Jawel, hij begon over dat de elastiekjes de kaak juist neerzetten, dus niet te veel naar links of rechts en dat het daarna in elkaar zakt. Geloof er vrij weinig van maar we zullen over twee week zien.
Nayomie is het nig goedgekomen? Ik had precies dezelfde zorgen maar bij mij is dat allemaal helemaal goed gekomen
Wat ik wilde vragen, zijn er hier ook mensen met complicaties na de opratie? Ik heb helaas 3 operaties gehad. 1 bovenkaak verbreding en daarna de onderkaak en bovenkaak die verplaatst zijn, helaas is dit door een erg grote overbeet de eerste keer mislukt en was ook mijn kaak aan de linkerkant flink verzakt.(kaakkopjes waren niet goed terug geplaatst en er was nog een overbeetje)
Nu is de tweede operatie van de onder en bovenkaak al wat meer dan een jaar geleden maar helaas kamp ik nog steeds met een serie aan complicaties. Veel last bij de kaakkopjes van de spieren maar ook het enorm knappen van de kaken en ik heb een veel te kleine mond opening helaas. Dit ligt grotendeels aan het gebruik van de elastieken na het operatie traject en ook aan het verzakken van de kaak toendertijd.
Ik moet hiervoor fysiotherapie krijgen maar door buitenlandse stage in Engeland op het moment gaat dit de komende 7 maanden niet lukken. Heeft iemand hier ervaring met fysiotherapie voor de kaak?
Ik heb ook (extreem) veel last gehad van knakken en dat mijn kaken open op slot gingen staan. Daarnaast ook een kleine opening.
Het knakken is bij mij nu veel minder, eigenlijk uitsluitend door rust. Geen oefeningen, daar werd het heel snel nog veel slechter door!
Ik kan ook alleen open en dicht doen, zijwaarts en voorwaarts niet. Ik merk wel dat dat uit zichzelf iets soepeler wordt, maar niet heel veel. Ik durf ook geen oefeningen meer te doen.
Wel ben ik bij een goede osteopaat in behandeling, zij helpt me door de kaakspieren losser te maken. Bij mij knakte altijd rechts, daarom dacht ik ook altijd dat daar het probleem zat, maar het zit dus links. Die spieren zitten zo vast dat rechts scheef gaat, en daardoor knakt.
Bij mij zijn de problemen ontstaan toen ik van de ortho een nacht bitje kreeg die mijn kaken uit elkaar duwde. Ik merk wel dat koud weer niet mee helpt, en dat min kaken nu sneller vervelend doen.
Geen harde dingen kauwen, appels bijten, oefeningen doen om je kaken open te krijgen, maar het gewoon even met rust laten is mijn advies (van de kaakchirurg) gekregen.
Bij mij knakt het aan allebei de kanten Open dicht is inderdaad ook het enige wat ik kan, niet zijwaaarts en voorwaarts al helemaal niet. Met rust laten is ook precies wat ik nu doe, ik was door de KC doorgestuurd naar speciale tandheelkunde en die heeft er aan lopen duwen en trekken en daar heb ik weken last van gehad. Hun verwezen me door naar de fysio die ook dat soort oefeningen zou gaan doen maar dat zag ik niet zo zitten en gullikg gaat dat nu inverband met stage ook niet.
Harde dingen en dingen die er gewoonweg niet tussen passen forceer ik ook niet, dan maar wat meer kort snijden.
Ik kan het gelukkig nu 7 maanden laten rusten en dan maar eens kijken naar een fysio of osteopaat want het belemmert je helaas wel dagelijks en kan ook flink pijn doen aan die spieren.
Nachtbitje heb ik sinds een paar maanden ook maar de klacheten worden er bij mij gelukkig niet erger door maar dat houd ik goed in de gaten.
Oo en daarbij voor de mensen die ik een beetje af schrik. Mij is verteld dat de operatie maar 1 keer per jaar niet goed uitpakt en overnieuw moet. Helaas was ik nu net dat ene geval.
Wat stom dat zo'n nachtbitje zoveel problemen kan veroorkzaken. Ik heb inderdaad jou verhaal erover al een keer voorbij zien komen.
Bij mij waren de klachten er al voor het nachtbitje en met het bitje niet heel veel problemen tot nu toe. Toch bij mijn volgende afspraak bij de KC eens voorleggen, oefeningen ben ik vrijwel direct mee gestopt omdat ik inderdaad ook het idee had dat het daardoor erger werd.
Verder weining problemen, ik heb al het gevoel in kin en lip terug. Wel heel erg wennen aan mijn gezicht, zo in de spiegel zie ik het niet echt maar als je bijvoorbeeld van opzij kijkt is het toch wel raar. En het ergste zijn foto's want daarop zie ik echt een enorm verschil en dat is toch wel heel raar en weet niet goed wat ik er nou van moet vinden Mijn omgeving vind het allemaal supermooi geworden en is heel positief.
Zoals ik al vermoedde, hebben ze tijdens het opereren toch iets te ver naar voren gezet. Kiezen passen nog steeds niet, kaak is nog niet genoeg naar achteren gevallen. Ik moet dus langer wachten tot dat dat uiteindelijk gebeurt en moet nog langer mijn beugel blijven dragen. Ze gaan nu proberen door middel van de beugel proberen alles op hun plek te krijgen.
Oo dat is flink balen! Hopelijk komt alles goed met door de beugel.
Ik heb het geluk dat ik geen gevoelloze gedeeltes heb, althans ik heb er nog geen op kunnen merken. Was er wel erg bang voor omdat het bij mij dus twee keer los gehaald is.
Bij mij is helaas de eerste operatie aan de onderkaak ook niet gelukt. Had een nog te grote overbeet en er kwam een kaakverzakking boven op. Ze hebben dus opnieuw de boel los moeten maken en opnieuw de onderkaak iets verder naar voor moeten zetten. Dus er is twee keer in zeer korte tijd met die zenuwen geklooid. Heb dus ook erg veel geluk gehad dat ik al het gevoel weer terug heb.
Wat gaan ze bij jou doen Dyphusion? Verder totaal geen problemen met mijn kaakchirurg, erg goede chirurg en een hartstikke vriendelijke man die net zo erg baalde (en misschien wel meer) als ik toen het helaas over moest. Zou zo weer voor een operatie bij hem kiezen!
Nayomie
Geplaatst: 21-10-15 16:52
Oh jek zeg! Heb je wel geluk gehad inderdaad!
Ik heb overal gevoel gelukkig alleen wil een vreemd tintelend soort gevoel overgehouden.