3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:18

Oh lieve Frummels, wat dapper van je om die openhartige post te maken :(:) Wat ik wel herken is dat ik ook altijd kan eten. Als ik niet alles bij houd (wat ik al jaren dagelijks doe), kan ik zo 3000 kcal weg eten, alsof ik een lijstje nodig heb dat zegt dat ik vol moet zitten van een bepaalde hoeveelheid voedsel. Zou het misschien helpen om motiverende quotes/foto's op je bureau(blad) te hebben staan? Zodat je aan je doelen herinnerd wordt als je in verleiding komt? En met iemand te appen op moeilijke momenten? Dat kan je misschien wel stiekem op kantoor.

En wat jouw lijstjes betreft, is het een idee om grotere maaltijden en tussendoortjes te voorzien? Ik moet ook 10 rijstwafels op voor ik vol zit. Net als dat vb een appel totaal geen vullend tussendoortje is, en ik nadien toch iets extra zou nemen.

Begrijp me niet verkeerd: je bent een prachtige meid, maar het is droef hoe dit jou dwars zit, dus het zou mooi zijn mocht je weten hoe dit aan te pakken :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:57

Ik heb je een pb gestuurd Frummels :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:19

gribaldi schreef:
Ik zag je foto's in het post je outfit topic en ik moet zeggen dat je zo toch prima bent, lichter zou ik denk niet doen. Maar snap je gevoel wel hoor. En ondanks dat je veel eet zie je er goed uit! Denk dat heel wat mensen jaloers zullen zijn haha.

Doe je ook aan sport?

Enne pbp heeft bij mij ook weinig uitgehaald heb er enkel nieuwe leuke mensen leren kennen :)

Lief van je, maar zo licht ben ik niet hoor. Ik weeg een kleine 84 kg en heb maat 42/44 :+ Ik kan wel veel eten zonder echt heel dik te worden, maar echt prettig voelt het niet haha. 70 kg hoeft van mij niet meer, maar zo rond de 75 voelde ik me heel prettig bij :) Dan zit ik rond de maat 40 en dat past prima bij mij vind ik :j (ik ben 1.80 m)

Ik sport ongeveer 5 keer in de week en daarnaast nog paardrijden.

Rot dat pbp niks heeft uitgehaald voor je, maar nieuwe mensen leren kennen is altijd leuk! :j Wel fijn dat jij er een gelijke ervaring mee hebt, want iedereen die ik hoor is er lyrisch over. Dacht even dat ik gek was haha.

Bhriseis schreef:
Oh lieve Frummels, wat dapper van je om die openhartige post te maken :(:) Wat ik wel herken is dat ik ook altijd kan eten. Als ik niet alles bij houd (wat ik al jaren dagelijks doe), kan ik zo 3000 kcal weg eten, alsof ik een lijstje nodig heb dat zegt dat ik vol moet zitten van een bepaalde hoeveelheid voedsel. Zou het misschien helpen om motiverende quotes/foto's op je bureau(blad) te hebben staan? Zodat je aan je doelen herinnerd wordt als je in verleiding komt? En met iemand te appen op moeilijke momenten? Dat kan je misschien wel stiekem op kantoor.

En wat jouw lijstjes betreft, is het een idee om grotere maaltijden en tussendoortjes te voorzien? Ik moet ook 10 rijstwafels op voor ik vol zit. Net als dat vb een appel totaal geen vullend tussendoortje is, en ik nadien toch iets extra zou nemen.

Begrijp me niet verkeerd: je bent een prachtige meid, maar het is droef hoe dit jou dwars zit, dus het zou mooi zijn mocht je weten hoe dit aan te pakken :(:)

Dankjewel voor je reactie! Erg lief en ik heb er echt iets aan! Vond het best eng en moeilijk om dit te plaatsen namelijk..
Ik eet als ik niet oppas gemiddeld 3000-3500 kcal per dag inderdaad :=

Helaas kan je hier je bureaublad niet personaliseren, maar ik kan misschien wel iets uitprinten en aan mijn beeldscherm plakken. Dat is een goed idee, dankje! :)
Appen of mailen kan prima tijdens mijn werk, dus dat is ook wel een goed idee. Dat ga ik ook proberen!

Grotere maaltijden ga ik eens proberen. Ik denk dat dat misschien wel kan werken. Ik ben ook iemand die nogal snel eet, dus het duurt altijd even voor ik vol zit. En als ik dan iets kleins eet, grijp ik inderdaad snel naar het volgende. Dat is wel echt een goede tip :)

_sharonnn schreef:
Ik heb je een pb gestuurd Frummels :)

Oh, dankjewel. Ik ga even kijken! :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:34

Nou daar is niks van te zien op je foto's of aan je kleding hoor :) Maar die 10 kg er af gaat je zeker lukken!
Gewoon met een schema als jij je daar prettig bij voelt.

Haha nou dat dacht ik ook hoor, heel veel wisselende verhalen. Meeste bij mij uit de groep waren meer negatief dan positief. Zeker nadat ze allerlei nieuwe plannen maakte :')
De apps zijn nog steeds leuk en spreek een aantal privé :j Maar om het nu aan te raden, nee! Zonde van je geld :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:38

Goed om te weten dat pbp dus niet echt een optie is, heb t op den duur echt overwogen omdat ik het niet meer zag zitten, maar ja uiteindelijk moet je het toch echt zelf doen dus was t op dat moment toch niks geweest voor mij.

Nu gaat t echt lekker, de knop is om, ik eet voldoende (niet teveel, niet te weinig) en ik sport 3 keer in de week. 1800 calorieën is voor mij een super aantal, zo blijft er ook nog ruimte over voor wat lekkers zonder dat je, je direct schuldig voelt en op deze manier heb ik ook geen honger. Ben misschien pas weer 2 week bezig, maar er nog lang niet zat van!

Even een happy post haha :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:40

gribaldi schreef:
Nou daar is niks van te zien op je foto's of aan je kleding hoor :) Maar die 10 kg er af gaat je zeker lukken!
Gewoon met een schema als jij je daar prettig bij voelt.

Haha nou dat dacht ik ook hoor, heel veel wisselende verhalen. Meeste bij mij uit de groep waren meer negatief dan positief. Zeker nadat ze allerlei nieuwe plannen maakte :')
De apps zijn nog steeds leuk en spreek een aantal privé :j Maar om het nu aan te raden, nee! Zonde van je geld :Y)

Misschien zit het goed uitgesmeerd over mijn lichaam :)) Bedankt voor je aanmoediging!

In mijn groepje was het meeste heel positief. Dat werkte voor mij alleen maar averechts omdat ik dacht dat het aan mij lag.. :+ 1 iemand heb ik nog wat contact mee, maar de rest niet meer. Er zijn er overigens 3 die net 2 maanden klaar zijn met hun 6 maanden plan, en die zijn allemaal weer aangekomen.. :=
Ik zou het ook niemand aanraden. Ik vind wat je uiteindelijk krijgt voor het geld dat je betaalt heel teleurstellend..

_sharonnn schreef:
Goed om te weten dat pbp dus niet echt een optie is, heb t op den duur echt overwogen omdat ik het niet meer zag zitten, maar ja uiteindelijk moet je het toch echt zelf doen dus was t op dat moment toch niks geweest voor mij.

Nu gaat t echt lekker, de knop is om, ik eet voldoende (niet teveel, niet te weinig) en ik sport 3 keer in de week. 1800 calorieën is voor mij een super aantal, zo blijft er ook nog ruimte over voor wat lekkers zonder dat je, je direct schuldig voelt en op deze manier heb ik ook geen honger. Ben misschien pas weer 2 week bezig, maar er nog lang niet zat van!

Even een happy post haha :')

Nee ik kan het ook niemand aanraden hoor!

Wat super goed dat je knop om is! +:)+ hopelijk gebeurt dat mij binnenkort ook!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:43

Hey frummels, jij klinkt net zoals mij. Ik ben (of was... hopelijk) een lopende vuilnisbak. Je kon alles bij mij kwijt. Nu zit ik nog steeds 10 kilo boven mijn wensgewicht (in mijn geval dankzij de zwangerschappen, maar mijn eetpatroon zal daar ook niet aan meegeholpen hebben) en probeer het eraf te krijgen.

Maar die naam krijg je niet snel weg. En ookal vind ik dat ik aan me kan zien dat het wat minder mag, dat vinden al mijn collega's niet. Al respecteren mijn collega's het wel als ik nee zeg. En als ik nee zeg, dan hou ik me er ook aan.

Mijn probleem is ook dat ik tijdens mijn werk snoep, niet dat ik me echt verveel... maar het is nu ook niet dat ik continu aan het rennen ben. En ik kan lekkers zo moeilijk weerstaan!!!

Thuis kan ik het veel beter reguleren. En ik wil niet weten hoeveel ik soms per dag aan Kcal binnenkrijg. Ik had net 2 dagen congress met zo veel lekkers, en hapjes tussen door. Taartjes, bladerdeeghapjes, snoepjes... Ik heb bewust niet neergezet wat ik binnen heb gekregen... want het is vast schandalig...

Helaas kan ik geen tips geven, ik wil wel zo'n hartslag en stappenteller ding hebben zodat ik in ieder geval kan bijhouden wat ik wel mag. En Probeer verder gewoon kleine dingen te veranderen.

Zo heb ik dus mijn ontbijt vervangen voor een eiwitshake (lekker en weinig Kcal/veel eiwit) en neem ik 4 boterhammen mee als lunch (en ja, als we met collega's gaan eten, ga ik gewoon mee en eet ik gewoon mee, maar dan neem ik geen lunch mee) Ik heb een eiwitrijke bar bij als evt tussendoortje, maar moet zeggen dat ik deze best lang ongebruikt in de tas had zitten.

Verder eet ik dus alleen mijn boterhammen als ik honger heb. heb ik rond 10 uur een stuk taart gehad, dan eet ik mijn boterhammen niet bij lunch, maar pas op het moment dat het hongergevoel opkomt. Soms is het lastig, maar ik probeer mezelf gewoon af te vragen als ik iets wil eten, heb ik echt honger?

Ik kan wel op mijn werkplek eten, dus zit niet aan tijden vast.

Ik zeg niet dat het al super werkt. Afvallen doe ik nog niet echt, maar is ook een stukje gewoontes omvormen en gezonder eten...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:19

Frum, bij ons merkte ik dat heel veel meiden obsessief raakte. Waar ze voorheen een prima gewicht hadden en lekker deden eten ging dit helemaal mis.
Bij een meid - inmiddels vriendin - sta ik dichtbij en heb het fout zien gaan, bij pbp konden het ze het niet aan en toen ze aangaf dat ze in de knoop raakte, depressief en last kreeg van een stoornis hebben ze haar een bericht gestuurd met daarin: ik denk inderdaad dat pbp niet voor jou geschikt is, succes verder.
En ze kon nergens meer bij of in.
Ze vecht nog iedere dag hard en ik weet zeker dat alles goed komt maar tevreden over pbp nee.

Nee hoor Sharon lekker zelf doen zou eerder geld uitgeven aan een goede PT of diëtiste dan aan dit.
En goed bezig, nu volhouden he :P

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:14

Dikke knuffel voor jou Frummels!

Wat goed, eerlijk en dapper dat je jouw gevoel en probleem met ons durft en wil delen. Ik heb je foto's bewust niet bekeken, omdat het er ook niet toe doet, dit gaat om hou jij je erbij voelt.

Omdat het vooral op je werk mis gaat wil ik je de tip geven om een avond van tevoren goed te bedenken wat je de volgende dag wilt eten en dat mee te nemen naar kantoor. Ik neem bijvoorbeeld geen rol rijstwafels mee, maar 2 in een bakje. Wat groentes en fruit voor tussendoor en een lunch, want als ik een voorraad meeneem dan is de verleiding groot omdat het er is.

Dat je collega's je blijven aanbieden ondanks dat je aangeeft dat je niet hoeft vindt ik echt jammer. Ook dat het met hun niet bespreekbaar blijkt te zijn. Misschien dat je alleen extraatjes kunt aannemen wanneer je datgene een cijfer boven een 8.5 geeft. Het zal je verbazen hoe weinig extraatjes dat zijn. En wanneer je toch te snel ja zegt, leg het dan eerst op je bureau en eet het later, zodat je zelf kan bepalen wanneer je eet. En neem kleinere happen, dan heb je eerder een vol gevoel.

Zorg dat je er hulp bij krijgt en het iets is wat bij jou past, alleen dan is het vol te houden. Ik weet zeker dat je het kan, je hebt de eerste stap al gezet!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:21

Wat een lieve reacties allemaal. Vind het heel lief dat jullie meedenken en tips geven. Dat doet me echt goed! :)

Riddershow schreef:
Hey frummels, jij klinkt net zoals mij. Ik ben (of was... hopelijk) een lopende vuilnisbak. Je kon alles bij mij kwijt. Nu zit ik nog steeds 10 kilo boven mijn wensgewicht (in mijn geval dankzij de zwangerschappen, maar mijn eetpatroon zal daar ook niet aan meegeholpen hebben) en probeer het eraf te krijgen.

Maar die naam krijg je niet snel weg. En ookal vind ik dat ik aan me kan zien dat het wat minder mag, dat vinden al mijn collega's niet. Al respecteren mijn collega's het wel als ik nee zeg. En als ik nee zeg, dan hou ik me er ook aan.

Mijn probleem is ook dat ik tijdens mijn werk snoep, niet dat ik me echt verveel... maar het is nu ook niet dat ik continu aan het rennen ben. En ik kan lekkers zo moeilijk weerstaan!!!

Thuis kan ik het veel beter reguleren. En ik wil niet weten hoeveel ik soms per dag aan Kcal binnenkrijg. Ik had net 2 dagen congress met zo veel lekkers, en hapjes tussen door. Taartjes, bladerdeeghapjes, snoepjes... Ik heb bewust niet neergezet wat ik binnen heb gekregen... want het is vast schandalig...

Helaas kan ik geen tips geven, ik wil wel zo'n hartslag en stappenteller ding hebben zodat ik in ieder geval kan bijhouden wat ik wel mag. En Probeer verder gewoon kleine dingen te veranderen.

Zo heb ik dus mijn ontbijt vervangen voor een eiwitshake (lekker en weinig Kcal/veel eiwit) en neem ik 4 boterhammen mee als lunch (en ja, als we met collega's gaan eten, ga ik gewoon mee en eet ik gewoon mee, maar dan neem ik geen lunch mee) Ik heb een eiwitrijke bar bij als evt tussendoortje, maar moet zeggen dat ik deze best lang ongebruikt in de tas had zitten.

Verder eet ik dus alleen mijn boterhammen als ik honger heb. heb ik rond 10 uur een stuk taart gehad, dan eet ik mijn boterhammen niet bij lunch, maar pas op het moment dat het hongergevoel opkomt. Soms is het lastig, maar ik probeer mezelf gewoon af te vragen als ik iets wil eten, heb ik echt honger?

Ik kan wel op mijn werkplek eten, dus zit niet aan tijden vast.

Ik zeg niet dat het al super werkt. Afvallen doe ik nog niet echt, maar is ook een stukje gewoontes omvormen en gezonder eten...

Wat 'fijn' te lezen dat het voor jou herkenbaar is. :)
Het klopt inderdaad dat je die naam niet snel weg krijgt. Maar wel goed dat jouw collega's niet drammen en het accepteren. Ik heb hier vanmiddag ook gezegd dat ik heus wel zie dat ik niet super dik ben, maar dat ik het vervelend vind en dat ik me niet prettig voel. Niet in mijn vel, en niet door de opmerkingen. Daar schrok iedereen wel een beetje van en dat was natuurlijk helemaal niet hun bedoeling. Ze gaan me nu helpen door niets meer aan te bieden.. Kijken of ze dat lukt, haha. Ben wel blij dat ik eerlijk ben geweest..

Ik snoep eigenlijk niet eens zo heel veel, maar gewoon boterhammen, maiswafels etc. Maar in hoeveelheden waar een gemiddeld weeshuis een week mee vooruit kan. :+
Thuis lukt het mij ook vele malen makkelijker. Dan heb ik die drang steeds te eten niet.

Ondanks je misschien geen tips kunt geven, vind ik het wel prettig te weten dat ik niet alleen met dit gevoel en probleem zit. :) Dus dankjewel voor je openheid!

gribaldi schreef:
Frum, bij ons merkte ik dat heel veel meiden obsessief raakte. Waar ze voorheen een prima gewicht hadden en lekker deden eten ging dit helemaal mis.
Bij een meid - inmiddels vriendin - sta ik dichtbij en heb het fout zien gaan, bij pbp konden het ze het niet aan en toen ze aangaf dat ze in de knoop raakte, depressief en last kreeg van een stoornis hebben ze haar een bericht gestuurd met daarin: ik denk inderdaad dat pbp niet voor jou geschikt is, succes verder.
En ze kon nergens meer bij of in.
Ze vecht nog iedere dag hard en ik weet zeker dat alles goed komt maar tevreden over pbp nee.

Nee hoor Sharon lekker zelf doen zou eerder geld uitgeven aan een goede PT of diëtiste dan aan dit.
En goed bezig, nu volhouden he :P

Zonde is dat he. Dat er dus mensen zijn die er een probleem door krijgen/verergeren terwijl ze gewoon graag hun best willen doen :( Ik vind dat echt heel erg. Zeker als je zo word afgewimpeld terwijl je overduidelijk een probleem hebt of misschien zelfs een ziekte..

Mama3 schreef:
Dikke knuffel voor jou Frummels!

Wat goed, eerlijk en dapper dat je jouw gevoel en probleem met ons durft en wil delen. Ik heb je foto's bewust niet bekeken, omdat het er ook niet toe doet, dit gaat om hou jij je erbij voelt.

Omdat het vooral op je werk mis gaat wil ik je de tip geven om een avond van tevoren goed te bedenken wat je de volgende dag wilt eten en dat mee te nemen naar kantoor. Ik neem bijvoorbeeld geen rol rijstwafels mee, maar 2 in een bakje. Wat groentes en fruit voor tussendoor en een lunch, want als ik een voorraad meeneem dan is de verleiding groot omdat het er is.

Dat je collega's je blijven aanbieden ondanks dat je aangeeft dat je niet hoeft vindt ik echt jammer. Ook dat het met hun niet bespreekbaar blijkt te zijn. Misschien dat je alleen extraatjes kunt aannemen wanneer je datgene een cijfer boven een 8.5 geeft. Het zal je verbazen hoe weinig extraatjes dat zijn. En wanneer je toch te snel ja zegt, leg het dan eerst op je bureau en eet het later, zodat je zelf kan bepalen wanneer je eet. En neem kleinere happen, dan heb je eerder een vol gevoel.

Zorg dat je er hulp bij krijgt en het iets is wat bij jou past, alleen dan is het vol te houden. Ik weet zeker dat je het kan, je hebt de eerste stap al gezet!

Wat een lief berichtje van je, dankjewel. :)
Ik vind je tips heel fijn en ik denk echt dat ik daar wel wat me kan. Ik ga het vanaf maandag in elk geval zeker proberen!

Dat van een cijfer geven vind ik ook wel een goed idee. Dat geldt voor mij denk ik alleen bij bepaalde soorten chocola namelijk. Dus dan moet afwijzen een stuk minder moeilijk worden. En dan inderdaad eventjes laten liggen :j

Sorry voor de ego post overigens, wilde het niet om mij laten draaien maar ik wilde het toch graag even kwijt. Bedankt voor het luisteren en de tips..

Nu weer verder met lijstjes en positiviteit? :D

Hier hopelijk mijn laatste schranslijstje voorlopig:

O: brinta shake met melk
T: kopje kruidnoten, 1 citroenkoekje
T: 5 maiswafels met eiersalade(3) en kaas mosterd salade(2)
L: 2 boterhammen met hummus, jalapenos en rucola
T: 2 dikke rijstwafels met smeerkaas
A: spaghetti met tomatensaus, bospaddenstoelenmix, rozemarijn en geraspte kaas
T: schaaltje zoute popcorn en een glas wijn

B: 30 min gewandeld met mijn pony, 40 min gefietst (retour werk)

Morgen er weer tegenaan! **\O/** **\O/**

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:09

Gribaldi ik doe mn best, maar als het even niet lukt, heb ik daar een goede reden voor :) ik kan deze alleen niet openbaar maken.

Frummels fijn dat je houvast hebt gekregen!

Vandaag helaas een beetje de mist in gegaan, had honger dus zit nu iets boven mn calorieën (50 calorieën dus te verwaarlozen) , geen ramp natuurlijk, want mn work-out in de sportschool was iets uitgebreider + veel lopen door de stad. Morgen weer een dag! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:38

Lijstje voor vandaag:

T: koffie
O: 1 plak roggebrood met scrambled eggs (3 eieren), cherrytomaten en champignons
T: 250 gram skyr vanille met een eiwitreep na het trainen
L: 2 donkerbruine boterhammen met humus, jalapeno, rucola, tonijn en linzen
T: glaasje verse jus en een banaan
A: uit eten: tomatensoep en flamküchen met bospaddestoelen
T: zoute popcorn bij de bioscoop

Beweging: 1,5 uur krachttraining, 30 min wandelen en in de weer met pony, 20 minuutjes fietsen (retour centrum)

Totaal ongeveer 1730 kcal :) Ik wil proberen voorlopig rond de 1700 te blijven.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:40

Hoe meet jij de calorieën in een restaurant? :)

Denk je niet dat 1700 misschien te laag is? Ik zit op 1800 (74,5 kg bij 1,71) en ga 3 keer per week naar de sportschool, volgens mij beweeg jij meer dan ik. Yanou vertelde mij dat je beter 1800 (in mijn situatie dan) kan doen en kijken of je afvalt, zo niet kan je altijd zakken. Ik was eerst ook een beetje cynisch, maar ben al 1 kilo kwijt en kan gewoon nog lekker veel eten voor mn gevoel. Wellicht het proberen waard zodat je dit misschien langer kan volhouden? :)

Edit: even in je eerdere berichten gekeken Frummels, ik zie dat je 2100 kcal wilde aanhouden op actieve dagen en 1850 op weinig actieve dagen. Ik weet niet wat je huidige gewicht is, want dit is van eind augustus, maar zou dan helemaal iets hoger gaan zitten om t beter vol te kunnen houden, helemaal gezien je bmr wat daar berekent is :)
Laatst bijgewerkt door Bhodi op 11-11-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:44

_sharonnn schreef:
Hoe meet jij de calorieën in een restaurant? :)

Denk je niet dat 1700 misschien te laag is? Ik zit op 1800 (74,5 kg bij 1,71) en ga 3 keer per week naar de sportschool, volgens mij beweeg jij meer dan ik. Yanou vertelde mij dat je beter 1800 (in mijn situatie dan) kan doen en kijken of je afvalt, zo niet kan je altijd zakken. Ik was eerst ook een beetje cynisch, maar ben al 1 kilo kwijt en kan gewoon nog lekker veel eten voor mn gevoel. Wellicht het proberen waard zodat je dit misschien langer kan volhouden? :)

Ik zat eerst op 1850 en toen viel ik niet af helaas..:( vandaar de keuze om nu naar 1700-1750 te gaan afhankelijk van hoeveel ik beweeg. Moet zegen dat ik nu vandaag geen trek had tussendoor! :) als ik merk dat ik wel trek krijg tussendoor of als het te hard gaat, ga ik iets omhoog.

In een restaurant schat ik altijd alles. Dat is bij soep en flamkuchen niet zo heel moeilijk gelukkig. Bij pizza en pasta's vind ik dat wel altijd lastig!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:09

Hopelijk gaat het snel beter Frummels!

Mijn lijstje van vandaag:
O: een boterham met stroop en een rozijneneierkoek met boter en poedersuiker en een kop thee. (246)
L: een haring, twee boterhammen met zalm en stroopvet, een halve roggebrood met appelstroop, een appel en kaneel, een halve rozijneneierkoek met boter en poedersuiker en een beker melk. (821)
T: een kwart glas groene ijsthee (toen kwam ik erachter dat er vlokken in dreven :r ) en een glas dubbelfris (42)
A: Spaghetti met Zeeuwse schelpen (620)
T: misschien kop thee met wat chocoladepinda's, even kijken.
B: 10 minuten fietsen, twee paarden verzorgen, 30 minuten longeren en 60 minuten rijden.
Hiermee zit ik in totaal op 1728 kcal. Met de chocoladepinda's zal ik dan op ongeveer 2000 kcal uitkomen. Best prima denk ik voor een weekenddag.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:50

Heel netjes voor een weekenddag inderdaad en ook gewoon lekker kunnen eten :)

Mijn lijstje is niet okee vandaag dus een beetje nutteloos om te posten, wel binnen mn calorieën dus dat is voor nu het belangrijkste :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:23

Ik heb een hele rare dag bandaag. Gisteren feestje, beerje teveel gedronken dus vandaag een kater :o dat in combi met maar 4,5 uur slaap en een rare dag qua tijden (afspraak met fysio, kapper, sint maarten) maakt mn lijstje niet al te best.
Nou is deze week (en vorige week ook al wel) sowieso niet zo'n fijne week voor me, en dat spiegelt zich altijd af in mn eten. Ik weet dat het daarna weer beter gaat, dus ik laat het ook maar een beetje...
Het is 2 jaar geleden dat mijn vader in het ziekenhuis belandde en we in een krappe 2 weken tijd 3x afscheid hebben moeten nemen (en hij opeens zo goed werd dat de ontslagpapieren al klaar lagen) voordat hij uiteindelijk overleed. Het was een enorme rollercoaster, en zo rond deze tijd komt dat weer bovendrijven...

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:28

Laura82 schreef:
Ik heb een hele rare dag bandaag. Gisteren feestje, beerje teveel gedronken dus vandaag een kater :o dat in combi met maar 4,5 uur slaap en een rare dag qua tijden (afspraak met fysio, kapper, sint maarten) maakt mn lijstje niet al te best.
Nou is deze week (en vorige week ook al wel) sowieso niet zo'n fijne week voor me, en dat spiegelt zich altijd af in mn eten. Ik weet dat het daarna weer beter gaat, dus ik laat het ook maar een beetje...
Het is 2 jaar geleden dat mijn vader in het ziekenhuis belandde en we in een krappe 2 weken tijd 3x afscheid hebben moeten nemen (en hij opeens zo goed werd dat de ontslagpapieren al klaar lagen) voordat hij uiteindelijk overleed. Het was een enorme rollercoaster, en zo rond deze tijd komt dat weer bovendrijven...

:(:) :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:33

Sterkte Laura! :(:)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:24

Laura sterkte! Dat zijn altijd hele lastige periodes helaas..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:44

Veel sterkte Laura :(:) kan begrijpen dat het dan rond deze tijd weer boven komt..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:55

Thnx meiden...
Ik heb wel echt besloten beter voor mijn lijf te gaan zorgen. Ik wil meer richting verbruik gaan eten, waar we het laatst al over hadden. Ik vind het rete spannend, wat is dat mentaal een stap zeg :o ben zo bang om aan te komen... maar zit nu al zo'n tijd op een plateau terwijl ik wel laag zit in kcal, dat ik wel doorheb dat er iets moet gebeuren. Ik ga dus weer een tijdje alles bijhouden in mfp, ben benieuwd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:18

Succes, je kunt het! :)

Okee ik heb vanmiddag verjaardag en weet niet goed hoe ik t moet gaan plannen qua eten, want er zal ongetwijfeld een hoop lekkers zijn := hebben jullie tips? Ik weet niet zo goed of t avondeten daar ook is..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:32

Ik probeer op dagen van verjaardagen en feestjes etc ervoor mager te eten, maar wel genoeg zodat ik niet met heel erge trek heen ga. En dan neem ik gerust wat lekkers, maar wel alleen wat ik echt lekker vind. Ik ben niet zo'n fan van taart, dus dat sla ik vaak af, maar bijv een lekker toastje of plakje worst neem ik wel. Helemaal te plannen valt het niet, zeker niet als je niet weet of je daar 's avonds ook eet. Maar vooral: geniet!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:35

Laura82 schreef:
Ik probeer op dagen van verjaardagen en feestjes etc ervoor mager te eten, maar wel genoeg zodat ik niet met heel erge trek heen ga. En dan neem ik gerust wat lekkers, maar wel alleen wat ik echt lekker vind. Ik ben niet zo'n fan van taart, dus dat sla ik vaak af, maar bijv een lekker toastje of plakje worst neem ik wel. Helemaal te plannen valt het niet, zeker niet als je niet weet of je daar 's avonds ook eet. Maar vooral: geniet!

Dat is een goede tip :j
Ik moet vaker nadenken of ik iets echt lekker vind, in plaats van voor kliko te spelen..