Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:48

Ach, dit is me een keer overkomen op een chirurgen congres. Een arts sprong ineens op van zijn stoel waardoor ik glazen rode wijn in de rondte liet vallen :+
Je kunt ook overal een probleem van maken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:51

Ja, dat vind ik ook domme pech. Had ook een volwassene kunnen overkomen. Meisje in de bediening gooide vanmiddag ook een glas wijn (wit gelukkig) over het stel naast ons heen. En die was toch echt al volwassen :P Volwassen mannen wel eens tijdens voetbalwedstrijden gezien? :))

Kindje wat die dieren heeft gewurgd... in- en intriest :\

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:54

Na die slachtpartij van Breivik dacht ik toen ook: wat zou er door je heen gaan als het je zoon is. Zou je spijt hebben van je kinderwens?
Afschuwelijk zoiets lijkt mij. ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 02:08

Dienblad over de vloer dat kan idd gebeuren
De reactie daarop is dan wel weer een stukje opvoeding (even sorry Zeggen oid)
Maar qua blije reacties en oeps gevolgen
Daar ken ok idd legio voorbeelden van
De meeste door volwassenen trouwens
(Iets met in de horeca gewerkt hebben )
Ook van gewoon onoplettend opstaan, omdraaien , vul aan met willekeurige voorbeelden waar beweging aan te pas komt )

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:18

mairead schreef:
Idd! Zal je kind maar wezen!
Ik zat het al eerder op FB te lezen en ik ben flabbergasted!

Maar wie weet hoe de ouders en omgeving zijn? En als het gezin wel stabiel en gezond is, dan heeft dat kind dus een enorme kronkel in de kop.

Ik zeg: gevalletje internaat of gesloten jeugdinrichting.

Er bestaan mensen die echt letterlijk geen geweten hebben. Die hebben dus inderdaad een kronkel in de kop. Dat is een aangeboren afwijking en kennelijk een foutje tijdens de aanleg van de hersenen oid. Maar het is aangetoond dat er een stukje hersengebied waar het 'geweten' zit niet oplicht bij bv fMRI-onderzoek. Echt bizar, maar 'geweten' bestaat dus fysiek, ligt in een bepaald hersengebied en kan afwezig zijn. En dan krijg je dit soort kinderen. Heeft niets met opvoeding of milieu te maken.

Ik zeg niet dat dit kind ook zo'n afwijking heeft, maar ze gaan het ongetwijfeld onderzoeken. Ik ben wél benieuwd wat, als dit aangetoond wordt, er dan met zo'n kind gebeurt. Want levenslang opsluiten zou misschien wel moeten, maar kan/mag niet volgens de NL wet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:20

'Child of rage', staat op youtube. Gaat over zo'n kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:21

Je kan je kind wel leren dat als een dolle juichen iets is wat je thuis doet of in het stadion. Of in een kroeg waar iedereen fanatiek meedoet.
Dat ie blij is kan prima, maar het was nogal overdreven :')

Dat kind van 10... wow. Niet te begrijpen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:22

Nee en dat is het ergste dat het niet kan.
Ze zou daarna maar de dieren van andere pakken, of kleuters of zo.
Die wet moet bij zo'n psychopaat direct uitzondering maken.

Je zou zo'n monster maar gebaard hebben, verschrikkelijk toch.

Dat juichen, kan iedereen gebeuren :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:39

Varekaj schreef:
Je kan je kind wel leren dat als een dolle juichen iets is wat je thuis doet of in het stadion. Of in een kroeg waar iedereen fanatiek meedoet.
Dat ie blij is kan prima, maar het was nogal overdreven :')

Dat kind van 10... wow. Niet te begrijpen.

Je moet niet op alle kinderen zout leggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:45

Als het een volwassene was geweest die die borden met eten door die kroeg had gejuicht, was dat erger of minder erg geweest?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:59

Ik vind dat ook niet echt een voorbeeld van een snertkind. Domme pech

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:55

Dat juichen had iedereen toch kunnen gebeuren. Ik ben ook wel eens onbedoeld lomp als ik enthousiast ben :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:47

Gisteren in de Jumbo heb ik letterlijk geen enkel jong kind (zegmaar buggy/winkelwagenzitje leeftijd) gezien dat niet iets te eten kreeg waar nog niet voor betaald was. Man man man hoe moeilijk is het om daar even mee te wachten? Meestal waren ook beide ouders erbij, dan loopt de een toch even door ofzo? :\ Of, heel gek, je zorgt dat je iets meeneemt van thuis of dat je kind van tevoren eeft gegeten? :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:49

:o oliebol ik ben 30 en ik maak me daar wel eens schuldig aan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:55

Voor jezelf of voor kinderen?
Voor jezelf vind ik toch minder erg denk ik? Omdat het in het tweede geval meestal een zoethoudertje lijkt voor verwende onopgevoede mormels die gewend zijn alles te krijgen op het moment dat ze het believen :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:57

Dat doe ik dan echt nooit, iets in de winkel open maken.
Dat kan toch gewoon wachten tot je betaald hebt en buiten bent?
Eigenlijk is het dan ook pas van jou, voor die tijd nog van de winkel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:58

Heb je helemaal gelijk in Bruin! Maar soms moet ik op zo'n poedersuiker boodschappen doen, dus dan eet ik even een banaan na het afwegen of als ik het heel warm is neem ik een paar slokken water.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:12

Ja als je echt bijna van je stokje gaat snap ik het wel. Maar dat is niet echt van toepassing tot de meeste kinderen denk ik ... :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:13

Je weet niet hoe ze thuis gevoederd worden :')

Nee ik heb het met au pair kindjes eigenlijk nooit gehad. Oppaskinderen ook niet. Wel met de belofte soms dat we ergens thee gingen drinken als ze zich goed gedroegen.

In de Lidl krijgen kinderen graties een stuk fruit!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:13

Als ik me soms niet lekker voel eet ik ook gewoon in de winkel hoor. Snap het probleem niet helemaal als je het achteraf gewoon afrekent.

Aan de ene kant kan het een zoethoudertje zijn. Maar anderzijds, hoe irritant zou je het vinden als al die koters die nu hun mond vol hadden anders de hele winkel bij elkaar hadden gekrijst :Y)

Uiteraard, oefening baart kunst. Maar als moeder zijnde zou ik mezelf ook kapot schamen met een krijsend kind wat je achter je aan sleept.
Maar dan heb je weer het feit dat ik geen moeder wil worden :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:14

Magrathea schreef:
Voor jezelf vind ik toch minder erg denk ik? Omdat het in het tweede geval meestal een zoethoudertje lijkt voor verwende onopgevoede mormels die gewend zijn alles te krijgen op het moment dat ze het believen :o

Ik snap dat ook nooit. Vind dat een beetje vreemd, alsof je anders in die 5 minuten van de honger sterft of zo.

Echter hebben we wel ooit enkele oorverdovende driftbuien moeten weerstaan met een worstelende worm onder de oksel voordat de boodschap duidelijk was. Dat vinden mensen ook super hinderlijk, dus waarschijnlijk kiezen de ouders het minst hinderlijke van de hindernissen :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:31

Sizzle schreef:
Magrathea schreef:

Ik snap dat ook nooit. Vind dat een beetje vreemd, alsof je anders in die 5 minuten van de honger sterft of zo.

Echter hebben we wel ooit enkele oorverdovende driftbuien moeten weerstaan met een worstelende worm onder de oksel voordat de boodschap duidelijk was. Dat vinden mensen ook super hinderlijk, dus waarschijnlijk kiezen de ouders het minst hinderlijke van de hindernissen :P

Voor mensen met diabetes kan dat zo zijn. Maar goed, ik heb het niet, ik ben gewoon ongeduldig/hongerig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:40

Honger kennen er maar weinig mensen in Nederland, trek wel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:58

Ik zie ze ook wel eens, kindjes die jengelend in het zitje van het karretje zitten en hun snavel niet houden voordat mama ze een croissantje heeft gegeven. Nou begrijp ik het als je écht trek hebt, ik heb het ook wel eens overwogen toen ik bijna van mn stokje ging, maar ben daar toch wat te timide voor :o
Maar ik ken dus ook een kindje dat inmiddels zo goed weet dat ie een croissantje krijgt als ie maar genoeg jengelt, dat ie al een keel op zet zodra ze de jumbo binnen komen rijden -O-
Dan denk ik, daar schort wat aan de opvoeding. Een beetje op je strepen staan als ouder is echt wel belangrijk, anders krijg je van die verwende monsters die precies weten hoe ze je moeten manipuleren om hun zin te krijgen, of het nou om wat lekkers of iets anders gaat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:27

bruintje123 schreef:
Honger kennen er maar weinig mensen in Nederland, trek wel.

Seriously...? Dooddoenertje. Als je een knorrende maag hebt of je voelt je flauw omdat je bloedsuiker wat laag aan het worden is isdat wat mij betreft gewoon honger.
Verhongeren, dat is een ander verhaal