Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:34

Klopt, maar ik hoop nooit dat we zoals Australië of Israël gaan doen dan ben je letterlijk je vrijheid kwijt. Triest :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:42

Janinevv schreef:
Klopt, maar ik hoop nooit dat we zoals Australië of Israël gaan doen dan ben je letterlijk je vrijheid kwijt. Triest :(

Och wat zielig, beter je vrijheid kwijt voor even dan je leven. Land toch eens even op aarde Janine en stop met doemdenken .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:42

Janinevv schreef:

...Het is maar voor tijdelijk.. Maar je gezondheid moet je hele leven mee.
Ik zou wel weten wat ik liever heb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:45

Dat hangt er vanaf hoe het hier met de cijfers gaat. En dat gaat nog niet zo goed, dus ik denk dat de persco van dinsdag niet heel goed nieuws gaat brengen.
Ik vrees ook voor een lockdown en als dat nog niet helpt een echte strenge lockdown.
En nee, ik denk niet dat ook maar iemand daarop hoopt, maar als deze maatregelen niet voldoende blijken moet je toch wat als je ooit van het virus af wilt.

Bij dieren ruimen ze dan hele stallen, maar ja, hele corona gebieden ruimen is dan weer onethisch.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-10-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:45

Aanstaande dinsdag persconferentie, ja?
Ik gok op een avondklok en idd richting een totale lockdown.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:46

Cayenne schreef:
Aanstaande dinsdag persconferentie, ja?
Ik gok op een avondklok en idd richting een totale lockdown.

Is die al aangekondigd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:47

Ja dinsdag toch? Dat iig 2 weken na de vorige en ze hadden gezegd dat ze dan zouden kijken of de maatregelen voldoende effect hebben. En volgens de cijfers gaat het nog niet zo goed, dus ik verwacht dat Mark Rutte not amused zal zijn en ons weer streng gaat toespreken of ons nog meer huisarrest geeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:47

Ik denk dat dat met geen mogelijkheid erdoorheen te krijgen is, als je al ziet hoe sommige mensen tegen mondkapjes zijn.
Wij hebben denk ik simpelweg niet de 'daadkracht' (leger, politie) om dit te handhaven... dus dat kunnen ze nooit gaan voorstellen... vermoed ik?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:51

Iemand ergens informatie over dat R getal op dit moment? Meer besmettingen is niet perse erg als er ook veel meer testen afgenomen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:53

Maar wat is dan een alternatief Cer? We kunnen deze cijfers niet nog verder laten exploderen. De druk op de zorg is nu al groot, alle zeilen worden weer bijgezet.
Ik zou het wel een dikke vinger naar de zorg vinden als je om die reden geen strengere regels oplegt. Ik vraag me af of dat geen gevolgen gaat hebben voor daarna. Na golf 1 loopt het al leeg in de zorg en nog minder steun is denk ik vragen om groot personeelstekort.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:55

verootjoo schreef:
Maar wat is dan een alternatief Cer? We kunnen deze cijfers niet nog verder laten exploderen. De druk op de zorg is nu al groot, alle zeilen worden weer bijgezet.
Ik zou het wel een dikke vinger naar de zorg vinden als je om die reden geen strengere regels oplegt. Ik vraag me af of dat geen gevolgen gaat hebben voor daarna. Na golf 1 loopt het al leeg in de zorg en nog minder steun is denk ik vragen om groot personeelstekort.

Ik ben inmiddels wel zover dat het misschien ook zo ver moet komen voordat mensen ophouden met het verzet tegen van alles en nog wat. Misschien moet alles kapot gaan en moeten ze dierbaren kwijtraken voordat ze tot besef komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:58

Deze cijfers zijn voor het grootste deel nog van voor de huidige maatregelen, pas zondag of maandag zie je hopelijk effect van de huidige. Zo niet dan avondklok en pretparken en andere zaken dicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:58

Ja kon vandaag in de supermarkt weer een soort van hink-stap-sprong opzij maken voor zo'n boomer in een scootmobiel zonder mondkapje. Moet me dan echt inhouden om niet even expres nep te hoesten richting zo'n tokkie. :=

Zolang dat soort mensen gewoon super dichtbij iedereen komen blijven de cijfers wel flink stijgen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:00

verootjoo schreef:

ja.. niet... en dat is het kloterige ervan... er is geen alternatief.

Als ze de horeca willen sluiten om besmettingen te voorkomen, komt er notabene een rechtzaak :? Want goeden en kwaden en bla bla ... Wat dat betreft zien de advocaten volgens mij overal goudmijntjes ontstaan, in ieder geval bekendheid ofzo, geen idee..

Als we enigszinds de maatregelen van t voorjaar zouden kunnen benaderen zou t al heel wat zijn.. maar daar gaan mensen echt niet meer intrappen... Overigens, schijnt dat dus niet perse te hoeven... Het hóeft ook niet zo streng, als mensen maar nadenken..
Maar je leest hier op bokt ook al dat mensen niet weten hoe ze aan Corona komen, want voorzichtig gedaan en niemand gezien... dus ja, zeg het maar... ? Wat is wijsheid..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:05

Cer schreef:
Als ze de horeca willen sluiten om besmettingen te voorkomen, komt er notabene een rechtzaak :? Want goeden en kwaden en bla bla ... Wat dat betreft zien de advocaten volgens mij overal goudmijntjes ontstaan, in ieder geval bekendheid ofzo, geen idee..
..

Ik ben normaliter erg pro-corona beleid. En zal alles waar kan opvolgen.
Maar de rechtzaak begreep ik wel... omdat feitelijk niet strookt waarom dit een maatregel was.
Er waren zeer weinig besmettingen vanuit de horeca en vrijwel nihil uit restaurants.
Huiselijke kring en zorgcentra waren de grootste haarden.
Zeker in restaurants is anderhalve meter redelijk goed te handhaven.
Het is nu dicht en vandaag +10k nieuwe besmettingen.
Dus op zich begrijp ik wel dat er kritisch naar gekeken wordt... horeca en dan met name reastaurants lijkt mij persoonlijk niet de bron van contact.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:10

ja ik snap het ook wel.. maar als mensen algehele lockdown wensen, dan valt de horeca daar dus óók onder.. En dan krijg je dus een rechtzaak van t'een of t'ander..

Ik denk zelf dat als we nu met zn allen gewoon 3 weken binnenblijven, dat het helpt. maar ik ben dan ook heel bang voor de financiele gevolgen van zoiets... En of mensen dan niet gaan rellen ofzo...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:19

Janinevv schreef:

Het is geen verkeerd moment om er even bij stil te staan dat grote delen van Australie vrijwel coronavrij zijn EN bewegingsvrij, en dan zonder tientallen doden per dag die wij wel hebben. (Gisteren bv 46.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:23

Ik sprak vandaag iemand die in de plaatselijke supermarkt werkt (Jumbo) en zij vertelde dat er bijna niemand boodschappen doet tijdens de ouderen-uurtjes.
Die komen ook gewoon tijdens de normale tijden.
Dus volgens haar heeft dat helaas weinig effect :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:30

Cayenne schreef:
Ik sprak vandaag iemand die in de plaatselijke supermarkt werkt (Jumbo) en zij vertelde dat er bijna niemand boodschappen doet tijdens de ouderen-uurtjes.
Die komen ook gewoon tijdens de normale tijden.
Dus volgens haar heeft dat helaas weinig effect :(

De ouderen uurtjes zijn ook ja op vaak onmogelijke tijden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:33

Ja, hier van 7 uur tot 9 uur 's ochtends.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:41

Ik snap echt niet dat mensen dat het iets tijdelijk is. Als je net zoals in Australië al niet verder mag dan 5 km. Ja ik vind dat raar en nee daar ben ik niet de enige in. Onnodige shoppen etc dat is idd niet “normaal”.

Maar met een avondklok los je ook niks op.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:44

Jij denkt dat die maatregelen voor altijd gelden?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:46

Dat weet ik niet maar hoe ze ons nu kunnen “vormen” en welke kant ze ons op kunnen krijgen is al genoeg.

Het is gewoon allemaal raar. En niks normaals aan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:47

Janinevv schreef:
Ik snap echt niet dat mensen dat het iets tijdelijk is. Als je net zoals in Australië al niet verder mag dan 5 km. Ja ik vind dat raar en nee daar ben ik niet de enige in. Onnodige shoppen etc dat is idd niet “normaal”.

Maar met een avondklok los je ook niks op.

Niks lost het volgens jou op. Wat wil je dan wel? Het mag niet escaleren maar maatregelen ook niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:47

Janinevv schreef:
Dat weet ik niet maar hoe ze ons nu kunnen “vormen” en welke kant ze ons op kunnen krijgen is al genoeg.

Het is gewoon allemaal raar. En niks normaals aan.

Ze? Vormen? Welke kant?

Stop alsjeblieft met denken dat corona een complot van de grote boze regering is om mensen onder de duim te houden.