Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:55

Wat heftig Jnien! Beterschap!

Het zweten is op zich vanuit een "sportief oogpunt" een voordeel ja. Zolang ik genoeg kan blijven drinken gaat het niet zo snel op die manier fout in de hitte. :)

Met Suunto ben ik niet bekend dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry :)

Vandaag tweede train momentje gehad van de week ondanks verkoudheid. Ben best een beetje trots op mezelf. Dit weekend nog een loopje en dan ben ik heel erg tevreden. Heb er zin in :D

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:35

Goed bezig Felicxa!

Ik heb vanavond een prima wisselduurloop gedaan. Had niet zoveel zin (want moe, want klamvochtig, want stortbui). Gelukkig hadden mijn loopmaatjes ook geen zin en gingen we dus gewoon. Na het eerste wisselboek was het droog en liepen we uiteindelijk een heerlijke 11km. Kan ik nu welverdiend met een wijntje op de bank én morgen een beetje uitslapen :D.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:26

Jnien wat heftig.
Hoop dat het herstel voorspoedig verloopt.

Wat lekker Noeps!

Bedankt voor de tips.

Wat is Strava voor app dan?
Praat dat niet nu wandelen en nu lopen?
Hoe timen jullie het opbouwen dan?
Telefoon in he hand houden ipv op je arm?
Met het warme weer en zweethanden? Lijkt mij je telefoon vasthouden niks.

Praat runkeeper wel?

Edit ik heb strava gedownload en een 10k runner app van der soft.
14 weken schema als ik het zo snel zie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:39

Lekker Noeps, extra fijn om toch 11km te lopen terwijl je geen zin had.

Ik heb runkeeper ingesteld op elke vijf minuten en tijd per km. Hij zegt dan om de vijf minuten de tijd, afstand en tijd per km. Telefoon in je hand lijkt me heel vervelend.

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de zevenheuvelennacht (7km) en dan de dag erna de zevenheuvelenloop (15km). Leuke uitdaging, want ik loop eigenlijk nooit twee dagen achter elkaar.
Morgen nog een loopje van 10km en dan niet meer lopen tot 17 juni ;( , ivm operatie aan mijn tandvlees, waar ik superzenuwachtig voor ben :(

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:17

Dankjulliewel allemaal, super lief!
Het herstel is wel n dingetje.. omdat ik super actief ben en nu niks mag (kan nl gevolgen hebben), heb ik heel veel onrust in mijn lijf.
Maar ik lees jullie verhalen en blijf zo toch n beetje hardlopen ;).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:52

Vanmorgen de quintusloop 10km in Hengelo (gld) gelopen. Kleine loop, maar hele mooie route. Ik had behoorlijk last van de warmte en vochtigheid in de lucht.

Nu niet meer hardlopen tot 17 juni helaas :\ :\

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:14

Sterkte! :*

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:03

Spoedig herstel, Jnien !

Vandaag kort wedstrijdje van officieel 4,5 km, was in werkelijkheid ietsje meer. Behoorlijk heet, maar gelukkig is dat doenbaar op zo'n korte afstand. Was voor mij een "thuiswedstrijd": in het dorp van mijn joggingclub, dus heel veel supporters uit de club die nog wachtten op de start van de lange afstand, dus dat geeft een extra boost. Eerste km veel te snel van start gegaan, gemiddelde snelheid van 14,5 km per uur, dan naar normaler tempo afgezakt op de tweede km, toch nog dik 13,5 km/u, maar toen voelde ik dat ik dit niet kon aanhouden. Ik zag geen vrouwen binnen inhaalbereik voor me, en ook achter me was de kust veilig, dus strategie aangepast, vertraagd, en gezorgd dat ik niet meer ingehaald werd. Officiële uitslag (werkelijke snelheid lag iets lager): 4de vrouw, met een snelheid van 13,53 km/u.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:26

Goed gedaan zeg!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:24

Netjes hwn! Alleen je snelheden zeggen me nog steeds niets, wat was in minuten&seconden nou je tijd?

Ik heb een wat zeurende enkel momenteel, gisternacht vreemd gelegen ofzo. Gezien het m'n zwakke plek is en blijft vanochtend geen duurloop gedaan, maar met hun meegefietst en daarna zelf nog een kort rondje van 6km op 5:30 gelopen. Prima training zo :)).

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:39

@Noeps, zou iets van 4:26 zijn, maar mijn sporthorloge geeft iets lager aan. Nou ja, maakt niet uit als het iets minder is, ben toch mooi vierde :) .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:01

Ok.. ik word dus net gebeld dat de tandarts met spoed is opgenomen in het zkh en geopereerd is. Mijn behandeling gaat niet door. Pfff zoveel voor geregeld op mijn werk, mijn vriend had een dag vrij, ik heb er weken stress van gehad.. ze gaan me bellen als hij weer kan werken. Dit geloof je toch niet??!!
Maar goed, ik kan voorlopig gewoon weer hardlopen..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:20

Oh jeetje wat een pech zeg SV, ben je d'r helemaal klaar voor en dat kan er niks gebeuren. Kan de beste man ook niks aan doen maar wel balen voor jou.

Vanochtend lekker de dag begonnen met een relaxede 10k, net iets onder het uur. De zomervakantie is hier begonnen dus ik heb weer alle tijd v/d wereld om hard te gaan lopen, wat goed uit komt want in september ga ik waarschijnlijk de halve marathon lopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:00

Oeh leuk vooruitzicht! Nu al vakantie? Heerlijk!

Ik heb me maar meteen ingeschreven voor een loop zondag en ga me zo even afreageren in de sportschool.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:34

hwn mooi tempo.
Supervixen dat is balen. moet je strakjes weer opnieuw alles regelen en nog erger weer in de spanning zitten.
Gisteren de trailmarathon gelopen. Parcours was een stuk pittiger dan vorig jaar maar daarmee ook een stuk mooier. Gelukkig wel iets minder warm dan vorig jaar hoewel de temperatuur toch behoorlijk op liep. Had last gekregen van maag darmen. Dacht dat het door de sportdrank bij de verzoringsposten kwam maar vandaag echt ziek geworden. Heb mij door mijn werkdag heen moeten slepen. Liep deze 3de marathon binnen zes weken als duurloop maar de duur werd wel wat langer dan gepland. Dacht met een kleine vier uur wel terug te zijn maar met alle noodstops had ik er twee minuten langer dan vier uur voor nodig. Toch nog derde geworden. Hoewel dat in deze helemaal de insteek niet was.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:41

Ja de schoolvakanties zijn hier echt ontzettend lang. :j

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:51

Supervixen schreef:
Vanmorgen de quintusloop 10km in Hengelo (gld) gelopen. Kleine loop, maar hele mooie route. Ik had behoorlijk last van de warmte en vochtigheid in de lucht.

Nu niet meer hardlopen tot 17 juni helaas :\ :\

Jij ook sterkte!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:52

hwn schreef:
Spoedig herstel, Jnien !

Vandaag kort wedstrijdje van officieel 4,5 km, was in werkelijkheid ietsje meer. Behoorlijk heet, maar gelukkig is dat doenbaar op zo'n korte afstand. Was voor mij een "thuiswedstrijd": in het dorp van mijn joggingclub, dus heel veel supporters uit de club die nog wachtten op de start van de lange afstand, dus dat geeft een extra boost. Eerste km veel te snel van start gegaan, gemiddelde snelheid van 14,5 km per uur, dan naar normaler tempo afgezakt op de tweede km, toch nog dik 13,5 km/u, maar toen voelde ik dat ik dit niet kon aanhouden. Ik zag geen vrouwen binnen inhaalbereik voor me, en ook achter me was de kust veilig, dus strategie aangepast, vertraagd, en gezorgd dat ik niet meer ingehaald werd. Officiële uitslag (werkelijke snelheid lag iets lager): 4de vrouw, met een snelheid van 13,53 km/u.

WoW.. wat n tempo!
Super!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:54

Supervixen schreef:
Ok.. ik word dus net gebeld dat de tandarts met spoed is opgenomen in het zkh en geopereerd is. Mijn behandeling gaat niet door. Pfff zoveel voor geregeld op mijn werk, mijn vriend had een dag vrij, ik heb er weken stress van gehad.. ze gaan me bellen als hij weer kan werken. Dit geloof je toch niet??!!
Maar goed, ik kan voorlopig gewoon weer hardlopen..

Onee.. hier was ik dus zelf bang voor, dat mijn operatie zou worden uitgesteld.
Jeetje, wat n pech.
Nou, maar veel hardlopen dan zolang het kan.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:56

Greetje63 schreef:
hwn mooi tempo.
Supervixen dat is balen. moet je strakjes weer opnieuw alles regelen en nog erger weer in de spanning zitten.
Gisteren de trailmarathon gelopen. Parcours was een stuk pittiger dan vorig jaar maar daarmee ook een stuk mooier. Gelukkig wel iets minder warm dan vorig jaar hoewel de temperatuur toch behoorlijk op liep. Had last gekregen van maag darmen. Dacht dat het door de sportdrank bij de verzoringsposten kwam maar vandaag echt ziek geworden. Heb mij door mijn werkdag heen moeten slepen. Liep deze 3de marathon binnen zes weken als duurloop maar de duur werd wel wat langer dan gepland. Dacht met een kleine vier uur wel terug te zijn maar met alle noodstops had ik er twee minuten langer dan vier uur voor nodig. Toch nog derde geworden. Hoewel dat in deze helemaal de insteek niet was.

Respect!!!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:39

Goed bezig geweest allemaal! Ik ben net terug van een trail te paard door de Catalaanse Pyreneeën. Super mooi en flink doorrijden. 8 Uur per dag in het zadel en berg op, berg af op paadjes waar ik het op sommige punten te voet niet zou durven. Sommige mensen waren wat minder fit en zijn letterlijk door hun benen gezakt de laatste twee dagen := .
Zelf ben ik ook wel moe maar ik had zo nog een week gewild. Het hardlopen heb ik wel even gelaten voor wat het was. Vandaag rust voor mijn benen, en dan morgen maar eens kijken hoe het gaat.. :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:26

Oo wat ongelooflijk balen supervixen!

Wat een tijden loop jij toch hwn, ik haal dat echt niet!

Lekker om vakantie te hebben piekosjj! Hoelang duurt de vakantie in totaal?

Gaaf Sintara! Dat heb ik in het buitenland ook wel eens gehad, paadjes die ik te voet niet zou durven met een paard doen!

Gister fijne training gehad! 3x400, 4x300, 5x200 met elke keer 200 rust :) Ging erg lekker, was erg gemotiveerd na een weekendje niet gelopen te hebben (moest werken en dan heb ik na de hele dag stallen wat minder tijd en energie om nog te lopen) en kon de snelle lopers deze keer goed bijhouden, was ik blij mee! Merkte op de laatste 200m dat ik echt zo ongeveer voor het eerst niet harder kon omdat mijn benen het niet konden ipv door mijn ademhaling, was voor mij heel gek om te voelen!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:32

Ik heb normaal en training op de planning staan, maar neem eventjes rust. Niet alleen moet ik nog iets afwerken voor mijn job, ik heb net ook harde beslissing moeten nemen: nu ons Belle goed lijkt te herstellen van haar hoefbevangenheid, heb ik helaas ons Nikita moeten afgeven. Ze had al jaren artrose, maar dankzij de previcox had ze toch nog een fijn leven, ook al liep ze nooit meer zuiver. Ze lag echter heel vaak neer de laatste week, en had ook kolieksymptomen de laatste dagen. Twee dagen achtereen DA erbij, geen verstopping, wat gebroebel op de darmen maar niet extreem, maar buscopan en paraffine haalden weinig uit. DA vermoedde maagzweer door de langdurige previcox. Toen ze vanmiddag weer plat neerlag, heb ik gelijk de DA gebeld om haar te laten inslapen. Was ooit ons eerste veulentje, 23 jaar geleden... Niet echt een hardloopverhaal, maar ik moest het even van me afschrijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:07

Verschrikkelijk, heel veel sterkte. Een dier verliezen is afschuwelijk.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:53

Wat heftig hwn! Zeker een dier dat je zo lang hebt, dat maakt het nog moeilijker om afscheid te nemen. Heel veel sterkte!!