Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:22

SusanH schreef:
Ik schrik daar wel van als ik dat lees. Ik had echt wel een goede conditie maar nu is naar de keuken lopen al een uitdaging. Al voel ik me ook vandaag weer beter als de dag ervoor. En ik ben nog steeds koortsvrij *\o/* dus ik durf wel voorzichtig te zeggen dat het de goede kant op gaat hier. Met mij dan. Mijn man heeft het nu goed te pakken.

Hebben jullie huisgenoten met klachten zich trouwens ook laten testen?

Wat fijn dat je je alweer wat beter voelt Susan!

Mijn man heeft zich 5 dagen na mijn positieve test laten testen en 5 dagen na mijn laatste klachten dag. Beide negatief. Terwijl we niet konden isoleren van elkaar. Waarschijnlijk heeft hij het al gehad in de eerste golf. Of ik ben niet zo heel besmettelijk geweest.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:36

Janntjuh schreef:
Janntjuh schreef:
Ik heb inmiddels met huisartsen en fysio’s gesproken. Ondanks dat ik nauwelijks ziek was heb ik aardig wat naklachten die steeds erger worden en ik voel me nu zelfs zieker dan tijdens de corona zelf. Wat ik zag als “een beetje” doen per dag was blijkbaar al veel te veel en daar reageert mijn lichaam aardig heftig op. Dus ik ga nu een soort van corona revalidatie nazorg pakket in in het nieuwe jaar met fysio, ergotherapeut, voedingsdeskundige etc etc. Ze hopen nu dat ik van de zomer weer een beetje op mijn oude niveau zit. Schrok daar wel aardig van moet ik zeggen...

Hoop dat iedereen hier zich inmiddels weer een beetje beter voelt! En sterkte aan de nieuwe zieken. Onderschat die naklachten niet.

In rust heb ik hele erge vermoeidheid en een constante pijn aan mijn ribben (kan niet zonder pijnstilling). Maar als ik wat intensiefs doe (even naar supermarkt of stal gaan) dan krijg ik ook brandende longen, duizeligheid, hoofdpijn, brandend gevoel in mijn mond, wat benauwdheid etc etc.
En dan moet ik echt 2 dagen bijkomen (op bed of bank liggen) om bij te komen en dan voel ik me dus ook weer flink ziek. Ook als ik wat moet leren op de computer voor school moet ik na 10 minuten al een uur op bed liggen om de misselijkheid en vermoeidheid weer wat onder controle te krijgen, dus studeren zit er nu ook even niet in.

Pijn in de ribben heeft ermee te maken dat ik door de benauwdheid toen ik ziek was mijn hele middenrif heb verkrampt. Mijn ademhaling zit ook nog steeds heel hoog, door de buik ademen doet pijn. Normaal kan een manueel therapeut hierbij helpen maar ik heb hierbij ook het syndroom van Tietze, dus het kraakbeen bij mijn borstbeen en van mijn ribben is nu ontstoken geraakt, dus even losmasseren of kraken zit er niet in.

Dankjewel Goof! Ik ben jaloers op je uurtje wandelen haha. Met 100 meter van de auto naar stal lopen zit al hijgend bij te komen met een hartslag van 170 haha

Veel sterkte, ik volg ook een revalidatie programma. Kan het erg aanraden. De fysio(tevens manueel therapeute) maakt los en ik moet oefeningen doen in de sportzaal. Ik vind het bijzonder dat je het syndroom v Tietze benoemd, omdat ze vond dat mijn klachten daar erg op lijken. (Vooral mijn kraakbeen op het borstbeen is heel gevoelig) Zij behandeld dit wel door het los te maken, doet ze bij Tietze ook zie ze (ze gaf ook aan dat veel therapeuten daar niets aan doen) Doet wel echt heel veel pijn maar daarna ademt het wel echt beter en ik merk nu een paar weken verder dat ik steeds minder vaak last heb van druk op mijn borst :)

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:31

Fijn dat het weer wat beter gaat Susan!
Mijn vriend heeft zich tegelijk met mij laten testen en met zijn laatste dag isolatie (beide zonder symptomen). Met symptomen sws altijd laten testen natuurlijk.

Fijn dat weer in het zadel zit Daphne! Maar dit was volgens mij wel erg intens voor je :(:)

Boeflover, wat ik hoorde is dat ontstekingsreacties normaal zijn bij corona en dat vaak ook bij t borstbeen gaat zitten, het lijkt dan inderdaad heel erg op t syndroom van Tietze. Toen ik er een paar jaar geleden achten kwam dat ik het had was ik op de eerste hulp beland omdat ik dacht een hartprobleem te hebben, het deed daar zo intens veel pijn!
Het is een reumatische aandoening als ik t goed heb, merk het snel als het weer kouder wordt. Draag ook al sinds oktober een slapper sport bh want ik kan niets er tegenaan hebben. Nu na corona al helemaal niet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:03

Mijn man heeft zich na 6 dagen nadat we apart gingen slapen ook laten testen en hij bleek negatief. We hebben we sanitair gescheiden gehouden maar ‘s-avonds wel samen op ruime afstand in de woonkamer. Wel meerdere keren per dag de ramen in huis opengezet.
Ik denk dat hij gewoon een super weerstand heeft. Want ik was degene die nergens kwam en besmet werd en hij werd niet ziek van mij. Vreemd virus.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:42

Heb ik ook meegemaakt met mijn schoonmoeder. Zij zat gewoon met haar partner in de woonkamer. Wel op afstand en met veel schoonmaken, maar hij heeft het ook niet gekregen. Ik heb 2 weken helemaal afgesloten gezeten en mijn vriend heeft ook niets opgelopen dus. Hoewel, ik denk de partner van mijn schoonmoeder het al had gehad zonder echte symptomen. Heeft een keer een week lang flinke hoofdpijn gehad, dezelfde hoofdpijn die wij ook hebben gehad met corona, maar ondanks de testen bleef hij negatief.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:51

Mijn man is ook niet ziek geworden. En ondanks dat we wel afstand hielden hebben we niet gescheiden geleefd, alleen apart geslapen. Verder waren we gewoon samen beneden, samen gegeten etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:57

Wij hebben dat ook zo gedaan. Maar hier dus niet geholpen. Mijn man heeft flinke hoofdpijn nu. Dat heb ik niet gehad. Ik vind het wel fijn dat ik weer in mijn eigen bed kon slapen vannacht. Al slaap ik niet heel best. Ik ben een beetje huiverig voor als ik weer naar buiten mag. Ben niks waard namelijk. Dat wordt echt heel rustig aan doen. Maar ja, zou het toch wel fijn vinden als er wel weer wat kan met de paarden. Die staan wel lang stil zo. Gelukkig komen ze wel buiten overdag. Maar ja, op een paard zitten of longeren zie ik mezelf nog niet snel doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook echt tegenop zie om weer te gaan werken.
Ben 2 weken ziek thuis geweest en heb aansluitend 2 weken vakantie nu. Volgende week maandag moet ik weer starten, maar ik vind het vooralsnog heel spannend.

Enerzijds vind ik dat het best goed gaat, ik ben het wandelen goed aan het opbouwen, mijn hartslag doet niet gek dan. Normaal wandel ik 12/13 km. Vanmorgen heb ik 7 gehaald, maar dat was achteraf veel te veel, ik heb daarna 2,5 uur op bed gelegen. Leuk dus dat ik kan wandelen, maar als ik daarna alsnog kapot ben ga ik dus nog helemaal niet zo goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:17

O jee dat is niet fijn. Daar ben ik dus ook bang voor. Op het werk willen ze wel graag dat iedereen snel weer terug komt. Maar goed de tijd nemen is wel belangrijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:20

Je moet ook goed voor jezelf zorgen Susan. Je clienten hebben er ookcniks aan als jij er wel bent, maar toch ook niet :(:)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:27

Dat je klachtvrij bent betekend niet dat je beter bent he. Goed voor jezelf zorgen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:59

Doe ik ook. Maar ja, man ziek. En nog een dochter van 10 in huis. Dan komt toch het meeste op mij neer nu.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:51

Ik heb na 3 weken met de bedrijfsarts contact opgenomen. Ik ben niet zo goed met mijn grenzen bewaken en doe snel te veel. Ik mag van hem max 2-3 uur per dag werken en heb gelukkig geen fysiek beroep.
Ik denk dat hoe vaker je je grens overgaat, hoe langer het herstel duurt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:57

Zolang je man nog klachten heeft mag je sowieso niet weg toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:59

Polly schreef:

Volgens de ggd wel als je zelf 24 uur klachtenvrij bent.
Hier mocht zelfs een leerling die zelf positief was geweest weer naar school nadat moeder net positief was getest (zat een week tussen) :')
Dus eerst kind, klachtenvrij en toen moeder besmet en kind nog steeds klachtenvrij. Dat vonden wij een wat minder idee.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-12-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:01

Polly schreef:

Jawel hoor. Als ik op of na de 7e dag vanaf de dag dat ik klachten kreeg gerekend minimaal 24 uur klachtenvrij ben mag ik naar buiten. Heb dat extra nagevraagd bij de GGD. Dat is dus vanaf maandag, als ik morgen ook klachtenvrij blijf.

Lenaatje wat is het probleem dan? Die leerling is dan niet meer besmettelijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:02

SusanH schreef:
Polly schreef:

Jawel hoor. Als ik op of na de 7e dag vanaf de dag dat ik klachten kreeg gerekend minimaal 24 uur klachtenvrij ben mag ik naar buiten. Heb dat extra nagevraagd bij de GGD. Dat is dus vanaf maandag, als ik morgen ook klachtenvrij blijf.

Er bestaat gewoon een kans op herbesmetting.
Kind was al meer dan week klachtenvrij toen moeder besmet bleek. Dan hoort wat ons betreft kind gewoon weer minimaal 5 dagen thuis te blijven

En het is meten met 2 maten want ik had hiervoor een leerling die steeds maar niet besmet raakte en iedereen in het gezin wel. Die quarantaine periode van haar verlengde zich steeds. Haar zus zat al lang weer bij ons op school en zij moest klachtenvrij nog thuis blijven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:12

SusanH schreef:
Polly schreef:

Er bestaat gewoon een kans op herbesmetting.
Kind was al meer dan week klachtenvrij toen moeder besmet bleek. Dan hoort wat ons betreft kind gewoon weer minimaal 5 dagen thuis te blijven

En het is meten met 2 maten want ik had hiervoor een leerling die steeds maar niet besmet raakte en iedereen in het gezin wel. Die quarantaine periode van haar verlengde zich steeds. Haar zus zat al lang weer bij ons op school en zij moest klachtenvrij nog thuis blijven.

Ligt aan het laatste contact moment. Situatie had mijn beste vriendin ook haar moeder zat overdag beneden en at ook mee. Het heel gezin moest nadat moeder weer beter was nog 10 dagen binnen blijven. Stel dat mijn beste vriendin 10 dagen op haar kamer was geweest en niet meer in contact was geweest met haar moeder en klachtenvrij bleef kon ze na 10 dagen weer naar buiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:15

Dat was hier ook wel maar je kan niet alleen in je kamer blijven als je 15 bent en omdat het hele gezin besmet was en zei niet bleef dat dus wel het geval van in quarantaine tot de laatste klachtenvrij was.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:59

Volgens mij mag je idd al eerder uit quarantaine als je zelf dus 7 dagen geleden ziek bent geworden en 24 uur klachtvrij want dan ben je zelf niet meer besmettelijk. Helaas kan je wel voor kruisbesmetting bezorgen als je dan nog met iemand in huis contact hebt die corona heeft, dus je kan t virus wel mee nemen naar andere plekken wat dan weer anderen besmet. Dus of die persoon moet helemaal in isolatie zitten of je moet thuis blijven tot die persoon weer beter is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:46

Janntjuh schreef:
Volgens mij mag je idd al eerder uit quarantaine als je zelf dus 7 dagen geleden ziek bent geworden en 24 uur klachtvrij want dan ben je zelf niet meer besmettelijk. Helaas kan je wel voor kruisbesmetting bezorgen als je dan nog met iemand in huis contact hebt die corona heeft, dus je kan t virus wel mee nemen naar andere plekken wat dan weer anderen besmet. Dus of die persoon moet helemaal in isolatie zitten of je moet thuis blijven tot die persoon weer beter is.

Daar heb ik niks over gehoord of gelezen. Ik moet eerlijk zeggen, ik geloof niet zo in overbrengen via oppervlakken en kleding. Het is een virus wat door de lucht gaat. Ik heb aan de GGD gevraagd hoe het zit, en of die 7 dagen ook gelden als 1 van mijn huisgenoten ziek zouden worden. Ik vertrouw erop dat dit antwoord correct is. Hij zij dat ik dan gewoon weer naar buiten mocht. Maar goed, vooralsnog is in huis wat dingen doen al moeilijk genoeg. Mijn man heeft geen koorts en hoofdpijn meer. Die vermoeidheid die ik heb heeft hij niet. Alleen de koffie smaakt wat vreemd zei hij.

Anderen trouwens ook last van wat verhoogde hartslag? Net een wasje in de wasmachine gedaan heb ik gewoon een hartslag van 100. En in rust is hij ook wat hoger als normaal.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:58

SusanH schreef:
Janntjuh schreef:

Daar heb ik niks over gehoord of gelezen. Ik moet eerlijk zeggen, ik geloof niet zo in overbrengen via oppervlakken en kleding. Het is een virus wat door de lucht gaat. Ik heb aan de GGD gevraagd hoe het zit, en of die 7 dagen ook gelden als 1 van mijn huisgenoten ziek zouden worden. Ik vertrouw erop dat dit antwoord correct is. Hij zij dat ik dan gewoon weer naar buiten mocht. Maar goed, vooralsnog is in huis wat dingen doen al moeilijk genoeg. Mijn man heeft geen koorts en hoofdpijn meer. Die vermoeidheid die ik heb heeft hij niet. Alleen de koffie smaakt wat vreemd zei hij.

Anderen trouwens ook last van wat verhoogde hartslag? Net een wasje in de wasmachine gedaan heb ik gewoon een hartslag van 100. En in rust is hij ook wat hoger als normaal.

Ja die verhoogde hartslag is normaal, je hebt gewoon minder longinhoud, dus minder zuurstofopname in het bloed, je hart moet dus harder werken om alles van zuurstofrijk bloed te voorzien.

Het wordt bij mij nu iets beter bij de dagelijkse werkzaamheden, met paardrijden en andere intensieve dingen heb ik er nog steeds last van.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:18

Verhoogde hartslag heb ik ook nog, even lopen zit hij op 150, dingen zoals douchen en aankleden op 170. Gelukkig zit hij in rust wel op normaal, mocht hij dan verhoogd zijn kan je last hebben van een longembolie vertelde de huisarts me.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:50

Mijn hartslag schiet nu, 10 maanden na ziek zijn, af en toe nog om niets de lucht in.
Basishartslag zit in rust tussen de 58 en 65 in, maar als ik even de trap op loop, gewoon normaal, dus zonder te rennen ofzo, kan die boven ineens 145 zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:47

Hier ook, een half jaar nadat ik ziek was..
in rust zit ik gemiddeld op 62. En dan het wandelgemiddelde: 138, met zelfs een uitschieter naar 162 vandaag. En dat was dan een kwartiertje lopen := Wel met storm, dat wel. Ik voel me daarna niet heel moe ofzo, echt alleen een hoge hartslag.