[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:35

Thanks voor de meningen!
Ik merk dat ik zelf momenteel vooral een beetje deze richting op trek, maar we hebben nog minimaal een halve maand om er over na te denken en ik denk zelfs nog een stuk langer:

Afbeelding
Afbeelding

Qua kleur ben ik ook nog aan het twijfelen. Zelfde als nu houden, dus zo goed als mijn eigen haar kleur of een andere kleur erin. Zou zelfs blauw oid overwegen :D

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:30

Jaaa daar zat ik ook aan te denken. Ik zou de kleur wel neutraal houden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 03:12

Ik vind de korte lengte van de eerste foto ook de mooiste! Doet je gezicht zo mooi uitkomen :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:21

Ik heb pastel kleurtjes uit het raam gegooid en ben maar voor rood gegaan:
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:15

Staat je heel goed! Erg warm! Ik denk dat als de zon erop valt het helemaal glanst of niet? :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:17

Aight schreef:
Staat je heel goed! Erg warm! Ik denk dat als de zon erop valt het helemaal glanst of niet? :)

Jaa dan is het echt een glimworm

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:35

Leuk! Hier nog wat foto's van mijn pastel roze verf poging.

Dit was net na het verven:
Afbeelding

Met ander licht zie je aardig mijn blonde ondergrond er nog 'doorheen'
Afbeelding

Hier was het al wat meer uitgevaagd...
Afbeelding

Het is er nu zo goed als uit, ik moet nog even uitzoeken welke blondeer ik wil bestellen, en dan ga ik poging 2 wagen *\o/*

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:37

Oh al die kleurtjes hier! Zo leuk <3 Het staat ook altijd zo gaaf bij iedereen!

Vooral pastel roze en oranje zijn echt fantastisch! Zou bijna weer naar de verf grijpen..

Maar.. Ik zoek advies. Ik heb na 5 jaar mijn haar nu volledig natuurlijk qua kleur. Ik had gehoopt dat dit zou helpen met pluizen maar helaas..

Nu overweeg ik te proberen om de overstap te maken naar de curly girl methode. Zou dat werken voor mijn haar? Heeft iemand misschien voor en na foto's? Eventuele aanraders voor fijne shampoos etc. zijn ook welkom!

Mijn haar (ja, zon doet gekke dingen met mijn kleur. Ik weet ook niet meer of ik nou blond, brunette of stiekem toch een beetje rood ben :') )
Afbeelding

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:58

Cubone schreef:
Oh al die kleurtjes hier! Zo leuk <3 Het staat ook altijd zo gaaf bij iedereen!

Vooral pastel roze en oranje zijn echt fantastisch! Zou bijna weer naar de verf grijpen..

Maar.. Ik zoek advies. Ik heb na 5 jaar mijn haar nu volledig natuurlijk qua kleur. Ik had gehoopt dat dit zou helpen met pluizen maar helaas..

Nu overweeg ik te proberen om de overstap te maken naar de curly girl methode. Zou dat werken voor mijn haar? Heeft iemand misschien voor en na foto's? Eventuele aanraders voor fijne shampoos etc. zijn ook welkom!

Mijn haar (ja, zon doet gekke dingen met mijn kleur. Ik weet ook niet meer of ik nou blond, brunette of stiekem toch een beetje rood ben :') )
[ [url=m/3pLuzd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan mijn bericht niet aanpassen, maar ik ben ongeduldig dus heb net voor 31,- aan shampoo en conditioner besteld (Shea Moisture Manuka Honey & Yoghurt). Dat zou ok moeten zijn volgens dit overzicht. Normaal is dat 2 jaar aan shampoo en conditioner kosten voor mij :') dus ben erg benieuwd. Indien interesse kan ik over een maand ofzo wel eens laten zien of het iets heeft gedaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:07

Haha, ik ben ongeveer 3 weken geleden begonnen met de curly girl method. Ik was het nog wel 2x in de week met shampoo maar dan wel sulfaatvrije. Ik heb ineens slag gekregen en haar is makkelijker te borstelen. Wel moeten de puntjes er hoognodig af dus dat ga ik dit weekend zelf doen.. :=

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:11

Ik doe ook de CG-methode, en ik heb echt heel veel aan de Facebookgroep The Curls Cult NL :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:32

Ik doe ook CG methode. Maar moet zeggen dat ik er nu nauwelijks tijd aan besteed (toch niemand die het ziet). Maar in het begin vond ik de resultaten echt verbluffend. Ik was het overigens gewoon met de aangeraden producten van action/kruidvat. Alleen qua styling gebruik ik wat duurdere producten. :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:41

Heeft iemand een aanrader voor grijze haarverf? Ik ben al witblond dus dat is het probleem niet, maar de drogisterij troep pakt niet of laat vage plukjes achter...

Ik heb deze gebruikt:
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... 126162635/

kreeg 0 resultaat, ik heb op google die toners van schwarszkopf bekeken en ook deze blijken geen effect te hebben, de before en after is nog exact hetzelfde :')

Iemand aanraders?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:13

Colorista blijft sowieso troep.
Grijze verf gaat niks doen helaas, daar heb je toch echt een goede toner voor nodig.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:18

Aight schreef:
Ik doe ook CG methode. Maar moet zeggen dat ik er nu nauwelijks tijd aan besteed (toch niemand die het ziet). Maar in het begin vond ik de resultaten echt verbluffend. Ik was het overigens gewoon met de aangeraden producten van action/kruidvat. Alleen qua styling gebruik ik wat duurdere producten. :)

Ben erg benieuwd welke producten dat zijn :D Ik heb geen producten gekocht behalve shampoos en een massage ding voor je hoofdhuid.

Captain schreef:
Haha, ik ben ongeveer 3 weken geleden begonnen met de curly girl method. Ik was het nog wel 2x in de week met shampoo maar dan wel sulfaatvrije. Ik heb ineens slag gekregen en haar is makkelijker te borstelen. Wel moeten de puntjes er hoognodig af dus dat ga ik dit weekend zelf doen.. :=

Ik had begrepen dat je met de cg methode juist niet mocht borstelen? Of borstel je je haar onder de douche?

Wel tof dat het lijkt te werken!

tennan schreef:
Ik doe ook de CG-methode, en ik heb echt heel veel aan de Facebookgroep The Curls Cult NL :)

Ik zal me eens aanmelden!

Hebben jullie trouwens geen last van vet haar met zo weinig echt wassen? (Wel goeie periode om dat te proberen :') )

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:04

ik heb ook een jaar lang cg, haar werd er niet beter op

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:52

Toch voor donker weer gegaan en voor het eerst zelf geverfd :p
Vond het super spannend maar ben wel blij met het resultaat ^^ op sommige plekken wat vlekkerig maar stoort niet.

Hier kan ik wel mee overbruggen tot de kappers weer open zijn hoop ik Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:44

Kleine update van de CG methode en de knipbeurt in september.

Afbeelding

Linksboven de eerste paar weken CG. Al een heel verschil.
RB: zo zat t vlak voor het knippen. Merkte dat jaren en jaren verven en blonderen mn haar er genoeg van had. En ik ook.
Dus het ging eraf en zag nu welke kleur ik van mezelf had.

Afbeelding
Ik ben dus in de jaren steeds donkerder blond geworden helaas. Vroeger licht blond.. toen steeds meer naar goudblond en daarna gaan verven/blonderen.
Ik kon er maar niet aan wennen en heb toch een paar highlights erin laten zetten. Ik denk nl dat ik mn eigen kleur in langer haar wel prachtig ga vinden maar zo kort vond ik de kleur 3x niks.
Voordeel is dat het nu iets speelser is en het makkelijk uit kan groeien.
RB heeft mn haar de afgelopen 2 weken eruit gezien..verschrikkelijke tussenlengte. Nu (onder) eindelijk weer meer krul !

Ik gebruik de novex leave in maar die is bijna op. De nieuwe is helaas niet CG. Wat is een soortgelijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:07

Hallo hallo,

Ik wil lichte plukken in mijn haar zetten maar zit te twijfelen of ik hier beter 6% of 9% waterstofperoxide voor kan gebruiken. Voorheen gebruikte ik kant-en-klare dozen maar wil toch liever overstappen op zelf mengen zodat ik weet wat er in zit. Mijn haar is pittig donker, en mijn doel is om eens in de zoveel tijd meer plukken erin te zetten en zo langzaam terug richting blond te gaan. Mijn haar ziet er, voor zover ik weet, gezond uit. Geen gekke punten en glanst prima :) Maar wil het natuurlijk ook niet onnodig belasten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:45

Afbeelding
:+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:35

Ja. Groeit wel weer aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:56

Ik heb ook net een schaar besteld. :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:03

Ik heb het afgeknipt, met de keukenschaar :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:26

Flying_Angel schreef:

Dat durf ik dus echt niet. Veel te bang dat t zo lelijk wordt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:32

Iris82 schreef:
Flying_Angel schreef:

Dat durf ik dus echt niet. Veel te bang dat t zo lelijk wordt.

Brad Mundo heeft een soort zelf-knip tutorial op zijn YouTube kanaal, misschien kan je daar naar kijken?

Ik hoop dat ik het nog een paar weken kan uithouden en dan de kappers weer opengaan, ik durf zelf ook niet te knippen en wil eigenlijk een andere kleur in m'n haar maar blauw is zo poedersuiker om eruit te krijgen :'). Dus laat ik liever professioneel doen haha