Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:31

Pocca_Locca schreef:
@SinneJ ik vind het wel een schattige vergelijking. Vergeet niet dat bij deze vergelijking je dus ook de hulpstoffen die er in vaccins zitten moet meenemen. Dus dan zou het kind b.v. tijdens de Franse taallessen bijvoorbeeld plotseling in het Russisch toegeschreeuwd worden door de juf in de les. ( aluminium) dat is dan bedoeld om de kinderen wel alert te houden. Voorbeeld hè..
Inhoudelijk ben ik het totaal oneens met je maar, ik vind het ook een onzinnige metafoor.

Correctie, jij vindt het blijkbaar wel zinnig (wsch omdat je er je eigen draai aan kunt geven).
Het maakt de discussie naar mijn idee alleen maar onduidelijker.
Laatst bijgewerkt door Askja op 02-03-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:32

Het was ook maar een metafoor :+ hij moest niet per se doorgetrokken worden. Het gaat me erom dat ik het zie als 'natuurlijker' dan veel mensen in het topic lijken te doen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:32

Karl66 schreef:
Dan zou ik die hulpstoffen eerder de grammatica van die taal noemen. Waarbij elke taal een grammatica heeft, die je nodig hebt om iets met die taal te kunnen.

Aluminium is toch bedoeld om het lichaam “ wakker te schudden” om een immuunrespons te bewerkstelligen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:34

Pocca_Locca schreef:
@SinneJ ik vind het wel een schattige vergelijking. Vergeet niet dat bij deze vergelijking je dus ook de hulpstoffen die er in vaccins zitten moet meenemen. Dus dan zou het kind b.v. tijdens de Franse taallessen bijvoorbeeld plotseling in het Russisch toegeschreeuwd worden door de juf in de les. ( aluminium) dat is dan bedoeld om de kinderen wel alert te houden. Voorbeeld hè..

in jou ogen ja, want in jou ogen is aluminium in de enting een schadelijke stof.
Volgens de wetenschap kom je in aanraking met aluminium en zijn die doseringen veel hoger dan er in een normale enting zit. In dat geval is jou hulpstof aluminium dus gewoon 1 van de gangbare verstoringen van een les, zoals je er 1000en tegen komt in je dagelijkse leven: iemand die langs loopt, een smartboard wat niet meteen werkt and so on.

Of misschien als een soort speelpauze, die helpt om de kinderen weer alert te maken zodat ze de volgende les meer op kunnen pikken. Van een lerares die ineens russisch gaat staan tetteren word over het algemeen je taalgevoel niet heel veel meer aangesproken zodat je de franse taal beter gaat leren :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:35

Goed dus de hamvraag is;
Zijn de hulpstoffen, die zorgen voor een versneld leerproces, gemiddeld genomen (!) belastender voor het lichaam dan het effectief doorlopen van de ziekte?

Daar moet toch gewoon onderzoek naar gedaan zijn?

Ik vind dat zo'n zaken vaak veel ingewikkelder gemaakt worden dan ze moeten zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:36

Eens hoor Sinne, dat het natuurlijker is dan vaak gedacht/voorgespiegeld.
Dit vind ik daarvan wel een mooie illustratie (bron: Quest):
Citaat:
De eerste vaccinatie ooit werd uitgevoerd 1796

Het was al wel bekend dat mensen die veel met koeien werkten vaak geen last hadden van pokken bij epidemieën of slechts lichte ziekteverschijnselen vertoonden. Daaruit concludeerde de Britse arts Edward Jenner dat koepokken beschermen tegen de pokken.

Om zijn hypothese te testen infecteerde Jenner op 14 mei 1796 de 8-jarige James Phipps met koepokken. Hij maakte twee kleine krasjes op zijn huid. Die krasjes wreef de dokter in met de vloeistof uit de pok van de hand van het jonge melkmeisje Sarah Nelms. Na een dag of zeven vertoonde de jongen wat lichte ziekteverschijnselen, maar nog twee dagen later was hij weer genezen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:38

Mijn vb gaat natuurlijk over een vaccin nog zonder hulpstoffen.
Benieuwd of antivaxxers als Pocca wel zouden enten als het nu nog zo zou gaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:38

Vergeet niet dat heel veel van die stoffen gewoon lichaamseigen stoffen zijn. Dat ze erin zitten klinkt veel enger dan dat het eigenlijk is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:39

@SinneJ er is nog nooit onderzoek gedaan naar de (eventuele) verschillen in gezondheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.

P.s Askja ga je lekker met je stemmingmakerij? “ antivaxxers als Pocca “
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:40

SinneJ schreef:
Goed dus de hamvraag is;
Zijn de hulpstoffen, die zorgen voor een versneld leerproces, gemiddeld genomen (!) belastender voor het lichaam dan het effectief doorlopen van de ziekte?

Daar moet toch gewoon onderzoek naar gedaan zijn?

Ik vind dat zo'n zaken vaak veel ingewikkelder gemaakt worden dan ze moeten zijn.

tuurlijk is dat gedaan en ook al lang hier besproken. Maar die onderzoeken zijn weer niet betrouwbaar aldus de antivaxx.

Delphi @ [MWS] Vaccinaties
IMANDRA @ [MWS] Vaccinaties
IMANDRA @ [MWS] Vaccinaties
Maxima_S @ [MWS] Vaccinaties

and so on and so on....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:40

En daar is ook veel onderzoek naar gedaan, en het is niet gevaarlijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:42

Pocca_Locca schreef:
@SinneJ er is nog nooit onderzoek gedaan naar de (eventuele) verschillen in gezondheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.

Nee, al die onderzoeken naar autisme bij gevaccineerde kinderen enzo zijn allemaal nooit gedaan?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:42

Pocca_Locca schreef:

Dat is ook te breed om te onderzoeken, daar er veel meer zaken invloed hebben op gezondheid dan al dan niet vaccineren. Men zou een veel kleinere scope moeten hanteren voor dergelijk onderzoek en dus bv twee groepen niet gevaccineerde kinderen onderzoeken waarvan de ene wel de hulpstoffen krijgen (zonder werkzame stoffen) en de andere niet en dan daarvan het effect op het lichaam bekijken.

Ik geloof dat dat bij verschillende hulpstoffen individueel wel onderzocht is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:44

SinneJ schreef:
Pocca_Locca schreef:

Dat is ook te breed om te onderzoeken, daar er veel meer zaken invloed hebben op gezondheid dan al dan niet vaccineren. Men zou een veel kleinere scope moeten hanteren voor dergelijk onderzoek en dus bv twee groepen niet gevaccineerde kinderen onderzoeken waarvan de ene wel de hulpstoffen krijgen (zonder werkzame stoffen) en de andere niet en dan daarvan het effect op het lichaam bekijken.

Ik geloof dat dat bij verschillende hulpstoffen individueel wel onderzocht is.

maar ouders van niet-gevaccineerde kinderen gaan over het algemeen hun kind niet dubbel blind gerandomiseerd aluminium in laten spuiten is mijn verwachting :D

Net zo goed als dat een dubbelblind onderzoek naar wel of niet vaccineren onmogelijk is. Niemand laat zijn kind willekeurig door een computer gekozen wel of niet enten. En dan moeten die kinderen die niet geënt zijn (en dus ook de kinderen die wel geënt worden want niemand weet wie wie is) ook nog eens uit de (volgens de wetenschap wel bestaande) groepsimmuniteit gehaald worden om daadwerkelijk te zien wat er gebeurt. Ethisch niet echt een onderzoek waar men om staat te springen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:45

@secricible ik denk dat het echt verhelderend kan werken om de artsen op de WHO conferentie nog eens te zien stamelen en stotteren als het over de verschillende hulpstoffen gaat, waar totaal geen onderzoek naar is gedaan wat die in combinatie met elkaar doen in het lichaam. In de link die ik gisteren deelde...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:48

Pocca_Locca schreef:

Ah sorry hoor, even gemist dat jij een genuanceerde kijk op de zaak hebt ...
Als jij geen antivaxxer (blijkbaar een scheldwoord?) genoemd wil worden, prima, dan maak ik er wel 'kritische vaxxers als Pocca' van.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:51

Pocca_Locca schreef:
@secricible ik denk dat het echt verhelderend kan werken om de artsen op de WHO conferentie nog eens te zien stamelen en stotteren als het over de verschillende hulpstoffen gaat, waar totaal geen onderzoek naar is gedaan wat die in combinatie met elkaar doen in het lichaam. In de link die ik gisteren deelde...

Sorry maar ik wil zo'n discussie echt niet baseren op de gezichtsuitdrukkingen van mensen en hun parate kennis onder stress ... laten we het even bij gepubliceerde wetenschappelijke artikelen houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:52

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:53

Pocca_Locca schreef:

Ik heb anderhalve maand geleden meerdere keren naar de volgens jou stamelende en stotterende artsen gekeken en daar mijn mening over gegeven. Nog een keer kijken gaat daar weinig aan veranderen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:54

Heb ik nieuws, sinneJ, er zijn dus geen onderzoeken gedaan naar de veiligheid van de hulp en bijstoffen in vaccins. Dat is in een conferentie van afgelopen december gebleken. Ik heb een link gedeeld gisteren. Daar wordt het gezegd.

Maar als er hier mensen zijn die er wél gegevens over hebben, over die veiligheidsstudies wb de combinaties van hulpstoffen in vaccins, ben ik benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:55

Weliswaar een wat ouder artikel, maar hierin worden diverse horrorverhalen rond vaccineren effectief ontkracht, waaronder die inzake 'schadelijke hulpstoffen' als aluminium:
https://www.volkskrant.nl/cs-bcdcfaef

Kinke, inderdaad. Begrijp ik ook niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:04

Pocca_Locca schreef:
Heb ik nieuws, sinneJ, er zijn dus geen onderzoeken gedaan naar de veiligheid van de hulp en bijstoffen in vaccins. Dat is in een conferentie van afgelopen december gebleken. Ik heb een link gedeeld gisteren. Daar wordt het gezegd.

Maar als er hier mensen zijn die er wél gegevens over hebben, over die veiligheidsstudies wb de combinaties van hulpstoffen in vaccins, ben ik benieuwd.

In de conferentie is gezegd dat precies deze hulpstoffen in precies deze volgorde met deze tijdsintervallen niet zo getest is. Wel de hulpstoffen op zichzelf. Zoals we anderhalve maand geleden al bediscussieert hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:05

SinneJ schreef:
Pocca_Locca schreef:

Sorry maar ik wil zo'n discussie echt niet baseren op de gezichtsuitdrukkingen van mensen en hun parate kennis onder stress ... laten we het even bij gepubliceerde wetenschappelijke artikelen houden.

Die zijn niet betrouwbaar volgens de diehard anti-vaxx club. Dus dan moet je het doen met YouTubefilmpjes. Veel betrouwbaarder.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:05

Pocca_Locca schreef:

Afzonderlijk zijn ze wel onderzocht, maar in combinatie niet? Dus het probleem volgens jou zit hem in de combinatie van de apart bewezen onschuldige hulpstoffen? Heb je daar aanleiding voor te denken dat het de combinatie is die problemen kan geven?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:06

@askja ik heb het Volkskrant artikel gelezen. Naast het feit dat het verhaal over Freek inmiddels achterhaald is( een onafhankelijke Italiaanse arts heeft zijn dood wél gelinkt aan de vaccins), kan ik werkelijk nergens de onderzoeksresultaten van de veiligheidsstudies naar de combinatie van meerdere vaccins plus hun verschillende hulpstoffen, en wat dat in het lichaam doet. Dat kan ook wel kloppen, want die veiligheidsstudies zíjn er níet.

SinneJ bijzonder dat je ervan uitgaat dat dat wel mee zal vallen. Nog bijzonderder vind ik het dat niemand het schokkend vind dat er nooit onderzoek naar is gedaan.
Even een flauwe vergelijking: twee stoffen in hun eigen reageerbuisje, niks aan de hand. Tot je ze bij elkaar gooit...
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt