Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:24

Kayleigh_ schreef:
MFP houdt helemaal nergens rekening mee. Verdiep jullie eens iets meer in de werking van een lichaam. Bereken je BMR (heel handig via je beste vriend Google) en eet minimaal die hoeveelheid kcal.

Het kennisniveau hier wordt met de dag lager en lager, jammer... We begonnen zo leuk.

BMR is 1264, voor dat verschil hoef ik het dus niet te doen...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:25

Kayleigh_ schreef:
MFP houdt helemaal nergens rekening mee. Verdiep jullie eens iets meer in de werking van een lichaam. Bereken je BMR (heel handig via je beste vriend Google) en eet minimaal die hoeveelheid kcal.

Het kennisniveau hier wordt met de dag lager en lager, jammer... We begonnen zo leuk.

Vind je dit niet een beetje denigrerend en onaardig? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:27

Jaime_ schreef:
Ja 1200 is niet veel, maar ik heb (helaas) een zittend beroep, dus minimale verbranding, een zeer inactief bestaan grotendeels, daarbij is mijn kcal waarde ook lager omdat ik af wil vallen, (0,5 tot 0,7 kg p.w. in het begin iets sneller dan later in het proces) dus het aantal kcal zal iets hoger zijn als ik gewoon op gewicht zou willen blijven, ik ben ook niet groot trouwens (1.63)
Als ik sport voer ik dit natuurlijk wel in in MFP, en eet ik ook meer! Aan mijn resultaten te zien klopt het wel.
Mijn BMR is trouwnes ook zo laag..

Ik heb voor de grap jouw gegevens eens ingevoerd. Jij beweert dat je BMR zo laag is. Dat zou betekenen dat je bij een lengte van 1.63m maar 42 kilo weegt. Gaat het verder wel goed met je, dat je nog zoveel wil afvallen?

Barbabientje

Beste voor mij werkte om mn BMR aan te houden en dan x 0,8 (geloof ik) omdat ik af wilde vallen, maar nog wle redelijk actief was daarnaast..

Hier staat nog steeds alles op een laag(er) pitje.. Heerlijk feestweekend gehad (leuk 25 worden :D ) met alle bijbehorende (alcoholische) versnaperingen...
Helaas veel drukke dagen mbt school (afstuderen) en werken, dus weinig tijd om te sporten..

Ga vanaf vandaag weer de goede weg op hopelijk qua eten en drinken (geen frisdrank meer, alleen minimaal aangemaakt ranja).. Snoepen kan ik even niet achterwege laten _O-

Barbabientje

Kayleigh_ schreef:
Jaime_ schreef:
Ja 1200 is niet veel, maar ik heb (helaas) een zittend beroep, dus minimale verbranding, een zeer inactief bestaan grotendeels, daarbij is mijn kcal waarde ook lager omdat ik af wil vallen, (0,5 tot 0,7 kg p.w. in het begin iets sneller dan later in het proces) dus het aantal kcal zal iets hoger zijn als ik gewoon op gewicht zou willen blijven, ik ben ook niet groot trouwens (1.63)
Als ik sport voer ik dit natuurlijk wel in in MFP, en eet ik ook meer! Aan mijn resultaten te zien klopt het wel.
Mijn BMR is trouwnes ook zo laag..

Ik heb voor de grap jouw gegevens eens ingevoerd. Jij beweert dat je BMR zo laag is. Dat zou betekenen dat je bij een lengte van 1.63m maar 42 kilo weegt. Gaat het verder wel goed met je, dat je nog zoveel wil afvallen?

Iets vriendeijker mag ook wel, zo op de maandag ochtend...

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:29

Het is eigenlijk gewoon een heel serieuze vraag.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:29

Klopt ik weeg nu 42kg en wil er nog 7,5 kg vanaf 8)7

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:31

Ik ben het helemaal met kayleigh eens..
Het is de bedoeling dat we elkaar helpen om (gezond!!!!) af te vallen!
Ik vind dat er dus prima een vraagteken mag komen bij zo'n dieet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:33

Ik mag er ook maar 1324, stel dat ik af wil vallen ga ik daar iets onder zitten, kom je ook al snel uit op 1200 hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:35

Thanks Sharon! Vooral het feit dat dit stukje kennis al zeker 50x is besproken in dit topic, maakt dat ik me verbaas over alle onwetendheid hier.

Barbabientje, welke berekening heb jij losgelaten op jouw situatie dat je tot zulke cijfertjes komt?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:36

Kayleigh, je zult je posts vast goed bedoelen, maar ook ik vind de ondertoon van je berichten erg onvriendelijk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:37

Ik vind je een beetje flauw overkomen kayleigh, een beetje kleinerend. Alsof wij dom zijn en totaal niet weten wat we aan het doen zijn. Geen leuke toon mijn inziens en zeer betweterig.

Ik durf namelijk te stellen dat ik voldoende kennis heb van voeding en heel goed weet waarmee ik bezig ben. Je hebt deels gelijk, mijn BMR is inderdaad geen 1200 maar zit op ongeveer 1350 zo uit mijn hoofd. Alleen als je af wil vallen is er slechts 1 simpele regel, je moet meer verbranden dan je binnen krijgt. En deze manier werkt goed voor mij, ik val af, ik heb geen honger, voel me fit en gezond. Ik zorg dat ik voldoende gezonde voedingsstoffen binnen krijg en schrap geen hele voedingsgroepen o.i.d.
In mijn ogen ben ik gewoon op een gezonde manier bezig met het behalen van mijn doel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:38

Nou dat kan ik me voorstellen Anouk, er is hier al ontzettend veel besproken, maar mensen komen steeds weer met fabeltjes die bij wijze van 10 pagina's eerder de wereld alweer uit zijn

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:38

Samiyah schreef:
gribaldi schreef:
Apart koken? Dus jullie gaan samen in de keuken staan om je eigen maaltijd klaar te maken... :')

Ik vind dat sommige wel erg door slaan met bepaalde dingen hoor, je leeft maar 1x <<)

Ja klopt :P Soms maak ik 's middags al (een gedeelte) van mijn eten klaar, dan warm ik 't 's avonds op. Dit heeft overigens niks te maken met doorslaan want dat deden we ook al voordat ik aan het afvallen was. :')

Pff waar je zin in hebt zeg, kunnen jullie niet een middenweg vinden dan? :o

Haha dat doorslaan was niet aan jou gericht hoor maar in het algemeen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:39

Oh zie nu dat ik een klein foutje heb gemaakt.. Maar dan nog je ondertoon is echt lichtelijk denigrerend als je het mij vraagt, alsof je de enige bent die weet waar je het over hebt.

-Vrouw
- 25
- 1.67
- 55 kg

= 1324 in absolute rust

Stel dat ik lichte activiteiten/beweging heb dan kom ik uit op 1589 kcal om mn gewicht te behouden..
Dat wil ik niet want ik wil afvallen, dan ga je eronder zitten, dus stel 1300 kcal.

Is niet veel, maar voor mijn lijf prima

edit: zie dat mensen me voor waren..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:42

_sharonnn schreef:
Ik ben het helemaal met kayleigh eens..
Het is de bedoeling dat we elkaar helpen om (gezond!!!!) af te vallen!
Ik vind dat er dus prima een vraagteken mag komen bij zo'n dieet.

Het lijkt me inderdaad niet onterecht nee.

Wat ik tot hiertoe geleerd heb: de meeste diëten gaan uit van mensen met een gemiddelde lengte en een royaal aantal kilo's. Als een van of beide van deze zaken niet voor jou geldt, dan kom je al snel aan de extreme kant van het spectrum terecht, of zo lijkt het toch.

Mezelf in cijfertjes: Ik ben 1m51 groot (nuja, klein :+), en woog 56,5kg op het moment dat ik besloot dat ik toch écht wilde gaan afvallen. Als je dat invoert in een BMI calculator, kom je tegen de bovengrens van 25 uit.
Voor mijn zwangerschap was ik echter een behoorlijk fanatieke sporter, met een gewicht dat schommelde rond de 51kg. Voor de mensen voor wie dat heel weinig lijkt: als je 50kg in de bmi calculator gooit, dan krijg je 22. Dat is dus zelfs niet eens in de buurt van de ondergrens ;)

Echter, voor eender wat voor dieet, wordt een gewicht in de 50 kg gezien als enorm weinig, dus ja, als je daar nog wat aan wil doen, dan moet je blijkbaar honger lijden...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:43

Ben ik met je eens, maar 1200 kcal is voor niemand (in beweging) gezond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:44

Barbabientje schreef:
Oh zie nu dat ik een klein foutje heb gemaakt.. Maar dan nog je ondertoon is echt lichtelijk denigrerend als je het mij vraagt, alsof je de enige bent die weet waar je het over hebt.

-Vrouw
- 25
- 1.67
- 55 kg

= 1324 in absolute rust

Stel dat ik lichte activiteiten/beweging heb dan kom ik uit op 1589 kcal om mn gewicht te behouden..
Dat wil ik niet want ik wil afvallen, dan ga je eronder zitten, dus stel 1300 kcal.

Die 1324 kcal is de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om alle normale functies uit te voeren, zoals bloed rondpompen, zuurstof uit de lucht halen, normale hersenfunctie, het onderhoud van spieren, etc. Dit is dus de hoeveelheid kcal die je absoluut te allen tijde in moet nemen.

Alles wat je daarbuiten gaat doen, is extra verbranding. Uiteraard hóóp je dat je lichaam dan je vetreserves aanspreekt (is geen gegeven).

Maar die BMR in absolute rust (voor dood in bed liggen) is de minimale hoeveelheid energie die je op een dag moet binnenkrijgen door middel van voedzame producten.

Ook jij Jaime, je kantoorbaan kan enorm lui lijken maar hersenactiviteit verbrandt ook flink veel energie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-15 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:45

Kleine toevoeging, ook BMI klopt niet echt voor mijn lijf, maargoed, het is een indicatie :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:46

Jaime_ schreef:
Ik vind je een beetje flauw overkomen kayleigh, een beetje kleinerend. Alsof wij dom zijn en totaal niet weten wat we aan het doen zijn. Geen leuke toon mijn inziens en zeer betweterig.

Ik durf namelijk te stellen dat ik voldoende kennis heb van voeding en heel goed weet waarmee ik bezig ben. Je hebt deels gelijk, mijn BMR is inderdaad geen 1200 maar zit op ongeveer 1350 zo uit mijn hoofd. Alleen als je af wil vallen is er slechts 1 simpele regel, je moet meer verbranden dan je binnen krijgt. En deze manier werkt goed voor mij, ik val af, ik heb geen honger, voel me fit en gezond. Ik zorg dat ik voldoende gezonde voedingsstoffen binnen krijg en schrap geen hele voedingsgroepen o.i.d.
In mijn ogen ben ik gewoon op een gezonde manier bezig met het behalen van mijn doel.

Hoeveel weeg je en wat wilde je wegen?

Nu eet ik niet veel maar nu zie ik zoveel dingen voorbij schuiven dat ik mij afvraag of sommige wel zo gezond leven als dat ze zeggen...

En inderdaad het topic zakt in niveau en gezelligheid -O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:46

Waarom niet?

Een collega van mij die doet wel eens een vastdag tussendoor, dan komt ie aan max 500 kcal, hij voelt zich daar goed bij, valt ervan af, en zorgt op de overige dagen dat hij voldoende voedingsstoffen binnen krijg..
Dietist is het er mee eens, dus wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen?

Kayleigh_ schreef:
Barbabientje schreef:

-Vrouw
- 25
- 1.67
- 55 kg

= 1324 in absolute rust

Dat wil ik niet want ik wil afvallen, dan ga je eronder zitten, dus stel 1400 kcal.

Die 1324 kcal is de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om alle normale functies uit te voeren, zoals bloed rondpompen, zuurstof uit de lucht halen, normale hersenfunctie, het onderhoud van spieren, etc. Dit is dus de hoeveelheid kcal die je absoluut te allen tijde in moet nemen.

Alles wat je daarbuiten gaat doen, is extra verbranding. Uiteraard hóóp je dat je lichaam dan je vetreserves aanspreekt (is geen gegeven).

Maar die BMR in absolute rust (voor dood in bed liggen) is de minimale hoeveelheid energie die je op een dag moet binnenkrijgen door middel van voedzame producten.

Ook jij Jaime, je kantoorbaan kan enorm lui lijken maar hersenactiviteit verbrand ook flink veel energie.

Kan wel zien dat het maandagochtend is voor mij :') Typo gemaakt..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:49

Dat kan volgens jou wel zo zijn, maar dan gebeurt er niets met mijn gewicht, ik kom dan thank god niet aan, maar afvallen doe ik ook zeker niet.
Ik voer ook alles qua beweging in he, dus lopen naar stal is ongeveer 10 minuutjes, dat voer ik al in aan beweging etc, zelfs voor het huis stofzuigen reken ik extra kcal. En uiteindelijk kom ik dan eigenlijk altijd wel boven mijn BMR, maar dat is wel i.c.m. beweging/sporten.
Deze manier werkt gewoon perfect voor mij.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:50

_sharonnn schreef:
Nou dat kan ik me voorstellen Anouk, er is hier al ontzettend veel besproken, maar mensen komen steeds weer met fabeltjes die bij wijze van 10 pagina's eerder de wereld alweer uit zijn

Wat voor jullie een fabeltje is hoeft voor de ander nog niet zo te zijn :)
Als iets voor iemand werkt, zoals bijvoorbeeld de meerdere eetmomenten, hoeft dat nog besprongen te worden net zoals een stel hyena's dat doen omdat dat een fabeltje zou zijn ;)

Het gaat mij echt om de toon die gesteld wordt in de berichten, nergens voor nodig en erg betweterig en mijn inzien moet dat anders kunnen. Formulier het anders en iedereen zal anders reageren.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:53

hahahaha ieder zo zijn ding, en geen lijf is hetzelfde. En dan heb je ook nog zoiets als hormonen, weet zeker dat die meer doen en complexer zijn dan wij met zijn allen weten!
Kan me voorstellen dat 1 flinke cutdag (bijv die 500 kcal) prima werkt als je de rest van de week normaal eet. Zo hoor ik ook geregeld dat het goed is om 1 dag in de week gewoon alles te eten, zodat je verbranding weer beter op gang komt. En verder lekker wat extra beweging pakken, al is het maar een half uur stevig doorwandelen, moet voor de meeste van ons te doen zijn toch?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:54

Fabels, definitie: onwaarheden

Ik heb het niet over wat het beste werkt, maar neem als voorbeeld de spaarstand die behandeld is, een fabel.

Een ieder moet het voor zich weten, maar nogmaals, ik vind dat er op ongezonde dingen gewezen mag worden.