Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riverrr schreef:Geekgirl: Welkom en gewoon doen hoor! Ik werk ook, ga mijn paard doen, doe de dagelijkse dingen maar ik zit toch in een hele zware depressie. Dat je dingen doet betekend niet per see dat het beter gaat.
Phen schreef:Jolien en riverrrr, voorlopig toch nog geen medicatie denk ik. Ik ben dan toch bang voor wat het met m'n lichaam kan doen. Het zal uiteindelijk misschien rust kunnen geven maar ben nu niet bereid om het aan te gaan.
Vanochtend even mn psycholoog gebeld over hoe het er voorstond. Ik had wat tips gekregen en ik mocht de keuze maken om niet te komen. Ook zou het gesprek wat 'luchtiger' zijn, al mocht ik komen. Ze vond het heel goed dat ik gebeld had.
Uiteindelijk toch gegaan en er veel aan gehad. Nieuwe dingen ontdekt en mogelijke verbanden kunnen leggen. Ook hebben we het over dissociatie gehad, iets waar ik mogelijk ook mee te maken heb.
Ook gaan we nu wekelijks afspreken om het meer routine te maken, waardoor de angstgevoelens af kunnen nemen.
Het is toch vreemd wat angst met je doet. Ik kan meestal dan absoluut niet stil zitten en ga dus altijd dingen doen. Daar raak ik dan ontspannen van en dan val ik altijd bijna in slaap tijdens mijn activiteiten. Dus dan ga ik altijd even zitten of liggen waardoor de angstgevoelens weer terug komen.
@Geekgirl
Ik zou inderdaad een afspraak maken bij de dokter, die je een verwijsbrief kan geven voor psycholoog of een instelling.
Joolien schreef:Ja, bij mij komt het wel ergens van weg.
Toch wel intressant om uit te zoeken waar het bij jou weg komt, ik vraag me namelijk af of je zonder 'reden' of gebeurtenis zulke klachten kunt krijgen. Lijkt me niet logisch ook. En dat bedoel ik absoluut niet banketstaaf, ik vind het gewoon heel interessant. Het kan ook iets kleins zijn wat jarenlang sluimert, iemand die je een slecht gevoel geeft bijv.