ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:53

Ik zou me ook wel graag eens laten testen met zo'n ecg. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Azmay

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:17

Dus, vanmorgen mijn intake gehad.
Ecg vond ik al vreemd, en dat klopt ook, het is een (q)eeg.
Volgende week maandag ben ik al aan de beurt.
Eerst thuis nog 500 vragen beantwoorden en eenmaal daar een kap op en nog wat opdrachten.
Duurt na de test nog wel even voor ik de uitslag krijg, een maand of 2.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:28

Spannend !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:37

Bah concerta bijwerkingen. Te veel honger als het uit begint te werken omdat ik daardoor te weinig eet overdag. Heb melatonine nodig om te slapen, droge mond, geen sex drive en voel me er soms gewoon rot door. :\ En als ik het niet neem gaat er door hyperactief te zijn vaak altijd wel iets fout op de dag..

Kan er gewoon vandaag even niet blij om worden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:03

Hm, als je zulke vervelende bijwerkingen hebt, is het dan geen idee om met de arts contact op te nemen? Dat lijkt me namelijk ook niet de bedoeling?

Ik ben sinds deze week over op de dex. Wat een verademing. Ik heb geen bijwerkingen meer en het werkt als een tierelier! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:05

Maarten, hoelang gebruik je al concerta dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:09

Al een langere tijd, zal wel langer dan een jaar zijn ondertussen. Ik gebruikte eerst ritalin maar ik ben niet consequent met innemen. Maar dat geeft ook dezelfde bijwerkingen. :(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:48

Ik ben naar dex overgestapt vanwege de bijwerkingen. Ik werd een beetje depressievig, had telkens een droge keel, enzo. Nu heb ik nergens last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:55

Ja dat heb ik dus ook er bij, humor helpt wel een beetje maar ik blijf er last van houden. Wat is de lange naam van dex? Ik meende vroeger zoiets gehad te hebben. :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

Dexamfetamine geloof ik.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:12

Anoniem schreef:
Al een langere tijd, zal wel langer dan een jaar zijn ondertussen. Ik gebruikte eerst ritalin maar ik ben niet consequent met innemen. Maar dat geeft ook dezelfde bijwerkingen. :(

Maarten, ik heb toen het advies gekregen, dat ik begon met medicatie, om aan de antidepresieva te gaan, niet omdat ik zo depressief was of angsten had oid maar om je stemming langzaamaan onder controle te kijgen. Nou had ik daar geen behoefte aan en was het niet nodig. Maar ik weet sommige er heel veel baat bij hadden, en ook stuiterende mensen die zonder medicatie niet te hanteren waren werden nu stuk rustiger. Misschien is het iets om je er in te verdiepen mocht je het niet kennen. Goed et is wel heftig spul dus je moet et ook niet zomaar even nemen. Maar zoveel bijwerkingen maakt het ook niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:19

Mijn stemming is redelijk normaal als ik een dag niet medicijnen neem, anders als ik de dag daarna ook geen medicijnen neem. Alleen kan ik me dan niet meer op mijn werk concentreren en dat maakt het gewoon lastig. Misschien dat andere ook helpt, maar minder bijwerkingen geeft..

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:15

Dit topic is ZÓ herkenbaar! Alles tot in den treure uitstellen, altijd op het laatste moment beginnen met studie gerelateerde zaken, overal te laat, steeds afgeleid.

Nu ben ik begin dit jaar getest op ADD, en daar kwam toch uit dat ik het niet had. Het had te maken met perfectionisme en faalangst, waardoor alles zo'n grote opgave wordt (omdat het perfect moet), dat je alles zo erg gaat uitstellen...

Geloofde het eigenlijk niet, want herkende mezelf zo erg in mensen met ADD, behalve dat mijn hoofd niet continu vol zit met allerlei gedachtes(denk ik..). Iedereen denkt toch wel continu? Het is geen chaos iig.

Een vriendin van mij slikt ritalin voor ADHD, en ik heb dat eens geprobeerd om te kijken wat het effect was op mij, om zelf een diagnose te stellen haha... :o Ik werd er opgefokt van. Geen rust ofzo... Kan ik nu concluderen dat ik dus echt geen ADD heb?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:08

Alleen het op het laatste moment beginnen is denk ik inderdaad wel herkenbaar voor meer mensen dan alleen ADDers. We leven nu ook wel in een wereld die vol zit met allerlei afleidingen, tegenwoordig meer en meer ook in digitale vorm. Het is heel moeilijk om er echt voor te gaan zitten en niet even je mobiel erbij te pakken bijvoorbeeld.

Hoe ik echt ADD vaak kan onderscheiden is het écht voor je werk gaan zitten, écht alle afleidingen uitschakelen, écht gemotiveerd zijn om te willen werken en het gewoon echt niet kunnen. Ik kan mijzelf dan gewoon niet afsluiten voor de buitenwereld, ik hoor elk geluidje, het tikken van de klok kan genoeg zijn om helemaal gek te worden, en dan dat geluid van die fluitende vogeltjes buiten!

Neem ik medicatie, dan hoor ik die geluiden niet meer zo acuut, kan ik als ik er echt voor ga zitten die tekst daadwerkelijk in me opnemen in plaats van alleen maar lettertjes voor m'n ogen te zien draaien terwijl ik knettergek word van alle ruis in mijn hoofd.

Herken je dat?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:24

Ik heb gisteren mijn EEG gehad, dat was nog een ervaring op zich.
Eerst had ik 540 vragen op papier mee gekregen ne kreeg ik nog 5 vragenlijsten per mail.
Die met wat moeite (de laatste een half uur voor de afspraak :+ ) allemaal ingevuld en vol goede moed naar het instituut.
Even een babbeltje, uitgelegd dat je een kap en plakkers op je hoofd krijgt voor de eerste testen, heel simpele dingen. Nou, dat klopte, je moest alleen de hele tijd ontspannen en 6 minuten naar een stip staren is niet echt aan mij besteed. Nog wat op een knop drukken bij bepaalde patroontjes en dergelijke, nou een 3 kwartier later was ik klaar.
Toen wat oefeningen zonder kap, met een touchscreen en woorden herhalen. Ook een 3 kwartier. Toen was ik voort wel blij dat ik naar huis kon en kon douchen. Nu is het nog een kleine 2 maanden wachten op de uitslag..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:30

Jeutje! Twee maanden! Wat lang zeg!

GentleZ, ik herken eigenlijk precies wat Aleeneh zegt. Wat normaal gesproken voor mensen 'de knop omzetten en gewoon doen' is, is voor ADD'ers moeilijk(er).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:15

Nouja morgen ga ik over op de stratera, ipv concerta kijken hoe dat gaat en hoe lang het blijft werken..

'De knop omzetten en gewoon doen' is zonder medicijnen vrij onmogelijk voor mij. :D Ik weet dan gelijk of ik medicijnen heb ingenomen want ik doe precies hetzelfde maar op het moment dat ik gewoon moet doen gebeurt er niks. :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:19

Ik heb dat idd ook. Dan kom je op dat moment dat je gruwelijk boos wordt op jezelf dat je geen flikker uitvoert...zonder medicijnen doe ik dan daarna nog steeds niks, met medicijnen wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:38

Oh nee dat moment is bij mij: even kijken of ik mijn medicijnen al heb ingenomen, nope, dacht ik al. :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:43

Mja t is bij mij ook meer als ik medicijnen niet mee heb ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:46

Heeft iemand hier nog ervaring met strattera?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:50

Nee, eigenlijk heb ik er nog nooit van gehoord. Wat is het voor medicijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:51

Werd me voorgeschreven omdat ik zo veel last had van bijwerkingen met ritalin, linkje. Ik moet wel zelf bijbetalen maar dat maakt me niet zo uit.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:25

Ik meld me hier ook weer even. Ik zit sinds kort op een HBO opleiding, en dat valt soms best zwaar. Ik maak telkens op het laatste moment huiswerk. Nu gaat het al beter dan op het MBO.. Dan zat ik namelijk de hele nacht aan mijn huiswerk, nu begin ik ergens halverwege de dag al, waardoor ik iig nog redelijke nachtrust krijg. En laatst zelfs al 2 dagen voor de deadline waardoor ik ruim op tijd klaar was! Voelde zo goed :D

Alleen merk ik dat ik het heel erg moeilijk vind om huiswerk/school te combineren met een normaal leven (en ik ben aan het verhuizen, wat ook niet heel erg wilt opschieten nu). Nou zeiden ze al bij de open dagen dat deze opleiding heel zwaar is met heel veel huiswerk, en ben ik bij een andere school (zelfde opleiding) zelfs geadviseerd om paarden en vriendjes links te lagen liggen..

Ik merk dan ook dat al mijn vrije tijd in school gaat zitten of in stressen om school en stressen om het huiswerk dat ik moet maken (terwijl ik het dan dus niet maak) en dat valt best zwaar :=.

Niets tegen de opleiding hoor, die vind ik fantastisch :D. Maar dat huiswerk is gewoon moeilijk :+.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:30

Het is niet echt AD(H)D gerelateerd, maar heeft iemand van jullie ervaring met tarwegras(poeder)?

Een kennis van mij werd er onwijs energiek van en hielp haar veel(en het zit tjokvol goede vitamines)
Nou is motivatie en gebrek aan energie een big deal in mijn leven en ben benieuwd hoe dit tarwegras zich ontpopt omtrend AD(H)D'ers.