2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:18

Maar een complete maaltijd overslaan omdat je bijv een zak chips hebt gegeten dat is ook niet gezond lijkt mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:20

Ja dat werkt bij mij vaak ook wel.
Vorig weekend hadden we lekkere broodjes en beleg als brunch, ik was al een aantal uurtjes eerder op dan vriendlief.. toch besloten niet te ontbijten maar te wachten tot de brunch.
Zo probeer ik dan toch een beetje en balans te vinden.
Als wij pizza of frietje eten houd ik daar overdag al rekening mee.
Of met uit eten gaan, dan eet ik wel een boterham als lunch minder of pak wat anders ofzo

En ja Tuurlijk hebben we allemaal weleens slechte dagen hoor, de boog kan niet altijd gespannen staan...

olympia nee is het natuurlijk ook niet. Dat moet je wel zoveel
Mogelijk zien te voorkomen lijkt me.. niet dat je elke dag san wel een zak chips eet maar geen boterham neer, zeg maar..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:28

Ik heb veel dagen met meer dan 20.000 stappen. Maar dan zit daar een buitenrit bij. Dat telt zeker niet... :')

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:33

Olympia schreef:
Maar een complete maaltijd overslaan omdat je bijv een zak chips hebt gegeten dat is ook niet gezond lijkt mij..

Nee is het ook niet, maar dat was de chips al helemaal niet. We zijn dik geworden doordat we ondanks de chips alsnog ons gewone eten op eten en dan waarschijnlijk nog wat extra snaaigoed. Daar moet verandering in komen, dus niet en en en en, maar of het een of het andere.

Wat darkchrystal heeft gedaan met de brunch vind ik een goede keuze, net als rekening houden met de friet of pizza. Die omschakeling moet je gaan maken!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:33

Bloodymary schreef:
Ik heb veel dagen met meer dan 20.000 stappen. Maar dan zit daar een buitenrit bij. Dat telt zeker niet... :')

Ik keur het goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:40

Ik ook. Je hebt vast wel bewogen in het zadel Hahahaha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:43

NoTwixLeft schreef:
Bloodymary schreef:

Ik keur het goed :')

Keuren jullie het ook goed als ik stilzit op de sulky? :D :D

Ja ik doe dat toch ook wel een beetje hoor, of het een of het ander. Zal inderdaad niet supergezond worden maar tja....... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:45

Maar jezelf dwangmatig alles ontzeggen werkt denk ik ook niet. Althans niet voor mij.
Zou dolgraag willen dat ik alles kon eten maar helaas.
Dus dan moet je toch ergens keuzes maken..
Als dat maar niet dagelijks inhoudt dat je alles zo draait dat je toch die zak chips of reep chocola kan eten...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:46

Sulky met of zonder rugleuning? :+ Zonder doe je nog een beetje buikspieroefeningen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:47

:+ ik zie haar al gaan zonder rugleuning

Gelukkig vandaag weer minder wind , vanavond weer blokje om op de fiets

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:50

Niet obsessief alles blokken inderdaad, want dan krijg je i.m.o. juist te veel neiging om te snaaien. Maar als je een dagje wat extra ruimte hebt een handje chips, chocola of weet ik het pakken kan prima.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:09

IngridM schreef:
Keuren jullie het ook goed als ik stilzit op de sulky? :D :D

Ja ik doe dat toch ook wel een beetje hoor, of het een of het ander. Zal inderdaad niet supergezond worden maar tja....... -O-

Ik keur het ook goed, maar volgens mij worden er dan geen stappen geteld, omdat je op wielen voortbeweegt toch?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:00

Er zijn veel sulky's zonder rugleuning! Maar ik heb er gelukkig 1 :-)
Helaas rammelt het nogal en daardoor tikt de teller toch door haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:41

NoTwixLeft schreef:
Maar als je dat al weet kan je daar nu toch gewoon al rekening mee houden? Dus nu al kcal minderen of de dagen erna minder kcal eten? En op de dag zelf zo goed mogelijk opletten, je niet proberen vol te stoppen met alles wat op tafel wordt gezet en je ontbijt, lunch en avondeten er ook op aanpassen. Een zogenaamde balansdag. Mocht je je echt hebben laten gaan, kan een (zelfgemaakte) soep daar een mooie balans voor zijn.

Ik heb laatste een zak paaseitjes weggesnaaid en daardoor maar besloten om m'n lunch over te slaan en gekeken of ik nog iets aan moest passen voor de overige eetmomenten.
Compenseren is denk ik het toverwoord en niet maar blijven eten "omdat je toch al de fout in bent gegaan"

Complete maaltijden niet eten omdat je snoept lijkt mij niet de beste oplossing..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:47

Ik ga straks lekker sporten :D

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:57

Es_ther schreef:
Complete maaltijden niet eten omdat je snoept lijkt mij niet de beste oplossing..

Nee, niet de beste. Maar alles dan gewoon maar op blijven eten is ook de oplossing niet. Dus als je toch te veel hebt gesnoept is kijken naar de rest van dag wel verstandiger om een goede keuze te kunnen maken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:00

Dat klopt, maar ik kan ook heel omschakelen in niet snoepen.
Ik hou sowieso niet van winegums, chips en alles wat er op lijkt, dus dat scheelt.
Taart hou ik ook niet zo heel erg van, kan het makkelijk laten staan, dus voor mij is het misschien wel makkelijker.

Mijn enige zwakte is (pure) chocola..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:01

NoTwixLeft schreef:
Es_ther schreef:

Nee, niet de beste. Maar alles dan gewoon maar op blijven eten is ook de oplossing niet. Dus als je toch te veel hebt gesnoept is kijken naar de rest van dag wel verstandiger om een goede keuze te kunnen maken

Maar alles blijven op eten. Je kan als lunch ook een salade maken van sla paprika gerookte kipfilet of zalm en nog wat rauwe groente erbij. Dan houd je je kcal laag en je heb toch een lunch. nMaaltijden overslaan is echt niet gezond. Daar blijf ik bij.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:08

Maar dat is dan toch het maken van de keuze in wat je verder gaat eten?
Ik koos op dat moment voor geen lunch door het tijdstip en m'n verdere eet-plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:21

Als je een zak paaseitjes op eet heb je die salade echt niet meer nodig, waarom zou je dat doen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:30

Ik doe ook weer mee :D :wave:
Heb myfitnesspal weer gedownload, ben gelijk weer een stuk bewuster van mijn voeding :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:08

Wat is er dan zo ongezond aan eens een maaltijd over slaan (omdat je te veel gesnoept hebt bijvoorbeeld). Wat gebeurt er dan? Niks toch.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:51

Nee, tenzij je echt honger hebt en bijna flauw valt. Je moet wel gewoon eten wanneer je echt honger hebt :j

Ik mocht alles eten, als ik maar onder mijn kcal bleef/meer verbruikte dan ik innam.
Dit ga ik nu ook aanhouden :j

Zometeen onverwachts uiteten :+ ik heb op de katten van een vriendin gepast en krijg dit als bedankje. Gelukkig heb ik voor vandaag nog meer dan 1000kcal over :))

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:23

Hier gaat het echt even ruk -O- ik zit een depressie, en ben echt aan het vechten om niet te troost eten. Daarbij doet de stress weinig goeds voor mijn lichaam nu :( wel even een domper, hoop binnenkort weer betere sprongen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:34

In een depressie is afvallen echt even geen optie denk ik. Ik weet er alles van helaas.

Maar terugkomend op die zak paaseitjes als lunch: als je die voor lunchtijd al achter de kiezen hebt, dan zou ik idd persoonlijk ervoor kiezen niet meer te lunchen of wen hele lichte lunch nemen.