3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:43

Ik sla taart altijd af nu.... en dan eet ik wel wat anders maar meestal niet handen chips of chocola. Denk dat je gewoon beetje moet balansen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:37

_sharonnn schreef:
Succes, je kunt het! :)

Okee ik heb vanmiddag verjaardag en weet niet goed hoe ik t moet gaan plannen qua eten, want er zal ongetwijfeld een hoop lekkers zijn := hebben jullie tips? Ik weet niet zo goed of t avondeten daar ook is..

Ik mag van mezelf op verjaardagen 3 lekkere dingen. Wat dat is bekijk ik dan wel. Wijntje en 2 toastjes, stuk taart, blokje kaas en een bitterbal. Whatever. Anders stop ik ook alles wat voorbij komt in mn hoofd.

Vandaag;

O; chocolade/banaan havermout met kokos
L; tosti kaas/kipfilet
T; mandarijnen
A; pompoensoepje en nog iets van een tosti. Ik eet alleen, dus niet te uitgebreid :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:45

3 lekkere dingen is wel een goed inderdaad, ik wil in ieder geval een stukje taart :) mits het lekkere taart is natuurlijk haha. Verder ook even kijken wat de dag brengt, ben pas net uit bed :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:04

Hoi, mag ik me terug melden?

Heb hier nog een tijdje meegedaan, maar het is eigenlijk opnieuw fout gelopen qua motivatie en doorzetting.

Vind het enorm boeiend wat hier allemaal voorbij komt, zeker om gewoon stil te staan bij eetgewoontes.

Ik blijf moeite hebben met niet een hele pak eten. Alleen lukt dat wel, maar sociaal niet. Eens gezellig een film kijken met een vriend eindigt meestal in de meeste nacho's met kaas eten of het bakje ijs toch net niet helemaal leeg eten. En daar dan nog een halve fles wijn bij... enfin, ik heb het beseft, het is echt niet gezond.

Ik heb deze zomer een fitness tracker aangeschaft en mezelf aangemeld of MyFitnessPal. Zag dat iemand hier ook aan het kijken wat voor een tracker? Ik kan het alle sinds aanbevelen.
Ik heb daardoor alvast geleerd dat ik vaker te weinig dan teveel eet (op de snack avonden na) en veel en veel te weinig eiwit, aangezien ik bijna veganistisch leef. Meer vegetarisch, maar vaak gaat er niet meer dan een half plakje kaas binnen en wat yoghurt en dat is het zo wat voor de dierlijke producten op een dag.

Ik heb mezelf een schema voorgeschreven:
Maandag: lopen +- 5km, dinsdag yoga/work out, woe zwemmen +- 1km, Donderdag/zondag yoga/work out, vrijdag opnieuw gaan lopen. Dat in combi met een proteïne shake (geen vermageringsshake, maar een whey gebaseerde). Daarnaast veel gezond eten in huis gehaald met relatief gezonde snacks voor wanneer ik echt teveel trek heb in zoet. Geen weegschaal, daar gaat het me niet om. Wil gewoon weer echt lekker in mijn vel zitten. Wanneer ik een tijd bezig ben wil ik wel eens gaan wegen, maar nu echt geen behoefte aan.

Even opschreven maakt het een heel pak definitiever :o

Even inhaken:
Verjaardag lijkt me wel moeilijk ja. Daar staat meestal zoveel lekkers. Maar aan de andere kant een kans om jezelf te overwinnen en niet teveel te gaan eten misschien? Maar een stukje taart moet toch kunnen denk ik, een verjaardag is ook niet elke dag :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:17

Welkom! Denk er trouwens wel aan dat je lichaam ook rustdagen nodig heeft, ik weet niet of dat ook klopt als je verschillende sporten doet, maar dat lijkt me wel logisch. Verder klinkt het dat je het heel goed gaat doen!

Mijn lijstje van vandaag:
O: een bruin broodje met zalm en nutella, een wit broodje met speculoos en honing en een kop thee. (349)
L: twee boterhammen met zalm en hagelslag, een halve roggebrood met appelstroop, een halve eierkoek met poedersuiker en een beker melk. (424)
T: een halve rozijneneierkoek. (52)
A: Thaise kip met zoete aardappel, wat frietjes met mayonaise en appelmoes. (ik kom hierbij in mfp uit op 396, maar ik denk dat het minstens wel 696 is, of nog meer _O- ).
T: kop thee denk ik.
B: 15 minuten oefeningen, paard verzorgen en even losgooien.
Ik kom met dit lijstje totaal uit op 1222, maar dus minstens 1522, maar ik denk eigenlijk nog wel hoger. Mijn vader had gekookt dus bij het avondeten zitten veel meer dingen, maar wat weet ik niet precies haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:44

Aria_zz, welkom terug! Komt vast goed als ik het zo lees :) Ik herken het wel, zolang ik alleen ben gaat het allemaal prima maar met andere mensen is echt mijn valkuil. Ben echt een gezelligheidseter :+

Frummels, dikke knuffel allereerst :(:) Ik denk dat het een heel goed begin is dat je weet wat het probleem is? Ik heb zo geen tips voor je, sorry, maar het komt vast goed zo te lezen. Heel erg veel succes :*

Ik heb een gek weekend gehad :+ Donderdag m'n examen gehaald (was ik heel blij mee!) dus daarna wat gaan drinken en uit eten geweest met m'n vriend. Dacht dat dat de enige "slechte" dag zou zijn deze week maar vrijdag ging ik na m'n werk met wat collega's wat drinken en bleef het daar niet bij dus was ik uiteindelijk om 4 uur thuis. Een pita en heel wat G&T's later :+
Gister was ik moe en katerig, niet superveel of slecht gegeten maar ook niet gesport. Vandaag even een balansdagje dus, heb vanmiddag wel getraind en zit rond de 1600 calorieën :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:39

Klopt Kimmie, vandaar ook de yoga/work out dagen. Als ik me goed voel doe ik een work out van 40-50min en als ik me moe voel of spierpijn heb yoga voor een half utje. En heb twee vrije dagen die ik ook wel kan schuiven. Lopen en zwemmen wil ik wel vast op die drie dagen houden.

Ik hoop dat je de zalm en de nutella niet gecombineerd hebt :D

Eulogy,
Een gezelligheidseter, dat is het woorde inderdaad. Geen mensen meer zien is ook geen optie he :=

Mijn dag:
O: zoals altijd: havermout met een halve appel en 150ml yoghurt
L: 40min work out. Proteïne shake. Zuurdesem brood (ze hebben hier niets anders >;) ) 5 sneetjes met een half plakje kaas, hummus met rode biet, beetje pesto en mozzarella (koud)
A: tortellini procuito(yay vlees), met wat rode pesto als ‘saus’, rucola, paprika, courgette en een restje aubergine. Daar nog wat parmezaanse kaas bij.

T: banaan en een zelfgemaakte cappuccino

Heb volgen MPal nog ongeveer 150 cal te goed om genoeg binnen te hebben (afval doel zit daar al in) dus ben nog aan het twijfelen om een oikos yoghurtje te eten :9

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:00

Hoe is de verjaardag gegaan Sharon?

Welkom terug Aria! Als je weinig vlees en zuivel eet is een proteïne shake zeker geen verkeerd idee! Je lijstje klinkt echt super lekker!

Gefeliciteerd met je examen Eulogy!

Qua eten niet zo'n goede dag gehad gisteren. Vandaag weer zwemmen, in het buitenzwembad aangezien het 31 graden wordt vandaag :') en daarna even wat boodschappen doen. Denk dat ik voor vanavond maar een pastasalade maak.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:03

Pff dit is wel een hele slechte start, maar hadden zondag weer een feestje (naast de 2 dagen congress dus) en daar weer veel te veel gegeten. Had zelf baderdeeghapjes gemaakt. ben er nu wel achter hoe veel Kcal dat nu heeft. Gelukkig maak ik het alleen voor feestjes.

@aria: welke Activitytracker heb jij? ik denk erover om de garmin forerunner 30 te kopen. Op mijn telefoon werkt niet zo heel goed aangezien ik deze niet standaard aan me heb geplakt. Mis dus aardig wat stappen..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:23

welkom terug aria! Je plan van aanpak klinkt goed. :)
En je lijstje ziet er lekker uit!

Kimmie: net lijstje heb je!

Eulogy: dankjewel, erg lief van je :)
Gefeliciteerd met het halen van je examen! En ach, een gek weekend hebben we allemaal wel eens toch :D

Sharon: is het gelukt op de verjaardag?

Sanne: Heerlijk, zwemmen in het buitenbad! Maar jeetje wat een temperaturen, daar ben ik echt niet voor gemaakt hoor :oo Ik heb liever alles onder de 5 graden, bij voorkeur onder de 0 :+

Riddershow: bladerdeeghapjes zijn ook echt hemels.. maar de kcal zijn wat minder inderdaad haha.

Hier een goed weekend gehad al zeg ik het zelf. :j

lijstje gisteren:

O: 2 zelfgemaakte kleine volkorencroissantjes, glas jus en koffie
T: banaan en koffie
L: grote kom sajoer lodeh soep met heel veel groenten
T: puntje cheesecake gedeeld
A: ovenschotel van aardappelschijfjes, vegetarisch gehakt, courgette, kookroom light en geraspte kaas
T: 200 gram kvark vanille met stukjes verse mango

Beweging: paddock van de pony's uitgemest, stukje gewandeld met pony

vandaag:

O: roerei van 3 eieren, cherrytomaten, champignons 1 snee speltbrood
T: cappuccino en zelfgemaakte havermout muffin (havermout, ei, melk, banaan, honing, dadels en blauwe bessen)
L: 2 boterhammen met humus, jalapeno, avocado en rucola
T: kop verse soep (weet nog niet welke er is op kantoor vandaag)
A: rijst, broccoli en zalm
T: eiwitshake na het sporten

Beweging: 40 minuten fietsen (retour werk), uur fitness

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:34

Welkom terug Aria!! :D

Zwemmen buiten Ow zo lekker <3 maar idd altijd zo warm zou ik niet leuk vinden denk ik _O-

Nette lijstjes frummels :j
Ik heb ook een redelijk goed weekend gehad :D en ik heb gisteren mijn fitbit binnen gekregen, ben er super blij mee!!!! Gisteren gelijk even gaan wandelen, heerlijk met dat ding. Je hebt toch meer een doel ofzo.
Wil nu even kijken hoeveel ik verbruik volgens dat ding per week en dan volgende week weer kcal gaan tellen. Het gaat opzich goed maar volgens mij eet ik echt te weinig kcal aangezien ik nogal wat kcal verbruik door mijn overgewicht :o ik vind het alleen heel moeilijk om boven de 1800 kcal te gaan zitten..... heb dan t gevoel dat ik teveel eet om af te vallen....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:40

Lastig is dat he? Dat doet mijn hoofd ook :roll:
Ik heb gisteren 2000 kcal op, en dan heb ik echt het gevoel dat ik een slechte dag heb gehad. Terwijl mijn verbruik volgens mn fitbit rond 2500 zat (meestal nog een stuk hoger maar was beetje een luie dag).

Eulogy gefeliciteerd met je examen *\o/*

Welkom terug aria!!

Ik kreeg gisteren tijdens het avondeten opeens ontzettende hoofdpijn. Inmiddels is het wel wat wwggetrokken maar niet helemaal, dus ik houd me even beetje koest vandaag. Moet toch wachten op de levering van onze nieuwe matrassen, dus kan ik mooi ff bankhangen tussen de loopjes van en naar school door.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:46

Lekker bezig frum!

Hier iets met 11/11 dus gisteren behoorlijk brak :')
Nu weet ik ook weer waarom ik altijd bob....

Ik weet niet of jullie bekend zijn met bikini wedstrijden maar ik zoek dus een goede coach wat betreft voeding (eventueel sport maar die heb ik al gevonden)
Nu zijn er zoveel sites, wellicht dat jullie iemand kennen die je zou aanbevelen?
Het is ook wel een beetje persoonlijk denk ik maar er zijn zoveel mensen en ik heb geen idee welk team/persoon het fijnste is..

Yonker en voeding is nog steeds the key! Heel veel mensen gaan minder eten omdat ze denken dan juist af te vallen. Maar dat kan averechts werken..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:54

Ja maar ik vind het ook echt lastig om dan gezonde keuzes te maken. Maar heb besloten dat ik sowieso even een boterham extra ga eten als lunch :j opzich kan ik dat wel gebruiken ook qua “honger” gevoel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:02

Snap ik, is dan ook lastig om iets gezonds te kiezen. Ik pak dan ook een extra boterham.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:33

Nou mn dag dus verpest gisteren :')
We bleven onverwacht langer, hoppa frituurpan aan.. achja we gaan gewoon weer door!

Welkom Aria! Heel veel succes

Sanne: 31 graden, daar teken ik voor! Het is hier zo koud :(

Riddershow: Aah die bladerdeeghapjes zijn altijd heel erg lekker, maar inderdaad ook erg calorierijk.. nu gewoon weer knallen, je kunt het!

Frummels: goed bezig hoor! Zie je wel, het gaat gewoon helemaal goed komen :)

Yonker: gaaf wat voor fitbit heb je gekocht? Ik ken dat wel van de calorieën, maar ik denk dat het toch iets is waar je even overheen moet. Wellicht helpt die fitbit wel met het laatste duwtje!

Laura: gelukkig geeft je fitbit dan aan dat je meer verbrand hebt, zou mij in ieder geval een beetje weer gerust stellen :j

Gribaldi: ik heb daar geen ervaring mee, succes met het vinden van iemand :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:35

gribaldi schreef:
Lekker bezig frum!

Hier iets met 11/11 dus gisteren behoorlijk brak :')
Nu weet ik ook weer waarom ik altijd bob....

Ik weet niet of jullie bekend zijn met bikini wedstrijden maar ik zoek dus een goede coach wat betreft voeding (eventueel sport maar die heb ik al gevonden)
Nu zijn er zoveel sites, wellicht dat jullie iemand kennen die je zou aanbevelen?
Het is ook wel een beetje persoonlijk denk ik maar er zijn zoveel mensen en ik heb geen idee welk team/persoon het fijnste is..

Yonker en voeding is nog steeds the key! Heel veel mensen gaan minder eten omdat ze denken dan juist af te vallen. Maar dat kan averechts werken..

Ik heb wel goede resultaten gezien van Saint Fit in Den Haag. :) Doen zowel voeding als training en hebben een eigen health store met producten in het centrum van Den Haag (Heb je trouwens niet liever beide van dezelfde persoon? Die kan dan mooi op elkaar afstemmen lijkt mij).

Lekker bijkomen van je kater, haha :D

Laura: rustig aan hoor, met je hoofdpijn :(:)

Yonker: Wat leuk dat je een fitbit hebt! Welke heb je? Lijkt me lekker dat je dan meer een doel hebt inderdaad.. Ik gebruikte voorheen een oude hartslagmeter die ook verbruik aangaf, maar vind hem niet meer zo handig. Misschien dat ik mezelf een fitbit cadeau doe voor kerst!

Sharon: oepsie! Ach, vandaag er weer tegenaan!
En ja ik ben iets positiever ingesteld nu, zat er echt even helemaal doorheen vorige week.. -O- Krijg ook fijne hulp nu, dus dat helpt ook enorm!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:36

Heel fijn om te horen! Gaat helemaal goed komen joh :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:53

Frum, dan kom ik weer uit op een online coach. (wat ik nu ook heb) En dat is best leuk hoor maar voor zo'n wedstrijd heb ik echt iemand nodig die mee kijkt en mij tot het uiterste pusht. Ik doe nu mijn schema's en pak hem wel zwaarder maar dat is het dan ook.
Heb donderdag met de eigenaar getraind en dan ben ik gewoon half dood :') En hij wil mij helpen mits ik mij daar 100% voor geef en er echt voor ga...

Zo iemand mag best een schema geven hoor maar dan train ik wel met diegene van mijn sportschool. Ik woon op de prairie dus dichtbij een stad oid zit ik niet om daar even te gaan trainen zeg maar :P

Enkel voeding naar de wedstrijd toe is lastig. Voeding in het algemeen niet maar die weken dat je in de cut gaat is gewoon erg belangrijk en dat willen we ook 100% goed hebben :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:56

Een cheatday mag toch sharon!!

Ik heb een Fitbit Charge 2 en dan de rosé goude :D was in de aanbieding zaterdag op bol.com en denk wel dat t echt werkt om te motiveren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:04

gribaldi schreef:
Frum, dan kom ik weer uit op een online coach. (wat ik nu ook heb) En dat is best leuk hoor maar voor zo'n wedstrijd heb ik echt iemand nodig die mee kijkt en mij tot het uiterste pusht. Ik doe nu mijn schema's en pak hem wel zwaarder maar dat is het dan ook.
Heb donderdag met de eigenaar getraind en dan ben ik gewoon half dood :') En hij wil mij helpen mits ik mij daar 100% voor geef en er echt voor ga...

Zo iemand mag best een schema geven hoor maar dan train ik wel met diegene van mijn sportschool. Ik woon op de prairie dus dichtbij een stad oid zit ik niet om daar even te gaan trainen zeg maar :P

Enkel voeding naar de wedstrijd toe is lastig. Voeding in het algemeen niet maar die weken dat je in de cut gaat is gewoon erg belangrijk en dat willen we ook 100% goed hebben :)

Bij Saint Fit kun je ook gewoon in persoon begeleiding krijgen! :) Even bellen of langs gaan in de winkel! Al is dat laatste lastig voor je natuurlijk, haha. Mijn schoonzusje heeft anderhalf jaar geleden begeleiding van hun gehad in de voorbereiding voor een fitness fotoshoot en was daar heel tevreden over.
Wel fijn dat je iemand hebt gevonden die kan helpen met trainen!
Voeding en dan met name in je cut is inderdaad erg belangrijk, dus ik begrijp dat je daar een goed schema voor wilt hebben! Misschien kun je via Instagram wat meiden vragen die daar op niveau mee bezig zijn of zijn geweest of zij nog tips hebben voor een team en begeleiding? (bijvoorbeeld @musclesandmuffins of @anoukvdusschoten deze laatste is niet meer actief, maar wil misschien wel tips geven of haar ervaring met je delen) :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:05

Yonker schreef:
Een cheatday mag toch sharon!!

Ik heb een Fitbit Charge 2 en dan de rosé goude :D was in de aanbieding zaterdag op bol.com en denk wel dat t echt werkt om te motiveren.

Ah rosé goud <3 jaloers!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:11

Yonker: Haha het mag zeker, maar was niet mn bedoeling :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:14

Agh ja die dagen heb je soms :+

Ja ben echt verliefd <3

Ik ga vrijdag een cheatdag hebben want ga dan tattoo zetten en vind t zo spannend en wil dan ook wel voldoende suiker binnen hebben, dus ga gewoon lekker chocola vreten die dag :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:16

Spannend yonker! wordt het een grote tattoo? en op welke plek?

Ik ben mijn volgende ook alweer aan het plannen :+