Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:33

Ja serieus, ik wil dat ook gemakshalve honger noemen, maar niet zo erg dat ik niet even kan wachten in de winkel hoor. (en dan heb ik het niet over een diabeet).
Meestal is het trek, ook al knort het.
Eet dan maar een uur niet, vaak knort het dan ook niet meer.

Verhongeren is inderdaad een ander verhaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:41

Ach je moet maar zo denken: die zijn dan tenminste wel stil :P
Het is ook lastig, aan de ene kant probeer je consequent te zijn en loeren mensen kwaad je richting op omdat het herrie maakt. Aan de andere kant rollen mensen met de ogen als je zorgt dat ze geen herrie maken.

Een beetje de afweging vergelijkbaar als stiekum met je spoor aan de buitenkant prikken waar de jury het niet ziet als je paard niet meewerkt, of doen of hij heus niet zwaar is in de hand. Of anderzijds gewoon goed corrigeren en je min punten voor lief nemen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:45

Sizzle schreef:
Ach je moet maar zo denken: die zijn dan tenminste wel stil :P
Het is ook lastig, aan de ene kant probeer je consequent te zijn en loeren mensen kwaad je richting op omdat het herrie maakt. Aan de andere kant rollen mensen met de ogen als je zorgt dat ze geen herrie maken.

Dat is ook wel waar.... Bovendien bemoeit iedereen zich tegenwoordig zo verschrikkelijk veel met andere mensen waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben, de gemiddelde moeder kan helemaal niks meer goed doen. Als ze A doet is het fout in de ogen van de B doeners, en als ze B doet is het fout in de ogen van de A doeners.
Ook ik maak me daar schuldig aan :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:45

Eten in de winkel
Het zal me jeuken :+
Zelf doe ik het niet en wacht wel tot ik afgerekend heb en uit de winkel ben
Maar wat een ander doet
Zolang ze afrekenen +:)+ best hoor
Denk dat als ik zelf een kleine zou hebben(not happening) dat ik voor de africht optie zou gaan die sizzle beschrijft
En dan zullen er idd vast weer mensen zijn die met de ogen rollen ivm even herrie

c_alsemgeest

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:30

Het zal me jeuken? :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:25

Hihi dat het me echt niet kan schelen ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:47

Och, kinderen die eten in de supermarkt... dat zie ik over het algemeen niet eens. In de AH waar ik meestal de zooi haal staat ook zo'n mand met fruit en flesjes water voor kinderen.

Ik heb me meer verbaasd over bejaarden die een leeg bekertje bij de koffie-automaat haalden en dat vervolgens vulden met blokjes kaas/plakjes worst van de proefschalen. En dan niet één keer... :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:55

Jaaaa die hebben we hier ook idd hamsterende ouderen _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:01

Hier alleen maar zwervers in de koffiecorner, voel me altijd onprettig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:26

Ik woon nogal boerengaterig
Gelooft dat wij niet eens zwervers hebben :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:21

bruintje123 schreef:
Honger kennen er maar weinig mensen in Nederland, trek wel.

Honger is niks meer of minder dan de behoefte aan voedsel. Tenzij Nederlanders op een of andere mirakuleuze wijze die behoefte hebben weten te omzeilen zonder desastreuze gevolgen (wat een oplossing zou zijn voor een wereldproblematiek), kennen mensen in Nederland gewoon honger. Het is het signaal van je lichaam aan je hersenen dat er voedsel ingenomen moet worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:25

Ik heb ook wel eens een keel opgezet toen ik moest wachten tot voorbij de lassa. Toen zei mijn moeder "Oke, als je nu niet normaal gaat doen krijg je thuis pas een koekje." Nou dat ik ineens keurig stil was :+ het is niet moeilijk...
En nee ik werd niet mishandeld of wat dan ook, we deden meestal boodschappen vlak nadat ik een boterham op had. Heus niet dat ik gelijk alweer écht honger had hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:39

Toen was je echt niet 14 maanden of zo :+

Er is gewoon een periode waarin je nog niet echt iets kan uitleggen en je kind gewoon niet begrijpt waarom jij nou weer dwars moet liggen. Daarnaast is de een nou eenmaal volhardender met testen dan de ander.
Tzijn net beestjes ;)

Toen mijn dochter 18 maanden was en net 2 weken kon lopen nam ik haar voor het eerst lopend mee naar de winkel, ook nog een speelgoed winkel want ze kreeg haar eerste pop.
Ze zocht een popje uit en was in de 7e hemel. Bij de kassa was er dus geen denken aan dat ze dat ding weer uit handen wilde geven.
Toen ze vervolgens op de grond stond wandelde ze weg (ik had dit immers nog nooit kunnen oefenen).
De vrouw achter de kassa heel neerbuigend: mijn kinderen hebben gewoon altijd begrepen dat je moet betalen en niet weg mag lopen. Ik dacht sure bitch....toen ze 12 waren zeker :o

Echter is dat opvoeden gewoon een gedoe dus ik geef je gelijk dat je daar liever niet aan begint.
Vooral als je hoofdpijn hebt is het gewoon lastig consequent zijn. Zonder kind kun je gewoon heeeeeel zielig op de bank gaan zitten met een grote bak chips en een jank film :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:02

Ik heb toen ik ong 3 jaar was eens iets uit het snoepschap gepakt (geloof een Raider/Twix oid) en heb dat mee naar buiten genomen zonder te betalen. :+
Toen m'n moeder dat na het verlaten vd winkel zag is ze gelijk met me teruggelopen en ik moest het snoep weer inleveren en netjes 'sorry' zeggen.
Nooit weer gedaan. :D
Maar een kind van nog geen 2 jaar snapt dat idd nog niet en zeker niet als je niet hebt kunnen oefenen. :)

Overigens heeft mijn neefje op z'n 3e eens een cavia verzopen. :oo
Z'n moeder was naar bed gegaan en gelijk in slaap gevallen en hij was uit z'n kamer gesneakt en dacht dat de cavia's net zoals vissen kunnen zwemmen.
Hij heeft het aquarium geopend, er een cavia in geduwd en onder water gehouden, toen de cavia daar niet tegen bleek te kunnen heeft hij hem terug in het hok gedaan, netjes toegedekt met wat strooisel en is er heel beteuterd naast gaan zitten.
Tis dat m'n moeder thuis kwam en de boel zo ontdekte, vroeg waarom m'n neefje zo beteuterd keek ('cavia konnie zwemmen oma') anders hadden ze de cavia de dag erna pas ontdekt.
Er is gelijk een slotje op het hok gedaan, een tijdje goed begeleid bij het hanteren van de dieren en mijn neefje is uitgelegd dat hij dit nooit meer mocht doen.
Neefje is nu 8 jaar en heeft dat ook nooit weer gedaan, ook niet bij andere huisdieren.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:11

Dat is wel heel duidelijk anders dan doelbewust meerdere dieren vermoorden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:22

ja, het betreffende meisje deed het doelbewust, achteloos en bijna emotieloos.
Als ik het zo zou beoordelen op alleen dit filmpje, mag er echt gigantisch veel zorg en intensieve begeleiding in, samen met intensieve begeleiding voor ouders zodat zij in de toekomst de signalen wel herkennen als het meisje ooit nog thuis zou komen te wonen.
Ik heb zelf 12 jaar lang in de psychiatrie gewerkt op een gesloten long-stay en crisisafdeling voordat ik de management richting op dook, en had daar een aantal volwassen exemplaren gelijk aan dit meisje, toevallig allen met TBS(proef) maatregel. Die allen veel, heel veel goede begeleiding hadden gehad hun hele leven, maar helaas niet stabiliseerde, of enkel wenselijk gedrag vertoonden, waardoor het uiteindelijk wel mensen hun leven heeft gekost.
Per ongeluk een dier dood maken kan ieder kind doen... zo heeft mijn neefje ooit zijn kikkertjes in een aquarium, op de verwarming gezet tijdens het opruimen... daarna vergeten met als resultaat gepofte kikkertjes :(:) Kind is een week van slag geweest :+
Maar wat dit meisje doet, op de manier hoe ze het doet (ook het betrekken van het vriendinnetje trouwens) maakt dat ik echt hoop voor de maatschappij dat het meisje goed terecht komt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:14

Dat is idd het verschil
Of een kind de leeftijd heeft om goed/slecht, wel/niet de bedoeling etc te snappen en te voelen en van daar uit te handelen op een correcte manier
Of is het een leeftijd waarop ze gewoon nog geen benul hebben van wat wel en niet kan, grenzen en ga zo maar door

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:18

Inderdaad. 10 of 3 een groot verschil.
Plus dat het kindje van 3 niet die intentie had.
Voor het diertje natuurlijk net zulke verschrikkelijke afloop maar het kindje zal het geen 4 keer meer herhalen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:26

nee precies... het gaat vooral om de omstandigheid, bij dit meisje is het echt niet pluis.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:57

Was ook zeker niet bedoeld als 'zie eens wat een poedersuiker/psycho m'n neefje is/was' maar meer als wat er kan gebeuren als een (jong) kind zonder toezicht bij dieren kan komen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:16

Denk dat dat ook wel duidelijk was hoor :)
Kinderen tot een bepaalde leeftijd zijn qua inzicht etc gewoon volledig afhankelijk van het voorbeeld maar veel meer nog de begeleiding die ze krijgen
Dat is gewoon zo
En soms leid dat idd tot onhandige of zelfs noodlottige voorbeelden zoals jij die aangaf
Dat heeft niks van doen met het kind , maar gewoon de leeftijd en de daarbij behorende staat van ontwikkeling zeg maar
Accidents happen zeg maar

Vanaf een bepaalde leeftijd is de ontwikkeling dermate gevorderd dat kinderen zelfstandig het juiste kunnen doen en kiezen en een bepaald empathisch vermogen bezitten waarop het op zijn minst onwenselijk is als ze een bepaald gedrag laten zien

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:14

Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:15

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26598 ... an+Luuk+(2)+die+bijna+stikte+gevonden+Het+was+het+minste+wat+ik+kon+doen.aspx
Gelukkig goed afgelopen.
Maar wel een voorbeeld dat je er van krijgt als die kleintjes pakken wat ze pakken kunnen en niet leren dat snoepen in de winkel niet hoort.
En moeder die blijkbaar niet zien dat de kleine dat flesje in de mond stopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:29

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:44

Sja... daarbij blijven het wel kinderen he
Die doen nu eenmaal wel eens iets wat ze eigenlijk niet mogen etc
Net zoiets als dieren
Je kunt africhten wat je wil
Maar het zijn geen robots