaan. Maar echt beginneling hoor haha.

Kiwitje, wat vervelend dat je eigenlijk niet meer kan stilstaan… lopen op je plaats dan maar :+ maar nee wel vervelend dat dat pijnlijk is.

Hier laatste 2 dagen bijna alleen maar harde buiken echt niet normaal. Normaal als ik even rustig aan deed ging t beter maar gister echt totaal niet.
Vannacht ook veel wakker gelegen. Was zo oncomfortabel en pijnlijk soms, wist niet hoe ik moest liggen.

Op een gegeven moment lag ik gewoon, en toen werd met buik heeel hard voelde dat echt opkomen. Dat duurde even en toen zakte het weer even af en daarna kwam t weer. Zo bleef het een tijd door gaan.

Zouden oefen weeën kunnen zijn, of een door een groeispurt ik weet het niet. Maar echt fijn is t niet.

Oei, volgens mij horen harde buiken geen pijn te doen... Als dat zo was moest ik de verloskundige bellen zeiden ze. Naar voor je! Zit je niet echt mee de laatste dagen. :(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:39

Freekieee schreef:

Hoeveel weken ben je nu? Ik zou hiervoor zeker even je verloskundige bellen. Hoeft niet erg te zijn, maar vaak willen ze dit soort dingen wel weten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 13:50

Eens. Geloof dat een harde buik je normaal in je beweging belemmert maar geen pijn moet doen. Zeker als het komt en gaat. Beter een belletje voor de zekerheid.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:21

Mmmm. Oké dan. Dat wist ik niet helemaal. Vandaag gaat het eigenlijk wel weer goed.
Dus ik kijk nog maar even aan als t zo blijft. Als t vannacht weer erger wordt bel ik morgen ochtend even.
Ben 28 + 4 nu.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:39

Freekieee schreef:
Mmmm. Oké dan. Dat wist ik niet helemaal. Vandaag gaat het eigenlijk wel weer goed.
Dus ik kijk nog maar even aan als t zo blijft. Als t vannacht weer erger wordt bel ik morgen ochtend even.
Ben 28 + 4 nu.

Liever te vroeg bellen dan te laat ;)

Vind de verloskundige echt niet erg bij mij worden ze wel eens boos dat ik zo lang af wacht :+

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:58

Bellen mag altijd. Ik had een tijdje terug echt op en af rugpijn, elke paar min. Bij vorige bevalling vooral rugweeen gehad dus toen ook gebeld, maar hoefde niet te komen. Fijn dat het rustiger is nu.

Freekie leuk! Wie weet pak je het weer op, het is een verslavende hobby, zeker als je er wat handiger in wordt.

Kiwi klinkt irritant ja :(:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:15

Bij mij zijn harde buiken wel onaangenaam en trekkerig maar niet echt pijnlijk. Zou even bellen voor de zekerheid :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:21

Dit vandaag bij Zeeman gekocht voor €25. Moet zeggen dat ik nog niet heel enthousiast ben over de voorjaarsmode (alllll dat pastel :=) maar dit vind ik leuk genoeg om mee aan te vullen en leuk prijsje. Uiteraard kwijl lapjes want we krijgen een jongen.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 15:23

Kiwipitje schreef:
Dit vandaag bij Zeeman gekocht voor €25. Moet zeggen dat ik nog niet heel enthousiast ben over de voorjaarsmode (alllll dat pastel :=) maar dit vind ik leuk genoeg om mee aan te vullen en leuk prijsje. Uiteraard kwijl lapjes want we krijgen een jongen.

[ [url=m/MuUuaM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam gisteren met uitzoeken van kleding ook 15 kwijllapjes tegen. Kan ik dus wel gebruiken met een jongen? :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:31

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

[ [url=m/MuUuaM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam gisteren met uitzoeken van kleding ook 15 kwijllapjes tegen. Kan ik dus wel gebruiken met een jongen? :+
Die schijnen meer te kwijlen :j :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:37

Kiwipitje schreef:

Is dat echt ?? :') _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:43

linda2008 schreef:
Kiwipitje schreef:

Is dat echt ?? :') _O-
Nou ja. M’n moeder zegt dat omdat m’n broertje gruwelijk kwijlde. En één van m’n beste vriendinnen. Niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 15:51

I dont wanna anymore := vind kwijl zo smerig

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:52

Gelukkig heb je al die doekjes :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 16:02

Kiwipitje schreef:
Gelukkig heb je al die doekjes :))

Voel een taak voor manlief aankomen }>

Nog even werken tot half 5,dan stemmen en eten. Na het werk weer verder met kleding sorteren. Heb het gisteren opgegeven na 2 uur in maat 56 gezeten te hebben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:40

heb je zoveel kleding? hihi
Ik heb gisteren toevallig even genoteerd hoeveel en wat ik van welke maten heb, aangezien ik op internet beetje was gaan lezen hoeveel kleding je in welke maten nodig hebt.

Was maar goed ook, want nu ben ik erachter dat ik heel veel in maat 62 heb, en nog bijna niks in maat 50....binnenkort dus maar eens shoppen.

Hebben jullie nog leuke betaalbare tips voor babykleding?
(ik heb nu vrij veel van Prenatal uitverkoop, baby-dump uitverkoop)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:53

Ik kom weer eventjes meekletsen na al het mee lezen!

Ik bestel zelf vaak op Kixx.nl. Daar hebben ze veel sale en ook allerlei merken en dus alle prijs categorieën. :o

Qua slabbetjes heb ik voor ons zoontje nu, veel met waterdichte achterkant. Ideaal om de kleding en hun hals/borst droog te houden!
Soms een slabbetje wisselen, ik heb nog nooit kleding hoeven wisselen.

Hier nog 2,5 week, tot we aan 40 weken zitten. <3

Het is wel aftellen met alle kwaaltjes. :+
De kleine is vorige week gelukkig gedraaid, wat laat, maar toch!

Edit; link naar de slabbetjes.
https://www.mamaloes.nl/lorelli-white-t ... 04032-0000
Laatst bijgewerkt door _Charlot op 15-03-23 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 16:53

Sky_As schreef:
heb je zoveel kleding? hihi
Ik heb gisteren toevallig even genoteerd hoeveel en wat ik van welke maten heb, aangezien ik op internet beetje was gaan lezen hoeveel kleding je in welke maten nodig hebt.

Was maar goed ook, want nu ben ik erachter dat ik heel veel in maat 62 heb, en nog bijna niks in maat 50....binnenkort dus maar eens shoppen.

Hebben jullie nog leuke betaalbare tips voor babykleding?
(ik heb nu vrij veel van Prenatal uitverkoop, baby-dump uitverkoop)

Wij hebben van collega's heel veel kleding gehad en hadden ook zelf al wat gekocht en gekregen voor die tijd. Ik heb van alles ongeveer 60 stuks minimaal.. Dus dat is echt gekkenwerk. Probeer het naar 20 stuks per kledingstuk te brengen of is dat naar jullie idee te weinig?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:41

20 per kledingstuk per maat? Ik heb nog geen 10 dingen per kledingstuk per maat. Heb me wel redelijk ingehouden moet ik zeggen maar misschien hebben wij ook wel te weinig :=