[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:01

Ik ben ook nog maar 5 dagen bezig en ook alweer bijna 3 kilo er af. Ik weet zeker dat het bij mij vocht is.
Ik moet echt heel vaak naar de wc.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:04

Inderdaad vergrote keelamandelen!
Moet vanzelf over gaan.
Is geen ontsteking.

Hier van 78,8 naar 74,5 gegaan maar ik werd op de dag van 78,8 kg ongesteld.. Dus dat is ook 2kg vocht, dus verder 2,3 kg afgevallen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:12

al eel lang een stille meelezer. Wat een goede resultaten zie ik hier zeg! Ook ik ben al tijdje bezig met lijnen, door stoppen met roken en plat op bed liggen door 2x dubbele longonsteking was ik wel erg veel aangekomen. Ik zag op de weegschaal staan 81.6 (zelfs nog stiekum een kleine 82.2) dat was de druppel. Lid geworden van de sportschool en letten op wat ik eet (was verslaafd aan cola en chipzzzz). Nu weeg ik rond de 68.8. Eigenlijk wil ik er nog 2 kg af dan ben ik blij mare dat lukt me niet helemaal...misschien moet ik toch blij zijn met dit resultaat.....

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:15

Malima schreef:
Moet vanzelf over gaan.
Is geen ontsteking.

Hier van 78,8 naar 74,5 gegaan maar ik werd op de dag van 78,8 kg ongesteld.. Dus dat is ook 2kg vocht, dus verder 2,3 kg afgevallen.

O, ja dat is het nieuwe beleid van tegenwoordig. Dat soort dingen moeten vanzelf weer overgaan. Houd het wel in de gaten!!! Soms gaat het niet vanzelf over en dan zit jij met een kind wat niet wil eten, dus lusteloos en hangerig (huilerig) is. Heb je haar ijzer ook laten prikken? Als ze wit ziet zou je haar Floradix Kindervital kunnen geven (dat hielp hier altijd wel heel goed).
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... lus-500-ml

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:16

Malima schreef:
Moet vanzelf over gaan.
Is geen ontsteking.

O, ja dat is het nieuwe beleid van tegenwoordig. Dat soort dingen moeten vanzelf weer overgaan. Houd het wel in de gaten!!! Soms gaat het niet vanzelf over en dan zit jij met een kind wat niet wil eten, dus lusteloos en hangerig (huilerig) is. Heb je haar ijzer ook laten prikken? Als ze wit ziet zou je haar Floradix Kindervital kunnen geven (dat hielp hier altijd wel heel goed).
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... lus-500-ml

En houd ook in de gaten of ze snurkt 's nachts en overdag veel met de mond open loopt. Dat is slecht voor het gebit en voor de mondmotoriek (moet ze later naar logopedie).
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 07-01-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:16

caj2008 schreef:
Sas dat vind ik ook weinig je kan beter meerde eet moment hebben op een dag ipv 3 maaltijden.
neem bijvoorbeeld tussen door nog een gekookt eitje.

ik wil eigenlijk af van die eetmomenten tussendoor om de verleidingen te weerstaan, zoals koekje bij de koffie ect.. door mijn werk eet ik praktisch alle dagen op wisselende tijden.. LAng leve de zorg, door die 3 maaltijden heeft mijn lichaam wel de juiste balans.. Misschien dat ik dan verkeerd denk hoor.. Iemand anders een oplossing?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:21

saszuidema schreef:
caj2008 schreef:
Sas dat vind ik ook weinig je kan beter meerde eet moment hebben op een dag ipv 3 maaltijden.
neem bijvoorbeeld tussen door nog een gekookt eitje.

ik wil eigenlijk af van die eetmomenten tussendoor om de verleidingen te weerstaan, zoals koekje bij de koffie ect.. door mijn werk eet ik praktisch alle dagen op wisselende tijden.. LAng leve de zorg, door die 3 maaltijden heeft mijn lichaam wel de juiste balans.. Misschien dat ik dan verkeerd denk hoor.. Iemand anders een oplossing?

Mocht je dat niet willen dan zou ik je porties vergroten om het vol te houden naar je volgende maaltijd.
Het is ook niet lang vol te houden als je trek hebt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:25

Over amandelen en afvallen gesproken.. Ik word volgende week donderdag aan mijn amandelen geopereerd. Zit er wel tegenop, maar als er ook wat kilo's van afgaan, vind ik het prima! :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:39

Geen ijzer laten prikken. Wel is ze al snel huilerig en moe omdat ze al gewoon weinig binnen krijgt.
Net had ze weer een spuitluier gelukkig! Bleef wel in de luier, haha. Mond open doet ze altijd al en zoonlief ook, daarmee moeten we nu oefeningen doen. Dochter heeft alleen in bed een speen, verder niet.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:11

:wave:

Mag ik me ook melden? :)

Ik heb allerlei 'technische mankementjes' omdat ik niet goed in mn lijf zit. Het is niet zozeer dat ik echt veel moet afvallen om af te vallen, maar heb vooral een 'slecht onderhouden' lichaam.

Een paar jaar geleden liep ik iedereen van de klas er uit in de 12 minuten loop, en nu kan ik nog geen 100m rennen en ik ben kapot.

Ook mogen er de nodige kilootjes af en moet ik beter/anders gaan eten.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:16

iedereen goed bezig

hier gaf de weegschaal vandaag dat ik de kerst kilo's wel weer kwijt ben

helaas gaat sporten nog niet super elke week fysio nu veel pijn aan me knie

heb en kickbike gekocht van het weekend zo dat ik me binnen kort kan opgeven voor de vereningen hier in de buurt om tochtjes mee te steppen

nu kan je ook bij somigen step's huren mischien keer leuk iedee om en kleine meeting te doen?
als daar intresse voor is is leuk om te doen en goed voor de calorie ;)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:33

Een meeting? Nee daar ben ik echt te verlegen voor, tegen mensen die ik niet ken durf ik niet/nauwelijks te praten dus dat gaat 'm niet worden.
Me mams is ook bezig met afvallen, ze heeft er al 2 kilo af dmv weightwatchers. :D Ben trots op haar.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:37

bah wil nieuwe stalschoenen maar ook in mn achterhoofd houdend voor het rijden. Dat is het doel tenminste van het afvallen.... maar wat zijn die krengen duur!!!!!!!!!!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:43

geeft niet toch mischien zijn er mensen die dat leuk vinden en keer met groepje iets sportiefs te gaan doen ;)

netjes van je ma kunnen jullie elkaar motieveren natuurlijk is wel leuk met iemand samen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:43

Bij deze ga ik mij hier ook melden. Ik ben Anja, 19 jaar oud, 1.75 lang, momenteel weeg ik 82.5, en ik wil echt terug naar de 70 kg. Ik ben vorig jaar zomer al begonnen op de sportschool, maar door tijd-issues en een slecht dagritme ben ik er veel te weinig geweest afgelopen weken.
Ik ben van plan om weer een gezond dagritme op te pakken, en daarmee ook weer een eet-dagritme op te pakken en weer 3 maaltijden per dag te eten, in tegendeel tot het om 12 uur wakker worden, dan wat snacken, tussendoor nog veel snacken en dan tegen een uur of 8 avondeten wat ik nu doe.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:50

Max_en_Max schreef:
tanjaatjuhh schreef:
Ik ben niet echt op dieet ben al strak met babyvetjes haha. Maar heb voor afvalstoffen kwijtraken 3 keer op een dag appelazijn troebel echt van de natuurwinkel in grote fles gedronken. Verdunt in ranja en verdomd zit nog strakker in mijn vel na 2 weken.

Iemand dat al eens getest? Is ook nog eens gezond.

zijn er idd (goedkope, makkelijk verkrijgbare) middelen om afvalstoffen sneller af te voeren?

naast water natuurlijk

Jazeker zijn die er wel. Door appelazijn te drinken versnelt je stofwisseling iets en houdt het lichaam minder vet vast uit je voeding. Drinken is wel beter dan pillen. Pillen zit vaak toch te weinig in

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/app ... chtpatser/

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:01

Klinkt goed dat stukje over appelazijn

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:03

Ja inderdaad, het werkt wel goed, maar je moet er echt even geduld voor hebben ;)
En regelmatig nemen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:03

tanjaatjuhh schreef:
Max_en_Max schreef:
[quote="tanjaatjuhh"
Ik ben niet echt op dieet ben al strak met babyvetjes haha. Maar heb voor afvalstoffen kwijtraken 3 keer op een dag appelazijn troebel echt van de natuurwinkel in grote fles gedronken. Verdunt in ranja en verdomd zit nog strakker in mijn vel na 2 weken.

Iemand dat al eens getest? Is ook nog eens gezond.

zijn er idd (goedkope, makkelijk verkrijgbare) middelen om afvalstoffen sneller af te voeren?

naast water natuurlijk[/quote
Jazeker zijn die er wel. Door appelazijn te drinken versnelt je stofwisseling iets en houdt het lichaam minder vet vast uit je voeding. Drinken is wel beter dan pillen. Pillen zit vaak toch te weinig in

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/app ... chtpatser/

hm.. dat is misschien wel wat, maar als je het dus verdund inneemt, bv. met ranja (tegen de smaak) verliest het dan niet zijn werking

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:43

Vandaag een goede dag weer, zometeen boksen, dat is ook lekker voor de calorieverbranding!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:47

saszuidema schreef:
bah wil nieuwe stalschoenen maar ook in mn achterhoofd houdend voor het rijden. Dat is het doel tenminste van het afvallen.... maar wat zijn die krengen duur!!!!!!!!!!

Ik heb lompe wandelschoenen gekocht (niet om te rijden) voor 35,- bij scapino. :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:53

Ook hier een goede dag vanochtend eerst wat dingen geregelt en daarna de sportschool in gegaan en mijn volledige schema afgewerkt met begeleiding alles op maximaal gewicht. Mijn spiertjes trilden als een gek, morgen mag ik enkel een uur wandelen van mijn juf om de spiertjes even herstel te gunnen :+ En dan woensdag ochtend heb ik zumba. En donderdag avond ook :+ Net nog een half uur met de hond gewandeld dat gaan we morgen maar eens lekker in het bos doen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:54

Goed bezig Blon_d :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:56

http://i45.tinypic.com/m8fwue.jpg

Eerste foto even in link want die vind ik nou echt niet mooi. En dan te bedenken dat ik toen al op -13 kg zat. }> Thirza zat erg te trekken, haha, is nu wel anders gelukkig.

Afbeelding

En vanochtend, in kringloop t-shirt die 1,50 gekost heeft ... :') Maat S, broekmaat 40, broek slobbert. :)
Me gezicht ziet er echt anders uit nu.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:57

Ik voel mij nu lekker fit :) Heb de smaak lekker te pakken en alles verloopt weer zoals ik wil hopelijk kan ik het vasthouden