Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:30

Het was super leuk vandaag :D ik heb echt genoten! Heel gezellig om samen te lopen en een mooie route al was het zand best zwaar.

Puera, je had zeker mee gekund hoor als je vandaag 19km hebt gedaan. We lopen voor de gezelligheid en snelheid is dus niet van belang. Maar dat je tegen het alleen reizen op ziet snap ik wel. Ik vond het rondom Amsterdam ook minder leuk op de snelweg, ben ook niet zo'n held en ben rustige wegen gewend :') Als er bij jou in de buurt een leuke route is, kun je die natuurlijk ook tippen voor een volgende keer!

Morris jammer dat je nu niet kan lopen, zeker als je je wel goed voelt. Hopelijk blijft dat ook zo :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:41

Ja hoor in de buurt van Friesland is ook leuk. De kale duinen vond ik een erg leuke route van runforestrun. Dat is al aardig die kant op.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:02

Oooh wat leuk dat jullie samen gaan!
Balen Morris! Helemaal als het zo dicht bij is! Wij hebben nog getwijfeld om te gaan kijken, nichtje doet mee, maar in plaats daarvan zelf een rondje gedaan. Een week goed ziek geweest dus rustig begonnen. Volgende week ga ik meedoen aan de stone city run dus ik ben benieuwd!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:26

Castricum is zo mooi! Was het nog druk?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 22:41

Nee viel ontzettend mee :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:25

Ik ben er weer :D na dik 4 weken niet lopen door Corona en erna 27 dagen reizen met veel wijn maar ook veel hoogtemeters hiken (als de Tafelberg beetje saai wordt qua hoogtemeters weet je het wel :D ) heb ik er echt veel zin in.

Maandag begin ik een nieuwe job en naar goede gewoonte loopt de agenda alweer over tot half oktober :D
Ik wil graag het lopen weer goed oppakken. Ben weer een garmin programma gestart met Amy vandaag, ik zie wel of ik dat blijf lopen of wat anders.

Juudith: ik heb jabra sport elite gehad en die waren qua kwaliteit en comfort top. Helaas hield de lader er na twee jaar mee op.
Ik heb nu Sony wf-c500 en die zijn een pak goedkoper en ook echt dikke prima om mee te lopen.

Oef Morris zweepslag is naar het schijnt erg pijnlijk!

Ik ben zelf dol op auto rijden. Het mag lang en ver zijn en eender welke auto. Ook in andere landen rij ik graag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:16

Vanmorgen meegedaan aan een 5km wedstrijd. Dat was al echt eeuwen geleden, want ik ben meer van delange trails. Maar is een leuk rondje, dicht in de buurt, goed georganiseerd en kleinschalig.
Mijn zusje rende ook mee en mijn vriend.

Het was ongeveer 4km onverhard/bospad en 1km verhard.

Uiteindelijk 2e vrouw boven de 35 jaar geworden en mijn zusje 1e vrouw boven de 35 jaar. Zij was ongeveer 10 seconden voor mij.
Overall van de vrouwen was ik 7e en mijn zusje 5e. Er deden 226 vrouwen mee.

Dik tevreden, zeker omdat ik eigenlijk niet op tempo train.
Tijd was 23.48.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:50

Echt super knap SV!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 14:51

En dat na de trail van gisteren +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:51

Zo netjes.

Ik heb ook vandaag gelopen niet te doen, was sowieso laatste en mopperde tegen de fietsers dat niet in klassement wilde, nou das gelukt sta er niet bij

Het was keiwarm, ik had echt 0% zin, had ook al 2 weken niet gelopen en ik kom niet meer in de flow langste was 9km met wandelen.

Nu werd het 10km met wandelen :D tijd iets van 1:20 dus kei traag was kei zwaar en heel warm en bij de 5km post nam ik water en die viel verkeerd op mijn maag werd heel naar.
Lekker sinaasappels, bananen en watermeloen lagen ook klaar, trailer zelf super aangegeven ook met verkeersregelaars

De loop zelf was mooi parcours met behoorlijk stuk over de duinen
Brabantse wal marathon in BoZ

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:48

Balen tita, maar waarom ga je als je er helemaal geen zin in hebt?
Dan kun je toch beter overslaan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:23

Supervixen schreef:
Balen tita, maar waarom ga je als je er helemaal geen zin in hebt?
Dan kun je toch beter overslaan?

Klopt maar man vond dat ik maar mee moest doen, ik had betaald, was mooi weer, geen excuus

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:08

Maar 0% motivatie en 2 weken niet gelopen zou voor mij zwaarder wegen.

Nou ja, volgende keer beter toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 21:10

Heb je dan ook niet dat je na een paar kilometer wel enthousiast raakt tita?

Ik heb soms ook niet veel zin, maar als ik eenmaal loop, dan vind ik het heerlijk

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:17

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag ook de hardloopschoenen aangetrokken heb voor een rondje met een vriend van me terwijl ik mezelf zowel vrijdag als gister behoorlijk over de zeik gelopen heb. ik had voor een 5k-blindfold challenge 32:30 gegokt en had vrijdag een tempo run gepland die ik na een warm-up veel sneller begonnen was dan ik gedaan zou hebben als ik op mijn horloge gekeken had. Heb mezelf na de warm up echt over de zeik gelopen op wat ik dacht dat tempo pace was maar in werkelijkheid een 5 slagen per minuut hoger lag en daarmee echt in interval tempo en dus niet sustainable. Ik heb het vrijdag tot 5 km totaal vol gehouden n plaats van 5 km na een warm up met nog een cool down gepland ook. Zaterdag had ik wederom tempo pace plannen maar ook gister ben ik te hard gestart. Ik deed mee met het 10k event en ik was halverwege op 32:23, wat best dicht bij de geschatte 32:30 was, maar ik ben na 5k echt ingestort. Eigenlijk ging het na 2k al downhill, maar als ik echt gestopt was toen ik op gaf dan had ik na 5k de kortste route terug naar mijn fiets genomen.

Al met al, het is niet altijd slecht om toch te gaan lopen als je vooraf niet echt veel zin hebt. Maar luister wel ook echt naar jezelf, als het niet gaat dan gaat het niet...

Voor mij was gister geen doel race, komende week is mijn A race van het jaar. Ik hoop dan 1 uur 15 minuten op de 10k te lopen na 1500 meter zwemmen en 45 km fietsen. Na volgende week heb ik nog 1 B goal race en daarna heb ik een aantal weken pauze waarin mijn lichaam kan bijkomen van alle extra input die ik het het afgelopen half jaar aangedaan heb.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:25

Sherivey schreef:
Heb je dan ook niet dat je na een paar kilometer wel enthousiast raakt tita?

Ik heb soms ook niet veel zin, maar als ik eenmaal loop, dan vind ik het heerlijk

Nooooo heb je gevoeld hoe heet het was, binnen 3km een zandduin van minimaal 500 meter.
Je komt niet meer op adem, was te zwaar.

Ik heb nette druk om paar keer pw te lopen helaas, werk kids, eigen paard gaan voor.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:29

Hm, ja, het was warm. Vind ik ook niet ideaal, maar dat staat bij mij eigenlijk los van het wel of niet naar mijn zin hebben.

Had het gisteren op de duinpaden omhoog ook best zwaar. Maar ik geniet tegelijkertijd ook enorm :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:33

Als ik moet wandelen is het voor mij over, dan zak mijn hele motivatie.
Dat ik moest wandelen bij de zandduin okay kon ik inkomen want ik haalde mensen in en dacht nog als we de hoek omgaan wordt het te lang en ga ik wandelen.

Door gelopen op tot de 5km je moest daar drinken en eten, mocht niet lopend ivm afval
Ff gewandeld en hup verder maar ik was te moe, te warm, alles was te mul,te zwaar en de flow was gone en die was al matig. :)

Wandelen in training okay maar op wedstrijd met een fietser in je nek nee dat werkt niet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 06:32

Ja het was warm, maar je moet op een gegeven moment een knop leren omzetten om daarmee om te gaan.
Net als met uitputting, spierpijn en negatieve gedachten.

Dat is voor mij de uitdaging van ultra trails en hardlopen in het algemeen. Want je lijf kan het. Tussen je oren, daar zit dan vaak het probleem.
Omgaan met lastige omstandigheden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:02

Wat knap SV! Goed gedaan! Kan me wel voorstellen dat het erg warm was ja.

Tita, ik vind het knap dat je toch bent gaan lopen zonder die motivatie. Ik zou ook niet gegaan zijn.

Ik heb gisteren les 8 gedaan van Evy en die laatste minuut was erg zwaar. Ik zakte bijna door mijn benen heen, haha.
Vrijdagavond les 7, zaterdagochtend bootcamp, zondag hele dag in de dierentuin en daarna nog les 8 vonden mijn benen kennelijk minder leuk :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:44

Zo, onder het motto een klein rondje is beter dan geen rondje even gauw gelopen. Met als resultaat twee nieuwe records, 5 seconden sneller op de km en 8 seconden sneller op de mijl *\%/*

SV, goed gedaan gisteren!

Tita, ik had denk ik niet gegaan met zo weinig zin. Maar je hebt wel uitgelopen, dus goed gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:01

Goed gedaan Kylan!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:57

Wauw lekker gedaan hoor Kylan. :D

SV wordt gewoon even tweede met zo’n rete snelle tijd _/-\o_ En ook nog eens na een trail en alle andere lange lopen.

Tita ik was ook niet gegaan denk ik. Hoewel ik net als Dilan ook vaak wel motivatie krijg als ik eenmaal onderweg ben. Ik houd ook wel van warmte eerlijk gezegd, heb het moeilijker vaak ik de kou.

Zo, ik zit klaar om zo een rondje te gaan. Excuses weer d kast in, gewoon gaan met die banaan. En als het echt niet lukt dan mag ik mijn kleine rondje om de wijk doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:58

Ik moet achterste voren de trap af _-:(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:07

Leren omgaan met afzien vind ik ook wel eens lastig. Ik ga dan net zo lekker wandelen haha :D maar meestal werkt een beetje vertragen prima.

Net een rondje van 5km gedaan, weer rustig oppakken.