Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:23

SusanH schreef:
Begon maandag met een kriebel in mijn keel. Dat werd dinsdag erger, kwam een hoestje bij. En toen ik dinsdag avond na mijn werk thuis kwam overal spierpijn vooral in mijn onderrug. Kreeg het ijskoud. En toen in de nacht juist heel warm. Koorts dus. Nu vooral erg last van zwaar gevoel in benen, armen en onderrug. Buiten adem en dizzy als ik loop. Oogontsteking ook erbij gekregen. En nog koorts. O ja en ik voel me kapot moe.

O bah zeg
Veel sterkte
Was je zondag uit voorzorg getest? Dus zonder klachten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:30

Ja. Vanwege situatie op het werk.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:07

SusanH schreef:
Begon maandag met een kriebel in mijn keel. Dat werd dinsdag erger, kwam een hoestje bij. En toen ik dinsdag avond na mijn werk thuis kwam overal spierpijn vooral in mijn onderrug. Kreeg het ijskoud. En toen in de nacht juist heel warm. Koorts dus. Nu vooral erg last van zwaar gevoel in benen, armen en onderrug. Buiten adem en dizzy als ik loop. Oogontsteking ook erbij gekregen. En nog koorts. O ja en ik voel me kapot moe.

Balen!

Beterschap!

Marije_jiplover

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:10

Sterkte SusanH!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:32

Sterkte Susan! Goed uitzieken maar :( . Echt balen zeg, ook voor de bewoners...

Was het zondag, vraag ik me dan af, al een week na het laatste risicovolle contact, zoals ze nu bij de GGD 'aanraden'? Gezien je verhaal vermoed ik van niet, toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:36

Sheran schreef:
Sterkte Susan! Goed uitzieken maar :( . Echt balen zeg, ook voor de bewoners...

Was het zondag, vraag ik me dan af, al een week na het laatste risicovolle contact, zoals ze nu bij de GGD 'aanraden'? Gezien je verhaal vermoed ik van niet, toch?

Moesten ons laten testen ivm uitbraak op het werk. Het is 5 dagen toch? Die had ik toen wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:40

Ja, vijf dagen inderdaad (sorry) na laatste risicovolle contact geloof ik. Dacht uit je verhaal begrepen te hebben dat je nog wel even had doorgewerkt tot de test :). Vond het ook al kort van het RIVM. Stom hoor, dacht je ook net negatief te zijn... Hopelijk blijft het hierbij

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:52

Ik was zondag ook negatief. Dus maandag en dinsdag weer gewerkt. Maandag wel kriebel in de keel. Zocht ik niks achter, want ik weet dat ik mezelf helemaal gek kan maken anders. Maar dinsdagavond foute boel en toen wist ik wel hoe laat het was.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:05

Dat kapot moe klinkt heel herkenbaar. Veel sterkte, goed uitzieken.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:31

Die vermoeidheid is echt killing!
Elke ochtend word ik wakker en denk ik dat het beter gaat, om er vervolgens halverwege de middag achter te komen dat ik nog wel een weg te gaan heb. Toch lijkt het wel alsof ik elke dag iets vooruit ga, dus ik houd de moed erin. Vandaag voor het eerst weer gemend (daarna gegeten, gedoucht en als een blok in slaap gevallen).

Volgende week donderdag moet ik weer werken, thuiszorg. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, maar probeer het positief te benaderen. Ik heb nog wat dagen om rustig mijn gang te gaan.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:03

Ik heb inmiddels met huisartsen en fysio’s gesproken. Ondanks dat ik nauwelijks ziek was heb ik aardig wat naklachten die steeds erger worden en ik voel me nu zelfs zieker dan tijdens de corona zelf. Wat ik zag als “een beetje” doen per dag was blijkbaar al veel te veel en daar reageert mijn lichaam aardig heftig op. Dus ik ga nu een soort van corona revalidatie nazorg pakket in in het nieuwe jaar met fysio, ergotherapeut, voedingsdeskundige etc etc. Ze hopen nu dat ik van de zomer weer een beetje op mijn oude niveau zit. Schrok daar wel aardig van moet ik zeggen...

Hoop dat iedereen hier zich inmiddels weer een beetje beter voelt! En sterkte aan de nieuwe zieken. Onderschat die naklachten niet.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:15

Goof schreef:
Die duizeligheid had ik ook, bizar was dat.

nou zeg dat, vond t best heel eng ook :(

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:31

Janntjuh schreef:
Ik heb inmiddels met huisartsen en fysio’s gesproken. Ondanks dat ik nauwelijks ziek was heb ik aardig wat naklachten die steeds erger worden en ik voel me nu zelfs zieker dan tijdens de corona zelf. Wat ik zag als “een beetje” doen per dag was blijkbaar al veel te veel en daar reageert mijn lichaam aardig heftig op. Dus ik ga nu een soort van corona revalidatie nazorg pakket in in het nieuwe jaar met fysio, ergotherapeut, voedingsdeskundige etc etc. Ze hopen nu dat ik van de zomer weer een beetje op mijn oude niveau zit. Schrok daar wel aardig van moet ik zeggen...

Hoop dat iedereen hier zich inmiddels weer een beetje beter voelt! En sterkte aan de nieuwe zieken. Onderschat die naklachten niet.

Wat zijn jouw na klachten?
Mijne zijn... al 10! Mnd... wisselend keelpijn, moe, steken overal, druk op de borst en nog veel meer
Heel bizar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:37

Janntjuh, wat heftig. Heel veel sterkte met je revalidatie.

Ik heb ook last van vermoeidheid (niet zoals Janntjuh godzijdank). Ik heb energie van 0, ben nu aan het opbouwen en kan weer goed een uur wandelen zonder kortademig te worden. Dat gaat dus goed, maar vervolgens lig ik wel de hele dag op de bank omdat ik te moe ben. Dus of het uiteindelijk nou echt goed gaat.....

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:40

tokedri schreef:
Janntjuh schreef:

Wat zijn jouw na klachten?
Mijne zijn... al 10! Mnd... wisselend keelpijn, moe, steken overal, druk op de borst en nog veel meer
Heel bizar

In rust heb ik hele erge vermoeidheid en een constante pijn aan mijn ribben (kan niet zonder pijnstilling). Maar als ik wat intensiefs doe (even naar supermarkt of stal gaan) dan krijg ik ook brandende longen, duizeligheid, hoofdpijn, brandend gevoel in mijn mond, wat benauwdheid etc etc.
En dan moet ik echt 2 dagen bijkomen (op bed of bank liggen) om bij te komen en dan voel ik me dus ook weer flink ziek. Ook als ik wat moet leren op de computer voor school moet ik na 10 minuten al een uur op bed liggen om de misselijkheid en vermoeidheid weer wat onder controle te krijgen, dus studeren zit er nu ook even niet in.

Pijn in de ribben heeft ermee te maken dat ik door de benauwdheid toen ik ziek was mijn hele middenrif heb verkrampt. Mijn ademhaling zit ook nog steeds heel hoog, door de buik ademen doet pijn. Normaal kan een manueel therapeut hierbij helpen maar ik heb hierbij ook het syndroom van Tietze, dus het kraakbeen bij mijn borstbeen en van mijn ribben is nu ontstoken geraakt, dus even losmasseren of kraken zit er niet in.

Dankjewel Goof! Ik ben jaloers op je uurtje wandelen haha. Met 100 meter van de auto naar stal lopen zit al hijgend bij te komen met een hartslag van 170 haha
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 24-12-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:43

sassefras schreef:
Goof schreef:
Die duizeligheid had ik ook, bizar was dat.

nou zeg dat, vond t best heel eng ook :(

Ik heb ooit een sepsis gehad. Ik ben dus wel gewend wat het is om heel heel erg ziek te zijn en lang te herstellen. Was ook geen pretje. Maar daardoor schrik ik nu niet zo snel van bepaalde dingen die ik voel en ervaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:12

Poeh mensen ik vind het heftig om dit zo te lezen. Mijn collega's (3) klagen allemaal nog na behoorlijke tijd over pijn in de ledematen. Ik steek een extra kaarsje aan voor jullie.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:41

Ik zit nu op 4 weken en heb eindelijk het idee dat er wat vooruit gang in zit. De pijn tussen mijn schouders lijkt minder te worden en ik lijk alweer wat langer/meer te kunnen praten. Ik kan niet nog lang staan/lopen, echt te weinig kracht in mijn benen. Als ik doorga, dan komt er een plots opkomende vermoeidheid en moet ik echt gaan liggen. Ga ik meerdere keren over de onzichtbare grens, dan ik eindig ik met verhoging of koorts.
Ik vind dit best lastig om te accepteren, was gezond, 4-5 x per week sporten waaronder krachttraining. Maar ik moet denk ik blij zijn als ik de klachten van sommige van jullie lees.

Sterkte allemaal
Dus ik probeer nu in hele kleine stapjes de kracht in mijn benen weer op te bouwen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:06

Hier koortsvrij wel nog met 4 keer daags 2 paracetamol dus wil me nog niet te rijk rekenen. Voel me iig wel een stuk beter fysiek. Maar goed, weet ook dat het kan veranderen. Mentaal gaat het minder, op het werk is iemand overleden gisteren en dat hakt er flink in.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:29

Sterkte en beterschap allemaal! Y;(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:42

SusanH :(:)

Hier nu ook druk met Corona op mijn werk. Veel clienten moeten testen. Elke keer weer in pak. Ook omdat ik op een woning werk waar veel clienten corona hebben. Mn handen doen enorm zeer van alle ontsmettingszooi.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:02

@ janntjuhh ..precies wat jij zegt die klachten zijn bij mij hetzelfde!(restverschijnsel)

ik heb ook tietze syndroom(gaat gelukkig heel goed na acupunctuur) maar merk idd die ,ribben pijn etc

ademhaling idd goed in de gaten houden,maar bij pijn is dat echt ......om te vloeken zeg maar

sterkte hoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:45

Nou ik heb 1 meevaller mijn man heeft sinds vanmiddag ook klachten dus ik kan weer gewoon in mijn eigen bedje slapen. Hij heeft tot nu toe alleen last van zijn ogen en een loopneus. Ik ben nog steeds koortsvrij. Voel me heel wat als ik zit. Maar dat is meteen over als ik opsta :+ . Hebben even goed gezellig kunnen eten samen. Memorabele kerst zo. Gaan we nooit vergeten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:54

Ik heb voor het eerst weer intensief mijn paard gereden vandaag. Lekker in de zon op buitenrit met ons mams er naast op de fiets. Maar man oh man, ik was heel blij met de stukken waar de zandweg te drapering was om te fietsen en mams moest lopen, want die lange stukken draven en galopperen om de fiets bij te houden waren amper te doen. Mijn longen stonden in de fik en mijn borstbeen is nu nog steeds pijnlijk.

Wat een k*t virus ook eigenlijk, ik ben nu 7,5 weken nadat ik besmet werd en nog lange niet de oude.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 09:59

Ik schrik daar wel van als ik dat lees. Ik had echt wel een goede conditie maar nu is naar de keuken lopen al een uitdaging. Al voel ik me ook vandaag weer beter als de dag ervoor. En ik ben nog steeds koortsvrij *\o/* dus ik durf wel voorzichtig te zeggen dat het de goede kant op gaat hier. Met mij dan. Mijn man heeft het nu goed te pakken.

Hebben jullie huisgenoten met klachten zich trouwens ook laten testen?