Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:52

Daarom vind ik het altijd zo jammer als er een sport of voedingstopic wordt aangemaakt en iedereen maar lijstjes gaat maken met wat hij heeft gegeten en hoeveel calorieën dat was.. Dan haak ik af.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:30

callum schreef:
Voeding is idd belangrijk. Alleen is calorieen niet het belangrijkste in mijn ogen. Maar vooral schoon en goed eten. dus minder zuivel geen geraffineerde suikers minder graan. Veel groente en fruit en noten en gezonde vetten. Ik heb me doodgestaard op calorieën en niet op wat ik eet daar ben ik erg ziek van geworden en zelfs aangekomen.

Niet het belangrijkste maar wel een goede leidraad :) Tuurlijk is het ook belangrijk wat je voor voedingstoffen en vitamines binnen krijgt en inderdaad zo min mogelijk geraffineerde suikers.
Wat betreft zuivel en koolhydraten daar verschillen de meningen over. Ik eet dit gewoon en reageer hier prima op een andere wellicht niet.
Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Bij de een helpt het calorieën tellen of een eetdagboek bijhouden een andere kan prima zonder. Ook goed toch?

Vanavond weer fitnessen :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:36

Precies iedereen is anders en reageert anders.

Ik neem vandaag na 4 dagen maar even een rustdag zo lekker met vriendje naar maastricht en morgen door naar België dagje survivallen dus zal ook wel zwaar genoeg worden haha

Fijn weekend meiden!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:55

O veel plezier HouVanUtopia!! en succes morgen met survivallen :)
Lekker sportief bezig!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:05

callum schreef:
Voeding is idd belangrijk. Alleen is calorieen niet het belangrijkste in mijn ogen. Maar vooral schoon en goed eten. dus minder zuivel geen geraffineerde suikers minder graan. Veel groente en fruit en noten en gezonde vetten. Ik heb me doodgestaard op calorieën en niet op wat ik eet daar ben ik erg ziek van geworden en zelfs aangekomen.

En wat als je allergisch voor noten en fruit bent? Wat zijn dan de alternatieven? :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:12

Helemaal eens met secricible en Elmira30, dat was ook hetgeen wat ik probeerde te zeggen.

Suiker is niet per se slecht, koolhydraten en zuivel evenmin. Maar je moet wel een balans vinden. Je calorieën opvullen met alleen suikers is bijvoorbeeld niet echt lekker voor je lijf :D

En calorieën tellen niet goed voor je verhouding met eten? Echt onzin... juist omdat ik me totaal niet realiseerde hoeveel calorieën ik naar binnen werkte zorgde ervoor dat ik ben aangekomen. Nu ik weet hoeveel ik overal van kan eten kan ik alsnog prima een ijsje eten, maar zal er nu wat voor weglaten in plaats van nog bovenop de rest van alles wat ik binnenkrijg bijvoorbeeld.

Voor sommige mensen houdt in dat gezonder eten ook betekent dat je minder calorieën binnenkrijgt. Dan is gezond eten inderdaad de oplossing, en hoef je niet per se calorieën te tellen. Maar gezond eten hoeft dus ook niet per se ervoor te zorgen dat je afvalt, zoals de eerder aangehaalde noten zijn ongeveer 600/700 calorieën per 100 gram. En die 100 gram heb je zo op hoor :Y) als je teveel van alles binnenkrijgt kan je ook gewoon aankomen. Hoe gezond je ook eet.

Veel plezier HouVanUtopia :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:19

MaritB schreef:
callum schreef:

En wat als je allergisch voor noten en fruit bent? Wat zijn dan de alternatieven? :)

*rent even naar binnen* voor mij helpt het enorm om fruit even in magnetron te doen, door de verhitting kan ik ze daarna wel eten!! En heb behoorlijke fruit allergie

Probeer vanavond uitgebreide bloep te maken

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:57

Als calorieën alles zouden zeggen, dan zou je ook gewoon anderhalve pizza kunnen eten iedere dag en gezond blijven :') Zou ik niet erg vinden.
Calorieën zeggen voor mij echt niet alles, maar het is precies wat drunksheep zegt, ik realiseerde me vaak niet hoeveel ik naar binnen werkte. Ik tel niet alles nauwkeurig, maar houd het wel in mijn achterhoofd bij.

Gister een onwijs slecht dagje gehad! Veel te veel wijn en bier, en ook nog wat chips. Dus zo maar een beetje goedmaken in de sportschool!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:04

RusselNuwell schreef:
Als calorieën alles zouden zeggen, dan zou je ook gewoon anderhalve pizza kunnen eten iedere dag en gezond blijven :') Zou ik niet erg vinden.
Calorieën zeggen voor mij echt niet alles, maar het is precies wat drunksheep zegt, ik realiseerde me vaak niet hoeveel ik naar binnen werkte. Ik tel niet alles nauwkeurig, maar houd het wel in mijn achterhoofd bij.

Gister een onwijs slecht dagje gehad! Veel te veel wijn en bier, en ook nog wat chips. Dus zo maar een beetje goedmaken in de sportschool!

[MWS] Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

Lees vooral de laatste alinea. Je bewering klopt dus ook. In zoverre dat je lichaam energie nodig heeft, maar uiteraard ook vitamines e.d. Die zal je dan dus wel moeten suppleren als je iedere dag hetzelfde eet.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:29

Ik eet geen geraffineerde suikers koemelk en granen ivm allergieen. Met als gelukkigheid dat ik daardoor nu ook afval.
Ik let wel op wat ik eet maar niet op calorieen.

alternatieven voor noten en fruit uhm meer groentes en haver?

Ik zou liever ook granen of pseudogranen eten. Helaas blaas ik dan op als balon. Zeg dus niet dat ze ongezond zijn. Maar dat ik ze niet kan eten.

en idd iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Dat is namelijk het enige dat je vol gaat houden. Want om af te kunnen vallen en gezond te worden/blijven zal je een goede levensstijl moeten aanmeten. Alleen dat zal blijven werken.
en voor mij is calorieen tellen geen haalbare levensstijl.
Zonder zuivel en suiker bevalt me prima. De granen vind ik lastig.

vandaag voor het eerst pt gesport. Ging lang niet slecht. Dinsdag weer

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:38

Lekkere motivatie dit! Er werd over me 'geroddeld' in de sportschool vanavond :+ Ik was aan het squatten, en toen hoorde ik twee werknemers over me praten achter me. 'Sick, vier weken geleden was de stang nog te zwaar tijdens het squatten, nu heeft ze een stang met 25kg erop.'

Ik móet van mezelf zo nog iets eten, maar ben al sinds een uur of twee heel misselijk. Vanmorgen wel heel sterk ontbeten, nog rond 1 uur een croissantje gegeten. Net tijdens het sporten een handje vol druiven gegeten, maar die kreeg ik echt met veel moeite weg. Voor de tijd niet avond gegeten en ook geen tussendoortjes gehad. Super slecht natuurlijk...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:50

Das idd niet echt heel.fijn nee. Hmmm als je misselijk bent zou ik het even laten en dan morgen eten en anders een beschuit of toast.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:52

Gianti schreef:
MaritB schreef:
callum schreef:

*rent even naar binnen* voor mij helpt het enorm om fruit even in magnetron te doen, door de verhitting kan ik ze daarna wel eten!! En heb behoorlijke fruit allergie

Eet je het dan warm? :p dat lijkt mij vies haha

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:52

Ik doe weleens een appel in stukjes en kaneel erover en dan in de magnetron. Lekker hoor.
Kan ook in de oven maar dat duurt me te lang :D

Goed bezig Russel! Toch wel een fijn gevoel geeft dat he :D
Weet je ook waarom je misselijk bent? Griepje? Vervelend in ieder geval

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:06

Joehoeee! Ben even afwezig geweest, even drukdruk bezig geweest met afstuderen!

Wil volgende week starten met Kayla Itsines, zijn er nog dames die dapper met mij willen starten komende week. Samen staan we sterk *\o/*

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:19

Ik wil wel proberen om mee te doen Renee !! Vindt het alleen lastig inplannen icm mijn sportlessen bij de sportschool !

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:55

Renee, ik wil wel, maar 'nu nog niet', wil eerst wat verder knokken met mijn eigen schema. Maar ben heel benieuwd hoe het bevalt! Houd ons op de hoogte!

Elmira, geen idee eigenlijk. Ik voel me voor de rest prima, geen koorts o.i.d., alleen mijn maag die van streek is, een opgeblazen gevoel en ook daadwerkelijk iets breder dan de afgelopen dagen (aan mijn broeken te voelen). Hopelijk gaat het snel voorbij :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:56

Ik heb hetzelfde vorige week gehad wat jij beschrijft maar dan met maagpijn erbij. Ben er nu eindelijk vanaf...Misschien heerst het.
Of ben je zwanger? :P

Net lekker paardgereden...lekker gesport en veel gereden deze week. :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:39

Dat mag ik niet hopen. Gelukkig is die kans minimaal :') Mijn huisgenoot had een buikgriepje deze week, als ik die maar niet heb overgenomen...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:00

Ik hoop het niet voor je :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:49

Ik hoop beide situaties niet voor je, misschien een hormoonsituatie die een beetje over hoop ligt?

Ik zal jullie op de hoogte houden denk ik haha ;) heb een beetje een knipperlicht relatie met bokt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:21

MaritB schreef:
Gianti schreef:

Eet je het dan warm? :p dat lijkt mij vies haha

hahahah even laten afkoelen!! :) en als ik de vrucht te zacht vind geworden maak ik er gewoon een smoothie van :D met veel allergieen moet je soms creatief zijn :D

Maris89 schreef:
Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben gewoon 0,5 kg AANGEKOMEN! -O- , Vorige week bijna niet gesport, alleen paar x squats en buikspieren. Verder wel op voeding gelet (behalve het weekend, paar wijntjes gedronken). Deze week al 2 x naar werk gefietst (20 km totaal) en gister schema getraind, vanavond pumpen en zaterdag weer schema trainen.

Ben nu een maand bezig en de moed zakt een beetje in mijn schoenen zo. Zit te denken om in het weekend ook maar super streng te zijn zoals doordeweeks. Meh :P .

ben je toevallig net ongesteld (geweest)?

Dank jullie allemaal voor de complimentjes!!

lovelys schreef:
Omdat ik direct erna moest sporten en een volle maag en intensief sporten vind ik niet fijn. Toen ik thuis was heb ik een banaan gegeten en net een appel. Zo lekker naar buiten en genieten van het mooie weer met mijn lunch :)

ik raad je sowieso aan om voor het sporten die banaan te eten met de kwark! banaan bevat suikers die snel worden opggenomen, soort natuurlijke pre workout :P

HouVanUtopia schreef:
Whoopwhoop. Zoals nu!
net weer rondje gerend en me tempo iets omlaag gedaan waardoor ik me rondje voor t eerst in 1x heb uitgelopen zonder te lopen tussendoor. Voelt goeeeed! Gemiddeld tempo was alsnog 6.39min/km dus niet bizar laag!

Nu lekker douche en pak k weer de fiets naar me werk

netjesss!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:57

Gister een hele dag stilte? Dat ben ik niet gewend :P Allemaal een leuke koningsdag gehad?

Ik heb best heel slecht gegeten dit weekend. Het enige wat ik door mijn keel kreeg was junkfood en yoghurt := Dus ik ben bang voor mijn weegschaal morgen! Gelukkig wel veel gesport, en zometeen weer lekker de sportschool in. Ik voel me inmiddels weer redelijk goed, dus het is gelukkig geen buikgriep of zwangerschap :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:12

Hier ook een slecht weekend :P Niet gesport. Vandaag een beetje goedgemaakt met hardlopen, FunXion en zometeen paardrijden. Vanaf morgen weer werken en moet dus maar ff zien hoe het loopt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:15

Ik ook slecht weekend.. Teveel en te hard gewerkt en 2 avonden geen avond eten gehad