Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:22

Michelle ik slik al tijden een multivitamine die zou bijdrage aan zwangerschap. Heb nu andere gekocht in NL. Ook heb ik zink tabletten gekocht voor mijzelf en mijn vriend. Daarmee gaan we beginnen. Je leest super veel verschillende ervaringen altijd. Ik heb jouw suggesties opgeslagen! Mocht het nodig zijn kan ik dat ook altijd proberen.

Beterschap voor je kindje Dromertje. En spannend de naderende terugplaatsing!

Michelle77

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:56

Zijn ook best prijzig vond ik.

Multivitaminen slik ik inderdaad ook. Heb die andere besteld vanwege mijn vriendin en haar vriendin. Beide gelijk zwanger na het gebruiken ervan. Geloof dat zij overigens alleen de man hebben laten in nemen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:13

Wat heftig allemaal RW.
Hou ons op de hoogte.
Ks is natuurlijk helemaal geen falen.
Maar snap ook goed dat het heel dubbel is.
Spannend allemaal!

Gefeliciteerd Mel!
Hoop dat je nichtje weer goed hersteld.
Hoop dat je een goede reis gehad hebt.

Nee dromertje ik heb echt niks te klagen.
Misselijkheid geen last van gehad alleen wat meer moe.
Ik werk nog steeds fulltime en hoop dat tot 4 weken voor de bevalling vol te houden.
Dan heb ik daarna langer verlof.
Ik heb totaal 16 weken.
Dus ik hoop op 4 ervoor en 12 daarna.
Afwachten of dat lukt.
Mijn werk wel wat aangepast het zitten en lopen afwisselen.
Ik werk met allemaal mannen dus laat hun de zware dingen doen.

Sterkte dromertje wat zei de dokter?
Hoop dat je niet ziek word.
Ik lees al wat de dokter zei pff sterkte hoop dat de antibiotica aanslaat.
En alles snel beter gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:12

We hebben een datum voor een geplande ks. Wel nog onder voorbehoud. Maar goed ergens volgende week hebben we een gezinnetje van 4 ipv 3.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:15

Spannend!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:30

Spannend Rockwitch.

Dromertje (en anderen), hopelijk heb je geluk dat je geen last van virusjes krijgt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 06:20

Spannend rw heel veel succes alvast!

Cobiie hoe gaat het met jullie?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:36

linnie050 schreef:

Ben "blij" dat we donderdag weer terug naar het ziekenhuis mogen, wachten heeft erg lang geduurd. Zie wel een beetje op tegen de vruchtwaterpunctie.
Ben benieuwd hoe het straks verder gaat, of we de uitgebreide vruchtwaterpunctie uitslag "moeten" afwachten (duurt ongeveer 2 weken) of dat voor die tijd de zwangerschap al beƫindigd kan worden.
Hoop dat de situatie er op de echo nu anders uit ziet heb ik iig totaal niet.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:09

Oh meid, wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Dat afwachten is zo vreselijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:12

cobiie schreef:
linnie050 schreef:

Ben "blij" dat we donderdag weer terug naar het ziekenhuis mogen, wachten heeft erg lang geduurd. Zie wel een beetje op tegen de vruchtwaterpunctie.
Ben benieuwd hoe het straks verder gaat, of we de uitgebreide vruchtwaterpunctie uitslag "moeten" afwachten (duurt ongeveer 2 weken) of dat voor die tijd de zwangerschap al beƫindigd kan worden.
Hoop dat de situatie er op de echo nu anders uit ziet heb ik iig totaal niet.

Wat lijkt me dit zwaar zeg.. Vanuit hier een hele dikke knuffel..

_Mel schreef:
Michelle ik slik al tijden een multivitamine die zou bijdrage aan zwangerschap. Heb nu andere gekocht in NL. Ook heb ik zink tabletten gekocht voor mijzelf en mijn vriend. Daarmee gaan we beginnen. Je leest super veel verschillende ervaringen altijd. Ik heb jouw suggesties opgeslagen! Mocht het nodig zijn kan ik dat ook altijd proberen.

Beterschap voor je kindje Dromertje. En spannend de naderende terugplaatsing!

Over vitaminen gesproken, buiten foliumzuur neem ik niks. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten en sport drie keer per week.

Vandaag is mijn NOD, helaas wederom negatief getest met de clear blue met week indicator.
Ben stiekem best wel een beetje verdrietig.. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:40

Cobie wat ontzettend zwaar. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie allebei :(:) Dikke knuffel.

Ook voor jou een knuffel Balou.. Mijn menstruatie kwam vorige cyclus ook een paar dagen te laat waardoor ik hoop had. Maar testen ook negatief.
:(:)

Ik slik nu van Davitamon een vitamine, en daarbij slik ik nog extra zink. Ook vriend gaat nu zink slikken. Ik moet nu menstruatie afwachten, deze eisprong natuurlijk gemist, dus nu gewoon wachten en weer door gaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:28

Linnie: zou dit weekend mijn regels moeten hebben, vanaf dan is het ongeveer na 2 weken en half dat de tp is. Varieert natuurlijk per persoon en hoe de baarmoederwand evolueert.

Cobbi: wat moet dit verschrikkelijk zijn. Zullen 3 lange weken geweest zijn. Heel veel sterkte en moed gewenst.

Baloe: altijd een ontgoocheling toch. De hoop is er toch he.
Veel succes de komende maand.

Rw: veel succes voor komende week, ben benieuwd.

Ik slik enkel foliumzuur. Was aan het twijfelen of ik die met de multivitamienen zou nemen maar had daar zelf mijn twijfels over en apotheek zei dat officieel enkel bewezen is dat foliumzuur werkt. Zeker als je gewoon goed ery, zijn die extra vitamine niet nodig.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:22

Pff cobiee wat een achtbaan zitten jullie in zeg.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:19

Strekte Cobii, wat een nachtmerrie

Bij mij ging het hele eierstok onderzoek niet door. We werden binnen geroepen en de gyneacoloog zei dat er niks over in mijn dossier stond. Ze had telefonisch contact gehad met de fertiliteitsarts en vertelde dat we toch ivf zouden krijgen en ik mijn eierstokken daar niet bij nodig heb en ze geen onnodig risico wilde mengen ivm infectie gevaar. Mijn oren vielen er bijna vanaf, er was nog geen enkel woord gevallen over ivf!

We zijn meteen doorgereden naar de fertiliteitsarts om uitleg te vragen. Gelukkig nam ze alle tijd en legde rustig uit dat we nu bezig zijn met ronde 5 iui en ze hopen dat het zaad nu wel goed gaat zijn. Als dat zo is doen ze evt. nog een ronde 6 als dat nodig is en daarna over gaan op ivf. Als het zaad nu weer slecht is wordt het meteen ivf, dat is de reden dat de hsg niet doorging. Ik kreeg excuses want ze hadden het moeten opschrijven en doorgeven!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:22

Jeetje, daar word je dan even mee overvallen zeg.

Nu dus afwachten op volgende iui.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:24

Oh dat is idd wel een beetje raar als je een bepaald onderzoek verwacht en dat gaat dan niet door.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:15

Slordig dat ze zo slecht gecommuniceerd hebben Wiebke. Wel logisch dat bij 2 keer slecht zaad ze direct over willen stappen op ivf. Dat jullie nu nog maar 2 IUI pogingen hebben was reeds bij iedereen bekend dus snap niet dat het eileideronderzoek ingepland gestaan heeft terwijl ze dat eigenlijk nutteloos blijken te vinden.

Baloe, sterkte.

Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:38

Cobie wat een heftige achtbaan van emoties zitten jullie in.
Gaan ze zeker een vruchtwaterpunctie doen of een niptest?
Ik dacht dat het bij een vruchtwaterpunctie nog steeds om een kansberekening ging.
(Ik lees nog steeds met jullie mee)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:36

Als ik die mag beantwoorden... Een vruchtwaterpunctie en vlokkentest geven 100% (dacht de vlokkentest 99%) zekerheid op een beperkt aantal chromosomale afwijkingen.
Met de sneltest, die je binnen een oaar dagen ontvangt is er alleen zekerheid over Down, Pattaus en nog een syndroom, waarbij deze en Pattaus niet met leven verenigbaar zijn. Een lading andere syndromen wordt ook onderzocht en dat duurt ongeveer 1 a 2 weken.

Nipt geeft 2 uitslagen. Goed; en dan is het goed. 100%
Maar nipt kan ook uitslag foute boel geven, dan moet je alsnog vwp of vlokken om erachter te komen wat het dan is.

Zo is het ons 1,5 jaar geleden iig uitgelegd.

Wij hebben toen voor de vlokkentest gekozen, omdat die al eerder kon. Vwp pas bij 15/16 weken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 07:20

Slopende tijd Cobiie.
Heel veel sterkte de komende dagen en hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie.

Wiebke daar sta je dan ook wel even van te kijken.

Misschien een beetje een blonde vraag maar waarom bij slecht zaad geen icsi maar ivf?
Of ga je van ivf als dat niet lukt naar icsi?
Ivf hebben wij zelf nooit meegemaakt dus daar weet ik niet heel veel vanaf.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:02

Michelle heeft het idd al goed uitgelegd, de combinatie test en nipt test zijn kansberekeningen en de vlokkentest en vruchtwaterpunctie zijn analytische testen waarbij bij de vlokkentest er iets uit kan komen wat enkel in de placenta zit (waar de baby geen last van hoeft te hebben).

Wij konden vorige week de vruchtwaterpunctie al laten doen maar de kindercardioloog gaf aan dat we dan mogelijk nog te vroeg in de zwangerschap zaten voor een duidelijk beeld van het hart.
Dus om te voorkomen dat wij dan alsnog verzocht werden een week later terug te komen is gelijk besloten tot week 17 te wachten met dit vervolg onderzoek en vruchtwaterpunctie.

Tussen de vruchtwaterpunctie en de vlokkentest zou bij de vlokkentest er een iets grotere kans bestaan op een miskraam dan bij de vruchtwaterpunctie (als ik het goed hebt).

Uit de combinatie test kwam voor de rest geen verhoogd kans op andere afwijkingen en ook de artsen gaven aan dat deze hartafwijking niet een passend beeld is voor andere afwijkingen maar vaak een op zichzelf staand "foutje van de natuur".
"Normaal" wordt deze afwijking eigenlijk nooit ontdekt tijdens de combinatie test maar vaak na week 20 of zelfs pas na de geboorte van de baby.
Wat dus gelijk de reden is waarom we 4 weken moesten wachten, zodat we verder in de zwangerschap zijn en het hart (met alle slagaders er omheen) beter zichtbaar is.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:42

Jeetje wat een onzekerheid toch zeg. 'fijn' dat ze er zo vroeg achter gekomen zijn, maar zo lang moeten wachten p zekerheid is zo ontzettend slopend.

Ik vond dat wachten zo vreselijk. Wij hadden het resultaat vd combi test en 1e 20wkn echo beide op woensdag. Na het weekend konden we pas terecht in het Erasmus. Ik vond dat zo ontzettend moeilijk. Heb ook gezegd, een volgende keer wil ik alles op maandag. Misschien net zoveel dagen wachten, maar dat weekend ertussen voelde zo zinloos ofzo.

Je staat al zo machteloos in deze hele situatie.

Sterkte meid. Ga je naar Leiden of Erasmus?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:23

Ja, het wachten is vreselijk.

Wij gaan naar Leiden. Erasmus heeft niet de expertise mbt hartproblemen (ontdekken op echo's op zo'n vroeg termijn) bij ongeboren baby's begreep ik tijdens de combinatie test.
Erasmus was logischer voor ons aangezien wij daar tijdens het voortraject al liepen en nog meededen aan een predikt onderzoek tijdens de zwangerschap.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:32

Ah dat is logisch idd.

Dat onderzoek heb ik over gelezen idd zijn ze er daarmee ook achter gekomen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:47

Nee, tijdens het predictonderzoek staat de baarmoeder en bijbehorende bloedvaten centraal.
Deze zijn namelijk al vanaf het begin van de zwangerschap goed te zien en dit onderzoek is om te zien of in een vroeg stadium aan de baarmoeder en de bloedvaten te zien is of er later complicaties zouden kunnen optreden.
Bij alle onderzoeken die ik tot dan toe had gehad was er niets vreemds opgevallen. Ook de hartslag van de kleine was steeds prima.

Wij waren net bij 12 weken overgedragen aan een streekziekenhuis omdat de zwangerschap zo netjes verliep. Daar kreeg ik de doorverwijzing zodat ik diezelfde week nog een combinatie test kon laten doen.
Tijdens de combinatie test waren ze 20 minuten bezig om beide hartkamers goed in beeld te krijgen, maar dat wou maar niet lukken.
Toen ook met de beelden van de bloedstromingen niet duidelijk zichtbaar was dat er 2 kamers waren, hebben ze diezelfde middag de beelden voorgelegd aan een expert bij Leiden en belde mij terug dat ik 1,5 dag later al terecht kon in Leiden voor verder onderzoek.
Dat ik zo snel daar terecht kon was voor mij wel een duidelijke aanwijzing dat de kans erg groot was dat het fout zat, wat idd ook zo bleek te zijn.