Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:04

Dat scheelt, Phylos! Hoe heb jij de punctie trouwens ervaren? Viel dat ook mee?

Wat betreft het mentale gedeelte van het traject: ik ben niet zozeer bang, maar ik zie wel op tegen een traject waarin je vol spanning wacht en hoopt en vervolgens teleurgesteld bent als het weer niet gelukt is.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:51

Adamootje schreef:

Wat betreft het mentale gedeelte van het traject: ik ben niet zozeer bang, maar ik zie wel op tegen een traject waarin je vol spanning wacht en hoopt en vervolgens teleurgesteld bent als het weer niet gelukt is.

De punctie was niet prettig maar zeker wel draagbaar voor mij. Ik kan vrij goed uittunen en rustig blijven weet ik ook van andere onderzoeken. De ene kant was wel pijnlijker dan de andere kant.
De dagen na de terugplaatsing waren wel hels door mijn overstimulatie.

Ja ik snap je mentale angst goed. Zo ervaar ik het ook. En dat is ook niet te veranderen. Accepteren en leren verdragen zijn in mijn ogen de punten waar je enigszins aan kan werken/controle op hebt. Maar ik verlies die ook nog regelmatig. Voor mij werkt afleiding en leuke dingen in het vooruitzicht goed. Het gevoel dat je leven door gaat naast het traject. En veel lieve mensen om me heen die op de hoogte zijn. Het openbaar maken was voor mij ook positief

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:45

Phylos schreef:
Adamootje schreef:

De punctie was niet prettig maar zeker wel draagbaar voor mij. Ik kan vrij goed uittunen en rustig blijven weet ik ook van andere onderzoeken. De ene kant was wel pijnlijker dan de andere kant.
De dagen na de terugplaatsing waren wel hels door mijn overstimulatie.

Ja ik snap je mentale angst goed. Zo ervaar ik het ook. En dat is ook niet te veranderen. Accepteren en leren verdragen zijn in mijn ogen de punten waar je enigszins aan kan werken/controle op hebt. Maar ik verlies die ook nog regelmatig. Voor mij werkt afleiding en leuke dingen in het vooruitzicht goed. Het gevoel dat je leven door gaat naast het traject. En veel lieve mensen om me heen die op de hoogte zijn. Het openbaar maken was voor mij ook positief

Ik kom even inbreken. Maar heb dezelfde ervaring qua punctie. Had me echt op het ergste voorbereid, maar had goede pijnstilling ondanks ze het infuus niet konden prikken en ik dus geen morfine kreeg. Voelde als een stomp in m'n buik toen ze door de vaginawand (?) gingen maar bij het aanprikken van de folikels voelde ik niets.
Dagen daarna echt niks inplannen! Want die vielen mij ook echt flink tegen. Had net geen overstimulatie, maar toch flink pijn.

*kruipt weer onder meeleessteen maar deel m'n positieve punctie verhaal graag want er gaan zoveel spookverhalen*

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:02

Bedankt voor het delen van jullie punctie-ervaringen! Fijn dat dit meeviel. Je hoort inderdaad soms andere verhalen.

Afleiding zoeken en leuke dingen plannen ben ik ook zeker van plan. Dat heb ik bij het vorige traject ook gedaan en hielp wel wat. In die tijd was ik vrij open over mijn traject en kwam ik zo bijvoorbeeld in contact met collega's die hetzelfde meemaken of mee hebben gemaakt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:21

Ronde 2 is nu echt begonnen. Gisteren een eerste goede echo. Baarmoederslijmvlies bouwt goed op en er ontwikkelt een eitje. Morgen nog een echo en dan hopen ze de ovulatietrigger te kunnen plannen en daarmee ook de terugplaatsing. Dat zal dan waarschijnlijk volgende week woensdag of donderdag zijn. Spannend allemaal weer.

Zijn er hier verder nog mensen die in een lopend traject zitten?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:28

Spannend, Phylos! Fijn dat het lichaam meewerkt. Succes met het traject!

Ik ben ongesteld geworden en heb gisteren bij de apotheek de medicijnen voor het IUI-traject opgehaald. Morgenavond zet ik de eerste prik en volgende week vrijdag is de eerste echo.

Phylos

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 06:40

Ook voor jou succes adamoontje! Spannend?
Ik vond die eerste 2 weken vaak prettig door de verschillende afspraken/echo's en ook de spuiten gaven een gevoel van actief ermee bezig zijn.

Wij hebben woensdag de ovitrelle gespoten en daarom volgende week woensdag de terugplaatsing.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:19

Ik vind het ook wel ergens een geruststellend idee dat er nu geregeld wordt gecontroleerd in hoeverre het lichaam doet wat het moet doen en dat onze kansen nu geoptimaliseerd zijn.

Spannend, zo'n terugplaatsing. Ik duim alvast voor je en hoop op een mooie uitkomst.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:48

Hoe was je eerste echo Adamootje?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 18:09

Goed! Twee eitjes hebben de gewenste grootte (19 en 20 mm), dus vanavond zet ik de Ovitrelle al. Voor mijn gevoel is dat vrij vroeg in de cyclus (ik zit nu op dag 10, de terugplaatsing is op dag 12), maar het baarmoederslijmvlies is al mooi dik.

Hoe gaat het bij jou, Phylos? Jij hebt afgelopen woensdag je terugplaatsing gehad, toch?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 18:47

Adamootje schreef:
Goed! Twee eitjes hebben de gewenste grootte (19 en 20 mm), dus vanavond zet ik de Ovitrelle al. Voor mijn gevoel is dat vrij vroeg in de cyclus (ik zit nu op dag 10, de terugplaatsing is op dag 12), maar het baarmoederslijmvlies is al mooi dik.

Hoe gaat het bij jou, Phylos? Jij hebt afgelopen woensdag je terugplaatsing gehad, toch?

Succes!

Hier is het helaas niet positief afgelopen. Na 3 trajecten staan we alsnog met lege handen. Dus we gaan inventariseren wat onze opties zijn en dan verder kijken.

Zijn er toevallig mensen hier met ervaring met het zelf betalen van deze trajecten?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:25

Adamootje schreef:

Wauw dat is inderdaad mooi snel zeg, maar als je lichaam er klaar voor is dan is het goed.
Doen ze bij jou in het ziekenhuis/de kliniek ook inseminated op zondag?

Klopt woensdag was de terugplaatsing van onze eerste cryo. Een prachtige blastocyst. Vanmiddag nog een acupunctuursessie gehad en volgende week donderdag nog een keer. Volgende week zaterdag mogen we testen.

Vandaag had ik een lastige dag. De tijd kruipt voorbij en ik kon mijn gedachten niet goed afleiden. Een mooie wandeling vanavond heeft wel geholpen.
Ik ben ook erg moe van alles.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:27

IMANDRA schreef:
Adamootje schreef:

Succes!

Hier is het helaas niet positief afgelopen. Na 3 trajecten staan we alsnog met lege handen. Dus we gaan inventariseren wat onze opties zijn en dan verder kijken.

Zijn er toevallig mensen hier met ervaring met het zelf betalen van deze trajecten?

Oh jee wat verdrietig imandra! Lijkt me heel naar om nu over andere stappen na te denken. Wat zijn de opties?
Ik heb geen ervaring met het zelf bekostigen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:45

Opties zijn er niet zo veel helaas. Dus we gaan nog met de arts in gesprek over de hoe en wat, of we dingen kunnen veranderen, want het is helaas ontzettend duur door de DNA test die erbij komt kijken..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:19

Imandra, wat verdrietig, zeg! Veel sterkte ermee. :(:) Ik hoop dat er hier iemand is die ervaring heeft met het zelf bekostigen van het traject. Heb je zelf een idee hoeveel geld het ongeveer zal gaan kosten?

Phylos, fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Ook jij sterkte gewenst. Fijn dat de wandeling wat geholpen heeft. Spannende weken nu. Mijn duimen draaien voor je!

Mijn ziekenhuis doet ook inseminaties op zondag, inderdaad. Morgen ben ik aan het einde van de ochtend aan de beurt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:53

Ja, de quote vanuit het ziekenhuis had het over een range van 15-20k. En dat is met slechts 1 terugplaatsing :=. Dus wil me even goed inlezen allemaal, kijken wat de verzekering wel en niet vergoed (ik gok op niks vergoed, dan kan het alleen maar meevallen) en sowieso eerst consult met de arts of er ook echt veranderingen gemaakt kunnen worden in mijn traject zodat er hoop is op beter resultaat. Buitenland ook al gekeken, maar dan moet het maken van de PGT-test over en dat maakt het juist weer duurder dan nog een traject in Nederland.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:33

Mijn hemel, wat een boel geld... Hopelijk kan de verzekeraar toch nog iets betekenen voor je.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:12

Jeetje dat is niet niks zeg! Ik snap dat je dat goed wilt uitzoeken Imandra

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:13

Wat fijn Adamoontje dat het op zondag kan. Dat kan in onze kliniek niet. Gelukkig viel het er bij mij altijd buiten.
Heel veel succes morgen en sterkte met plaatsnemen op 'het wachtbankje.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:59

Hoe is het Adamootje? Zondag alles goed gegaan? Hoe is het met 'wachten'?

Ik ben nu over de helft qua wachten. Blijft lastig maar door drukke werkdagen gaat de tijd sneller

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:58

Ja, alles is goed gegaan. Ik heb nog wel een beetje gebloed na de behandeling en had "last" van lichte krampen naderhand. Nu is het een kwestie van afwachten, inderdaad. :D Kreeg/krijg jij aanvullend progesteron? Ik heb dat nu niet gekregen. Dat was niet nodig, volgens de arts. Zelf had ik het wel fijn gevonden om het te krijgen, vanwege mijn korte luteale fase (10-11 dagen).

Fijn dat de tijd sneller gaat voor je, nu je druk bent met werk. Mijn duimen draaien nog steeds voor je. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:09

Phylos schreef:
Hoe is het Adamootje? Zondag alles goed gegaan? Hoe is het met 'wachten'?

Ik ben nu over de helft qua wachten. Blijft lastig maar door drukke werkdagen gaat de tijd sneller

Spannend! Succes

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:15

Oeh nou ik ga ruimen voor je draaien, veel succes!
Bij de iui kreeg ik duphaston en bij de verse terugplaatsing utrogestan. Het help niks bij mij. Menstruatie kwam er gewoon doorheen.
Bij deze cryo terugplaatsing krijg ik geen progesteron

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:04

Hoe is het met iedereen hier? :)

Het begint bij mij te jeuken om te gaan testen. Morgen is het twee weken na de inseminatie. Na hoeveel dagen testen jullie normaal gesproken?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:39

Adamootje schreef:
Hoe is het met iedereen hier? :)

Het begint bij mij te jeuken om te gaan testen. Morgen is het twee weken na de inseminatie. Na hoeveel dagen testen jullie normaal gesproken?

Ik had destijds 9 dagen na mijn iui al getest. Ik verwachtte er niks van maar het vroege stickje was positief.

Maar ik had de dagen ervoor ook getest om te kijken of het niet de hormonen waren.
Ik had het geduld niet om zo lang te wachten.
Hoop dat je een positieve test in handen mag krijgen!