2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 05:36

Goedemorgen allemaal!

Ik ga de stap ook wagen, ik wil heel graag (om te beginnen) 10 kilo afvallen.
Ik zet zo'n 35.000 stappen per dag en probeer zo gezond mogelijk te eten, mijn valkuil is denk ik dat ik vaak te weinig eet of het uitstel en daardoor dan even snel iets wat minder gezonds naar binnen werk.

Momenteel woon ik bij mijn schoonouders en eet ik dus mee wat de pot schaft, dat maakt het in mijn ogen een stuk lastiger om gezond te eten (want veel vet en weinig groente lijkt me nou niet al te best).

Verder rij ik 1x per dag paard en ben ik vanaf half 8 smorgens in de weer, daar hoort het uitmesten et cetera natuurlijk bij.

Om mezelf na een dag werk (ik werk tot half 7 en zit daarna nog 2 uur in de auto om naar huis te komen) en na het eten om een uurtje of 9 nog naar buiten te schoppen voor een rondje hardlopen is best wel een flinke berg in mijn ogen.

Ik gok dat bij mij de 'key' zit in het anders gaan eten, ik vind sla, tomaatjes, komkommer bijvoorbeeld heerlijk maar dat hebben we hier niet. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en t zelf in huis gaan halen?

Ugh dilemma's, maaar t zelf zien is al stap 1 laten we dan maar zeggen :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:34

Zeker tomaatjes paprika en komkommer halen!
Die zijn veel verantwoorder om te snacken dan een mars twix en chips.
Wortel is ook een fantastische uitvinding, knabbelen makkelijk weg, en het bittere kontje... Hoppa zo in de waffel van het paard! :D

Gister moest ik even een traantje wegpinken (van o.a. Geluk) het maandelijkse gezeur was weer voorbij dus ging weer op dat gevreesde weeg apparaat staan...
En we hebben hem hoor! -30kg !!!! *\o/*
Heeft heel veel moeite en doorzettings vermogen gekost.
Maar op eigen kracht bereikt.
We zijn overigens nog niet in het groen, nog niet eens in het oranje.
Volgens de indexen en andere tabelletjes nog altijd overgewicht. :')
Dus we gaan nog "even" door.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:58

Jorika, echt onwijs goed bezig! Ik geloof direct dat je er wat emotioneel van werd.

En xxwienekexx, ik zou het ook bespreken met je schoonouders. Niet dat ze zich persé aan moeten passen, maar dan weten ze ook waarom je plots zelf meer groenten koopt.
Mag ik ook opmerken dat ik 4uur reistijd wel heel veel vind? Snap goed dat je lijf dan denkt "doei!" Misschien totaal niet aan mij om daar iets over te zeggen, maar uit ervaring weet ik dat zulke tijden je (uiteindelijk) op gaan breken. Nu hoef ik niet te weten waarom het zo is, want het gaat me niets aan! Je bent met 35.000 stappen echt wel actief op een dag, dus daar hoef je je denk ik niet zo'n zorgen om te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:35

Wauw, 30 kilo afvallen. Respect!!

En ik las 35000 stappen. Dat is ook behoorlijk wat trouwens.!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:49

xxwienekexx schreef:
Goedemorgen allemaal!

Ik ga de stap ook wagen, ik wil heel graag (om te beginnen) 10 kilo afvallen.
Ik zet zo'n 35.000 stappen per dag en probeer zo gezond mogelijk te eten, mijn valkuil is denk ik dat ik vaak te weinig eet of het uitstel en daardoor dan even snel iets wat minder gezonds naar binnen werk.

Momenteel woon ik bij mijn schoonouders en eet ik dus mee wat de pot schaft, dat maakt het in mijn ogen een stuk lastiger om gezond te eten (want veel vet en weinig groente lijkt me nou niet al te best).

Verder rij ik 1x per dag paard en ben ik vanaf half 8 smorgens in de weer, daar hoort het uitmesten et cetera natuurlijk bij.

Om mezelf na een dag werk (ik werk tot half 7 en zit daarna nog 2 uur in de auto om naar huis te komen) en na het eten om een uurtje of 9 nog naar buiten te schoppen voor een rondje hardlopen is best wel een flinke berg in mijn ogen.

Ik gok dat bij mij de 'key' zit in het anders gaan eten, ik vind sla, tomaatjes, komkommer bijvoorbeeld heerlijk maar dat hebben we hier niet. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en t zelf in huis gaan halen?

Ugh dilemma's, maaar t zelf zien is al stap 1 laten we dan maar zeggen :D

Inderdaad zeker zelf dingetjes in huis halen!
Maar probeer anders zoveel mogelijk af te wegen en te kijken hoe groot je porties zijn, daar zit de meeste fout in. In principe mag je alles eten, als je maar meer verbruikt dan dat je erin stopt.
En wat avondeten betreft maakt het daarom dus ook niet uit. Ik mag twee opscheplepels rijst/pasta/aardappelen en groente 300gr en vlees gewoon 1 stuk, da’s voldoende. Qua saus kun je ook afwegen. Mocht het nou allemaal bij elkaar worden gegooid, dan kun je het alsnog een beetje schatten :j

35.000 stappen is trouwens erg veel, da’s al super! Is het geen idee om een matje en een bal aan te schaffen en daar wat oefeningen mee te doen bijv? Dat doe je misschien wat sneller dan nog hardlopen? Hoef je ook minder lang mee bezig te zijn!

jorika1986 schreef:
Zeker tomaatjes paprika en komkommer halen!
Die zijn veel verantwoorder om te snacken dan een mars twix en chips.
Wortel is ook een fantastische uitvinding, knabbelen makkelijk weg, en het bittere kontje... Hoppa zo in de waffel van het paard! :D

Gister moest ik even een traantje wegpinken (van o.a. Geluk) het maandelijkse gezeur was weer voorbij dus ging weer op dat gevreesde weeg apparaat staan...
En we hebben hem hoor! -30kg !!!! *\o/*
Heeft heel veel moeite en doorzettings vermogen gekost.
Maar op eigen kracht bereikt.
We zijn overigens nog niet in het groen, nog niet eens in het oranje.
Volgens de indexen en andere tabelletjes nog altijd overgewicht. :')
Dus we gaan nog "even" door.

Wat onwijs gaaf, jij mag zooo trots op jezelf zijn! :):)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:10

*\o/* Gaaf Jorika! Gefeliciteerd!

Wij hebben gister de bbq maar weer eens uit de schuur getrokken. Vandaag dus rustig aan met eten. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:24

Lekker! Was t goed weer voor.
Wij hadden een frietje.
Vandaag bewust geen ontbijt want weer een brunch met een lekker afbak broodje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:27

Goed zo Jorika !

Week zonder paaseitjes bevalt prima, paasei kilo is er gelukkig weer af . Nu door naar de 115 kg eerst dat is 8 kilo , mijn eetgewoontes zijn slecht momenteel maar met dit lekkere weer wil ik het wel graag eraf !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:27

Gefeliciteerd Jorika *\o/* !

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:14

hier inmiddels echt afstand gedaan van de 70, nu zowel in de ochtend als de avond 69, dus we naderen gezond gewicht..

bmi is nu 26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:22

Jaloers.
Goed bezig allemaal hoor!!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:56

Ik ga helaas niet zo lekker momenteel. Ben ook niet streng voor mezelf geweest in verband met school stress. Morgen eens kijken wat de schade is, ik hoop dat het meevalt..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:07

Britt_Sisi schreef:
Ik ga helaas niet zo lekker momenteel. Ben ook niet streng voor mezelf geweest in verband met school stress. Morgen eens kijken wat de schade is, ik hoop dat het meevalt..

Komt goed, doe mee met mijn yogachallenge :))

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:11

Wat leuk om die succesverhalen te lezen, gefeliciteerd iedereen!!

En voor de mensen bij wie het momenteel niet zo lekker gaat :(:) kop op, iedere dag is een goede dag om er opnieuw tegen aan te gaan!

Hier geen kilo's eraf helaas. Is ook niet zo verwonderlijk na de paaseitjes, latte macchiato's en patatjes. Maar ik kwam erachter dat ik sinds november wel ruim 4cm minder heb rond mijn taille! En dat is ook wat waard :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:09

Wauw Jorika!! Mijn complimenten, super knap zeg!!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:43

Wat goed Jorika! Gefeliciteerd!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:19

Lol, dit is best knap toch :D (alles netjes ingevoerd en totaal niet expres gedaan)
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:35

Ja, dat is best indrukwekkend.

Ik geloof dat het heet is in mijn kamer, beide honden zijn achter mij met hun buik op het laminaat (dat weer direct op het beton ligt) gaan liggen. De verwarming staat uit en mijn kamer staat op het noordoosten, maar ik heb in ieder geval 2 zijburen die hard stoken (de muur is vandaag voor het eerst koel tegenover mijn bureau) en mogelijk ook bovenburen die dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:47

Whu???? Heb je zoveel gedaan dreamy????

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:48

Anoniem schreef:
Whu???? Heb je zoveel gedaan dreamy????

Bijna anderhalf uur squash en een blokje gewandeld. Had het half uur yoga nog niet ingevoerd besef ik me nu :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:52

Jemig!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:59

Kan het echt iedereen aanraden die normaal niet van cardio houdt! Lekker hard slaan en rennen. Bij mijn sportcity kun je dat gewoon gratis doen :j alleen racket en balletje even zelf kopen en iemand zoeken om het mee te doen :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:46

Dreamy schreef:
Kan het echt iedereen aanraden die normaal niet van cardio houdt! Lekker hard slaan en rennen. Bij mijn sportcity kun je dat gewoon gratis doen :j alleen racket en balletje even zelf kopen en iemand zoeken om het mee te doen :D

En dan zorgen dat ze geen andere sportmaatjes vinden en jou niet meer zien staan :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:47

smurffie schreef:
Dreamy schreef:

En dan zorgen dat ze geen andere sportmaatjes vinden en jou niet meer zien staan :(:)

Ik maak het goed met je! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:01

Jammer, hier in de buurt niet echt te doen.
Ja bij de grote all in sportschool waar ik geen geld voor heb nu.

Had trouwens 0% suiker ranja van jumbo gekocht... wat een chemisch goedje.
Drink ongeveer 3 glazen per week, maar ik ben geen fan.