Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:00

Cayenne schreef:
Janinevv schreef:
Mijn oma is ook gestikt door een zware long ontsteking en dat is heel erg ja vooral m’n opa die zijn eigen vrouw ziet stikken.

Ja dat is erg! En dat gebeurde helaas ook al voor de covid 19 en ik ontken het niet hè..

Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet :)
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.

Maar de cbs cijfers geven geen oversterfte aan met voorbij gaande jaren?

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:01

@Janinevv: als het een complot was, dan hadden ze de cbs cijfers ook wel aangepast hoor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:02

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben ook benieuwd wat jouw oplossing dan zou zijn. Want wie weet begrijpen we je gedachtengang dan beter :)

Zij beredeneert het al vanuit dat Corona niet echt is, daar begint het voor hun al mee. Corona is een vooropgezet plan om mensen te kunnen injecteren met een chip en daarmee de rijken rijker te maken.. Die gedachtegang ga ik gewoon al nooit kunnen en willen begrijpen.. :n

Nee hoor die chip is onzin, maar dat wij deel gaan uit maken aan een groot rna vaccins is wel duidelijk. En ja hier zit een hele wereld achter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Het gaat toch ook helemaal niet om oversterfte? :?
Het gaat erom dat we deze situatie in de kiem smoren, of er nou oversterfte is of niet!
Who cares of er nou wel of geen oversterfte is. Dat heeft met deze situatie niets te maken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-12-20 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Bedenk ook dat we ons nu met ons allen aan regels houden die andere virussen indammen. En de verkeersongelukken natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:03

Met alleen naar de sterftecijfers kijken ben je er niet. Ondanks alle maatregelen liggen de ziekenhuizen namelijk vol en ons zorgpersoneel kan het gewoon niet aan.. Vervolgens roep je dat dit met een gewoon griepepidemie ook is, dat klopt.. Maar bij een gewone griepepidemie zijn nog nooit maatregelen genomen en nu óndanks alle maatregelen, is ons zorgsysteem overbelast.. Ik wil niet weten hoe het zou zijn als we niks hadden gedaan.. :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:03

Janinevv schreef:
Nee hoor die chip is onzin, maar dat wij deel gaan uit maken aan een groot rna vaccins is wel duidelijk. En ja hier zit een hele wereld achter.

Correctie: Je denkt dat we deel uit maken van een complot. Dat maakt het nog geen feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:04

Janinevv schreef:
Relaxed schreef:

Zij beredeneert het al vanuit dat Corona niet echt is, daar begint het voor hun al mee. Corona is een vooropgezet plan om mensen te kunnen injecteren met een chip en daarmee de rijken rijker te maken.. Die gedachtegang ga ik gewoon al nooit kunnen en willen begrijpen.. :n

Wat voor wereld is dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:04

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben ook benieuwd wat jouw oplossing dan zou zijn. Want wie weet begrijpen we je gedachtengang dan beter :)

vergeet vanzelf niet de nanochip die men in het vaccin verstopt heeft om de burgers slaafs te maken :') :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:05

Cayenne schreef:
Janinevv schreef:

Correctie: Je denkt dat we deel uit maken van een complot. Dat maakt het nog geen feit.

Nouja niet alleen ik, gelukkig meerdere mensen. Maar er is ook een documentaire over het vaccin en alles wat er achter de schermen speelt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:05

Een vaccin is toch juist helemaal niet handig. Dat is veel minder duur als alle zorgkosten die bij een opname horen? Medicatie lijkt me dan veel handiger om op in te spelen.

Jammer dat er mensen zo kinderachtig doen over een shampoo. Het gaat lang niet altijd over een merk, wel over budget. Want als dat merk niet belangrijk is kan je toch gewoon wat meenemen uit supermarkt. Of mag merk alleen belangrijk zijn als je dat online kan bestellen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:06

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:07

Mywishmax

Die vaccins zijn al gekocht helaas moeten ze ons er dus wel mee in spuiten bah.

Ja en medicijnen die er tegen werken mogen niet en zijn al veel langer in gebruik. Dus veiliger dan een gezond iemand als experiment iemand te gebruiken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:09

MyWishMax schreef:
Een vaccin is toch juist helemaal niet handig. Dat is veel minder duur als alle zorgkosten die bij een opname horen? Medicatie lijkt me dan veel handiger om op in te spelen.

Jammer dat er mensen zo kinderachtig doen over een shampoo. Het gaat lang niet altijd over een merk, wel over budget. Want als dat merk niet belangrijk is kan je toch gewoon wat meenemen uit supermarkt. Of mag merk alleen belangrijk zijn als je dat online kan bestellen.

Merk moet helemaal niet belangrijk zijn in tijden van nood.
Mensen in Nederland zijn verwend wat dat betreft. Op de grond stampen als kleine kleuters als het hun niet uitkomt en daarmee het grote doel erachter geweld aan doen.
Ja, maar ik wil perse de shampoo van de action... stamp stamp.... ik wil die van de jumbo niet..
Op die manier, nou werkelijk

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:10

Janinevv schreef:
Mywishmax

Ja en medicijnen die er tegen werken mogen niet en zijn al veel langer in gebruik. Dus veiliger dan een gezond iemand als experiment iemand te gebruiken .

Weet jij wat RNA is en doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:10

Janinevv schreef:
Mywishmax

Welke medicijnen werken dan zo goed dat een vaccin niet nodig is?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:11

MoniqueT schreef:
@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...

Klopt. Denk dat de helft niet legaal is. Ze hebben nog 8 werkbare dagen...

Door de Covid19 problematiek is het nu onvoorstelbaar lastig om instanties te bereiken. Mijn lief doet dat soort papierwinkel en heeft per vandaag de prijzen omhoog moeten gooien omdat zij er de dubbele tijd mee kwijt is.
Covid prijsstijging ja; door kostenstijging. Ook eigen schuld dikke bult, want het zijn ALLEMAAL dingen welke máánden zo niet jaren eerder geregeld hadden moeten worden.

Dit jaar wás al een overgangsperiode om zaken in orde te maken. Covid is daarbíj gekomen maar is geen excuus voor uitstel zoals bv bij geen afspraak voor APK kunnen krijgen omdat het station dicht of niet bereikbaar is. Dáár kreeg/krijg je hier uitstel voor.

Covid x Brexit: Gaat nog leuk worden rond kerst & nieuw met alle paniektelefoontjes et al. Ze zal echt de telefoon uít moeten zetten. Vrienden en familie alleen via mij. En dan komen daar straks vást nog de wederom strengere restricties bíj: Zowel de centrale regering als die van andalucía hebben aangekondigd de reeds aangekondigde verruiming te herzien als de cijfers verslechteren en dat doen ze op het moment door 8)7 gedrag van teveel mensen.
Ik verwacht morgenavond nieuwe toespraak van Moreno over toch niet open gaan van Andalucia.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:13

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:
En de manier HOE deze mensen dood gaan? Heb je daar al eens bij stil gestaan?
Is dat ook vergelijkbaar bij voorgaande jaren volgens jou? :n

Mijn oma is ook gestikt door een zware long ontsteking en dat is heel erg ja vooral m’n opa die zijn eigen vrouw ziet stikken.

Ja dat is erg! En dat gebeurde helaas ook al voor de covid 19 en ik ontken het niet hè..

Tijdens de eerste golf was er een gebrek aan sederende medicatie die de laatste fase dragelijk moet maken. Dat is enorm heftig voor patiënten, naasten en zorgverleners en was in de afgelopen 15 jaar nog niet voorgekomen.

Janinevv schreef:
Astorga schreef:
Van mij hoef je niet weg hoor. Dit is toch het algemene topic? Ben zo benieuwd wat volgens jou wel de oplossing is.

Ik denk echt dat we door de media etc bang worden gehouden zodat we ons aan de maatregelen houden, en dat vaccin erdoor heen gedrukt wordt want dat is wat ze willen (geld en macht) er is ook een documentaire die de andere kant belicht.

En ik zeg niet dat het er niet is maar we weten ook niet wat er gebeurd als alles weer door gaat zoals voorheen, want veel besmettingen maar gelukkig niet allemaal daarvan op de ic’s. Dat is dat stukje angst waarover ze het steeds hebben.

Ook op de verpleegafdelingen liggen echt ernstig zieke mensen, waarvan een deel het net wel redt zonder IC-zorg en een deel sowieso niet in aanmerking komt voor de IC omdat ze dat niet zouden overleven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:13

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:

Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet :)
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.

sorry maar ik denk echt dat je wat beter in de cijfers moet duiken dan.

België rapporteerde deze week dat 2020 het dodelijkste jaar is sinds WOII, NL rapporteerde dat er 20.000(? Even uit mijn hoofd) gezonde levensjaren zijn verdwenen dit jaar.
De oversterfte van 2018, 1 van de meest ernstige jaren qua griepepidemie hadden we in April al overschreden.
En als de oversterfte niet genoeg is dan is 1 blik op de ziekenhuisbezettingen voldoende om de ernst in te zien van wat hier gebeurt.
En nee, bezuinigingen zijn hier niet de oorzaak van, dan hadden we al járen problemen moeten hebben gehad met de bedbezetting op de IC. Dat verklaart niet waarom de bezetting op de IC dit jaar, inclusief ALLE maatregelen die we genomen hebben, in de eerste golf 3x hoger lag dan het piekmoment van de griepepidemie van 2018 en 12x hoger dan gemiddeld genomen op andere momenten. Op dit moment is de IC-bezetting ongeveer 4-5x hoger dan normaal. Er is afgelopen jaar niet ineens 5x zo weinig IC-bedden gekomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:14

Janinevv schreef:
Mywishmax

Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen he... kan een ander die het wel serieus neemt in jouw plaats.
Was het trouwens gezellig bij de hofvijver?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:15

Zou je je quote van 14 minuten geleden aan willen passen Janinevv?
Nu lijkt het net alsof deze woorden van mij komen:
Citaat:
Hoezo? Wij zijn heel gevaarlijk ja omdat wij niet zomaar iets in ons willen laten spuiten waardoor je zorgt dat de rijken nog veel rijker worden. Maar goed ik bekijk het van een andere kant.

en dat vind ik best onprettig omdat dit alles behalve mijn standpunt is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:15

Mindim schreef:
MyWishMax schreef:

Mensen in Nederland zijn verwend wat dat betreft. Op de grond stampen als kleine kleuters als het hun niet uitkomt en daarmee het grote doel erachter geweld aan doen.
Ja, maar ik wil perse de shampoo van de action... stamp stamp.... ik wil die van de jumbo niet..

Precies dit. En de AH heeft ook shampoo van 89 cent.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:17

secricible schreef:
Janinevv schreef:

sorry maar ik denk echt dat je wat beter in de cijfers moet duiken dan.

België rapporteerde deze week dat 2020 het dodelijkste jaar is sinds WOII, NL rapporteerde dat er 20.000(? Even uit mijn hoofd) gezonde levensjaren zijn verdwenen dit jaar.
De oversterfte van 2018, 1 van de meest ernstige jaren qua griepepidemie hadden we in April al overschreden.
En als de oversterfte niet genoeg is dan is 1 blik op de ziekenhuisbezettingen voldoende om de ernst in te zien van wat hier gebeurt.
En nee, bezuinigingen zijn hier niet de oorzaak van, dan hadden we al járen problemen moeten hebben gehad met de bedbezetting op de IC. Dat verklaart niet waarom de bezetting op de IC dit jaar, inclusief ALLE maatregelen die we genomen hebben, in de eerste golf 3x hoger lag dan het piekmoment van de griepepidemie van 2018 en 12x hoger dan gemiddeld genomen op andere momenten. Op dit moment is de IC-bezetting ongeveer 4-5x hoger dan normaal. Er is afgelopen jaar niet ineens 5x zo weinig IC-bedden gekomen.

In de VS is COVID nu doodsoorzaak nr1. Die ontbrak nog aan je opsomming ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:18

mooi voorbeeld wat geen (nauwelijks) maatregelen opleveren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:19

Mindim schreef:
MyWishMax schreef:

Daarom zeg ik dat het lang niet altijd over een merk gaat, maar OOK over budget. Het is heel makkelijk oordelen dat het zo moeilijk allemaal niet is als je het verschil niet merkt tussen 4 euro voor iets of 2 euro. Als dat wel verschil maakt ga je er toch anders tegenaan kijken.

Astorga en secrible, fijne uitleg! Ik ben blij dat jullie het zo duidelijk en netjes op kunnen schrijven