4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:09

Wauw het is druk hier! :D

@Maanlicht, Welkom terug! Gefeliciteerd met je verloving, wat een super leuk nieuws! Gaaf om je bulkverhalen te lezen. Je ziet er super uit! Ben je zelf tevreden over het resultaat/is het zoals verwacht en gehoopt? Ik ben benieuwd hoe de flinke stap terug in kcal je bevalt.

@Tanja, Je zit lekker in de positieve vibe :D Je lijstje ziet er heerlijk uit. Fijn te horen dat je echt flinke stappen maakt met je heup. Daar kan je op bouwen :)

@Marjo, Je hebt lekkere lijstjes, maar ik denk wel dat je nog heel veel winst kan behalen met bewustere keuzes. Bijvoorbeeld een croissant en kaasstengels bevatten veel kcal maar zijn niet echt voedzaam. Als je er wel veel waarde aan hecht zou ik bijv. beginnen met nog maar 1 maaltijd per dag in die trand en de rest niet meer.

@Lisanne, Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is qua ritme voor hem. Heerlijk lijstje heb je weer, carpaccio is zo lekker! Ik heb het EMB onderzoek gedaan :)

@Castilja, Pfoe lijkt me inderdaad lastig als alles stilligt door corona! Ik heb het geluk dat mijn werk gewoon doorgaat. Geen creatieve hobby oid die je altijd nog wilde proberen maar nooit de tijd voor had, om nu op te pakken? Ik denk dat ik zeker eens een variatie op je kokoskoekjes ga proberen :D

@Nanouk, Het blijft lastig als je zelf geen invloed hebt op wat je eet. Succes met je weegmoment, ik ben benieuwd!

@Joanne, Wauw je hebt inderdaad nog lekker kilometers kunnen maken! Ik heb ook altijd nog even flinke cravings na een paar 'cheatdays'. Is het wel gelukt je aan je planning te houden?

@Mazikeen, Welkom! Wat knap dat je al eens 25 kilo bent afgevallen zeg! Ik denk dat het goed is dat je je kcal doel wat hebt aangepast, 1400 is echt te weinig om structureel aan te houden. Succes :D

@Aight, Welkom terug! Ik kan me voorstellen dat je even terugvalt op kcal tellen om het ritme weer te vinden. Dan kan je later altijd weer terug!

@L_iek, Welkom! 25 kilo is een mooie uitdaging :) Met gezondere keuzes is de kans in ieder geval groot dat je jezelf weer energieker gaat voelen en dat is heel wat waard! Ik denk dat je veel handvaten kan halen uit de lijstjes van Lisanne (Lis_Ol), ik vind dat zij super omgaat met haar onregelmatige eettijden!

Nou ik heb gisteren de eerste dag van het dieet voor mijn darmklachten gehad. Ik mis mijn normale 'go to' dingetjes zoals kwark etc. nu al :') Op zich is het denk ik best te doen voor een tijdje, hopelijk verminderen mijn klachten snel zodat ik weer op kan gaan bouwen. Ik vind het wel wat lastig om voldoende eiwitten binnen te krijgen (gezien ik 2x lichaamsgewicht aan blijf houden) en gevarieerd te blijven eten, maar daar zal ik wel een weg in vinden!

Gisteren rustdag qua sporten, 2200 kcal gegeten. Ik denk dat ik volgende week even een deload week inplan, dus volledig rust, ook om mijn darmen de mogelijkheid te geven zich goed te herstellen.
Lijstje van gisteren:
O: Havermouttaartje van 50gr glutenvrije havermout, 1 banaan, 1 ei, 20gr vegan perfection
T: True protein bar (is geen succes als je nog wat langer van je gebit wil genieten :+ ), mandarijn
L: Boekweitwrap met omelet van 2 gebakken eieren, 70gr rookvlees, 1 tomaat. 3 rijstwafels
T: Zelfgebakken glutenvrije/suikervrije eierkoek
A: Aardappel, broccoli, tartaar
T: 150gr kokoskwark met 10gr glutenvrije muesli en een stukje zelfgebakken cake (die mislukt bleek)
Totaal 2218 kcal
Laatst bijgewerkt door m9ara op 05-01-21 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:13

Wat een gezelligheid hier, jullie beginnen het nieuwe jaar allemaal goed :Y)

Jip: wauw wat zie je er goed uit! Hoe vaak in de week train je?
Ah begrijpelijk dat je dan liever een aantal grotere maaltijden neemt. Hoe bevalt het cutten tot nu toe?

Mazikeen: Welkom, leuk dat je mee komt praten! Knap zeg dat je al zo veel bent afgevallen.
1400 per dag lijkt wel wat weinig. Wordt dit kcal doel wel bijgesteld als je op een dag bijvoorbeeld veel bewogen hebt? (ik zie nu dat je het hebt aangepast naar 1550, dat lijkt me beter inderdaad :D!)
Je lijstje ziet er wel goed uit!

Aight: Welkom terug!! Is het je afgelopen tijd gelukt om minder te focussen op kcal tellen?
Je lijstje ziet er super fijn uit!

Lisanne: Mooi lijstje! En slim op pizza te eten als je afgelopen dagen wat lager zat :))

L_iek: Welkom! Wat eet je nu als avondeten? Maaltijden van te voren klaarmaken en daar bewust mee bezig zijn gaat je wellicht al een hoop helpen.

Marjo: Goed bezig! :D . Alleen balen dat je zo weinig gedronken hebt maar goed dat je je er bewust van bent.

Mara: Ja dat herken ik enorm! Ik moet dan echt weer even omschakelen en mezelf streng toespreken om niet meer te eten :+ . Gelukkig is het gisteren wel goed gekomen en na een goede dag zit ik er dan meestal wel weer in.
Slim om volgende week rust te nemen om te kunnen wennen aan je dieet!
Was die true protein bar zo hard? _O-
Je lijstje ziet er wel echt top uit! Je eet nog steeds zo gevarieerd, al kan ik me voorstellen dat het lastig is. Balen van je mislukte cake!

__

Ik ben gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer gaan hardlopen :+
Wilde in de avond nog wat gaan doen maar had geen zin om te fietsen, heb vorige week namelijk 6 dagen op de racefiets gezeten := dus besloot ik maar weer eens te gaan hardlopen nu de boksschool toch dicht is. In 30 minuten tijd 4 km gelopen. Niet echt top natuurlijk maar voor een eerste training viel het me niet tegen!

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: plakje roggebrood
L: 2 volkorenboterhammen, runderrookvlees
T: barebells reep
A: gekookte aardappelen, jus, spinazie, vega schnitzel
T: 200 ml magere yoghurt
T: 2 rijstwafels, zandkoekje

B: 1 paard rijden, 30 minuten hardlopen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:38

@Mazikeen: Mooi lijstje gisteren wellicht je afbakbroodjes veranderen door volkoren (als je dat lust), en dan kun je door de dag genieten van een andere lekernij (in de plaats). Wel een fijn totaal kcal ook!
@Marjo: Prima lijstje, water drinken is wel belangrijk!
@Mara: Weegmoment was prima, eigenlijk ongeveer hetzelfde (eerder afgevallen), maar dit gewicht vind ik prima. Mooi lijstje, die protein bar klinkt echt niet als iets lekker haha! Wat stom dat je door je dieet darmklachten hebt gehad, mochten ze niet verminderen zou ik terug gewoon 'normaal' gaan eten!
@Joanne: Jij liever dan ik, dat hardlopen! Ik zou willen dat ik het graag deed, maar die tijd is voorbij haha. Vroeger liep ik regelmatig 5km op ongeveer 24 minuten, maar toen trainde ik dagelijks minstens 2-3 uur. Nu wandel ik (langere afstanden). Heel mooi lijstje, zelfgemaakt zandkoekje? :D

Ik ben tevreden over mijn lijstje van gisteren! Ook veel bewogen (naar mijn neming) haha. Ik heb mij net gewogen en kwam op 56,9kg. Dit gewicht vind ik prima, dus daar ben ik tevreden mee! Allen zou mijn buik straker mogen, en mijn billen wat voller. Maar welke vrouw wilt dit nu niet? Is het nuttig om dagelijks een korte workout te doen van 10-15min specifiek voor die lichaamsdelen te trainen? Ik heb geen tijd om terug naar de sportschool te gaan, en met gewichten te trainen.
O: 1 yoghurt (40 kcal), honing, 2 koffie (melk en honing)
L: 1 kom courgettesoep met soepballetjes, enkele crackers (100kcal) met hummus
T: 2 zwarte pralines, 1 koffie (melk honing)
A: Couscous, wortel, courgette, spinazie, rundsvlees
T: hand pistache noten, granenkoekje (130 kcal), 1 appel

B: 1 uur paardrijden, 17500 stappen (10,5 km), korte 10min workout @home

Jiildou23

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:56

Voorzichtig wil ik mij hier ook wel graag melden. Vorig jaar een aantal kilo's kwijt geraakt en daar was ik heel blij mee, maar op de één of andere manier stop ik met opletten op mijn eten als ik wat kwijt ben onder het mom: 'Dat kan ik nu wel hebben'. Met gevolg: van vooraf aan beginnen. Het gaat hier overigens niet om tientallen kilo's. Vijf is een mooi begin. Ik vind het in ieder geval al heel fijn om jullie berichten te lezen. Ik ben niet alleen :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:02

Tuurlijk niet! Welkom. Wij kijken uit naar jouw lijstjes!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:48

@Mazikeen: Welkom! Goed om ietsje hoger te zitten dan die 1400, dat is inderdaad vrij laag.

@Castilja: Wauw, 4/5 keer per week hardlopen is echt veel! Oefeningen thuis doen is sowieso zwaarder dan in de sportschool, al is het alleen al mentaal. Je gaat daar heen, bereid je voor op je training, er zijn andere mensen aan het trainen. En nu moet je uit het niets ineens thuis gaan trainen.

@Aight: Ik zit op trainingsdagen op 1800 calorieën en op rustdagen op 1500. Die bloemkoolkoekjes klinken lekker, heb je daar een recept van?

@Lis_Ol: Oehh pizza! Heb ik ook zin in, alleen dat is bijna onmogelijk in mijn eetpatroon als ik me netjes aan mijn calorieën en macro's wil houden.

@L_iek: Welkom! Misschien kun je meal preppen? Dan maak je in een keer heel veel eten, en kun je dat de rest van de week makkelijk pakken zonder dat je echt hoeft te koken.

@m9ara: Wat voor dieet heb je? Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. In principe is 2x lichaamsgewicht aanhouden voor eiwitten niet nodig. 1,8 gram/kg is meer dan genoeg.

@Joanne1997: Goed bezig met hardlopen, begin is altijd weer even inkomen. Ik waag me er niet meer aan. Zie er de meerwaarde niet van in voor mezelf.

@nanoukkie: Je lijstje klinkt wel vrij mager, hoeveel calorieën houd je aan? Track je ook je macro's? Als je graag je buik strakker en je billen voller wil hebben zou ik kiezen voor 3/4x per week een krachttraining van 30-60 minuten. Je kunt dingen thuis doen, maar in de sportschool kun je vaak veel gerichter aan de slag gaan met apparatuur dus kun je er meer uithalen.

@Jiildou23: Welkom! We doen het samen :).

Bedankt voor de felicitaties en complimenten! Ik ben heel tevreden over hoe mijn bulk is gegaan, ik had zelfs nog wat meer aan mogen komen. Maar voor een eerste keer is het heel goed gegaan en het heeft me ook veel meer tevreden gemaakt over mijn lichaam. Juist door niet constant bij al het lekkers de afweging "zal ik dat nou wel doen?" te hoeven maken en met een ander doel bezig te zijn. Ik vind bulken en cutten een hele fijne cyclus, waar ik veel meer mee bereik dan enkel altijd maar aan te blijven rommelen met afvallen en net niks bereiken.

Ik train 4x in de week (krachttraining), een afwisseling van twee trainingen: upper body en lower body. Nu helaas alles thuis, maar ik heb gewoon mijn schema aangepast en dat gaat heel goed. Eerder heb ik alleen maar CrossFit gedaan, maar ik merkte dat ik daarbij niet snel genoeg sterker kon worden, met name ook door de vele cardio.

Het cutten is wel echt even wennen. Het is gister goed gegaan, al had ik wel echt momenten honger. Vanmorgen heb ik kunnen vasten (ik zit buiten mijn anabolic window) dus kon ik net een grote lunch eten. Straks om 4 uur ga ik voor een lower body workout.

Lijstje voor vandaag:
L: twee stevige speltcrackers met avocado spread (0,5 avocado, lepeltje cottage cheese, halve ui, 0,5 puntpaprika, djintan en zout), 60 gram gerookte kipfilet en 2 gekookte eieren
T: 240 gram magere kwark, 50 gram banaan
A: 250 gram beenham met honing mosterd saus, 150 gram gepureerde aardappelen, 315 gram broccoli
T: 120 gram magere kwark, 150 gram volle kwark, 100 gram blauwe bessen, zelfgemaakte warme chocolademelk met volle melk en cacao.

kcal: 1808 | eiwit: 146 | vet: 68,5 | khd: 152

Vrij hoog in eiwitten, komt meer toevallig zo uit, ik houd zelf +-113 gram aan per dag.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:17

@Maanlicht: Ik houd geen kcal bij, heb ik ook nog nooit gedaan. Ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten, en de voorbije periode heb ik mezelf zowat alles gegund dus nu probeer ik wat minder ongezonde opties te eten! Meestal eet ik wel een relatief grote portie bij het avondeten, en ik kijk ook niet naar een lepeltje olijfolie minder of meer. Maar daarin zitten bv ook veel verborgen kcal. Sportschool is inderdaad veel efficiënter, maar momenteel denk ik niet dat ik dat ga doen. Maar thanks voor je tips! Ben benieuwd hoe je lichaam weer gaat veranderen na het cutten. Mooi gevarieerd lijstje!

Ik ga alvast mijn lijstje voor vandaag delen, want ik denk het wel redelijk goed te kennen, haha.
O: 1 appel, 1 koffie (melk-honing)
L: Bakje griekse yoghurt, 1/2 golden kiwi, chiazaad, koksrasp en honing. 2 granenkoeken, 1 zwarte praline
T: noten/koekje/stuk fruit/kom soep (rond de 250 kcal proberen te snacken ;) )
A: wokgroenten met kip en saus van kruidekaas, super lekker

B: 10 km wandelen (15.000 stappen)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:33

@Joanne, Oh wauw respect dat je bent gaan hardlopen, daar heb ik zo'n mega hekel aan! :+ Ik vind het ook een nette afstand/tijd hoor als het zo lang geleden is! Goed bezig :D
Die true bar was niet perse hard, maar een combinatie van hard en extreem plakkerig. Toen ik een hap wilde nemen zaten mijn twee kaken gewoon steenvast in die reep :') :') Moeilijk uitleggen hahaha.

@Nanouk, Gelukkig heb ik geen buikklachten gekregen van gezonder eten. Ik heb al jaren darmproblemen, maar het wordt steeds erger. Vandaar dat ik nu juist een dieet ga volgen om het te minderen :) Wat netjes dat je gelijk bent gebleven in gewicht tijdens de feestdagen! Wat betreft een strakkere buik en vollere billen ga ik met Maanlicht mee. Echt resultaat zal je over het algemeen alleen bereiken met krachttraining :) Al kunnen oefeningen met lichaamsgewicht thuis natuurlijk nooit kwaad.

@Jildou, Welkom, je bent inderdaad niet alleen! Goed dat je jezelf er bewust van bent waar het misgaat, dan kun je er ook wat mee :) Succes!

@Maanlicht, Ik volg nu het FODMAP dieet met wat aanpassingen naar aanleiding van een bloedtest die ik heb gedaan. Ik hoop snel resultaat te merken zodat ik weer kan gaan herintroduceren :) Wat betreft die eiwitten heb je (volgens mij) helemaal gelijk, maar toch vind ik het spannend die 2x los te laten op een of andere manier :+
Heel interessant om je bulkverhaal en trainingsschema te lezen. Ik zit momenteel ook in een bulkfase en herken heel erg dat het me stukje bij beetje ook echt zekerder maakt! Al vind ik het mentaal af en toe ook wel lastig om veel te eten. Ik zit momenteel op +2,5kg dus mag nog even door :D
Hoe lang ben je nu van plan om te gaan cutten? Of wil je gewoon even kijken hoe het loopt en hoe snel je weer droger wordt? Heb je ook bepaalde trainingsdoelen tijdens je cut, of wil je vooral onderhouden nu? Haha veel vragen, maar het sluit zo goed aan bij mijn eigen situatie dat ik mega benieuwd ben :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:50

@lis_ol oooh dat verklaart een hoop haha :')
@m9ara ooh netjes lijstje!
@nanoukki lekker hoor die wandeling!!
@maanlicht ohja dat is wel een stuk lager dan ik normaal van jou gewend ben qua kcal. Bloemkoolkoekjes bestaat uit: 400 gram bloemkool (in de magnetron en dan vocht eruit laten lekken), 35 gram geraspte kaas (30+), 1 ei, 20 gram paneermeel, knoflook en currykruiden. Dit mengen en in een ovenschaal platdrukken (tot platte koekjes). Dat is voor ongeveer 350 kcal dan :)

Lijstje vandaag:
O: peijnenburg lower cal 2x (94)
T: mango (225)
L: boterhammen met oude kaas salade (398)
T: protein pudding chocola (148)
A: gezonde mac&cheese met pompoensaus (709) (nieuw recept van de AH, aanrader!)
Totaal: 1574

Ik mocht een dagje naar kantoor om spullen op te halen. Man man man wat mis ik dat zeg.... :(

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:15

Liek: welkom! Mooi doel 25 kilo!
Wat vind je lastig aan het onregelmatig werken icm je eten? Veel dingen kan je goed opwarmen als je beschikt over een magnetron of oven op je werk?

Mara; dankje, ik stuur het naar haar door! Ze zat het te vertellen en moest gelijk aan jou denken.
Bedankt voor je compliment over mijn lijstjes icm onregelmatig werk :o
Vind je lijstje erg netjes en gevarieerd! Had echt geen idee wat ik moest verwachten bij je ‘dieet’ maar kan me voorstellen dat je dit wel een tijdje vol kan houden. Hopelijk helpt het ook!

Joanne; knap hoor het hardlopen! Doe het je niet na! Je bent echt lekker bezig met bewegen. Ondertussen ook weer wat rustiger op werk geworden? Net lijstje heb je!

Nanouk; je bent lekker bezig met je gewichtsverlies :)
Ben niet echt bekend met trainingen, maar ga er vanuit dat elke training meerwaarde heeft voor je lichaam.

Jiildou: welkom! Gezellig als je mee komt kletsen!

Jip: snap dat je tevreden bent! Zag toevallig je vergelijkingsfoto op Instagram voorbij komen. Ziet er goed uit :j
Lekker lijstje heb je vandaag :)

Aight; haha kan me voorstellen dat je het vreemde tijden vond om te eten ja :')
Net lijstje heb je :)

Hier weer op het gewicht van voor de feestdagen :D ben er tevreden mee.
Mijn lijstje voor vandaag;
1.30: 2 volkoren crackers met jam
3.00: 25 gr cranberry noten mix
5.00: 2 witte bolletjes, 1 met kip grilworst en 1 met smeerkaas
9.30: 500 ml optimel drinken, een kiwi, 250 gr frambozen kwark met 15 gr müsli.
18.30: pizza salami, mozarella en pesto (van dr oetker)
22.45: 2 granenbiscuits.
Totaal 2005, dus nog netjes binnen mijn doel :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:12

@Aight, Kan me voorstellen dat je kantoor mist. Ik ben ook altijd weer blij als ik een dagje op kantoor moet werken, ondanks dat ik deels blijven thuiswerken wel fijn zou vinden. Jouw lijstje had er zo een van mij kunnen zijn <3

@Lisanne, Vooral met wat gewenning moet het wel vol te houden zijn denk ik ja! Al ben ik echt geen fan van boekweit blijkt, dus daar moet ik nog wat op bedenken :+ Netjes dat je weer op gewicht bent! En een super lijstje, zo zie je maar dat je best pizza oid kan eten en nog prima uit kan komen als je er de rest van de dag wat rekening houdt :)

Ik heb gisteren weer een prima dag gehad. 's avonds nog wel veel buikpijn en vooral een enorm opgezwollen buik, maar toen bleek dat ik ook een foutje had gemaakt. Ik mag maar 125ml kokosyoghurt en ik had 200ml op :+ Ook eens in de avond gesport (normaal doe ik dit vaak 's ochtends vroeg) en dat ging eigenlijk wel heel lekker! Misschien toch weer vaker inlassen :)

Lijstje van gisteren:
O: Pannenkoek van glutenvrije havermout, amandelmelk, ei, vegan perfection, 50gr ananas
T: Zelfgemaakte glutenvrije/suikervrije eierkoek, kiwi
L: havermout/boekweitcrackers met runderrookvlees en komkommer
T: 2 rijstwafels met runderrookvlees
D: Glutenvrije spaghetti met tomatensaus, gehakt en courgetti
T: 200gr kokosyoghurt met 18gr glutenvrije muesli, 150gr amandelmelk, 25gr vegan perfection
Totaal 2265 kcal (wat laag voor trainingsdagen, maar het is nu nog even zoeken qua eten dus neem ik dat even voor lief)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:32

Nanouk: mooi gewicht heb je! Ik merk bij mezelf wel dat ik nu ik langere tijd clean eet, of in ieder geval een stuk minder suiker, dat ik wel vet rondom mijn buik ben verloren. Wellicht gaat het bij een thuis work-out niet zo snel/goed als in de sportschool maar alle beetjes helpen wel denk ik!
Verder een mooi lijstje!

Jiildou23: Welkom! Super leuk dat je ook mee komt kletsen.

Jip: Je trainingsschema klinkt echt top! Heel leuk om te lezen hoe bewust je bezig bent met alles. Lijkt me inderdaad wel even wennen het cutten. Respect dat je zo om kunt schakelen!
Heel fijn lijstje ook!

Aight: weer een mooi lijstje! Al zou ik zelf echt honger krijgen met zo’n klein ontbijtje :D
Wat balen, werk je heel de week vanuit huis?

Lisanne: Wat lief dat je daar aan denkt! Helaas werk ik nog steeds wat overuren iedere week. Wat opzich ook niet erg is maar ben blij als ik over een tijdje weer terug kan naar mijn normale tijden.
Wat goed dat je weer op je gewicht bent van voor de feestdagen! Dat geeft vast een fijn gevoel :D
Mooi lijstje! En zo te zien bevallen de gezondere nootjes je goed haha, houdt je vriend het ook nog steeds vol?

Mara: ohh die reep klinkt echt niet lekker dan :’)
Vervelend dat je buik meteen reageerde op die yoghurt! Heel mooi lijstje, het lijkt echt alsof je je weg er al in gevonden hebt al is het misschien wel nog heel erg zoeken naar de juiste producten en dingen die ook nog eens lekker zijn.

__

Gisteren wel weer een prima dag gehad. Ik struggle de laatste dagen mentaal met een juiste balans tussen bewegen en rusten. Ik vind sporten echt heerlijk maar als ik op een normale werkdag wil sporten in de avond, moet ik in de ochtend wel 5 uur m’n bed uit om de stallen uit te mesten en paard te rijden voor werk :+ dat breekt me na een paar dagen echt op.
Het is dan ook lastig om rust te vinden, heb echt moeite om een avondje op de bank te zitten en niets te doen. Geplande rustige trainingen veranderen uiteindelijk weer in een zwaardere/langere training. Herkennen jullie dit? Ook het idee dat ik een keer een training over moet slaan omdat er iets tussen komt maakt me erg zenuwachtig (al ga je na 1x minder sporten natuurlijk niet meteen achteruit :+ )
Desondanks erg tevreden over mijn lijstje van gisteren. Het lijkt een erg volle lijst maar kwam uiteindelijk netjes uit op 1600 kcal.

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen met cottage cheese
T: smart bar crunchy
T: 2 rijstwafels, soepstengel
A: sla met mais, 400 gram Chinese wokgroenten, 2 vegetarische tomaat kaas burgertjes
T: 200 ml magere yoghurt met 10 gram whey
T: brosse eierkoek

B: 1 paard rijden, 60 minuten racefiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:48

Jeetje, wat veel nieuwe mensen! _/-\o_

@Nanouk, ik studeer HBO-verpleegkunde! Fijn dat je tevreden bent met je gewicht. Ik hoef mijn billen niet voller, hoop zelfs dat ze iets minder vol worden haha. Ben gebouwd met stevige benen en billen, maar verder slank en niet zo lang. Dus dat is nogal lastig met broeken kopen, haha }>
Ik ga mee met Maanlicht en de rest en denk dat krachttraining heeft meest effectief voor je zal zijn.

@Lisanne, ik moet 5 maanden stagelopen op de dialyseafdeling. De reden is dat er te weinig stageplekken zijn op high care afdelingen zoals de IC of SEH. Het is een beetje onhandig gepland, dus daar baal ik van. Aan corona kunnen ze natuurlijk zelf ook niks doen.
Fijn dat je weer op hetzelfde gewicht zit als voor de feestdagen! :)

@Maanlicht, mooie lijstjes! En wat heb je een mooi lichaam zeg! Ik snap wel dat het cutten weer even wennen is. Doe je nu helemaal geen CrossFit meer (als de sportscholen gewoon open zijn)?

@Joanne, jeetje wat heb je veel gefietst! Goed bezig hoor. Ik vind die flavdrops ook erg lekker, ik vind zelf mango het lekkerste. Smaakt een beetje naar danoontje haha *D
Wat goed dat je bent gaan hardlopen! Hardlopen is niet echt mijn ding en gelukkig mag ik dat na de operaties ook niet meer. Maar snap wel dat je qua beweging even wil afwisselen!
Ik ben ook heel slecht in rust nemen. Daarom probeer ik ook hobby’s te zoeken waarbij ik automatisch rust neem. Mijn vriend kijkt graag serie, dus als ik met hem ben dan zit ik automatisch al meer. Daarnaast vind ik het zelf leuk om een number painting te schilderen. Heb nu een foto van mijn oude paard om laten zetten naar een number painting! Het komt erop neer dat ik eigenlijk altijd te veel beweeg. Nu ook weer als ik naar de afgelopen dagen kijk, haha :+

@Mazikeen, welkom! Wat goed dat je zoveel bent afgevallen. Die 4 kilo van de feestdagen moet dan ook wel lukken! Goed om te lezen dat je je kcal doel iets hebt opgehoogd.

@Aight, welkom terug!

@Liek, welkom!

@Mara, dankjewel! Leuk dat het opvalt. Deze week gaat ook echt onwijs lekker. Ik had mij 22-12 gewogen en 04-01 weer en toen was ik 1,8 kilo lichter dan de 22e. Het viel de fysio gisteren ook op, altijd leuk!
Lijkt me inderdaad wel wennen zeg dat dieet, snap dat je nog even moet zoeken. Maar ik vind je lijstjes er goed uit zien.
Oeps, van die hoeveelheid kokosyoghurt. Hoop voor je dat het je klachten verminderd, zal fijn zijn! :)

@Jiildou, welkom!

---------------------------------------------
Hier zit ik nog steeds lekker in de flow! Ik had mij dus 22-12 gewogen en 04-01 weer en toen was ik 1,8 kilo lichter dan de 22e. Het viel de fysio gisteren ook op, altijd leuk! Verder lekker veel bewogen en gisteren fanatiek getraind met de fysio. Maandag een just dance workout gedaan en heb verrassend veel spierpijn daarvan :+ Vandaag ga ik mijn beste vriendin helpen verhuizen. En… volgende week ga ik zelf verhuizen! Ik ga samenwonen met mijn vriend, ben benieuwd :D

Lijstje van maandag:
O: 35 gram brinta met 200 ml halfvolle melk, cappuccino, glas versgeperste sinaasappelsap
L: klein restje noodles, verse tomatensoep, cracotte met smeerkaas
T: magere kwark met een banaan en honing
A: “gezonde” kapsalon (airfryer friet, kip, geraspte kaas, yoghurt-knoflook mayonaise, rode ui, komkommer, tomaat, ijsbergsla, sambal)
T: mandarijn, pakje LU crackers met beleg
Totaal: 1950 kcal
B: 40 min fietsen, 75 min dumbell workout + just dance, 13.500 stappen (ongeveer 2600 kcal)

Lijstje van dinsdag:
O: boterham met smeerkaas, cappuccino
T: boterham met smeerkaas
L: sushi, kleine tortilla met jam, 150 gram magere kwark
T: glas versgeperste sinaasappelsap, 150 ml halfvolle melk met 15 gram eiwitpoeder
A: pasta pesto
Totaal: 1900 kcal
B: 75 min trainen met de fysio, 16.500 stappen (ongeveer 2650 kcal)

Merk wel dat ik ook wat meer eten nodig heb met deze beweging :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:58

@m9ara: Ah, dat dacht ik al. Super interessant. Ik heb in mijn opleiding ook veel info gehad over FODMAP. Ik ben zelf van plan om tot ongeveer half/eind april te gaan cutten, even afhankelijk van hoe het gaat. In principe blijft mijn training en het doel hetzelfde in het begin. Zodra ik merk dat ik mijn huidige trainingen niet meer aan kan ga ik rustig wat dingen aanpassen. Het mooiste is natuurlijk om tijdens mijn cut ook sterker te blijven worden, maar hoe realistisch dat is valt alleen in de praktijk te zien. Dus we gaan het merken. Ik ga er vrij open in. Ik wil zoveel mogelijk mijn vetpercentage verlagen en mijn spieren behouden. Vragen mag altijd! Vind ik alleen maar leuk.

@Aight: Die bloemkoolkoekjes ga ik even onthouden, klinkt goed!

@Joanne: Dank je wel! Ja, lastig om die balans te vinden. Het klinkt wel alsof je nu echt te druk bent. Ontspannen en herstellen is ook heel belangrijk. Hoeveel sport je nu in de week? Lekker lijstje!

@Taifoen: Dank je! Nee, ik doe helemaal geen CrossFit meer. Ik vind het een leuke sport, maar het sluit niet aan bij mijn doelen. Fijn dat je zo lekker in de flow zit! Echt prettig is dat. En super leuk dat je gaat samenwonen. Wij willen dat ook heel graag, maar het is allemaal moeilijk moeilijk helaas.

Hier staat zo een upper body workout op het programma. Ik merk toch dat ik er moeite mee heb om de motivatie te vinden thuis. Vooral met de eerste oefeningen (zware compound oefeningen) is het echt even zwoegen en niet leuk, maar halverwege begin ik het toch wel leuk te vinden gelukkig. Al kan ik niet wachten tot de gyms weer open gaan.

Lijstje voor vandaag:
O: 180 gram magere kwark, 150 gram volle kwark, 100 gram blauwe bessen, flavdrops white chocolate
T: 2 maiswafels met Slankie smeerkaas
L: 2 speltcrackers met cottage cheese en runderrookvlees
T: 20 gram ongebrande amandelen, cup-a-soup, halve puntpaprika
A: 150 gram aardappelen, 250 gram broccoli, schnitzel met chilisaus
T: 120 gram magere kwark, 150 gram volle kwark, appel, flavdrops toffee

Kcal: 1800 | eiwit: 125 | vet: 62 | khd: 186

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:19

@Mara: Ik hoop dat je snel verbetering ondervindt met je speciaal dieet, het moet echt bloedirritant zijn om meteen buikpijn te hebben. Mooi lijstje verder!
@Aight: Mooi lijstje, ook laag in kcal. Ik haal dat niet op een dag, ik word gewoon chagerijnig als ik niet genoeg eet haha!
@Lis: Yes! Deze ochtend 56,5 kg dus in totaal ben ik nu rond de 7kg afgevallen, zeker niet weinig aangezien ik helemaal niet té dik was. Al heb ik nu een punt bereikt dat ik het zelf al niet meer zo erg zie/ ervaar als dat ik 7kg ben afgevallen. Moeilijk uit te leggen, maar er kan nog altijd wat van af. Mooi lijstje!
@Joanne: Ik heb eigenlijk van mezelf heel slanke benen, maar mijn buik en bovenarmen zijn plaatsen waar ik het meeste vet vast hou. Mijn borsten daarintegen, was het eerste waar ik gewicht verloor :+ Ik herken het van je rustdagen wel van vroeger, toen ik zelf leefde voor sporten en een gezonde lifestyle. Daar ben ik nu wel volledig van af gestapt. Ik wil eigenlijk minstens 10.000 stappen per dag zetten, maar als ik eens een dag dit niet haal, ga ik niet compenseren.
@Taifoen: Oh wat leuk dat je gaat samenwonen! Mocht je foto's hebben/ willen plaatsen van jullie nieuwe plekje, altijd welkom! Waar gaan jullie wonen? Zoveel verbrande kcal, doe je goed zo! Wat voor oefeningen doe je bij de fysio?
@Maanlicht: Dat je minder zin/motivatie hebt om thuis te sporten snap ik 100%. Al zijn er maar een paar andere mensen in de sportschool, geeft dit wel motivatie om door te doen. Mooi lijstje ook! In welke app geef je alles in?

Ik ga mijn lijstje van vandaag alvast posten. Ik ga (ongepland) vanavond van 18.00-22.00 werken. Voor school doe ik rond dat uur toch niet meer veel, dus dan kan ik beter geld verdienen dan series te kijken haha. Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel kcal ik ongeveer op een dag zou mogen eten? Ik zie hier soms lijstjes voorbij komen die ik persoonlijk heel laag vind (onder de 1500), en ik denk dat ik nooit onder de 2000 zit. Ik heb als lunch bijvoorbeeld quesadilla's gegeten, en ondanks dat ik light kaas gebruikt heb, en zo min mogelijk boter & olijflolie gebruik, denk ik dat zo een maaltijd rond de 600 kcal zit. Dit is een gok, maar dat zou dan in een lijstje van 1500 kcal al meteen de meest belangrijke/een van de meest belangrijke maaltijden is. En voor mij was dit 1 van de 3 grote maaltijden die ik eet, en de 2-3 snackmomenten. Ik heb wel een heeeeel erg grote eetlust, en al mijn vriendinnen merken dit bijvoorbeeld ook op wanneer we samen gaan uiteten/ we snacken. In ieder geval dit is ongeveer mijn lijstje van vandaag:
O: koffie (honing,melk), yoghurt natuur met chiazaad,kokosrasp,rode vruchten en 1 EL speculoospasta
T: 1 havermoutkoek (van de winkel, dus niet per se gezond I guess), 1 latte
L: 1 Quesadilla met paprika, champignon,auberginne,courgette, gecarameliseerde ui (met boter en honing), light kaas en de tortilla zelf (die alleen was 200 kcal bijvoorbeeld). Ik wou echt nog een tweede, maar heb het toch maar niet gedaan. Die heb ik morgen nog 'te goed' dan :o
T: 1 appel, 1 maaltijdreep pindakaas (200 kcal)
A: cordon bleu, spinaziepuree
T: wellicht 1 stuk fruit/the... (Na het werk, of tijdens mijn pauze)

B: Momenteel 10.000 kcal, wordt waarschijnlijk rond de 12.500

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:55

Ik sluit me ook graag aan in dit topic. Afgelopen jaar was ik 11 kg afgevallen van maart tot eind augustus, maar toen ging het even helemaal mis. Ontslagen, stress met ww, zieke hond, dode dieren, bedrijf starten, en eind december zaten er weer 9kg aan.

Ik begin dus gewoon opnieuw, want op zich werkte de manier van afvallen wel goed voor me. Ik mik op 1800-1900kcal/dag, minimaal 35g vet en 90-110g eiwit. Ik kook eens in de week 6-8 porties van 1 maaltijd en haal er dan dagelijks 1 uit de vriezer.

Ik ben Anneloes en ik ben 28 jaar. Ik woon samen met Noa, mijn middenslag poedel van bijna 6 in een TinyHouse/TuinHuis op het erf van mijn ouders. We hebben paarden aan huis, maar daar wordt op het moment niet op gereden (2 shetten, 1 te jong, de laatste is een probleemgeval). Ik hoop over een jaar dat te kunnen oppakken, maar dat hangt ook af van mijn gewicht dan. Voor nu is het voornamelijk iedere dag 1.5 uur mesten.
Met Noa kan helaas nauwelijks meer gewandeld worden. Normaliter 3-4x per dag 400m en dan nog 20 minuten op het erf scharrelen. Vandaag had ze een goede dag en hebben we een keer 600m gewandeld, daar ligt ze nu dan diep van te slapen. Dat wordt ook niet meer beter, maar ik hoop dat ze nog een half jaartje bij me blijft. Ik probeer nu dus maar zonder hond een aantal keer per week te gaan wandelen.

De theorie van voeding is mijn sterke kant, zoveel verschilt diervoeding en mensenvoeding namelijk ook weer niet. Maar de vreetbuien bij stress of kou zijn bij mij wel een groot probleem.

Mijn dagmenu is als volgt:
O: bruine pistolet ham/kaas + 1 ei + oploskoffie (pistolet al belegd afbakken in de airfryer)
T: snee krentenbrood met likje boter + 2 kopjes koffie met magere melk (eet ik bij mijn moeder)
L: bruine pistolet ham/kaas + 1 ei + 0.5L karnemelk (eieren kook ik 's avonds in de airfryer: 12 min. 120°C)
T: 2 stuks fruit (meestal appel+peer) + 1/3e komkommer en ±150g winterpeen
A - vandaag: kippengroentensoep - 100g kipfilet + 20g vermicelli + 250g soepgroenten + 0.5 bouillonblokje + 125ml fond zonder zout.
A - gemiddeld: 150g aardappelen of 25-35g droog gewogen rijst of pasta +200-300g groenten + 100g vlees/vis/vleesvervanger
T - 1 kaakje/koekje (kletskop, halve stroopwafel, etc.)

Soms neem ik er ook 7g 99% cacoa-chocolade bij, dat is 1 reepje van een verpakking. Ik neem daarnaast iedere dag een pot (1-1.2L) groene of witte thee met daarin een kneepje honing.

Ik lees over een eliminatiedieet vanwege buikpijn. Mocht het niet helpen, sluit dan eens haver uit. Ik krijg van havereiwit vergelijkbare klachten als sommige mensen met glutenintolerantie. Havereiwitintolerantie wordt nog onwijs vaak vergeten als optie.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:13

@nanoukkie: Dat is het nog niet eens, het "samen" trainen. Heb afgelopen maanden eigenlijk vrijwel altijd in mijn eentje getraind, de luxe van een lege gym. Heerlijk was dat. Het is meer het er echt naartoe gaan. Ik heb nu hier beneden een kamer ingericht met wat sport attributen zoals een pull-up stang, ringen, een kettlebell, kleine dumbbells en een dikke resistance band, maar het is niet hetzelfde als echt naar de gym gaan. Ik gebruik de app Fitatu. Heb wel alles zelf ingebouwd. Dus op welke dagen ik welke calorieën en macro's wil binnenkrijgen. Ik stuur je even een berichtje over je calorieberekening, daar heb ik wat info voor nodig. Het hangt heel erg af van hoeveel je beweegt en wat je doel precies is.

Wat bedoel je hiermee: "B: Momenteel 10.000 kcal, wordt waarschijnlijk rond de 12.500"?

@Mizora: Welkom! Je lijstje is netjes, weet je hoeveel calorieën je ongeveer binnenkrijgt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:29

Normaal gesproken zo'n 1800-1900kcal, maar ik kom er zojuist achter dat de karnemelk op is en de soep minder kcal dan verwacht bevat, dus ik heb wat moeten schuiven. Er is nu een ei bij gekomen, een zak hollandse aspergesoep en 14g chocola, want het kaakje gaat vanavond ook niet door (na de paarden doen kom ik normaal bij mijn moeder op de koffie, maar we zetten de paarden vandaag voor het avondeten binnen en zij gaat daarna weg). Nu zit ik op 1,749kcal, 185g khd, 62g vet en 106g eiwit.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:30

Maanlicht schreef:
@nanoukkie: Dat is het nog niet eens, het "samen" trainen. Heb afgelopen maanden eigenlijk vrijwel altijd in mijn eentje getraind, de luxe van een lege gym. Heerlijk was dat. Het is meer het er echt naartoe gaan. Ik heb nu hier beneden een kamer ingericht met wat sport attributen zoals een pull-up stang, ringen, een kettlebell, kleine dumbbells en een dikke resistance band, maar het is niet hetzelfde als echt naar de gym gaan. Ik gebruik de app Fitatu. Heb wel alles zelf ingebouwd. Dus op welke dagen ik welke calorieën en macro's wil binnenkrijgen. Ik stuur je even een berichtje over je calorieberekening, daar heb ik wat info voor nodig. Het hangt heel erg af van hoeveel je beweegt en wat je doel precies is.

Wat bedoel je hiermee: "B: Momenteel 10.000 kcal, wordt waarschijnlijk rond de 12.500"?

@Mizora: Welkom! Je lijstje is netjes, weet je hoeveel calorieën je ongeveer binnenkrijgt?

Ik ga het zo lezen. Natuurlijk bedoelde ik 10.000 stappen, maar dat dat hoogstwaarschijnlijk nog op loopt naar 12.500 stappen. Ik ben dom :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:31

@Mizora: super leuk dat je mee komt praten. Ook heel leuk dat je je voorstelt en dat je in een tiny house woont, daar ben ik altijd heel geïntrigeerd door. Mocht je ooit foto's willen delen :) Mooi lijstje, ik heb enkel en alleen door te wandelen (rond de 7km / dag) enorm veel verschil gemerkt.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:40

nanoukkie schreef:
@Mara: Ik hoop dat je snel verbetering ondervindt met je speciaal dieet, het moet echt bloedirritant zijn om meteen buikpijn te hebben. Mooi lijstje verder!
@Aight: Mooi lijstje, ook laag in kcal. Ik haal dat niet op een dag, ik word gewoon chagerijnig als ik niet genoeg eet haha!
@Lis: Yes! Deze ochtend 56,5 kg dus in totaal ben ik nu rond de 7kg afgevallen, zeker niet weinig aangezien ik helemaal niet té dik was. Al heb ik nu een punt bereikt dat ik het zelf al niet meer zo erg zie/ ervaar als dat ik 7kg ben afgevallen. Moeilijk uit te leggen, maar er kan nog altijd wat van af. Mooi lijstje!
@Joanne: Ik heb eigenlijk van mezelf heel slanke benen, maar mijn buik en bovenarmen zijn plaatsen waar ik het meeste vet vast hou. Mijn borsten daarintegen, was het eerste waar ik gewicht verloor :+ Ik herken het van je rustdagen wel van vroeger, toen ik zelf leefde voor sporten en een gezonde lifestyle. Daar ben ik nu wel volledig van af gestapt. Ik wil eigenlijk minstens 10.000 stappen per dag zetten, maar als ik eens een dag dit niet haal, ga ik niet compenseren.
@Taifoen: Oh wat leuk dat je gaat samenwonen! Mocht je foto's hebben/ willen plaatsen van jullie nieuwe plekje, altijd welkom! Waar gaan jullie wonen? Zoveel verbrande kcal, doe je goed zo! Wat voor oefeningen doe je bij de fysio?
@Maanlicht: Dat je minder zin/motivatie hebt om thuis te sporten snap ik 100%. Al zijn er maar een paar andere mensen in de sportschool, geeft dit wel motivatie om door te doen. Mooi lijstje ook! In welke app geef je alles in?

Ik ga mijn lijstje van vandaag alvast posten. Ik ga (ongepland) vanavond van 18.00-22.00 werken. Voor school doe ik rond dat uur toch niet meer veel, dus dan kan ik beter geld verdienen dan series te kijken haha. Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel kcal ik ongeveer op een dag zou mogen eten? Ik zie hier soms lijstjes voorbij komen die ik persoonlijk heel laag vind (onder de 1500), en ik denk dat ik nooit onder de 2000 zit. Ik heb als lunch bijvoorbeeld quesadilla's gegeten, en ondanks dat ik light kaas gebruikt heb, en zo min mogelijk boter & olijflolie gebruik, denk ik dat zo een maaltijd rond de 600 kcal zit. Dit is een gok, maar dat zou dan in een lijstje van 1500 kcal al meteen de meest belangrijke/een van de meest belangrijke maaltijden is. En voor mij was dit 1 van de 3 grote maaltijden die ik eet, en de 2-3 snackmomenten. Ik heb wel een heeeeel erg grote eetlust, en al mijn vriendinnen merken dit bijvoorbeeld ook op wanneer we samen gaan uiteten/ we snacken. In ieder geval dit is ongeveer mijn lijstje van vandaag:
O: koffie (honing,melk), yoghurt natuur met chiazaad,kokosrasp,rode vruchten en 1 EL speculoospasta
T: 1 havermoutkoek (van de winkel, dus niet per se gezond I guess), 1 latte
L: 1 Quesadilla met paprika, champignon,auberginne,courgette, gecarameliseerde ui (met boter en honing), light kaas en de tortilla zelf (die alleen was 200 kcal bijvoorbeeld). Ik wou echt nog een tweede, maar heb het toch maar niet gedaan. Die heb ik morgen nog 'te goed' dan :o
T: 1 appel, 1 maaltijdreep pindakaas (200 kcal)
A: cordon bleu, spinaziepuree
T: wellicht 1 stuk fruit/the... (Na het werk, of tijdens mijn pauze)

B: Momenteel 10.000 kcal, wordt waarschijnlijk rond de 12.500

oliebol, gefaald haha. Had na het avondeten nog trek en heb een volkoren boterham gegeten met speculoospasta. Heb tijdens mijn tussendoor wel enkel de maaltijdreep gegeten, niet de appel. Die eet ik dan in mijn pauze nog, en voor de rest niets meer. Niet heel tevreden over vandaag.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:16

Mara; balen van je buik gisteravond door de yoghurt! Is het al wel een beetje afgenomen?
Net lijstje hoor! Je lijkt toch aardig je weg erin te vinden :j

Joanne; balen dat de rust nog niet helemaal is teruggekeerd op je werk. Hoop dat je snel weer je eigen tijden kan werken!
Haha ja die nootjes zijn lekker om tussendoor een beetje te snaaien :))
Ja mn vriend is goed bezig wat ik zo begreep! (Hij is van zondagavond tot donderdagochtend altijd weg, dus heb t van horen zeggen haha). Hij heeft zelf MFP geïnstalleerd om goed zicht te krijgen op wat hij eet. Dus hopen dat hij het zo vol houdt :)
Ik kan je geen advies geven qua onrust mbt bewegen, ik doe niet meer als paardrijden :+
Net lijstje wel, ik dacht wel dat jij ook iets aan het ophogen was of heb ik dat mis?

Tanja; terwijl je toch zou zeggen dat ze nu alle handen kunnen gebruiken op de IC.. maar ik herken het wel qua formatie/stage plekken. Als het gevuld is is het (op papier vaak) gevuld.
Hoop dat je het naar je zin krijgt de komende 5 maanden.
Wat super goed van je gewichtsverlies! En aan beweging geen gebrek.
Leuk dat je gaat samenwonen! Geniet nog even van de voorbereidingen hihi.

Mizora: welkom! Leuk je uitgebreide voorstelling. Veel succes!

Nanouk; hoezo gefaald? Je maakt een lange dag met best wat beweging. Logisch toch dat je dan een extra tussendoortje neemt/nodig heb. Je had slechtere keuzes kunnen maken.

Hier vannacht best druk gehad op werk waardoor ik niet heel veel heb kunnen eten. Vanmorgen dus een extra cracker en vnv een calorierijker tussendoortje omdat ik anders te laag uitkom naar mn zin.
3.00; 30 gr gezouten pistachenoten
5.15: 2 wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola sla.
9.30: 250 gr appel kaneel kwark, een volkoren cracker met kip grilworst en 500 ml optimel drink.
19.00; zuurkoolstampot met spekjes, rookworst en jus <3
22.45: eierkoek met chocoladepasta
Totaal: 1928

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:29

Tanja: Wauw wat ben jij ontzettend goed bezig!! Zo leuk inderdaad als het mensen opvalt dat je afgevallen bent.
Gefeliciteerd! Super leuk dat jullie gaan samenwonen. Waar gaan jullie wonen?
Super lekkere lijstjes heb je ook weer. Gezonde kapsalon lijkt ook echt top :9
En weer fanatiek bewogen, gaat echt goed met je heup dus!

Jip: Ik heb niet echt een vast aantal keer per week dat ik sport. Met fietsen ben ik erg afhankelijk van het weer. Als de sportscholen weer open zijn ga ik in ieder geval weer 2x in de week boksen. Daarnaast rijd ik ongeveer 5x in de week paard en ga ik daarnaast nog 2 á 4x een stuk wielrennen.
Lastig dat je thuis moeilijk motivatie kunt vinden. Gelukkig wordt het halverwege beter en kun je je workout in ieder geval positief afsluiten. Hopen dat de sportscholen snel weer open mogen!
Mooie lijst!

Nanouk: mooi lijstje!
Als ik jou was zou ik me proberen niet al te druk te maken om die ene boterham, als je echt nog honger had dan is het goed dat je nog wat extra eet, en dan is een boterham een prima keuze.

Mizora: Welkom, leuk dat je mee komt praten! En leuk dat je je voorstelt :D
Knap dat je afgelopen jaar al zo veel bent afgevallen. Erg jammer dat het er grotendeels weer aan zit maar je weet in ieder geval al hoe het moet :) Ook lijkt het willen paardrijden me een enorme motivatie om gewicht te verliezen!
Je kcal doel vind ik een erg mooi, gezond en realistisch doel.
Mooi lijstje heb je al zo!

Lisanne: ah wat goed van je vriend! Wel balen dat hij zo lang weg is maar dan is het wel weer extra fijn als jullie beide thuis kunnen zijn :D
Ja klopt, ik probeer nog steeds voorzichtig wat op te hogen. Ben wel wat losser geworden in het maken van mijn keuzes maar het is nog steeds niet wat ik wil.
Je lijstje ziet er echt weer heerlijk uit! Slim om wat extra bij te eten omdat het zo druk was op je werk.

__
Wel weer tevreden met mijn lijstje van gisteren! Had opzich nog wel iets bij gemogen maar had fysiek een rustige dag dus had niet echt meer behoefte nog iets te eten.
Maakt iemand hier ooit overnight oats :D? Ik kwam gisteren een recept tegen en wil het van het weekend eens gaan proberen als ontbijt. Het klinkt erg lekker en simpel te maken.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, leev oerkoek
L: 2 volkorenboterhammen, runderrookvlees
T: sultana crunchers kaas tomaat
A: maaltijdsalade kip kebab, 200 ml magere yoghurt
T: stuk komkommer, 25 gram ongezouten cashewnoten

B: 2 paarden rijden

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:23

@Maanlicht, ja we hebben nu een leuke kans gezien voor een jaar en daarna kijken we wel weer verder. Dan zijn we beide ook afgestudeerd dus dan hebben we ook een ander budget. Hoop dat jullie ook snel wat vinden! Ik vind thuis sporten ook wel lastig hoor. Van het voorjaar wel veel bij mijn vriend thuis gesport, maar dat was lekker in de zon en toen konden we ook veel sportspullen lenen. Hij is nog fanatiek aan het sporten thuis, dus af en toe doe ik mee :Y)

@Nanouk, ik doe bij de fysio van alles wat. Ik begin vaak zelf met opwarmen op de crosstrainer, dan op de loopband met een stevig tempo en een helling en dan op zo’n traploop apparaat. Het was eerst gericht op balans, daarna wat kracht erbij en inmiddels op wat snelheid, rotaties en uitvalsstappen. Nu zijn we bijvoorbeeld fanatiek aan het badmintonnen waarbij ik de hele zaal door ren haha. Ik moet in januari nog 2x per week naar de fysio en dan ben ik klaar. Er staat ongeveer 6-9 maanden voor de revalidatie en inmiddels is de operatie 5 maanden geleden.
Ik ga in Haarlem wonen!
Ik ga met Lisanne mee en vind het ook niet gelijk falen als je een keer wat extra’s eet, je beweegt goed dus dan kan een keer iets extra’s geen kwaad :)

@Mizora, welkom!

@Joanne, in Haarlem :) Ik heb wel eens overnight oats gemaakt, maar dan gewoon havermout in een smoothie bowl gedaan en dat de volgende ochtend gegeten haha. Was wel lekker! Mooi lijstje heb je :D

@Lisanne, ja het is een beetje dubbel. Als er weinig stageplekken zijn dan kan je minder opleiden en houd je het vpk tekort alleen maar in stand. Daarnaast was er een grote kans dat ik op mijn stageplek zou blijven werken als dit een IC/SEH was :Y)

----------------------------
Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark met een banaan en honing
T: pakje LU mini crackers
L: 2 pistoletjes met grillworst
A: wortelstamppot met kipfilet
T: cappuccino, 25 gram ongezouten cashewnoten, 150 gram magere yoghurt met cruesli, glas versgeperste sinaasappelsap
Totaal: 1720 kcal
B: 9500 stappen (ongeveer 2200 kcal)

Overdag een beetje weinig gegeten omdat ik bij een vriendin aan het klussen was, dus dat 's avonds nog even goed gemaakt :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:49

Wat een gezellige drukte hier. Vanaf maandag aan het opletten met mijn eten en tot nu toe gaat het goed. Wel erge hoofdpijn, maar dat zal er wel bij horen. Ik gaf eerder aan dat ik vooral het avond eten lastig vind. Dat komt omdat ik onregelmatig werk en daardoor dus ook op veel verschillende tijden eet. Soms is er zelfs helemaal geen mogelijkheid om te eten. Ik vind het ook niet heel erg lekker om in de ochtend te koken en het dan op het werk op te warmen. Dat heb ik voor vandaag wel gedaan, dus ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Thuis gaat het ook heel goed. Dan heb ik geen ongezonde dingen in huis ( of zakken chips die nog dicht zijn waardoor ik er vanaf blijf). Maar op het werk bieden ze vanalles aan. Staat hier nu een heel snoepbuffet voor mij.