Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:44

Hier gaat het nog goed eigenlijk. Ik sport dan wel niet, maar juist omdat ik thuis ben krijg ik de kans om 1,5 uur eerder bij de paarden te zijn en die benut ik dan ook goed! Kom dagelijk nu rond de 8000 stappen en dan ben ik ook nog bezig met uitmesten van paddocks.
Morgen is weer het weegmoment. Vorige week 1,5 kilo afgevallen, maar deze week was ietsje minder door maandag en dinsdag best veel khoolydraten gegeten te hebben. Dat gaan we volgende week wat anders proberen.

In het weekend kijk ik er niet zo nauw na en eet ik lekker 2x een vette hap en blok chocola. Zondags probeer ik het weer een klein beetje op te pakken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:12

Gaat hier met bewegen ook goed. Ik werk elke dag ongeveer 6 uur, ga dan een paar uur naar stal en werk in de avond nog wat. Ik begin elke dag met een blokje om, samen met mijn vriend en ben een paar keer gaan rijden deze week. Tot nu toe elke dag rond de 10.000 stappen. Eten gaat wel wat lastiger. Om daar een beetje controle op te houden ben ik MFP weer aan het invullen. Gister een dagje overgeslagen en ook meteen weer meer gegeten.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:20

Ik begin ook weer mijn oude zelf te worden.
Was door de buikgriep wel 3,5 kilo afgevallen in 4 dagen tijd.
Had echt weinig energie, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek.

Momenteel kan ik weer 'normaal' eten en begint ook mijn energielevel een stuk beter te worden.
Gisteren een aardig stuk gewandeld, bijna 10 km, misschien ietsje te overmoedig, ik moest bij elk bankje even gaan zitten, haha.
Vandaag wil ik even op de fiets een 'to good to go'-pakket ophalen en heb gisteren mijn fitnesshoepel binnen gekregen, dus misschien nog even 15 minuutjes hoepelen.
Dit vind ik altijd heerlijk om te doen als warming-up/cooling down in de sportschool. Maar om het weer op te pakken doe ik het nu als work out, want ik denk dat meer er nog niet in zit, haha.

Sinds mijn ziek zijn eet ik tussen de middag warm, ik merk dat ik me daardoor een stuk energieker voel en het bevalt me wel. Dus zo in deze corona tijd hou ik dat mooi even aan (als ik niet hoef te werken tenminste).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:57

Goed bezig Imre!

Gelukkig ben je weer aan de goede hand Fem!

Nou hier op de weegschaal voor het weegmoment en deze week 0,5 afgevallen :D Heb mezelf vanmiddag lekker getrakteerd op pannekoeken!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:22

Wat goed Dustinlover!

Fem, fijn dat jij je ook weer beter voelt. Een fitness hoepel is heel fijn om te gebruiken vind ik. Echt enorm goed voor je buikspieren, hoewel ik het de eerste keren wel pijnlijk vond.

Hier gaat het op het moment echt voor geen meter. Terwijl ik eerst 5 keer per week naar de sportschool ging beweeg ik nu amper. Ik probeer me zelf te motiveren om een home workout te doen en vanaf morgen heb ik ook een Peloton fiets tot mijn beschikking.
Maar het ritme in mijn dagen is volledig weg, ik hoop dat dat snel weer terug gaat komen. Ik merk dat wanneer ik op een vaste dag en tijd sport het makkelijker vol te houden is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:14

Ik werk in de tuinbouw, dus werk gewoon door.
Nog erger, we komen om in het werk omdat de Polen de grens niet over kunnen.

Iedere dag langs de politie controle van Belgie naar Nederland

Inmiddels 16 kg kwijt dus het gaat gewoon door *\o/*

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:06

spatter schreef:
Ik werk in de tuinbouw, dus werk gewoon door.
Nog erger, we komen om in het werk omdat de Polen de grens niet over kunnen.

Iedere dag langs de politie controle van Belgie naar Nederland

Inmiddels 16 kg kwijt dus het gaat gewoon door *\o/*

Wow 16 kilo! Lekker hoor.....ik weer een kilo verwijderd geraakt van mijn doel :(
Afgelopen week vakantie gehad. Zouden eigenlijk weg gaan maar ja...corona hé
Dus het er een beetje te goed van genomen. Wijntje, hapjes uitgebreid gekookt en nog een wijntje erbij.
Wil nu echt graag weer aan de slag. Mezelf gewoon schop geven en gaan. 6 kilo moet er gewoon nog echt af!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:40

16 kilo is echt wel knap!

Hier valt het ook tegen.. heb thuis teveel snacktrek en er is van alles binnen handbereik. Maar nu weer veel groente en fruit gekocht.
Wel veel meer bewogen ook, elke dag naar stal, rijden of aan de hand/ los werken. Dan nog wandelen of fietsen of crosstrainer elke dag. Werd vanochtend echt wakker met verrotte benen. Dus misschien nu even doorzetten.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:01

Spatter : jeeeetje wat ben je goed bezig! 16 kilo mag je trots op zijn!!

Ik ben nu een maand bezig met voedingsschema en meer trainen. Het is heel raar... maar ik ben een kilo aangekomen, maar ik heb wel het idee dat mijn benen, billen, buik slanker/ meer afgetraind zijn na deze maand....terwijl ik me goed aan mijn schema houd..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:03

Het gaat er toch om hoe je je voelt ipv wat het getal aangeeft op de weegschaal? :)

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:23

Ja is dat zo? Ik zit nog steeds op de rand van overgewicht dus moet ook echt gewoon de kilo's kwijt.
Kan mezelf ook echt niet goed zien op het moment in de spiegel :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:29

BlackBeautyZ schreef:
Spatter : jeeeetje wat ben je goed bezig! 16 kilo mag je trots op zijn!!

Ik ben nu een maand bezig met voedingsschema en meer trainen. Het is heel raar... maar ik ben een kilo aangekomen, maar ik heb wel het idee dat mijn benen, billen, buik slanker/ meer afgetraind zijn na deze maand....terwijl ik me goed aan mijn schema houd..

Even gekeken rond welk gewicht je zit, maar zonder ernstig overgewicht (laat staan veranderen binnen gezond bmi) is wat aankomen na goed trainen normaal. 2.2kg eiwit is gelijk aan 1kg vet qua kcal. Maar je vetvrije massa is geen eiwit, het is eiwit met water. Spiermassa bestaat voor bijna 80% uit water, lichaamsvet bestaat voor 20% uit andere stoffen.

Om de rekensom wat te versimpelen zullen we 75% water voor spiermassa nemen. Eiwit is 4000kcal/kg, dus spiermassa is slechts 1000kcal/kg. Vet is 9000kcal/kg, lichaamsvet is tussen de 7000-7700kcal/kg. En door te trainen maak je kleine spierbeschadigingen, daarmee wordt je sterker, maar deze beschadigingen zorgen er ook voor dat je tijdelijk meer vocht vasthoudt.

Als je dus 1kg vet kwijtraakt, maar 1.5kg spier erbij krijgt en een halve kg water vasthoudt, ben je dus wel degelijk 6000kcal kwijt. Dat is zo'n 200kcal/dag.

Overigens is het beter in je vel zitten ook logischer. Hier is een plaatje waarbij (2.2kg) vet vergeleken wordt met dezelfde hoeveelheid spier. https://baltimorefishbowl.com/stories/w ... nd-of-fat/

De eerste spiergroei zal er overigens wel af zijn nu, dus als je nu zwaarder blijft worden, moet je toch iets minder kcal/dag eten. Denk aan 100kcal/dag minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:49

Wauw, super goed Spatter!

Hier nu 9 kg kwijt, ook wel erg blij mee. Heb mezelf met hulp van vriendlief nu ook weer een beetje herpakt, iedere week doen we één keer een thuis workout van het bootcampen en daarnaast is m'n racefiets weer van de binnentrainer af, dus zondag alvast een rondje van 30 km gefietst, morgen misschien 40 km. Zo kom ik weer lekker aan mijn beweging.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:30

Ik meld me hier ook. Ik heb van jullie een flinke schop onder m’n kont nodig! :D

Ik ben zo’n vreselijke jojo’er... Ik kan prima gezond eten, maar hou gewoon van lekkere dingen.
Nu met de corona zit ik al 2 weken thuis. Ik sport wel, maar als ik werk beweeg ik ook veel dus netto doe ik nu niet veel meer helaas. Maar uit verveling eet ik wel meer.. :(
Durf me zelfs even niet te wegen, ik moet echt die knop weer even om.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:32

Hier lukt het nu totaal niet, zit weer op 75,8, teveel ongezonde dingen in huis en merk echt dat ik niet kan sporten wat me opbreekt. Probeer thuis wel wat aan beweging te doen maar dat is moeilijker dan gewoon uur per dag gaan zwemmen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:52

Ik eet nu ook meer door verveling. -O- En om het werken fijner te maken komen ze elke dag langs met lekkere snoepjes hier op het kantoor. Helpt niet. :+

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:32

Mizora bedankt voor je heldere uitleg!! super leerzaam!! ik ga nu inderdaad mijn voeding minderen met 100 kcal minder per dag. ik ben benieuwd wat dit gaat doen met mijn gewicht/lichaam

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:47

Gelukkig niet de enigste met motivatie problemen :o
Zullen we er dan samen weer tegen aan gaan?! We kunnen het!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:49

Hebben jullie ook dat jullie niet op de weegschaal durven te staan maar het toch wel willen?
Ik ben een week naar mijn mening gezond bezig geweest, heb ook 5x een work-out gedaan van minimaal 15 minuten intensief maar toch ben ik bang dat de weegschaal iets anders zegt. En dat ik daardoor een dipje krijg, terwijl als ik juist zie dat ik afgevallen van meer motivatie krijg.
Ik heb ook mijn omtrek etc gemeten maar vanaf wanneer heeft het nut om dat nog een keer te doen, na een maand?

Is er iemand bekend met het fenomeen niet/slecht kunnen afvallen door het gebruik van de pil/ anticonceptie? Hoe kwam je daar achter en hoe heb je dit opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:18

Iedereen weer een flinke schop onder z'n reet! Ik heb de draad weer opgepakt, jullie kunnen het ook! *\o/*

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:43

Newallure schreef:

Yes! We gaan ervoor! Het mooie weer komt er aan. Op naar jezelf mooi voelen in je zomer kleren. *\%/*

Nereids, ik herken het eigenlijk niet. Hecht dan ook niet zo heel veel waarde aan het getal op de weegschaal. Wil vooral wat dunner en strakker worden. Niet perse lichter.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:49

san4nie schreef:
Newallure schreef:

Yes! We gaan ervoor! Het mooie weer komt er aan. Op naar jezelf mooi voelen in je zomer kleren. *\%/*

Euh en dat het dit jaar allemaal wat losser zit ipv strakker :D :Y)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:58

Mijn probleem is dat ik ook gewoon echt honger heb. Ik heb anderhalf uur geleden ontbijtkoek, een boterham met jam en twee mandarijnen gegeten en mijn maag is nu alweer aan het knorren van de honger. -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:22

nereids schreef:
Hebben jullie ook dat jullie niet op de weegschaal durven te staan maar het toch wel willen?

:j :j :j Ik heb met mezelf afgesproken dat ik er morgenochtend op ga, nadat ik het al twee weken aan het uitstellen ben. Gaat vast tegenvallen, mijn broeken zitten weer wat strakker. -O- Maar afgelopen week wel lekker veel bewogen, met bijbehorende spierpijn. Alleen dat thuiswerken en een volle kast maakt van eten afblijven heel lastig.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:38

Ik ben ook al weer aangekomen in de quarantaine. -O-
Maar ik merk ook dat het hardlopen minder goed gaat, toch best een beetje keelpijn en veel slijmproductie. Dus probeer telkens maar een klein beetje kleine stukjes.