Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:44

verootjoo schreef:
De goede winkels houden de klandizie toch wel, en als een action of wibra het niet meer volhoudt lijkt me dat geen gemis in NL en beter voor de wereld.

Dan maar wat minder winst, ik geloof echt niet dat we medelijden moeten hebben met die ketens. En verder eens met Verootjoos post.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:45

Komen er ook nooit uit hopelijk gaan mensen eens dat in zien, ben er zo klaar mee dat mensen denken met een lockdown en een mondkapje we hier uit komen.

Nee... een vaccin erin dat is wat ze willen en dan zou het vast minder worden maar ik geloof dat dat alleen maar om geld en macht draait.

Sorry ik hou m’n mond nu weer :)
Iedereen mag denken wat die wil en als jullie dit denken dan is dat zo.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:45

Relaxed schreef:
Janinevv schreef:
Ik snap de ondernemers wel hoor, het is niet niks.

Het is voor IEDEREEN niet niks.. We zitten hier allemaal in en als iedereen steeds maar aan zichzelf blijft denken komen we er nooit uit..

Amen. Alle sectoren worden hier door getroffen. Niet alleen de ondernemers.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:46

Relaxed schreef:
Janinevv schreef:

Het is voor IEDEREEN niet niks.. We zitten hier allemaal in en als iedereen steeds maar aan zichzelf blijft denken komen we er nooit uit..

Moest daar ook aan denken. Ken wel meer voorbeelden van 'het is niet niks' buiten ondernemers.

Sizzle schreef:
Die Brexit komt natuurlijk ook echt heel onhandig nu.
Kinderen van vrienden van ons zitten op een britse school. De meeste docenten zijn natuurlijk uit de UK en veel daarvan wonen in het grensgebied in Frankrijk. Als EU burger mogen ze gewoon in Zwitserland werken. Na de Brexit verliezen ze die status en het is onduidelijk wat er dan gebeurd.
Huurders kunnen nu natuurlijk evtl nog snel gewoon de grens over verhuizen en dan wonen en werken ze in Zwitserland, maar als je een gekocht huis hebt dan is dat nu natuurlijk niet even zo snel geregeld.

Voor enkele van onze klanten wordt het nog spannend of ze hun produkten (medische produkten) nog mogen verkopen. Een CE afgegeven in de UK is dan niet meer geldig. De meeste hebben al gewisseld naar een ander land maar dat kan niet altijd zomaar voor alle produkten. Zal je net zien dat hier enkele kritische produkten voor Covid bijzitten.

Brexit is echt onhandig ja. Maar voor een land met zoveel armoede waar kinderen echt onder lijden en problemen in de gezondheidszorg vind ik het bizar dat al jaren bijna alle aandacht uitgaat naar Brexit en dat zonder succes te bereiken. Triest.

Anoniem

Relaxed schreef:
Mjelleke schreef:
Ik snap van de ondernemers wel dat ze de grenzen opzoeken, maar slim is het niet. Hopelijk komt het kabinet snel met veel meer duidelijkheid.

Onzin, het kabinet was héél duidelijk maandag..

Dat dacht ik ook, maar schijnbaar moet alles in jip en janneke taal en het liefst voorzien van tekeningen en voorbeelden :')

Anoniem

Janinevv schreef:
Komen er ook nooit uit hopelijk gaan mensen eens dat in zien, ben er zo klaar mee dat mensen denken met een lockdown en een mondkapje we hier uit komen.

Nee... een vaccin erin dat is wat ze willen en dan zou het vast minder worden maar ik geloof dat dat alleen maar om geld en macht draait.

Je zit in het verkeerde topic ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:47

MarrieLeen schreef:
Relaxed schreef:

Amen. Alle sectoren worden hier door getroffen. Niet alleen de ondernemers.[/quote]

Ondernemers en alle andere sectoren die gesloten nu zijn.
Bedrijven die op knappen staan, we zijn lekker bezig met zijn allen ter wereld.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:48

Relaxed schreef:
Janinevv schreef:

Je zit in het verkeerde topic ;)

Ja ik stop hier weer even, excuus :o
Ik reageer weer in andere topic

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:48

Janinevv schreef:

Lockdown is wel de enige overgebleven manier om gezondheidszorg en zorgpersoneel nog enigszins overeind te kunnen houden de komende maanden. En dan maak ik me nog steeds zorgen over of we het gaan redden. De sheets in de briefing van gisteren waren heel confronterend voor mij.

Wat zou jouw oplossing zijn Janinevv?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:49

Astorga schreef:
Janinevv schreef:

Lockdown is wel de enige overgebleven manier om gezondheidszorg en zorgpersoneel nog enigszins overeind te kunnen houden de komende maanden. En dan maak ik me nog steeds zorgen over of we het gaan redden. De sheets in de briefing van gisteren waren heel confronterend voor mij.

Wat zou jouw oplossing zijn Janinevv?

Ja, wat wil je? De zorg laten instorten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:49

Janinevv schreef:

Ik ken ook geen mensen die denken dat we er zo uít gaan komen. Dat zal idd bij een vaccin zijn. Maar ik en vele anderen geloven wel dat we door de maatregelen op termijn weer misschien een keer bij onze geliefden langs kunnen gaan zonder grote angst te hoeven hebben ze te besmetten, dat we op veilige afstand weer eens naar de horeca kunnen en dat we de middenstand kunnen blijven steunen. Dat de zorg overeind blijft. Dat corona, kortom, minder prominent wordt en onder controle.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 16-12-20 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:50

Janine meldt zich aan als vrijwilliger in de zorg, daarmee zijn we dan allemaal wel gered, alles kan weer open :')

Ik was met mijn laatste fles shampoo bezig, even Googlen en een nieuw voorraadje besteld bij Wehkamp. Echt mensen, het is niet zo moeilijk :n

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:51

Ik wil niet teveel in dit topic erover door gaan aangezien dat dit niet het juiste topic is.

Eerlijk ik denk dat er met de test gesjoemeld word, en als ik zie dat het aantal doden over alle afgelopen jaren niet schrikbarend hoger liggen snap ik het allemaal niet meer.

En eerlijk ik wil geen slaaf van angst zijn.

Als mensen erover willen praten graag dan andere topic of privé bericht mag ook sta open ervoor en wil niemand extra tegen zijn knieën trappen dat is niet m’n bedoeling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:52

Janinevv schreef:

Jammer dat je niet snapt dat juist mensen met jouw instelling er voor zorgen dat we nog langer in deze lockdown zitten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:52

Relaxed schreef:
Janine meldt zich aan als vrijwilliger in de zorg, daarmee zijn we dan allemaal wel gered, alles kan weer open :')

Ik was met mijn laatste fles shampoo bezig, even Googlen en een nieuw voorraadje besteld bij Wehkamp. Echt mensen, het is niet zo moeilijk :n

Wooow respect wat knap! Is het echt precies dezelfde shampoo? Vind je het niet eng dat het misschien een verkeerde levering zou kunnen zijn? Heftig!

:P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:53

Cayenne schreef:
Janinevv schreef:

Jammer dat je niet snapt dat juist mensen met jouw instelling er voor zorgen dat we nog langer in deze lockdown zitten.

Hoezo? Wij zijn heel gevaarlijk ja omdat wij niet zomaar iets in ons willen laten spuiten waardoor je zorgt dat de rijken nog veel rijker worden. Maar goed ik bekijk het van een andere kant.

Ik ga nu echt weg hier.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:55

Janinevv schreef:
Eerlijk ik denk dat er met de test gesjoemeld word, en als ik zie dat het aantal doden over alle afgelopen jaren niet schrikbarend hoger liggen snap ik het allemaal niet meer.

.

En de manier HOE deze mensen dood gaan? Heb je daar al eens bij stil gestaan?
Is dat ook vergelijkbaar bij voorgaande jaren volgens jou? :n Dat mensen snakkend naar adem liggen te stikken?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:56

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:

Hoezo? Wij zijn heel gevaarlijk ja omdat wij niet zomaar iets in ons willen laten spuiten waardoor je zorgt dat de rijken nog veel rijker worden. Maar goed ik bekijk het van een andere kant.

Ik ga nu echt weg hier.

Van mij hoef je niet weg hoor. Dit is toch het algemene topic? Ben zo benieuwd wat volgens jou wel de oplossing is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:56

Cayenne schreef:
Janinevv schreef:

.

En de manier HOE deze mensen dood gaan? Heb je daar al eens bij stil gestaan?
Is dat ook vergelijkbaar bij voorgaande jaren volgens jou? :n

Mijn oma is ook gestikt door een zware long ontsteking en dat is heel erg ja vooral m’n opa die zijn eigen vrouw ziet stikken.

Ja dat is erg! En dat gebeurde helaas ook al voor de covid 19 en ik ontken het niet hè..

Cayenne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:57

Ik ben ook benieuwd wat jouw oplossing dan zou zijn. Want wie weet begrijpen we je gedachtengang dan beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:58

Sheran schreef:
Relaxed schreef:

Wooow respect wat knap! Is het echt precies dezelfde shampoo? Vind je het niet eng dat het misschien een verkeerde levering zou kunnen zijn? Heftig!

:P

Ja het wordt wel ff spannend.. :=

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:59

@relaxed: geen paniek, gewoon van alle ingrediënten de lange termijngevolgen uitzoeken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:59

Janinevv schreef:
Mijn oma is ook gestikt door een zware long ontsteking en dat is heel erg ja vooral m’n opa die zijn eigen vrouw ziet stikken.

Ja dat is erg! En dat gebeurde helaas ook al voor de covid 19 en ik ontken het niet hè..

Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet :)
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:00

Astorga schreef:
Janinevv schreef:

Ik ga nu echt weg hier.

Van mij hoef je niet weg hoor. Dit is toch het algemene topic? Ben zo benieuwd wat volgens jou wel de oplossing is.[/quote]
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 16-12-20 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:00

Cayenne schreef:
Ik ben ook benieuwd wat jouw oplossing dan zou zijn. Want wie weet begrijpen we je gedachtengang dan beter :)

Zij beredeneert het al vanuit dat Corona niet echt is, daar begint het voor hun al mee. Corona is een vooropgezet plan om mensen te kunnen injecteren met een chip en daarmee de rijken rijker te maken.. Die gedachtegang ga ik gewoon al nooit kunnen en willen begrijpen.. :n