Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:04

Butterfly schreef:
Rosemarin schreef:
Even een poosje stil geweest maar morgen is het zover en word ik geopereerd, met de zenuwen valt het wel mee, hopen dat dat zo blijft :)

Ik ben 7,7 kg afgevallen met het pre dieet dus heb goede moed!

Succes!
Hier nog een weekje tot de screening, ben erg benieuwd en hoop dat ik door ben :j

Is het eigenlijk per kliniek verschillend wat het predieet is?

Jazeker. Ik hoefde geen predieet te doen. Dus daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

fokfanaat

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:09

je schijnt makkelijker te opereren te zijn als je lever minder vet is (en kleiner)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:18

Ik mag 2 weken modifast gaan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:56

Ik moest 2 weken zo koolhydraatarm mogelijk en vooral suiker- en vetvrij, is inderdaad om de lever te ontvetten (laten krimpen) Niet dat er controle op is ofzo hoor, maar vond het wel een goede stok achter de deur :j

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:24

Hier ook geen predieet. De chirurg van de kliniek waar ik ben geopereerd vind dat onzin, niks geen last van een lever oid. Geen idee wat waarheid is trouwens!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:28

Volgens mij chirurgen heeft de lever pas invloed bij 160 kilo en meer.
Hier dus ook geen pre dieet.

22 november is het precies een jaar geleden dat ik geopereerd ben. Gewicht lijkt nu te stabiliseren, maar daar heb alle vrede mee.

Ben nu 65 kilo afgevallen, en 100% van mijn overgewicht kwijt. En een gewicht bereikt waar ik ontzettend blij mee ben. Dus hier heb spijt!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:43

Wendy echt bizar veel
Super goed

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:40

Rosemarin, hopelijk is alles goed gegaan! Nu lekker bijkomen en herstellen :*

En dat predieet gaat dus alle kanten op _O- iemand die bij het MCL is geholpen en weet wat ze daar doen? Kan ik me vast mentaal voorbereiden :))

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:41

Dank je wel!!! Lees het net terug, en zie dat ik ondanks dat ik 65 kilo ben afgevallen kennelijk toch nog dikke vingers heb, dus wat schrijf fouten. Excuses :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:42

Wendy_Komen schreef:
Dank je wel!!! Lees het net terug, en zie dat ik ondanks dat ik 65 kilo ben afgevallen kennelijk toch nog dikke vingers heb, dus wat schrijf fouten. Excuses :')

_O- _O- echt respect hoor, wat een enorm getal!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:57

wat fijn zulke mooie berichten te lezen :D

Butterfly schreef:

En dat predieet gaat dus alle kanten op _O- iemand die bij het MCL is geholpen en weet wat ze daar doen? Kan ik me vast mentaal voorbereiden :))

Predieet van MCL is vooral heel weinig qua hoeveelheden.

2 boterhammen met mager beleg, 500 ml zuivel en 1 aardappel, 1 opscheplepel groente en een klein stukje vlees. En 2 stuks fruit. Dit zou je volgens MCL ongeveer een jaar na de operatie moeten eten.

Deze hoeveelheid eet ik nu ook al ongeveer, zuivel geen 500 ml en 1 stuk fruit.

Volgende week zit ik op een half jaar na de operatie.

Bijna 33 kilo lichter, dat heeft zoveel vrijheid terug gegeven. van hele simpele dingen als je eigen teennagels weer kunnen knippen zonder jezelf in onmogelijke houdingen te wurmen om erbij te kunnen.
*\o/* *\o/*

Eten en drinken gaat ook nog steeds perfect, sta nu 2 weken stil qua afvallen, maar dat heeft mijn lijf ook nodig.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:02

Devil_ina schreef:
wat fijn zulke mooie berichten te lezen :D

Butterfly schreef:

Predieet van MCL is vooral heel weinig qua hoeveelheden.

2 boterhammen met mager beleg, 500 ml zuivel en 1 aardappel, 1 opscheplepel groente en een klein stukje vlees. En 2 stuks fruit. Dit zou je volgens MCL ongeveer een jaar na de operatie moeten eten.

Deze hoeveelheid eet ik nu ook al ongeveer, zuivel geen 500 ml en 1 stuk fruit.

Volgende week zit ik op een half jaar na de operatie.

Bijna 33 kilo lichter, dat heeft zoveel vrijheid terug gegeven. van hele simpele dingen als je eigen teennagels weer kunnen knippen zonder jezelf in onmogelijke houdingen te wurmen om erbij te kunnen.
*\o/* *\o/*

Eten en drinken gaat ook nog steeds perfect, sta nu 2 weken stil qua afvallen, maar dat heeft mijn lijf ook nodig.

Wauw wat een mooi resultaat al! *\o/* En soms zijn de meest basale dingen juist die dingen waar je enorm blij mee kunt zijn :j

Morgenochtend de screening, ben zo enorm benieuwd hoe dat zal gaan. Ik wil er niet teveel van verwachten, maar ergens is dit wel echt een ding waar enorm veel vanaf hangt. Vandaag een hele goeie dag qua eten, dus daar kan ik morgen nog even mee schermen :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:08

Ja butterfly, je kunt niet meer doen dan je best maar ondertussen wordt je wel beoordeeld. Doodeng vond ik het.. dat had ik ook aangegeven, dat ik het spannend vond. Uiteraard vroeg ze waarom, en ik heb ook gewoon gezegd dat er van vandaag veel afhangt en er toch een oordeel over me word gegeven. Dat snapte ze wel :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:41

Jojoju schreef:
Ja butterfly, je kunt niet meer doen dan je best maar ondertussen wordt je wel beoordeeld. Doodeng vond ik het.. dat had ik ook aangegeven, dat ik het spannend vond. Uiteraard vroeg ze waarom, en ik heb ook gewoon gezegd dat er van vandaag veel afhangt en er toch een oordeel over me word gegeven. Dat snapte ze wel :j

Ja ik denk dat ik het ook gewoon maar ga zeggen idd, dat ik het spannend vind dat anderen gaan oordelen of ik het wel goed genoeg doe. Of iets in die strekking.
Ik ben vooral bang voor het 'oordeel' van de diëtist. Psychisch zit ik naar mijn eigen bescheiden mening wel aardig in elkaar :j zélfs geen emotie eter haha. Ik vind het alleen echt wel heftig dat ik het zover heb laten komen dat dit mijn laatste redmiddel is, zeg maar. De laatste jaren door meer lichamelijke klachten ook niet meer echt kunnen sporten en dat heeft echt invloed gehad, toen werd het een vicieuze cirkel.
Maar bleh, hopelijk zijn ze positief over me :')

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:45

Niet bang zijn, wees eerlijk en blijf bovenal gewoon jezelf :knuffel:

Ze zijn echt zo lief in het MCL. Succes morgen! Precies een half jaar na mijn operatie :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:25

Devil_ina schreef:
Niet bang zijn, wees eerlijk en blijf bovenal gewoon jezelf :knuffel:

Ze zijn echt zo lief in het MCL. Succes morgen! Precies een half jaar na mijn operatie :D

Aahh wat toevallig!
Ik vond het gesprek met de psychologe echt heel leuk, enorm leuk mens ook. De diëtiste werkte daar nog niet lang zei ze, die vond ik minder sympathiek. Ik had gezegd dat de fysio mij helpt om sporten op te pakken, maar ze bleef maar doorgaan over dat ik écht wel moest sporten en doen wat lukte. Later zei mijn man nog een keer dat de fysio begeleid bij het bewegen. Oh was goed dat ze dat wist, mááár ik moest wel zoveel mogelijk zelf thuis proberen. Luisteren is een kunst...

De rest van de mensen daar is inderdaad heel aardig en leuk!

Maar goed, we wachten het telefoontje maar af nu :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:09

Vriendin van mij is 2 maanden geleden geopereerd maar moet regelmatig na het eten nog liggen van de misselijkheid/pijn. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Komt het door bepaalde voedingsmiddelen, portiegroottes, medicatie..?

Ze gaat zelf ook experimenteren maar misschien heeft iemand hier een oplossing :D

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:30

Geen tips.. hooguit nog rustiger eten en optijd stoppen. Ik had dit in het begin ook, hoef nu sinds een paar weken niet meer te liggen na het avondeten.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:41

Groen licht! *\%/* *\%/*

Wat lastig Nirvana! Ik heb er geen ervaring mee, maar zou ook denken aan wat kleinere porties/rustiger eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:28

Gefeliciteerd butterfly! :D

Geen ervaring mee nirvana, gelukkig helemaal geen last van dat soort dingen. Ik zou ook denken langzamer eten, nog meer kauwen en eerder stoppen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:05

Hm, jammer! Ze eet al heel rustig en heeft het soms ook als ze 1 hap eet. We blijven zoeken!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:28

Gefeliciteerd butterfly! Super fijn! Welkom op het wachtbankje

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:59

Butterfly super!!!

Nirvana, ik heb pas een heel gesprek gehad met de diëtist van t ziekenhuis. Niet specifiek hierom, maar kauwen, kauwen en nog meer kauwen.
Ook al denk je goed te kauwen, dan nog doorgaan.
Ik had andere klachten, maar heb een sleeve. Dus misschien niet goed te vergelijken. Maar als ze nu eens teruggaat naar vloeibaar. En van daaruit kijkt of het beter gaat. Dan opbouwen ( als ze daar geen last van heeft, van het vloeibaar) dan kan je tenminste het kauwen niet meer de schuld geven.
Ik eet vaak soep tussen de middag. Zelfgemaakt. Dus veel groenten en zoveel mogelijk eiwitten. Soep gaat beter dan m’n toastje/ cracker en avondeten. Avondeten spuug ik vaak weer uit. Kan tijdens het eten zijn, maar ook 3 uur daarna.
Misschien is het bij haar iets heel anders, maar als ze soep wel verdraagt, kan het heel goed zijn dat ze stiekum toch niet zo goed kauwt.
En dat is vreselijk moeilijk om te veranderen. Want niemand wil een bal uitgekoude zooi in z’n mond hebben. Je kan ook niet zomaar een leven lang in een maand veranderen. Dat vergt training.
Als het daar niet aan ligt, heeft ze het in iedergeval alvast geprobeerd.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:01

Fijne tips Pipo! Ik onthou ze ook even :j hoe gaat het verder met jou nu?

Mensen, ik heb gewoon nu de afspraken voor chirurg en anesthesist al :wow: 22 december chirurg en de 28ste naar de anesthesist. Oh en de 22ste ook een telefonische afspraak voor medicatie, maar ik slik niks :)) ja vitamines, dus ik gok dat we snel klaar zijn.
Toen ik de afspraken vanmorgen kreeg voelde ik nog niks, maar nu ik het nogmaals typ voel ik wel een kleine kriebel in mijn buik hoor. Het zijn nu wel echt de laatste dingen voor de operatie.
De 2e voorlichting heb ik nog geen datum voor, die zal komende tijd wel volgen denk ik.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:57

Spannend butterfly