Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:51

Nou, bij mij valt er weinig te sporten /bewegen.
Na het sluiten van de sportschool was ik enthousiast begonnen aan workouts via YouTube.
Maar ben geveld door buikgriep.
Zo erg dat ik gisteravond laat onwel ben geworden, flauw gevallen, hoofdwond opgelopen en is zelfs de ambulance nog op bezoek geweest.

Nu flinke hoofdpijn en daarnaast houd ik nogsteeds niets binnen, dus behalve op de bank liggen en naar de wc lopen, doe ik momenteel weinig.

Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:55

Beterschap Fem! Nu wel even rustig aan doen he :(:)

Hier nog druk aan het werk (supermarkt), waardoor het gezond eten er echt bij in schiet. Geen zin/tijd om mijn eten te voorbereiden. :o Moet dat nu wel echt weer even gaan doen... Gelukkig zit ik nu wel dik over de 10.000 stappen per dag, dat is dan het voordeel :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:00

Lekker bezig Imre en Arnon!

Fem pas je goed op jezelf? Rustig aan hé :(:)

Ik heb van die strechbanden en 3kilo gewichten gekocht. Nieuwe dingen kopen motiveert me wel weer voor een tijdje :)) heb van de sportschool ook een link gekregen van een site waar goede workouts op staan, die normaal gesproken betaald is, dus ben benieuwd.

Imre

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:21

Beterschap Fem!

Ik heb net ruim 5km gewandeld met een vriendin. Was even klaar met binnenzitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:10

Beterschap Fem!

Ik probeer tussen mijn studiedeadlines door veel te wandelen en te fietsen. Maar dat lukt niet elke dag even goed. :P

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:37

Beterschap Fem!

Ik wandel nu elke dag ongeveer 10km, dat is alles wat ik doe.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:51

Jeetje, heftig Fem. Beterschap!

Jitske, jij hebt vast een pittige tijd. Zet hem op.

De rest is ook goed bezig zo te lezen. Of probeert het in elk geval.

Je bent hier nog steeds welkom voor een ritje hoor imre, als je wilt. Na deze crisis dan.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:11

san4nie schreef:
Vermaken jullie je nog? En komen jullie nog in beweging?
Hier gaat het best goed, heb een crosstrainer gekregen. Dat voel je wel zeg! Probeer er elke dag minstens 20 minuten op te gaan. Ben weer rustig begonnen met paardrijden en ga elke dag even buiten fietsen/ wandelen.

Ooh nice!
Foto! :-)

Wij hebben er ook 1. Een oudje. Display doet het niet meer enzo. We kunnen er op trainen en daar gaat het om.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:22

Morgen zal ik een foto maken. Deze is nog heel mooi. Was van m’n schoonmoeder en die deed er niks mee. Maar het is een goede training inderdaad!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:49

Fem nogmaals beterschap!

Hier gaat het super goed. Zit thuis te werken en voor mij is dat juist qua beweging een voordeel. Normaal veel reistijd en nu ga ik tussen de middag met de honden wandelen en ben ik om kwart voor 4 al bij de paarden(normaal 5 uur). Dus veel meer beweging. Dat resulteerde goed want deze week 1,4 kilo afgevallen :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:32

Bij is de 25e kg eraf, altijd leuk zulke mijlpaaltjes.

Sporten gaat ook gewoon door, al stappen we (manlief en ik) nu eerst in de auto en rijden we naar “the middle of nowhere” en dan onze beentjes strekken.

Ook een beginnetje gemaakt met hardlopen, maar jeee de peee, that sucks big time! Vroeger kon ik lopen als een kievit, nu hijg ik van lantaarnpaal naar lantaarnpaal en geloof me, dat ziet er verre van charmant uit. :D
Maar goed volgend jaar willen we de 4 mijl van Groningen lopen, dus hoe eerder we beginnen hoe beter (en in mijn geval noodzakelijk :D ).

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:09

Hier gaat het lekker door... stond een tijdje stil kwa gewichts verlies maar nu gaat het opeens weer heel rap! In totaal nu 6kg kwijt. Waarvan 2kg deze afgelopen week :oo
Verder super druk op mn werk, werk in ziekenhuis :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:11

Lekker bezig, Liberia!

Gefeliciteerd met je mijlpaal JJ! Leuk doel, de 4 mijl. Woon je in de Stad?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 02:15

Imre schreef:
Lekker bezig, Liberia!

Gefeliciteerd met je mijlpaal JJ! Leuk doel, de 4 mijl. Woon je in de Stad?

Nee in de kop van Drenthe. ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 02:36

Mag ik meekletsen?

Porbeerde al jaren af te vallen maar het lukte niet.
Dacht dat fulltime werken( in de tuinbouw) wel zou helpen maar helaas vorig jaar niks afgevallen.
In december 2019 hoorde ik van hypno therapie en daar 22 december mee begonnen.

Inmiddels 15 kilo kwijt en nog 10 te gaan.

Wil heel graag dit jaar mijn muildiertje inrijden en met maatje ijslander moest ik dus drastisch afvallen.
Als ik zo door ga kan ik haar van de zomer zadelmak maken *\o/*

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 05:00

Klinkt interessant spatter! Kun je er meer over vertellen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:16

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:08

Het idee er achter is dat je van jongs af aan eigenlijk geleerd hebt om teveel te eten.
Immers, netjes bord leeg eten en dan toetje.
Je bord vol was waarschijnlijk al teveel en dan ook nog dat toetje.

Je hebt nooit geleerd naar je maag te luisteren , dat die aangeeft dat die vol zit.

Onder diepe ontspanning, je blijft aanwezig, krijg je te horen dat ze een maagbandje plaatsen en dat je maag nu veel kleiner is.
Gek genoeg werkt dat, je hebt bij een beetje eten al het gevoel alsof je zwaar getafeld hebt.
Iedere dag , de eerste maand, luister je ook nog naar een bandje waar dat in vertelt wordt.

ondertussen krimt je maag natuurlijk echt, blijft een spier, dus na een tijdje is je maag echt klein.
Door goed te blijven voelen wanneer je vol zit en dan te stoppen, blijf je afvallen.

Je krijgt 5 sessies, waarvan de eerste 2 binnen 14 dagen moeten zijn en daarna kies je zelf.

Het blijft zelfdicipline maar het is zoveel makkelijker als je steeds het gevoel hebt dat je lekker vol zit.
De kleine hapjes die ik eet zijn extra lekker en ik kijk ook niet naar calorieen.
Natuurlijk wel gezonde producten maar volle kaas, vet vlees, maakt allemaal niet uit.
Wel gewoon 3 maaltijden per dag en nauwelijks tussendoortjes.

en verder veel drinken om alle afvalstoffen kwijt te raken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:32

Hoe gaat het met iedereen? Houden jullie het een beetje vol?
Ik merk bij mezelf nu de bootcamptraining niet doorgaat en ik veel thuis ben, de klad er een beetje in komt. Ik sport nagenoeg niet, wandel alleen stukken met de hond en ik begin weer te snaaien. Gelukkig ben ik nog niet aangekomen, maar ik baal dat ik het niet goed vast kan houden.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:39

nouja ik had het zure dat ik net 2 weken begonnen was met Milon en voedingsschema toen de sportschool dicht moest ivm corona. maar dat lost mijn sportschool ontzettend goed op!

ik krijg iedere week een half uurtje personal training (uiteraard flinke afstand en alles wordt ontsmet naderhand)
ik heb een app gekregen waarbij goede workouts gegeven worden en waarbij je gericht je spieren traint. (hiervoor heb ik geen gewichtjes etc voor nodig dus dat is wel fijn.
ik krijg nog gewoon wekelijks mijn voedingsschema
via hun Facebook doen ze de groepslessen die normaal gegeven zouden worden life via Facebook. dus je kan gewoon mee doen thuis.

ik merk wel dat ik het lastig vind om thuis te wegen. ik ben te gefixeerd op het getalletje op de weegschaal. terwijl ik wel in gedachten moet houden dat spiermassa zwaarder is dan vet....

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:50

Ik sportte voorheen niet, maar nu ik zo veel thuis zit juist wel (student). Mijn colleges gaan online door maar ik merk nu hoe fijn het is om even te bewegen. Ik heb een app gedownload waar allemaal oefeningen op staan die je thuis kan doen zonder attributen. Het werkt echt ideaal! Je krijgt een work-out van 15 minuten (bv voor af te vallen) en dan speelt de app het circuit af met muziek en met tijd. De bedoeling is 5x per week dit te doen, hopelijk houd ik het vol :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:11

Welke app is dat nereids?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:22

Renee1991 schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Houden jullie het een beetje vol?
Ik merk bij mezelf nu de bootcamptraining niet doorgaat en ik veel thuis ben, de klad er een beetje in komt. Ik sport nagenoeg niet, wandel alleen stukken met de hond en ik begin weer te snaaien. Gelukkig ben ik nog niet aangekomen, maar ik baal dat ik het niet goed vast kan houden.

Herkenbaar

Ik ben ook benieuwd n de app nereids!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:26

Het heet Workout Women (roze met een witte W erin). De losse workouts zijn gratis, dus dan kan je zelf je 'doel' kiezen. Ik volg nu een programma 30-day weight loss, je krijgt de eerste 2 (of 3) trainingen gratis. Daarna moet je betalen (helaas). Ik heb nu 2 trainingen gedaan en het bevalt zo goed dat ik misschien toch de 5,49 per maar wil betalen, normaal zou ik dat niet doen. De losse trainingen zijn ook fijn maar met zo een programma heb ik voor mn gevoel meer een doel die ik moet halen. + het is opbouwend en zorgt ervoor dat je lichaam in een hoger metabolisme gaat (dat beweren ze).
Maar ik heb toch een partij spierpijn vandaag en gisteren gehad :+
Laatst bijgewerkt door nereids op 25-03-20 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:27

Ik ga bijna elke dag naar m’n paard en probeer nog wat te wandelen en fietsen. Maar is toch anders dan ‘s ochtends naar het station moeten fietsen en van en naar colleges lopen. Ook snaai ik wel wat meer, nu ik er zo makkelijk bij kan. Maar ik sta al zo lang stil. Dat het eigenlijk afvallen januari was, i.p.v. afvallen 2020.

Maar ik zet door! Vandaag weer 30 minuten crosstrainer gedaan en ondertussen college gekeken.