Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:02

Hier was het juist heerlijk weer. 18 graden opeens. Kon rond etenstijd na het werk nog in de tuin zitten.
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 21:55

Zo even bijgelezen.

@kiwi ja ik vond 3 wel heftig.. Vooral babyplanet vond ik best een aanfluiting. Echt enorm chaotisch en konden niets vinden dus daar uiteindelijk met lege handen weer weggegaan.

Ik heb hydro 70x70 9x gehaald bij babydump. 3 voor 10. En nog 115x115 2x voor 14 euro dacht ik. Kan de visite nog mooi wat extra geven.

@mriek ja er zit nu ook nogal wat gewicht in je buik natuurlijk en heel weinig ruimte meer. Af en toe denk ik hier al.. Doe even normaal. Dan komt m'n huid gewoon 3cm omhoog.

@kiwi hoe kom je omhoog? Draai je wel eerst op je zij, benen naar beneden, rechtop gaan zitten en dan omhoog?

@melanie hopelijk is het een fase. Is hier vaak wel zo. 2 dagen en dan is het weer weg of wordt ingewisseld voor iets anders ellendigs.

Hier alles wel oké. Morgen ga ik de eerste maat even uitzoeken. Zijn hier nog mensen die behoefte hebben aan een kijkje tussen wat er over blijft?

Heb nu wel sinds het weekend dat ik voor m'n gevoel onophoudelijk dorst heb. Plas er niet meer door ofzo maar voel me verder ook prima. Volgens de verloskundige kan m'n suiker wat omhoog gegaan zijn dus krijg volgende week even wat mee om 3x te prikken.

Zou ook zomaar kunnen want ik had ineens toegegeven aan heel-veel taart. Dus nu even een paar dagen suiker vermijden en kijken wat het doet.

Kiwipitje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:10

Ik kan prima uit bed :j Doe het inderdaad zoals jij zegt. Alleen als ik op een yoga mat lig heb je die hefboom van je benen niet en moet je een soort push up doen. Dat kan ik al niet als ik op normaal gewicht ben, laat staan nu.

Pijn in m’n buik is ook als ik opsta van een stoel bijvoorbeeld. Moet gewoon langzamer bewegen nog denk ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 22:23

Oh ja herkenbaar. Kom indd ook amper nog omhoog als ik op de grond zit ofzo. Ellende.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:27

Lekker Marlis, ik vind dat echt genieten de eerste keren weer buiten zitten! Hier was de wind echt verschrikkelijk.

Dat zijn leuke prijsjes voor de hydrofiele doeken Gnome. Ik zie weleens filmpjes van een huid die zo ver omhoog komt, dat lijkt me niet fijn := Die dorst heb ik aan het begin heel erg gehad. Nu heb ik dat ‘s avonds soms nog. Gelukkig hoef ik daardoor (nog) niet ‘s nachts naar het toilet.

Vervelend dat je je niet zo lekker voelt Freekie. Wel fijn dat je bijna je intake voor de kraamzorg hebt, dat is weer een stapje dichterbij :D

Dat heb ik ook QueenE, vind dat heel bijzonder en wacht dan een soort van op de klap van die gebroken nachten. Fijn dat je bekken weer beter gaat, dat lijkt me erg vervelend om normaal te functioneren.

Balen van die mindere nachten Melanie. Die kwaaltjes komen hier ook bekend voor als ik teveel heb gedaan.

Hier is eindelijk de nieuwe oven geplaatst! Na een jaar wachten. Ook de plank achter de bank is geplaatst, een fijne plek om mijn glas neer te zetten, lekker lui :') Hopelijk deze week echt aan de slag met behang bestellen en de babykamer verven.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:59

Marlis schreef:
Hier was het juist heerlijk weer. 18 graden opeens. Kon rond etenstijd na het werk nog in de tuin zitten.
Heerlijk <3 Hier waaide het echt te hard nog.

Gnome schreef:
@kiwi ja ik vond 3 wel heftig.. Vooral babyplanet vond ik best een aanfluiting. Echt enorm chaotisch en konden niets vinden dus daar uiteindelijk met lege handen weer weggegaan
Teveel prikkels :=
Wij hebben nu geloof ik echt alles in huis of besteld. Alleen nog wat extra kleertjes.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:45

Kiwipitje schreef:
Ohh Melanie die gebroken nachten die breken je echt zo op hè? Als je dan weer een keer een goede nacht hebt dan voel je je direct weer mens (voor een halve dag ofzo :=).

Een warme douche, een (voeten)badje met magnesiumvlokken en het gebruiken van lavendel olie (smeren onder je voeten / op je slapen) schijnt allemaal te kunnen helpen, maar er is geen heilige graal wat voor iedereen helpt.

Ja, echt bizar wat een nachtje goede slaap doet inderdaad. Ik hoop ook heel hard dat het een fase is. Vanavond voor het eerst wezen zwemmen. Héérlijk! Ben benieuwd of dat nog gaat bijdragen aan een goede nachtrust.

Ja, wat een heerlijk weer vandaag hè? Lekker dat je nog even in de tuin kon zitten, Marlis! Echt even genieten, komende dagen wordt het weer minder helaas.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:08

Gnome, daar heb ik ook last van :oo Van de week mijn vriend laten stoppen bij tankstation om water te halen terwijl wij onderweg naar huis waren maar ik kon het gewoon niet meer volhouden := Ik heb 31 maart die suikertest staan dus ik denk dat ik dat eerst afwacht...

En extreem vermoeide voeten.. herkent iemand dat? Na een half uurtje op stal heb ik het gevoel alsof ik de vierdaagse heb gelopen :(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:24

linda2008 schreef:
En extreem vermoeide voeten.. herkent iemand dat? Na een half uurtje op stal heb ik het gevoel alsof ik de vierdaagse heb gelopen :(
:j Alsof je naar een festival geweest bent joh. Ik merk wel wat verschil welke schoenen ik aan heb gehad.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:27

Jeetje, 2 dagen niet op bokt en gelijk zoveel gekletst :P.

Vermoeide voeten herken ik niet echt. Wel vermoeider in het algemeen. Na een werkdag van 8 uur ben ik echt kapot :+. Ik sta wel zo'n beetje continue dus aan de andere kant ook weer niet heel vreemd natuurlijk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:46

Kiwipitje schreef:
linda2008 schreef:
:j Alsof je naar een festival geweest bent joh. Ik merk wel wat verschil welke schoenen ik aan heb gehad.

gelukkig.. ik ben niet de enige :Y) Goeie tip. Ik zal eens wat wisselen in schoenen, kijken of er iets tussen zit waar het beter mee gaat :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:04

Heerlijke foto Marlis! Zeker als je nú naar buiten kijkt, bah vies weer!

Gnome jou voetballertje schopt ook flink zo te lezen. ;) Dat je huid zoveel kan hebben he?
Lief van je voorstel, maar ik kom ook al om in de rompertjes en pakjes.
Vervelend van de dorst. Kan dus iets met je suiker zijn?

Charlotte fijn van de oven en de plank. Ben benieuwd wat voor behang en kleur verf je gaat kopen. :D

Linda spannend van de suikertest. Hopelijk een goede uitslag. Vermoeide voeten herken ik niet, alleen vermoeidheid in het algemeen.
Hopelijk gaan andere schoenen je helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 11:18

Ja kan dat zijn inderdaad.. Kan ook zijn dat in dat zelf gewoon nu trigger door ineens een halve taart per week op te eten. Gaat nergens over dus deze week ff opletten haha en dan zie ik wel of ik verschil merk. Voel me verder hartstikke prima dus ga er ook niet teveel bij stil staan. Kleine was ook gemiddeld qua groei dus zie daar ook geen gevaren ineens.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:49

Daar heb ik ook last van gehad Linda. Gelukkig is dat (voor nu) weer over. Ik kies sowieso al de hele zwangerschap voor comfortabele schoenen.

Heb je gewoon een halve taart opgegeten gnome :') Ik hou mezelf altijd voor dat ik met Pasen 1 kleine paashaas in 1x op mag (vr)eten. Doe het eigenlijk nooit maar vind het altijd wel een goed compromis met mezelf dat ik de rest van de tijd rondom Pasen dan normaal kan/moet doen qua zoetigheid.

Het behang wordt 99% zeker de bosdieren in het potloodgrijs van Pimpelmees. De muur waar de grote kledingkast en commode komt te staan Urban Taupe of Shale Rock. Van de Urban Taupe heb ik nog verf over dus dat zou makkelijk zijn. Ik zie het zo dat het de eerste paar jaar meer mijn kamer is en ik hou van rustige en natuurlijke tinten. Sinds mijn burn-out wordt ik onrustig van hele drukke ruimtes qua kleuren. Wanneer de kleine aangeeft een andere kleur te willen, vind ik dat helemaal prima :j We gaan wel leuk met accessoires in het blauw en/of groen aankleden.

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:00

Ik ben gelukkig niet echt een zoetekauw. Deze zwangerschap wel meer dan anders merk ik. Neem dan bij de koffie een stuk van die bittere pure chocolade en dan is het ook oké voor mij. Ik ben wel heel erg chips verslaafd maar haal dat zo min mogelijk in huis :=

We hebben wel heel lekkere taartjes/koekjes waarmee we elke week zwanger vieren maar deze week nog niet gedaan dus hebben we nog tegoed. Ik bewaar die in de vriezer zodat ik ze niet zomaar opvreet (moeten 3 uur ontdooien).

Mooie kleur zo Charlotte! Zou daar gewoon voor gaan denk ik :j

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:29

Kiwipitje schreef:
linda2008 schreef:

Ja hier ook hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:30

Charlotte446 schreef:
Daar heb ik ook last van gehad Linda. Gelukkig is dat (voor nu) weer over. Ik kies sowieso al de hele zwangerschap voor comfortabele schoenen.

Heb je gewoon een halve taart opgegeten gnome :') Ik hou mezelf altijd voor dat ik met Pasen 1 kleine paashaas in 1x op mag (vr)eten. Doe het eigenlijk nooit maar vind het altijd wel een goed compromis met mezelf dat ik de rest van de tijd rondom Pasen dan normaal kan/moet doen qua zoetigheid.

Het behang wordt 99% zeker de bosdieren in het potloodgrijs van Pimpelmees. De muur waar de grote kledingkast en commode komt te staan Urban Taupe of Shale Rock. Van de Urban Taupe heb ik nog verf over dus dat zou makkelijk zijn. Ik zie het zo dat het de eerste paar jaar meer mijn kamer is en ik hou van rustige en natuurlijke tinten. Sinds mijn burn-out wordt ik onrustig van hele drukke ruimtes qua kleuren. Wanneer de kleine aangeeft een andere kleur te willen, vind ik dat helemaal prima :j We gaan wel leuk met accessoires in het blauw en/of groen aankleden.

[ [url=m/2XbnU6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie combi

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:10

Charlotte, mooi hoor! Ik hou persoonlijk gewoon niet van opvallende kleuren dus hier ook een kamer met bruin/naturel tinten. De baby’s hebben nu toch nog geen eigen mening, lekker gebruik van maken :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:55

Ik houd wel van wat kleur, vind de mode van nu met al die witte en beige kamers dan ook niet zo spannend O:)

Heb gisteren kennis gemaakt met het kindje van een vriendin, die is nu een maand oud en lekker de fles gegeven en op schoot gehad. Vannacht bijna niet geslapen, mevrouw besloot een groot deel van de nacht letterlijk dwars te liggen 8)7

Morgen vieren we dat mijn vriend en ik elkaar 2 jaar kennen, blijft een beetje belachelijk dat ik zwanger ben _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:02

Slim kiwi, om dan gewoon geen chips in huis te halen :P

Zo zie ik het ook Linda :D

Ik vind het ook heel braaf hoor Azmay, maar ik heb liever een rustig hoofd tijdens een waarschijnlijk toch wel intense periode :') Dat lijkt me zo bijzonder om een andere baby vast te houden terwijl je zelf zwanger bent <3 Maakt toch niks uit dat jullie elkaar nog niet zo lang kennen. Als jullie maar gelukkig zijn :j

De muur in de babykamer is voor de 1e keer geverfd en ik ben er blij mee :D Morgen de 2e laag en als die erop zit mag ik naar Babypark om de meubels te bestellen _O- En ik heb mijn jurk(en) voor de zwangerschapsshoot binnen. Zelfde jurk in 2 kleuren genomen en gelukkig staan ze wel leuk. Nu nog wachten op een grotere zwangere buik.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:05

Hopelijk is het de taart en niks met je suikers Gnome. :) Maar als je je verder goed gaat komt het vast ook wel goed.

Charlotte is ook zo! Wist ik ook wel van het behang. Leuk om straks te zien hoe het eruit ziet in jullie kamer. :)
Leuk dat de jurken binnen zijn! Die zwangere buik komt snel genoeg. :D

Kiwipitje, ik kan je de hand schudden, ook team chips hier. :D Heb zelfs nog chocolade letters in huis liggen haha.
Leuke en lekkere manier om elke week te vieren dat er een kleine komt. Y)(^)

Azmay, oh lief hé die kleintjes. Kon je je voorstellen dat je binnenkort zo'n kleine van jezelf in je armen hebt? <3
Jammer dat ze zo dwars lag vannacht!
Mooie dag morgen dus! En als het goed voelt dat jullie al voor een kleine gingen is dat prima toch? Je bent geen 16 meer. Wij probeerden het ook toen we iets meer dan een jaar samen waren. Duurde uiteindelijk 1,5 jaar, maar anders hadden wij ook eerder een kleine gehad. :)

Mijn vriend is helaas ziek, dus ga vanavond alleen naar de cursus. Hij wilde eigenlijk persé mee, maar kwam helemaal wit thuis, heeft 2,5 uur geslapen en heeft geen eetlust. Weet niet hoe het met jullie mannen zit, maar als die van mij geen eetlust heeft voelt 'ie zich écht niet lekker haha. ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:11

Mriek beterschap voor je vriend!

Charlotte lekker dat de 1e laag erop zit, mooie rustige kleur. En jurken binnen <3

Azmag leuk hoor. Wij waren vandaag ook op kraambezoek.

Kiwi chips zo lekker. Ik eet meer noten nu, wel gezouten vaak :o En lekker een taartje per week.

Melanie vervelend gebroken nachten.

Hier de spullen van dochter uitgezocht. Autostoel, doos kleding 50 t/m 62, wagenbak, babynestje, omslagdoeken ed gaan mee terug naar Kopenhagen. Ook een nieuwe Tripptrapp met newbornset. Straks thuis even alles wassen en beter uitzoeken. En kijken wat ik nog nodig heb. Ik maak het meeste zelf, op rompers na. Heb enorm veel leuke stof dus helemaal zin in <3 <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:00

Azmay schreef:
Ik houd wel van wat kleur, vind de mode van nu met al die witte en beige kamers dan ook niet zo spannend O:)

Heb gisteren kennis gemaakt met het kindje van een vriendin, die is nu een maand oud en lekker de fles gegeven en op schoot gehad. Vannacht bijna niet geslapen, mevrouw besloot een groot deel van de nacht letterlijk dwars te liggen 8)7

Morgen vieren we dat mijn vriend en ik elkaar 2 jaar kennen, blijft een beetje belachelijk dat ik zwanger ben _O-

Als het goed is is het goed toch

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:02

Beterschap voor je vriend Mriek!

Ik ben ook team chips *\o/* :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:13

MissAnnemijn, oh jij bent ook al zo creatief dat je spullen zelf maakt. Knap!

QueenE, volgens mij sta jij op de voorpagina van Bokt ofniet? :D