Wat een lieve reacties allemaal. Vind het heel lief dat jullie meedenken en tips geven. Dat doet me echt goed!
Riddershow schreef:Hey frummels, jij klinkt net zoals mij. Ik ben (of was... hopelijk) een lopende vuilnisbak. Je kon alles bij mij kwijt. Nu zit ik nog steeds 10 kilo boven mijn wensgewicht (in mijn geval dankzij de zwangerschappen, maar mijn eetpatroon zal daar ook niet aan meegeholpen hebben) en probeer het eraf te krijgen.
Maar die naam krijg je niet snel weg. En ookal vind ik dat ik aan me kan zien dat het wat minder mag, dat vinden al mijn collega's niet. Al respecteren mijn collega's het wel als ik nee zeg. En als ik nee zeg, dan hou ik me er ook aan.
Mijn probleem is ook dat ik tijdens mijn werk snoep, niet dat ik me echt verveel... maar het is nu ook niet dat ik continu aan het rennen ben. En ik kan lekkers zo moeilijk weerstaan!!!
Thuis kan ik het veel beter reguleren. En ik wil niet weten hoeveel ik soms per dag aan Kcal binnenkrijg. Ik had net 2 dagen congress met zo veel lekkers, en hapjes tussen door. Taartjes, bladerdeeghapjes, snoepjes... Ik heb bewust niet neergezet wat ik binnen heb gekregen... want het is vast schandalig...
Helaas kan ik geen tips geven, ik wil wel zo'n hartslag en stappenteller ding hebben zodat ik in ieder geval kan bijhouden wat ik wel mag. En Probeer verder gewoon kleine dingen te veranderen.
Zo heb ik dus mijn ontbijt vervangen voor een eiwitshake (lekker en weinig Kcal/veel eiwit) en neem ik 4 boterhammen mee als lunch (en ja, als we met collega's gaan eten, ga ik gewoon mee en eet ik gewoon mee, maar dan neem ik geen lunch mee) Ik heb een eiwitrijke bar bij als evt tussendoortje, maar moet zeggen dat ik deze best lang ongebruikt in de tas had zitten.
Verder eet ik dus alleen mijn boterhammen als ik honger heb. heb ik rond 10 uur een stuk taart gehad, dan eet ik mijn boterhammen niet bij lunch, maar pas op het moment dat het hongergevoel opkomt. Soms is het lastig, maar ik probeer mezelf gewoon af te vragen als ik iets wil eten, heb ik echt honger?
Ik kan wel op mijn werkplek eten, dus zit niet aan tijden vast.
Ik zeg niet dat het al super werkt. Afvallen doe ik nog niet echt, maar is ook een stukje gewoontes omvormen en gezonder eten...
Wat 'fijn' te lezen dat het voor jou herkenbaar is.
Het klopt inderdaad dat je die naam niet snel weg krijgt. Maar wel goed dat jouw collega's niet drammen en het accepteren. Ik heb hier vanmiddag ook gezegd dat ik heus wel zie dat ik niet super dik ben, maar dat ik het vervelend vind en dat ik me niet prettig voel. Niet in mijn vel, en niet door de opmerkingen. Daar schrok iedereen wel een beetje van en dat was natuurlijk helemaal niet hun bedoeling. Ze gaan me nu helpen door niets meer aan te bieden.. Kijken of ze dat lukt, haha. Ben wel blij dat ik eerlijk ben geweest..
Ik snoep eigenlijk niet eens zo heel veel, maar gewoon boterhammen, maiswafels etc. Maar in hoeveelheden waar een gemiddeld weeshuis een week mee vooruit kan. 
Thuis lukt het mij ook vele malen makkelijker. Dan heb ik die drang steeds te eten niet.
Ondanks je misschien geen tips kunt geven, vind ik het wel prettig te weten dat ik niet alleen met dit gevoel en probleem zit.
Dus dankjewel voor je openheid!
gribaldi schreef:Frum, bij ons merkte ik dat heel veel meiden obsessief raakte. Waar ze voorheen een prima gewicht hadden en lekker deden eten ging dit helemaal mis.
Bij een meid - inmiddels vriendin - sta ik dichtbij en heb het fout zien gaan, bij pbp konden het ze het niet aan en toen ze aangaf dat ze in de knoop raakte, depressief en last kreeg van een stoornis hebben ze haar een bericht gestuurd met daarin: ik denk inderdaad dat pbp niet voor jou geschikt is, succes verder.
En ze kon nergens meer bij of in.
Ze vecht nog iedere dag hard en ik weet zeker dat alles goed komt maar tevreden over pbp nee.
Nee hoor Sharon lekker zelf doen zou eerder geld uitgeven aan een goede PT of diëtiste dan aan dit.
En goed bezig, nu volhouden he

Zonde is dat he. Dat er dus mensen zijn die er een probleem door krijgen/verergeren terwijl ze gewoon graag hun best willen doen
Ik vind dat echt heel erg. Zeker als je zo word afgewimpeld terwijl je overduidelijk een probleem hebt of misschien zelfs een ziekte..
Mama3 schreef:Dikke knuffel voor jou Frummels!
Wat goed, eerlijk en dapper dat je jouw gevoel en probleem met ons durft en wil delen. Ik heb je foto's bewust niet bekeken, omdat het er ook niet toe doet, dit gaat om hou jij je erbij voelt.
Omdat het vooral op je werk mis gaat wil ik je de tip geven om een avond van tevoren goed te bedenken wat je de volgende dag wilt eten en dat mee te nemen naar kantoor. Ik neem bijvoorbeeld geen rol rijstwafels mee, maar 2 in een bakje. Wat groentes en fruit voor tussendoor en een lunch, want als ik een voorraad meeneem dan is de verleiding groot omdat het er is.
Dat je collega's je blijven aanbieden ondanks dat je aangeeft dat je niet hoeft vindt ik echt jammer. Ook dat het met hun niet bespreekbaar blijkt te zijn. Misschien dat je alleen extraatjes kunt aannemen wanneer je datgene een cijfer boven een 8.5 geeft. Het zal je verbazen hoe weinig extraatjes dat zijn. En wanneer je toch te snel ja zegt, leg het dan eerst op je bureau en eet het later, zodat je zelf kan bepalen wanneer je eet. En neem kleinere happen, dan heb je eerder een vol gevoel.
Zorg dat je er hulp bij krijgt en het iets is wat bij jou past, alleen dan is het vol te houden. Ik weet zeker dat je het kan, je hebt de eerste stap al gezet!
Wat een lief berichtje van je, dankjewel.
Ik vind je tips heel fijn en ik denk echt dat ik daar wel wat me kan. Ik ga het vanaf maandag in elk geval zeker proberen!
Dat van een cijfer geven vind ik ook wel een goed idee. Dat geldt voor mij denk ik alleen bij bepaalde soorten chocola namelijk. Dus dan moet afwijzen een stuk minder moeilijk worden. En dan inderdaad eventjes laten liggen 
Sorry voor de ego post overigens, wilde het niet om mij laten draaien maar ik wilde het toch graag even kwijt. Bedankt voor het luisteren en de tips..
Nu weer verder met lijstjes en positiviteit? 
Hier hopelijk mijn laatste schranslijstje voorlopig:
O: brinta shake met melk
T: kopje kruidnoten, 1 citroenkoekje
T: 5 maiswafels met eiersalade(3) en kaas mosterd salade(2)
L: 2 boterhammen met hummus, jalapenos en rucola
T: 2 dikke rijstwafels met smeerkaas
A: spaghetti met tomatensaus, bospaddenstoelenmix, rozemarijn en geraspte kaas
T: schaaltje zoute popcorn en een glas wijn
B: 30 min gewandeld met mijn pony, 40 min gefietst (retour werk)
Morgen er weer tegenaan!