[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:40

tientjeh schreef:
Nicol, dan moet je wel magere kwark nemen. En danone heeft die misschien ook wel, maar dan moet je dus niet die kinder danootjes eten. Dat zijn ook net suikerklontjes!

Hier stond de teller vanmorgen op -6,2.

Ik bedoel die grote bakken van een halve liter van danone. Thanks voor de tip.
-6,2? Goed bezig! Hoeveel wil je er nog af hebben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:42

Ik eet franse magere kwark, daar zit 0.3% vet in. Hier maak ik zelf iets lekkers van met noten of fruit.... Vruchtenkwark oid zou ik zelf niet kiezen :)
Jantine, ik sta even stil ^)

tientjeh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:46

Ik heb net mijn maandelijkse ongemak achter de rug, ineens gaf de weegschaal weer wat anders aan, dan de dagen daarvoor!

Enne Mo, jij komt me straks wel weer inhalen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:46

Ik heb het avond eten even over geslagen. Ben zo nerveus voor mn date. Als dat dagelijks zo was dan zou ik snel afvallen denk.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:49

Hoelang zijn we nu bezig Mo? Is dit de 4e week?

Ik moet in totaal 20 kilo kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:51

Afgelopen maandag was het drie weken :)
Ik ben 5.1kg kwijt en moet er nog 17 %)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:53

Haha tis maar goed dat ik jou heb mo!

Hier nog 13.8 kilo. Maar als het me makkelijk blijft gaan, dan mag er nu nog 15 af.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:57

En dan een broertje of zusje voor Sem :D of niet O:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:01

haha niet direct! dat zou zonde zijn, eerst genieten van een slanker lichaam!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:04

goh, ik heb de calorie checker gevonden (die zal vast hier al genoemd zijn!)
Als ik straks klaar ben met modivast ga ik proberen een normaal patroon te volgen!
Want die caloriechecker is echt een handig hulpmiddel!
Zijn er meerdere die dit volgen?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:15

Heb ik ook gedaan maar miste toch bepaalde producten.
Vandaag ging het niet zo goed.

Ik heb de heledag gewerkt en was totaal niet fit.

Vanochtend yoghurt
pauze yoghurt met haver zemelen.
Middag rosbief plakken
pauze gewoon yoghurt
Avond spinazie met halfe aardappel ei en kip. De kip heb ik niet op gegeten het smaakte me niet.

Net heb ik een handje vol rozijnen gehad.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:03

Over de vraag van cracker, misschien in een bakje doen en nog niet beleggen maar gewoon beleg mee. en anders crackers zitten toch in een pakje? Neem je het hele pakje mee 4 stuks ofzo, bij ons staan ze ook gewoon in de kast en dan worden ze ook niet zacht. Dus zou ze gewoon even in een bakje meenemen! :j Tupperware ofzo.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:12

Ik doe m´n crackertjes gewoon in een zakje en heb op m´n werk een bakje met slankie staan. Met vleeswaren (zoals ham/kipfilet etc) zou je ook in een zakje mee kunnen nemen en dat in de koelkast op je werk zetten. Of gewoon een heel pakje en dan dat bewaren op je werk :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:44

Met crackers deed ik dqt ook zo ja, ter plekke smeren :j

Pfoe, ik heb een behoorlijk zware hardlooptraining achter de rug. Heb ook een spier in mn dijbeen verrekt dus lig nog ff bij te komen. Maar wederom trots dat ik toch weer gegaan ben en uitgelopen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:20

Anoniem schreef:
ik probeer veel salades en soepjes te eten en ontbijt met musli.
maar vind brood met hartig beleg(kaas,kipfilet,tomaatjes..)zo lekker..
speltbrood zou ik eens moeten zoeken dan,neem aan dat een bakker dat heeft?

Bakkers hebben het, maar de Jumbo heeft het ook op bestelling. Natuurwinkels hebben het ook, maar daar is het erg duur. Bij de Jumbo is het maar iets duurder dan normaal brood, maar moet je het vaak bestellen. Mijn moeder eet het dagelijks in verband met een dieet ;)

xNicolx, welkom. Ik vond overigens 3 kilo in 5 weken best veel... Het is ook voor je hormoonspiegel echt aanpassen.

Ik volg ook de caloriechecker, of tenminste zo nu en dan. Vaak staat mijn avondeten er niet bij, maar soms vind ik hem ook erg onbetrouwbaar (heb wel een zelf gerekend en kwam meer dan 200 kcal verschil uit... Vond ik best veel).

Pff ik heb hier best slechte dagen gehad trouwens. Gister een verjaardag, eergister chocoladefondue. Vandaag gewogen en ja hoor, zo maar weer ruim een kilo aangekomen. Had me beter niet kunnen wegen. Maar het schiet hier echt niet op, volgens mij is mijn wil niet groot genoeg om af te vallen of zo... Het gaat steeds een paar dagen goed en dan krijg ik weer vreetbuien.

Ga straks nog even hardlopen. Half uurtje gok ik op. Vorige keer ging het erg moeizaam dat kwartiertje, maar was niet helemaal lekker. Dus ik hoop dat het straks beter gaat. Gister ook 1,5 uur op de fiets gezeten, dus dat was dan wel weer goed. Maar wil volgende week ook beginnen met de krachtapparaten bij fitness in de hoop dat het dan wat beter gaat.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:22

SSDesign, ik weet niet hoe jij probeert af te vallen. Maar je kan dan beter beginnen met iets minder streng misschien. Als je een paar dagen giga streng bezig gaat, dan is de kans op vreetbuien ook groter! Want een chocoladefondue is gewoon een calorie bom. En op verjaardagen moet je ook niet helemaal los gaan.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:27

tientjeh schreef:
SSDesign, ik weet niet hoe jij probeert af te vallen. Maar je kan dan beter beginnen met iets minder streng misschien. Als je een paar dagen giga streng bezig gaat, dan is de kans op vreetbuien ook groter! Want een chocoladefondue is gewoon een calorie bom. En op verjaardagen moet je ook niet helemaal los gaan.

Ja ik weet inderdaad dat het slecht is een chocoladefondue. En op verjaardagen niet helemaal los gaan heb ik gister ook zeker niet gedaan. Ik hoef niet veel af te vallen en dat is misschien wel het probleem (ben 1.80 en weeg tussen de 67 en 68, afgelopen zomer tussen de 70-71 dus BMI is rond de 21). Maar ik wil wel gezonder eten, want dan voel ik me gewoon fijner. En ik wil wat meer gaan sporten en meer spieren kweken, zodat ik wat lekkerder in mijn vel zit.

Ik wil ook helemaal niet snel afvallen en zeker niet aan een streng dieet doen. Ik moet ook gewoon niet minder dan 1600 kcal per dag gaan eten, dat hou ik niet vol. Maar het komt er volgens mij gewoon op neer dat ik nog niet helemaal precies weet hoe ik nou het beste wat kan kwijtraken op een gezonde manier ;) Het is voor mij ook wat zoeken wat dat betreft.

En ik wil later ook niet mijn hele leven gaan dieeten, daar heb ik geen zin in. Maar het gaat er mij dus meer om om wat gezonder te eten en wat meer te sporten... En dan een klein beetje afvallen zou mooi zijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:31

Oke! Ja mensen met overgewicht vallen ook vaak ook meer af in een korte tijd.
Mag ik vragen wat je eet op een dag? Misschien kunnen wij hier eens meedenken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:40

tientjeh schreef:
Oke! Ja mensen met overgewicht vallen ook vaak ook meer af in een korte tijd.
Mag ik vragen wat je eet op een dag? Misschien kunnen wij hier eens meedenken.

Meestal 4 volkorenboterhammen per dag, besmeerd met dieetmargarine (als deze op is wordt het halvarine). Beleg is vaak anders, heb afgelopen weken restjes opgemaakt (hagelslag + speculoos + kaas, is allemaal op dus heb nu helemaal geen broodbeleg meer. Nu wordt het light smeerkaas denk ik en...? Iemand nog tips?).

Verder vaak 2-3 stuks fruit per dag (vaak appel, peer of banaan). Soms pers ik ook een glaasje verse Jus d'Orange. En als tussendoortje ook wel eens augurken of komkommer.

Avondeten vaak veel groente (zeker 250 gram per dag), zo min mogelijk saus en max. 150 gram vlees. Mag wel wat magerder vlees gaan eten denk ik, dat zal ook wel schelen. En dan met macaroni (volkoren), rijst (zilvervlies), heel soms een keer iets met mie of couscous of aardappelpuree.

Als drinken altijd water, 's ochtends een glaasje magere melk. Geen toetjes meer, die zijn al een tijdje verbannen. Met uitgaan wel eens een glaasje fris, maar ik ga vaak maar 1 of 2x per maand uit :P

En dit gaat 3 dagen goed, tot de 4e dag, dan gaat het mis en begin ik met veel ongezond spul. Dat is bij mij gewoon dé grootste fout.

In het weekend is het altijd anders, dan ben ik bij mijn ouders dus is het gewoon eten wat er is. En bij mijn vriend is het vaak het lastigst, want daar kennen ze geen gezond eten lijkt het wel. Al hebben ze de laatste tijd wel steeds vaker volkorenbrood gelukkig :D

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:42

Een bmi van 21 is toch prima??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:46

Dan kun je beter naar het gezond(er) eten topic op VT!
Vandaag werk ik 10 uur.... Kan ik morgenmiddag mooi naar de ijsbaan :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:48

Mootje schreef:

Is die er :P? Oh blond. Dan kan ik inderdaad beter naar daar verkassen. Wist niet dat die er was eigenlijk...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:49

Mootje schreef:

Dat topic gaat vooral over e-nummers etc. vermijden en natuurlijk eten :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:49

MightyJoe schreef:
Mootje schreef:

Dat topic gaat vooral over e-nummers etc. vermijden en natuurlijk eten :P

Oh dat is nou ook niet echt mijn bedoeling :P.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:52

SS design, denk dat je dan inderdaad zelf wel weet waaraan het ligt. Schuddebuikjes, hagelslag enz. Ook kan je beter je boterhammen afwisselen met een keer een bakje magere kwark of een paar crackers. Variatie helpt ook erg goed.
Verder wat magere producten op brood. je hebt van Milner de 40% minder vet kaas, smeerkaas 20+, filet american, kipfilet. En je kan er evt voor de vulling ook komkommer, tomaaatjes of augurken op doen.